داغ ترین ها :
مشکلات و خطاهای رایج در سیستم عامل اندروید 12

مشکلات و خطاهای رایج در سیستم عامل اندروید 12

هم اکنون نسخه اندروید 12 در بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید در دسترس قرار گرفته و کاربران گزارش‌های مختلفی پیرامون آن ارائه کرده‌اند. همانطور که می‌دانید، خطای نرم افزاری می‌تواند باعث مشکلات گوناگون و زیادی شود که گاهی وقت‌ها می‌توانند برای کاربران دردسرهای زیادی ایجاد کنند. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم مشکلات و خطاهای رایج اندروید 12 را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

تکنولایف هر روز آفرهای ویژه ای روی گوشی های اندروید و آیفون برای شما دارد: قیمت گوشی

 

از کار افتادن گوشی‌های پیکسل بعد از راه‌اندازی Discord

تعدادی از کاربران گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پس از بروزرسانی اندروید 12، امکان بازگشایی و راه‌اندازی Discord را بدون فریز کردن گوشی یا رابط کاربری نداشتند. قطعا به نظر می‌رسد که این یک مشکل جدی است، علی‌الخصوص اگر فردی هستید که تمایل به استفاده مکرر از Discord را دارید. با این حال یک راه‌حل ساده وجود دارد، اما ممکن است مجبور باشید هنگامی که قصد راه‌اندازی Discord را دارید، مجددا مجبور به انجام کار باشید.

راه حل:

شما باید وارد Discord شوید و از تنظیمات (Settings)، گزینه دسترسی‌ها (Accessibility) را به منظور انتخاب Automatically Play GIFs انتخاب کنید. باید این تنظیمات نهایی را خاموش کرده تا هنگام استفاده از Discord، فایل‌های گیف به صورت خودکار اجرا نشوند.

در کنار سادگی راه‌حل ذکرشده، اما برخی کاربران خاطر نشان کرده‌اند که باید هنگام باز کردن Discord، پخش خودکار GIF را خاموش کنند. بدین ترتیب تا زمانی که Discord با آپدیت جدید سیستم عامل مواجه نشود، کماکان با این خطا دست و پنجه نرم خواهید کرد.

قطع شدن ناگهانی پخش موزیک یا فیلم

قطع شدن ناگهانی پخش موزیک یا فیلم

یکی دیگر از مشکلات رایج اندروید 12 را می‌توان قطع شدن فایل‌های مدیا و رسانه در حال پخش عنوان کرد. به عنوان مثال، فرض کنید در حال پخش فایل صوتی هستید و به صورت خودکار قطع می‌شود. به نظر می‌رسد بروز این مشکل در اسپاتیفای و یوتیوب رایج‌تر است، بنابراین روی اندروید 12 تاثیر زیادی خواهد داشت.

برخی کاربران سعی کرده‌اند از تنظیمات (Settings) وارد برنامه‌ها (Apps) شوند و از بخش تمام برنامه‌ها (All Apps) وارد پخش‌کننده رسانه شوند و در نهایت از بخش باتری (Battery)، گزینه بدون محدودیت (No Restriction) را انتخاب کنند؛ البته به نظر می‌رسد این راه‌حل نتوانسته باعث رفع مشکل شود. همچنین گروهی از کاربران توصیه کرده‌اند که باید از تنظیمات (Settings) وارد برنامه‌ها (Apps) شوید و از بخش مشاهده تمام برنامه‌ها (All Apps)، وارد تلفن شوید و در ادامه با انتخاب فضای ذخیره‌سازی و کش (Storage and Cache)، پاکسازی حافظه و کش (Clear Storage and Cache) را انتخاب کنید.

با این حال به نظر نمی‌رسد راه‌حل دوم بتواند مشکل را برای بیشتر کاربران رفع کند. بهترین روش این است که منتظر بمانید آپدیت‌های بعدی اندروید 12 بتوانند مشکل موردنظر را حل کنند. برای بررسی وضعیت آپدیت باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش سیستم (System)، گزینه بروزرسانی سیستم (System Update) را انتخاب کنید.

