داغ ترین ها :
مشکلات رایج تبلت های لنوو و روش حل آن

مشکلات رایج تبلت های لنوو و روش حل آن

خیلی از ما تبلت را به گوشی و لپ تاپ ترجیح می‌دهیم و عملا کارایی بیشتری برای ما دارد به این دلیل که تبلت‌ها تا حدی نقش هر دو دیواس یعنی گوشی و لپ تاپ را برای ما ایفا می‌کنند. این تبلت‌ها مشکلاتی هم دارند و در این مطلب روش‌های حل مشکل تبلت لنوو را بررسی خواهیم کرد.

 

خرید تبلت های Lenovo را از سایت تکنولایف دنبال کنید: قیمت تبلت لنوو

چگونه تبلت لنوو را روشن کنیم؟

اولین مرحله‌ای که در استفاده کردن از هر محصولی باید پشت سر بگذارید روشن کردن آن است. در پاسخ به این که چگونه تبلت لنوو را روشن کنیم باید بگوییم این کار بسیار ساده است و تنها باید دکمه پاور را برای مدت چند ثانیه نگه دارید. البته زمانی که تبلت روشن است برای بالا آمدن صفحه تنها کافیست یک بار دکمه پاور را فشار دهید.

چگونه تبلت لنوو را روشن کنیم؟

علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو چیست؟

اگر تبلت شما بی دلیل ری‌استارت یا خاموش/روشن می‌شود، طبیعی است که در پی علت خاموش و روشن شدن تبلت لنوو خود باشید. این اتفاق معمولا به دلیل ویروسی شدن تبلت و یا نصب یک بدافزار رخ می‌دهد. دلیل دیگری که برای این اتفاق وجود دارد پر بودن بیش از حد حافظه داخلی است که سبب می‌شود تبلت نتواند تمام دیتاهای موجود را پردازش کند. در این مواقع پیشنهاد می‌کنیم اگر از کارت حافظه جانبی استفاده می‌کنید آن را از دستگاه خارج کنید.

تنظیمات بازگشت به کارخانه تبلت لنوو

به دلایل مختلفی ممکن است بخواهید فرآیند بازگشت به کارخانه تبلت لنوو را پشت سر بگذارید که در ادامه به این موضوعات می‌پردازیم ولی برای انجام آن دو راه کلی وجود دارد، یکی از طریق تنظیمات و دیگری از طریق منوی ریکاوری.

  • برای بازگشت به کارخانه از طریق تنظیمات به Settings وارد شوید و به روی Backup & reset کلیک کنید. حالا در صفحه Backup & Restore به روی گزینه Factory data reset کلیک کنید. مجدد گزینه Reset tablet را انتخاب کرده و تبلت لنوو خود را فکتوری ریست کنید.
  • برای ریست فکتوری به روش دوم باید وارد صفحه ریکاوری شوید. برای رسیدن به این صفحه در حینی که تبلت روی لوگو گیر کرده است دکمه پاور و دکمه ولوم زیاد را نگه دارید تا منو ریکاوری نمایش داده شود. حال گزینه Wipe Data/Factory reset را انتخاب کنید تا تبلت لنوو به تنظیمات کارخانه برگردد. توجه داشته باشید که انجام این کار باعث می‌شود همه اطلاعات موجود به روی تبلت حذف شود.

 

برای مشاهده قیمت و خرید تبلت به تکنولایف مراجعه کنید

 

مشکل روشن نشدن تبلت لنوو

یکی از مشکلاتی که گاهی کاربران تبلت‌های لنوو با آن مواجه می‌شوند این است که تبلت روشن نمی‌شود یا به روی لوگو می‌ماند و بالا نمی‌آید. برای این موضوع روش‌ها و راه حل‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تبلت لنوو به روی لوگو گیر کرده است

اگر تبلت لنوو شما روشن می‌شود ولی به روی لوگو لنوو گیر می‌کند مسیر ساده‌تری نسبت به وقتی که تبلت روشن نمی‌شود پیش رو دارید و این مشکل به احتمال زیاد نرم‌ افزاری است و با یکی از روش‌های زیر حل می‌شود.

