داغ ترین ها :
CODA اولین اسکار سرویس‌های استریم فیلم را دریافت کرد

CODA اولین اسکار سرویس‌های استریم فیلم را دریافت کرد

سازمان آکادمی علوم و هنرهای سینما معولا توجه خاصی به فیلم‌هایی که برای سرویس‌های پخش فیلم و سریال ساخته می‌شدند، ندارد؛ اما این موضوع در اسکار ۲۰۲۲ تغییر کرد و فیلم CODA توانست جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. این فیلم که برای سرویس اپل تی وی پلاس ساخته شده بود، نمایش بسیار محدودی هم در سینما داشت.

سیان هدر (Sian Heder) نویسنده و کارگردان این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را هم دریافت کرد و ترو کوتسور (Troy Kotrur) هم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که کوتسور اولین بازیگر ناشنوایی است که این جایزه را دریافت می‌کند. کوتسور قبلا چندین جایزه BAFTA هم دریافت کرده بود.

در طول سال‌های گذشته شرکت نتفیلکیس هم سعی کرده بو که بتواند جایزه بهترین فیلم مراسم اسکار را با فیلم ROMA در سال ۲۰۱۹ دریافت کند. این شرکت امسال هم با فیلم The Power of the Dog قصد داشت این جایزه را کسب کند. البته فیلم The Power of the Dog دو جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. جین کمپیون کارگردان این فیلم سومین زنی به حساب می‌آید که توانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کند.

اتفاق جالب اینجاست که فیلم Dune که هم‌زمان در سرویس استریم HBO MAX پخش شد، شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی و بهترین طراحی صدا و طراح تولید را دریافت کرد. فیلم King Richard هم روی سرویس HBO MAX منتشر شد. ویل اسمیت هم توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در این فیلم کسب کند.

سرویس دیزنی پلاس هم امسال چند فیلم مختلف در اسکار ۲۰۲۲ داشت. فیلم‌هایی مانند Cruella و Encanto که جایزه بهترین انیمیشن و جایزه بهترین طراحی لباس را به خود اختصاص دادند.

آمازون هم با خرید شرکت MGM در سال گذشته، توانست جایزه بهترین آهنگ اصلی را برای فیلم No Time to Die دریافت کند.

 

مطرح ترین فیلم های کمدی بین الملل را در مطلب زیر بیابید:
بهترین فیلم های کمدی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-coda-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d8%b1/
ads
ads