 

آموزش حذف اپل ایدی:
چگونه اپل ایدی را حذف کنیم

 

خالی شدن سریع باتری

تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید 12 متوجه شده‌اند که از زمان بروزرسانی سیستم عامل با کاهش شدید باتری زمانی که دستگاه بدون فعالیت است، مواجه هستند. همچنین به نظر می‌رسد صفحه نمایش انرژی زیادی مصرف می‌کند. با این که هنوز کاربران متوجه علت دقیق بروز مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد قابلیت نمایشگر همیشه روشن که در اندروید 12 نهادینه شده است، مصرف زیاد باتری دستگاه را رقم می‌زند. تنها راه حل که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، خاموش کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن است. با انجام این کار می‌توان گفت مصرف باتری دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

راه حل:

شما باید قابلیت نمایشگر همیشه روشن را خاموش کنید. برای انجام این کار باید از تنظیمات (Settings) وارد صفحه قفل (Lock Screen) شوید و قابلیت Always Show Time and Info را انتخاب کنید.

در صورتی که موفق به حل مشکل نشوید، می‌توانید راه‌حل‌های جایگزین را دنبال کنید:

  • شما می‌توانید از تنظیمات (Settings) وارد باتری (Battery) شوید و پس از انتخاب گزینه Adaptive Preferences، گزینه Adaptive Battry را انتخاب کنید.
  • سعی کنید بهینه‌ساز باتری را فعال کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار از تنظیمات وارد بخش باتری شوید و پس از انتخاب ذخیره‌کننده باتری (Battery Saver)، گزینه Use Battery Saver را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید تنظیم زمان‌بندی را برای فعال‌سازی بهینه‌سازی باتری (Battery Saver) بر اساس شرایط خاص، انتخاب کنید.
  • همچنین امکان دارد برای برنامه‌های خاص، محدودیت‌های فردی برای استفاده از باتری تعیین کنید. وارد تنظیمات شوید و از برنامه‌ها (Applications)، گزینه مشاهده همه برنامه‌ها (See All Apllications) را انتخاب کنید. در گام بعد باید برنامه‌هایی که نسبت به مصرف زیاد باتری آن‌ها تردید دارید را انتخاب کرده و سپس محدودیت‌ها را اعمال کنید.

برنامه Starbucks به درستی کار نمی‌کند

برنامه Starbucks به درستی کار نمی‌کند

تعداد زیادی از کاربران اندروید نسبت به عدم توانایی استفاده از برنامه Starbucks اظهار ناراحتی کرده‌اند. آن‌‌ها برنامه را راه‌اندازی می‌کنند و در ادامه کار با یک پیام بروز خطا در سیستم مواجه خواهند شد. گروهی از کاربران با حذف و نصب مجدد برنامه سعی کرده‌اند مشکل را حل کنند، اما هنوز هم گروهی دیگر از کاربران از این خطا به عنوان یک مشکل رایج اندروید 12 یاد می‌کنند.  خوشبختانه در حال حاضر می‌توانید از یک روش خاص برای ورود به حساب کاربری Starbucks خود بدون نیاز به برنامه استفاده کنید.

راه حل:

شما می‌توانید از طریق مرورگر موبایل خود برای ورود به حساب کاربری Starbucks استفاده کنید. در ادامه می‌توانید از بخش منو (Menu) وارد حساب کاربری (Account) شوید و در نهایت، مدیریت کارت‌ها (Card) را انتخاب کنید.

نکته مهم: در صورتی که مجددا با سایر برنامه‌ها در اندروید 12 مشکل دارید، توصیه می‌کنیم حذف و نصب مجدد یا بروزرسانی سیستم عامل را مدنظر قرار دهید.

 

دیگر با Notification های گوشی مشکل نخواهید داشت:
غیرفعال کردن نوتیفیکیشن در اندروید

 

عمل نکردن هشدار دستیار گوگل (Google Assistant)

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران اندروید 12 با آن مواجه شده بودند، عمل نکردن هشدار دستیار گوگل بود. متاسفانه به نظر نمی‌رسد هیچگونه راه حلی برای آن به غیر از بروزرسانی وجود داشته باشد. شما می‌توانید از تنظیمات و در ادامه بخش سیستم (System)، آپدیت نرم افزار (Software Update) را انجام دهید.