بالا نیامدن تبلت لنوو

  • تبلت را ری استارت کنید. برای این کار باید دست خود را برای مدتی به روی دکمه پاور نگه دارید. اگر پس از انجام این کار و روشن کردن مجدد تبلت باز هم مشکل حل نشد باید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.
  • تبلت را فکتوری ریست کنید. روش انجام این کار در ابتدای مطلب توضیح داده شده است.
  • یکی از روش‌های دیگر بوت کردن تبلت در حالت Safe Mode است. حالت امن یا Safe mode قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد متوجه مشکلات نرم افزاری یا سیستم عامل تبلت یا گوشی خود بشوید. در واقع در حالت امن تنها سیستم عامل خام بالا می‌آید و خبری از برنامه‌های نصب شده نیست و به این ترتیب مثلا شما می‌توانید متوجه شوید که ایراد از یک برنامه مخرب است. برای بوت کردن تبلت لنوو در حالت Safe mode باید حتما مطمئن شوید که تبلت خاموش باشد. پس اگر تبلت روی لوگو گیر کرده است در ابتدا آن را خاموش کنید. حال دکمه پاور را نگه دارید تا تبلت روشن شده و لوگوی لنوو نمایش داده شود. بلافاصله بعد از مشاهده لوگوی لنوو دکمه ولوم کم را فشار دهید تا حالت امن فعال شود. حال تبلت لنوو شما در حالت امن یا Safe mode روشن می‌شود. در نهایت برای غیرفعال کردن این حالت مجدد باید مراحل بالا را طی کنید.

تبلت لنوو روشن نمی‌شود

اگر مشکل روشن نشدن تبلت لنوو دارید به احتمال بسیار زیاد مشکل دیگر مربوط به بخش نرم افزار و سیستم عامل نیست و سخت افزار دستگاه مشکل پیدا کرده است. اولین اقدامی که می‌توانید انجام دهید این است که تبلت را به شارژر متصل کنید. اگر بعد از اتصال شارژر حالت شارژ شدن به روی نمایشگر نمایان شد یعنی مشکل جدی نیست و باید بگذارید تا باتری به طور کامل شارژ شود.

در واقع گاهی به دلیل خالی شدن یک مرتبه‌ای باتری تبلت دیگر روشن نمی‌شود و در این صورت تنها با شارژ شدن دستگاه مشکل برطرف می‌شود. البته منظور از شارژ کردن مدت زمان 20 دقیقه یا 30 دقیقه نیست و باید تبلت برای مدت بسیار طولانی‌تری در شارژ بماند و به توصیه خود لنوو باید تبلت را به مدت 12 ساعت به شارژ متصل کنید.

تنظیمات تبلت لنوو

اگر بعد از گذشت این 12 ساعت باز هم تبلت شما روشن نشد مشکل جدی است و باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به تعمیرکار یا حتی خرید تبلت جدید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • یک بار شارژ کردن تبلت را با یک آداپتور و کابل دیگر انجام دهید تا مطمئن شوید مشکل از این دو بخش نیست.
  • تبلت را به جای آداپتور به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید و ببینید که آیا فرآیند شارژ شدن آغاز می‌شود یا خیر.
  • حتما درگاه شارژ تبلت را تمیز کنید؛ چرا که گرد و خاک یا کثیفی موجود در درگاه شارژ باعث می‌شود شارژ شدن تبلت به درستی انجام نشود.
  • اگر هیچ یک از این موارد کارساز نبود به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید.

 

مشکلات رایج تبلت های سامسونگ را در مطلب زیر بخوانید.
مشکل روشن نشدن تبلت سامسونگ

 

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست تبلت لنوو

ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شوید که بعد از ریست فکتوری تبلت لنوو بالا نمیاد، در این صورت باید چه کاری انجام داد؟ بگذارید داستان را از ابتدا تعریف کنیم. سیستم عامل اندروید از نسخه 5 به بالا یک قابلیت جدید برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود معرفی کرد تا بعد از ریست فکتوری هرکسی نتواند به محصول دسترسی پیدا کند. این قابلیت به این صورت کار می‌کند که بعد از ریست فکتوری هم به ایمیل ابتدایی برای ورود به گوشی نیاز دارد تا فقط خود شما بتوانید به گوشی یا تبلت دسترسی پیدا کنید.

