داغ ترین ها :
شیائومی 12 اولترا از دوربین تله‌فوتو با زوم تا 5 برابر اپتیکال استفاده می‌کند

شیائومی 12 اولترا از دوربین تله‌فوتو با زوم تا 5 برابر اپتیکال استفاده می‌کند

گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که شیائومی 12 اولترا از دوربینی با لنز تله‌فوتو استفاده می‌کند که دارای ویژگی زوم یا بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۵ برابر خواهد بود.

انتظار می‌رود شیائومی به زودی مدل جدیدی از سری شیائومی 12 را برای علاقه‌مندان معرفی کند؛ محصولی که درواقع عضو چهارم این سری می‌شود و از نظر مشخصات سخت‌افزاری نیز به مراتب بهتر از شیائومی ۱۲، شیائومی 12X و شیائومی ۱۲ پرو خواهد بود.

درواقع شرکت چینی چندی پیش سه مدل ذکر شده از سری گوشی شیائومی 12 را معرفی کرد که گفته می‌شود با استفاده گسترده‌ای نیز از سوی کاربران مواجه شده و توانسته سروصدای بسیاری در بازار چین به پا کند. در این بین، شرکت چینی برای معرفی شیائومی ۱۲ اولترا صبر کرده تا بتواند زمان بیشتری را صرف توسعه آن کند و امکانات به مراتب بهتری را برای آن در نظر بگیرد.

 

لیست امروز جدیدترین موبایل های شیائومی را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی شیائومی

 

از آنجایی نیز که شیائومی ۱۲ اولترا مدل پریمیوم سری محسوب می‌شود انتظار داریم که امکانات منحصر به فردی داشته باشد و تفاوت چشمگیری را میان مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های آن با مدل‌های دیگر سری مشاهده کنیم. چندی پیش خبری منتشر شد که از نظر مشخصات سخت‌افزاری به خصوص ماژول دوربین اصلی شباهت‌هایی میان شیائومی ۱۲ اولترا و مدل نسل قبلی آن وجود دارد.

حال، گزارش‌های جدید اشاره دارند که شیائومی ۱۲ اولترا از ماژول دوربین چهارگانه‌ای استفاده می‌کند که یکی از این دوربین‌ها از لنز تله‌فوتو با ویژگی بزرگ‌نمایی یا زوم اپتیکال تا ۵ برابر استفاده خواهد کرد. تفاوت چنین مدلی با زوم دیجیتال در نوع عملکرد آن‌ها است. در حالی که زوم دیجیتال به نرم‌افزار برای بهبود کیفیت وابسته است، زوم اپتیکال می‌تواند با بهره گرفتن از امکانات سخت‌افزاری با حداقل افت کیفیت، تصویر در حال ثبت را تا ۵ برابر بزرگ‌تر کند.

وجود چنین لنزی یعنی لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر باعث می‌شود شیائومی ۱۲ اولترا از اولین محصولات شرکت‌های چینی باشد که همراه با چنین امکاناتی در سال جدید میلادی روانه بازار می‌شود. باید در نظر داشت که اکثر محصولات موجود در بازار از چنین زومی برخوردار نیستند و نهایت از زوم اپتیکال ۳ برابر تا ۳.۳ برابر استفاده می‌کنند.

شیائومی 12 اولترا

حتی شرکت‌های مطرحی همچون وان پلاس که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را به خود اختصاص دهند در مورد استفاده از لنزهای تله‌فوتو محتاطانه عمل می‌کنند؛ برای مثال وان پلاس ۱۰ پرو نیز از لنز تله‌فوتویی استفاده می‌کند که زوم اپتیکال تا ۳.۳ برابر دارد.

حال که انتظار می‌رود شیائومی ۱۲ اولترا از لنز تله‌فوتویی با زوم اپتیکال تا ۵ برابر برخوردار شود، دور از انتظار نیست که شرکت‌های دیگر نیز به سمت استفاده از چنین ویژگی در محصولات نسل بعدی خود شوند. اصولا شیائومی از شرکت‌های چینی محسوب می‌شود که تأثیرگذاری بسیاری روی شرکت‌های دیگر دارد و در صورت عرضه محصولی با ویژگی ذکر شده می‌توان انتظار داشت که رقبای این شرکت نیز به سراغ استفاده از لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال تا ۵ برابر بروند.

در این بین گفته می‌شود که اپتیک یا عدسی آن توسط لایکا ساخته می‌شود؛ شرکتی که در زمینه ساخت دوربین‌های عکاسی سابقه پررنگی دارد و می‌تواند به بهبود کیفیت دوربین‌های مورد استفاده در پرچم‌دار تمام عیار شیائومی کمک فراوانی کند. در مورد ماژول دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اولترا گفته می‌شود که از طراحی دایره‌ای شکل برخوردار خواهد بود که در مرکز پنل پشتی قرار می‌گیرد.

در پنل جلو انتظار می‌رود شیائومی برای پرچم‌دار جدید خود از صفحه‌نمایشی ۶.۶ اینچی استفاده کند که مجهز شده به پنل AMOLED و از وضوح تصویر 2K برخوردار خواهد بود. متاسفانه برخلاف مدل نسل قبلی، خبری از صفحه‌نمایش ثانویه در شیائومی ۱۲ اولترا وجود ندارد. با این حال برخورداری از ویژگی‌هایی مانند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و شارژ سریع ۱۲۰ وات می‌تواند فاصله این دو نسل از گوشی هوشمند را تا حدود بسیاری افزایش دهد.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که شیائومی چه زمانی پرچم‌دار تمام عیار خود را معرفی خواهد کرد، اما انتظار می‌رود چنین اتفاقی به زودی رخ دهد. در برخی از گزارش‌ها آمده که معرفی شیائومی ۱۲ اولترا در اواخر ماه فوریه ۲۰۲۲ شکل خواهد گرفت. با این حال بهتر است تا انتشار اخبار و گزارش‌های بیشتر صبر کنید.

 

آخرین اخبار از محصولات شیائومی:
پوکو X4 NFC و ردمی نوت 11T Pro به‌زودی معرفی می‌شوند

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%d9%87%e2%80%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d9%88-%d8%a8%d8%a7/
ads
ads