مشکل در پاسخ دادن به تماس‌ در اندروید 12

عدم توانایی در پاسخگویی به تماس‌ها را باید به عنوان یکی دیگر از مشکلات رایج اندروید 12 دانست. البته این مشکل توسط تعداد کمی از کاربران مشاهده شده است. خوشبختانه برای رفع این خطا و مشکل رایج اندروید 12 راهکارهایی وجود دارد و پیشنهاد شده است.

مشکل در پاسخ دادن به تماس‌ در اندروید 12

راه حل:

  • سعی کنید از تنظیمات وارد بخش برنامه‌ها (Apps) شوید و در نهایت با انتخاب برنامه تلفن (Phone)، پاکسازی حافظه و کش (Clear Storage and Cache) را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید در همین صفحه هم خالی کردن کش را انتخاب کنید.
  • شما می‌توانید برای رفع این خطا در اندروید 12 وارد تنظیمات شوید و از بخش سیستم (system)، گزینه راه‌اندازی مجدد تنظیمات (Reset Options) را انتخاب کرده و در نهایت برنامه موردنظرتان را برای راه‌اندازی مجدد تنظیمات آن انتخاب کنید.

 

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
اپل تی وی بخریم یا اندروید باکس

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید، اندروید 12 را به عنوان جدیدترین سیستم عامل گوگل می‌شناسیم و همین مسئله ممکن است باعث بروز مشکلات نرم افزاری گوناگون شود. توجه داشته باشید که مشکلات نرم افزاری را می‌توانید به سادگی و فقط از طریق آپدیت نرم افزار حل کنید.

سوالات متداول

آیا ریست فکتوری می‌تواند باعث رفع مشکلات رایج اندروید 12 شود؟ بله؛ البته این فقط یک راه حل بوده و ممکن است نتواند تاثیر موردنظرتان را داشته باشد، اما باید آن را مدنظر قرار دهید.

آیا آپدیت اندروید 12 می‌تواند مشکلات رایج را حل کند؟ هدف اصلی از انتشار بروزرسانی‌های نرم افزار حل مشکلات احتمالی است. بنابراین شما می‌توانید با آپدیت نرم افزار اندروید 12 گام مهمی در زمینه رفع مشکلات رایج آن بردارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

172 نظر

  1. آرمان

    سلام من گوشیم a02s هست وقتی که بروزرسانی کردم و به اندروید ۱۲ ارتقا پیدا کرد دیگه فایلهای شخصیش باز نمیشه لطفا توروخدا راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آرمان

      سلام وقت بخیر منظورتون عکس و فیلم و اینا؟
  2. نخوندم

    سلام من بعد از آپدیت اندروید ۱۲ گوشیم کند شده گوشیم a21s | هرکاریش کردم درست نشد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نخوندم

      سلام وقت بخیر تراشه این گوشی خیلی قوی نیست و احتمالا اندروید ۱۲ براش سنگین هست
  3. علیرضا

    سلام خسته نباشید.
    گوشیم a11 هستش.
    از بعد آپدیت هرچنددقیقه یا حتی چندثانیه یکبار تاچش از کار میوفته،باید یه بار صفحه رو قفل کنم و باز کنم تا درست بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. احسان مختاری

      پاسخ به علیرضا

      . من گوشیم a11هست بعد از بروزرسانی اندروید ۱۲ هر چند دقیقه لمسش از کار میوفته منن مجبورم هی صفحه قفل رو روشن و خاموش کنم تا درست بشه البته گوشی هم هنوز گارانتی داره لطفا راهنمایی کنید.
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به احسان مختاری

        سلام وقت خوش احتمالا باگ نرم افزار هست منتظر آپدیت بعدی باشید گارانتی کاری انجام نمیده در این مورد، مگر مشکل سخت افزاری باشه که بعیده
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت خوش احتمالا باگ نرم افزاری هست در واقع احتمالا گوشی با نسخه جدید سازگاری خوبی نداره منتظر آپدیت بعدی باشید
  4. سامان

    سلام
    بنده جدیدا گدشیم رو به اندروید ۱۲ آپدیت کردم.
    از زمان آپدیت یه علامت تعجب قرمز،بالای صفحه نمایش اومده و اصلا نمیره
    لطفا بگید علتش چیه و چطور میشه از بین بردش

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سامان

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چی هست؟
  5. پارسا

    سلام من گوشیم a52s همش داغ میکنه با برنامه های کم حجم مثل واتساپ‌ میرم توش داغ میکنه این مشکلش تو اندروید ۱۳ از بین میره؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پارسا