برخی از مواقع این قابلیت مشکل‌ساز می‌شود؛ چرا که ممکن است شما رمز ایمیل خود را فراموش کرده باشید یا گوشی را از فرد دیگری خریداری کرده باشید. در ادامه قصد داریم روش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست تبلت لنوو را به شما توضیح دهیم تا اولا با این مشکل مواجه نشوید و دوما در صورت مواجه شدن بتوانید آن را برطرف کنید.

قبل از ریست فکتوری اکانت‌های گوگل را حذف کنید

اگر قصد دارید تبلت لنوو خود را فکتوری ریست کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مشکل گفته شده در بالا ابتدا اکانت‌های موجود به روی تبلت را از آن حذف کرده و سپس اقدام به ریست فکتوری کنید. به برنامه Gmail موجود به روی تبلت مراجعه کرده و روی عکس خود در بالا سمت راست کلیک کنید. در این بخش گزینه Manage accounts on this device را انتخاب کرده و روی هر اکانت کلیک کنید. حالا در انتهای صفحه گزینه Remove account را گزینش کنید.

بعد از ریست فکتوری تبلت لنوو بالا نمیاد

بعد از ریست فکتوری تبلت لنوو بالا نمیاد

اگر تبلت لنوو خود را ریست فکتوری کرده‌اید و پس از آن تبلت به دلیل نیاز به اکانت گوگل بالا نمی‌آید باید از نرم‌افزارهای موجود برای از بین بردن این محدودیت استفاده کنید. ما تضمینی برای عملکرد این برنامه‌ها نداریم و ممکن است به برخی از بخش‌های دیوایس آسیب وارد شود و قبل از استفاده باید به این نکته آگاه باشید.

یکی از برنامه‌های موجود برای حذف کانت گوگل پس از ریست فکتوری iMyFone LockWiper است. ابتدا باید آن را به روی لپ تاپ نصب کنید و در ادامه با متصل کردن گوشی فرآیند حذف اکانت گوگل را پشت سر بگذارید. برای این کار برنامه محبوب دیگری به نام DroidKit هم وجود دارد که به طور مشابه عمل می‌کند و می‌تواند این محدودیت اکانت گوگل را از بین ببرد.

چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد؟

اگر تبلت لنوو شما به وای فای متصل نمی‌شود یا اتصال پایداری ندارید حتما در پی پاسخ به این سوال هستید که چرا اینترنت تبلت لنوو بالا نمیاد. روش‌های زیر می‌تواند مشکل شما را حل کند.

  • مطمئن شوید که حالت Airplane روشن نباشد؛ چرا که این حالت تمام اتصالات تبلت را قطع می‌کند.
  • مطمئن شوید که مشکل از مودم نباشد. گاهی به دلیل تنظیمات مودم یا موارد دیگر ممکن است نتوانید به مودم متصل شوید.
  • تنظیمات اینترنت را ریست کنید. برای انجام این کار به برنامه تنظیمات تبلت لنوو بروید و سپس به بخش System مراجعه کنید. حال به روی گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth کلیک کنید. اطلاعات نمایش داده شده را مرور کنید و Reset settings را بزنید. ممکن است در این مرحله نیاز به وارد کردن پترن یا پین باشد. در آخر مجدد Reset settings را بزنید تا تنظیمات اینترنت از نو تنظیم شود.
  • به روی وای فای که می‌خواهید به آن متصل شوید کلیک کرده و Forget network را بزنید. حالا مجدد و از ابتدا به مودم متصل شوید و رمز را وارد کنید.
  • مودم را یک بار ری استارت کنید تا مطمئن شوید مشکل از مودم نباشد.
  • اتصال به یک دستگاه دیگر به غیر از مودم را امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل از تنظیمات مودم نباشد. برای انجام این کار می‌توانید از طریق هات اسپات به یک گوشی دیگر متصل شوید.

چگونه تبلت لنوو را بروزرسانی کنیم؟

یکی از کارهایی که می‌تواند بسیاری از مشکلات هر دستگاهی از جمله مشکل تبلت لنوو را برطرف کند بروزرسانی آن دستگاه است. در واقع آپدیت‌های منتشر شده برای دستگاه‌های مختلف باعث می‌شوند عملکرد سریع‌تر شود و مشکلات و باگ‌های نرم افزاری موجود از بین برود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که دیوایس‌های مختلف خود را همواره به روز نگه دارید. برای آپدیت کردن تبلت لنوو باید به برنامه تنظیمات تبلت لنوو و سپس بخش About tablet یا در مورد تبلت بروید و System update را بزنید. در این مرحله در صورت وجود بروزرسانی شما می‌توانید نسخه و حجم آن را مشاهده کرده و Download را بزنید تا فرآیند دانلود آغاز شود.