      سلام وقت بخیر اندروید ۱۳ که فعلا نمیاد ولی احتمالا در آپدیت بعدی همین اندروید ۱۲ حل بشه
      1. پارسا

        پاسخ به احسان نیک پی

        خیلی ممنون❤️🌷
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به پارسا

          پیروز باشید
  6. کورش۰۲۱

    سلام
    من بعد از آپدیت ویبره گوشیم از کار افتاده…هیچ ضربه ای هم نخورده…آیا کسی چنین مشکلی براش پیش اومده یا راه حلی داره؟

    1. Armin

      پاسخ به کورش۰۲۱

      سلام خسته نباشید من گوشیم موتورولا g60 هستش از اونجایی که اندروید اپدیت شده نمیتونیم به vpn متصل بشیم اگه دوباره اپدیت بیاد ما نمیتونیم دانلود کنیم بدون vpn لطفا راهنمایی کنید چکار کنیم
      1. فاطیما

        پاسخ به Armin

        سلام کاری تونستید کنید تو این سه ماه؟؟؟؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کورش۰۲۱

      سلام وقت خوش مدل گوشیتون چیه؟
  7. Kwjxkws

    سلام من این مشکل تازه برام به وجود اومده بعد از دانلود یه فایل صوتی زمانی که میخوای اون رو توی فایل ها بیاری میزنی روش گوشی صفحه خاموش میشد بعد باید دکمه رو میزدی تا روشن میشد صفحه و بعد از اینکه برنامه فایل هارو بروز کردم این مشکل حل شد الان توی واتساپ برام اینجوری شده ویس رو پلی میدم میرم یه عکسی رو کات کنم بفرستم اینجوری میشه گوشیم هم سامسونگ اندروید ۱۲ آپدیت داده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Kwjxkws

      سلام وقت بخیر راستش دقیق متوجه منظورتون نشدم ولی به طور کلی حین پخش وویس واتساپ مثلا نباید مقابل حسگر پروکسی گوشی چیزی قرار بگیره
  8. مهرداد

    سلام عرض ادب و خسته نباشید
    بنده گوشی A12سامسونگ دارم و حدود ۲ یا ۳ روزی هست که اپدیتش کردم به اندروید ۱۲
    با اپدیت این مشکلاتی واسم به وجود اومدش
    اول اینکه بعضی وقتا کار نمیکنه گوشی و هر چقدر دکمه روشن و خاموش رو میزنم خیلی هنگی و دیر میاره جایی که اصلا صفحه سیاه فقط روشن میشه و نمیزاره قفل باز کنیم
    دوم اینکه بعضی جاها میگه UIاز کار افتاده وCPUاز کار افتاده لطفا ریست کنید .
    ریست میکنم خوب میشه ولی بعد یه مدت اینجوری میشه

    باتریشم زود خالی میشه با اینکه تو اندروید ۱۱ دیر به دیر خالی میشد
    محافظ باتری واسش فعال کردم تا ۸۵ درصد میگیره فعلا

    ایا با اپدیت نسخه بعد اندروید ۱۲ مشکلات حل میشن؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهرداد

      سلام وقت بخیر بله به احتمال بسیار زیاد حل میشه
  9. رضا

    سلام خسته نباشید من برای تغییر و ویرایش فایل ها باید به اپکیلشین دسترسی بدم از توی فایل ها ولی هرچی میزنم استفاده ازین پوشه دوباره همونه و عمل نمیکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چی هست؟
      1. سعید

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام اندروید بنده ۱۲ است در قسمت vpn نوع pptp یا L2TP نداره! آیا برای دوستان هم همین‌طوره؟ سپاس
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سعید

          سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چی هست؟ خیر باید باشه
  10. علی

    سلام
    موبایل من قبل از آپدیت فقط تصویر های مهم فیلم های گالری رو فهرست گالری نشون میداد،ولی الان همه فیلم های گالریم تو فهرست گالری،تصویراشون از اول نشون میده.چیکار کنم مثل قبل بشه؟؟؟
    نمیدونم منظورمو درست رسوندم یا نه.لطفا راهنمایی کنید…ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر متوجه منظورتون نشدم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12/
ads
ads