چگونه تبلت لنوو را بروزرسانی کنیم

در نظر داشته باشید که باید تبلت بیش از نصف شارژ داشته باشد و همچنین به یک اینترنت با سرعت مناسب متصل باشد.

meta mode چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تبلت هنگام روشن شدن نوشته ‘’Have been in meta mode’’ را نمایش دهد، اما meta mode چیست؟ این یعنی شما در حالت Meta mode هستید و باید از آن خارج شوید. برای خارج شدن از این حالت باید دکمه پاور را برای مدتی نگه دارید. اگر این روش کارساز نبود دکمه پاور به همراه دکمه ولوم پایین را برای مدتی نگه دارید تا تبلت به حالت نرمال بوت شود.

فراموش کردن رمز ورود به تبلت لنوو

به دلیل مشغله ذهنی و کاری یا استفاده نکردن از تبلت لنوو برای مدتی احتمال دارد رمز ورود به تبلت را فراموش کنید و به این ترتیب دیگر نتوانید قفل صفحه را باز کنید. برای حل این مشکل باید ابتدا 5 بار رمز را اشتباه وارد کنید تا دکمه‌ای نمایش داده شود و به شما اجازه دهد تا گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کنید.

در صورت انتخاب این گزینه صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه شما امکان دارید تا اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد کنید. از این طریق دستگاه به شما امکان می‌دهد تا رمز عبور را بار دیگر تنظیم کنید.

فراموش کردن رمز ورود به تبلت لنوو

اگر به هر دلیلی موفق نشدید روش بالا را انجام دهید تنها گزینه ممکن فکتوری ریست کردن تبلت است. برای انجام این کار باید ابتدا به صفحه ریکاوری بروید. برای رسیدن به این صفحه در حینی که تبلت به روی لوگو گیر کرده است دکمه پاور و دکمه ولوم زیاد را نگه دارید تا منو ریکاوری نمایش داده شود. حال گزینه Wipe Data/Factory reset را انتخاب کنید تا تبلت لنوو به تنظیمات کارخانه برگردد. توجه داشته باشید که انجام این کار باعث می‌شود همه اطلاعات موجود به روی تبلت حذف شود.

 

لپ تاپ بخریم یا تبلت؟
مقایسه لپ تاپ و تبلت

 

علت هنگ كردن تبلت لنوو چیست؟

در واقع اصلی‌ترین دلیل هنگ کردن تبلت یا گوشی هوشمند را می‌توانیم سخت افزار ضعیف بدانیم. پس اگر در پی علت هنگ كردن تبلت لنوو هستید باید بگوییم که اگر محصول مورد نظر شما قدرت سخت افزاری زیادی ندارد این اتفاق تا حدی طبیعی است که محصول نتواند با سرعت بالایی به دستورات مختلف پاسخ دهد و کمی با کندی و هنگ برنامه‌ها را اجرا کند. در این بخش مواردی را عنوان می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید تعداد دفعات هنگ کردن تبلت لنوو خود را کاهش دهید و سرعت تبلت خود را بیشتر کنید.

علت روشن نشدن تبلت لنوو

  • در برخی از مواقع هنگ كردن تبلت Lenovo به دلیل نصب یک نرم افزار بهینه نشده اتفاق می‌افتد. این برنامه به دلیل ناسازگار بودن با تبلت شما باعث فریز شدن و هنگ کردن محصول می‌شود. اگر این مشکل جدیدا بیشتر اتفاق می‌افتد حتما برنامه‌های تازه نصب شده‌ی خود را حذف کنید. از طرف دیگر تبلت را در حالت Safe mode قرار دهید و مشکل موجود را بار دیگر بررسی کنید. پس از روشن شدن تبلت در این حالت هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و شما به سادگی می‌توانید مشکل موجود را ریشه‌یابی کنید.
  • تبلت را خاموش/روشن کنید تا اگر مشکل به دلیل یک باگ در رابط کاربری است برطرف شود.
  • حافظه داخلی را اصلا تا انتها پر نکنید. یعنی اگر حافظه داخلی تبلت شما در حال پر شدن است بهتر است به فکر خالی کردن آن باشید. برای این کار به تنظیمات بروید و به روی گزینه‌ی Storage کلیک کنید. در اینجا تبلت شما به طور مجزا نشان می‌دهد که چه مقدار از حافظه به چه چیزی اختصاص یافته است. در نهایت می‌توانید فایل‌های بزرگی که بیشتر فضا را اشغال کرده‌اند را مشاهده کرده و اقدام به حذف آن‌ها کنید.
  • اگر تبلت لنوو شما قدرت سخت افزاری زیادی ندارد ترجیحا از کارت حافظه جانبی استفاده نکنید. استفاده از کارت حافظه جانبی باعث می‌شود که سرعت تبلت شما کاهش یافته و هنگ كردن تبلت Lenovo بیشتر شود.
  • از نسخه‌ی لایت برنامه‌های مشهور استفاده کنید؛ زیرا با این کار هم فضای کمتری از حافظه داخلی اشغال می‌شود و هم مقدار رم کمتری در هنگام باز بودن به برنامه‌ها اختصاص می‌یابد. بسیاری از برنامه‌های مشهور مانند توییتر، فیسبوک، یوتیوب و … نسخه‌های لایت یا سبک دارند.
  • به تنظیمات و سپس بخش About phone رفته و به Software information وارد شوید. در این بخش به روی Bulid Number چند بار کلیک کنید تا گزینه‌ی Developer Options برای شما فعال شود. حالا دوباره به تنظیمات وارد شوید و در انتهای لیست Developer Options را انتخاب کنید. در این بخش به دنبال سه گزینه‌ی Window animation scale، Transition animation scale و Animation duration scale باشید و هر سه را از ۱ به ۰.۵ تغییر دهید. با این کار تبلت شما زمان کمتری به انیمیشن‌های رابط کاربری اختصاص می‌دهد و در هنگام استفاده حس سریع‌تری دارید.
  • اگر سخت افزار یا مقدار رم تبلت لنوو شما کم است از والپیپرهای متحرک استفاده نکنید و ترجیحا ویجت‌های زیادی هم به روی صفحه قرار ندهید. ویجت‌ها حافظه رم را به طور مداوم درگیر می‌کنند.
  • تبلت را به آخرین نسخه‌ی موجود بروزرسانی کنید تا مشکلات نرم افزاری به حداقل کاهش یابد.
  • در بخش Developer Options به دنبال گزینه‌ی Background process limit باشید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا برای تبلت مشخص کنید در زمان واحد در پس‌زمینه چند عمل مختلف بتوانند به صورت همزمان فعالیت کنند. اگر تبلت شما رم کمی دارد یا تراشه‌ی آن چندان قوی نیست باید این گزینه را به روی حالت At most 1 process قرار دهید. با این کار در پس‌زمینه تنها یک پردازش می‌تواند انجام شود.
  • برای تبلت‌های اندرویدی و به خصوص آن‌هایی که قدرت سخت افزاری کمتری دارند واجب است که هر چند مدت یک بار خاموش/روشن شوند تا همه‌ی برنامه‌ها به طور کامل بسته شده و تبلت از نو کار خود را از سر گیرد

چرا تاچ تبلت لنوو به خوبی کار نمی‌کند؟

در برخی از مواقع تاچ نمایشگر به خوبی عمل نمی‌کند و یا دیر به فرمان‌های لمسی پاسخ می‌دهد که این می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در این بخش به دلیل احتمالی این اتفاق خواهیم پرداخت و چند راه کار ساده و کاربردی هم ارائه خواهیم کرد.

مشکل تاچ تبلت لنوو

  • گاهی جنس محافظ صفحه استفاده شده به روی نمایشگر و یا ضخامت زیاد آن باعث می‌شود که فرمان‌های لمسی به خوبی به نمایشگر منتقل نشود. برای حل این مشکل از گلس‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید.
  • ممکن است این مشکل یک باگ نرم افزاری باشد و به عنوان یک راه حل ساده تبلت را ریسیت کنید. از آنجایی که تاچ عمل نمی‌کند باید این کار را از طریق نگه داشتن دکمه پاور یا نگه داشتن دکمه پاور به همراه کلید کاهش صدا و یا نگه داشتن سه دکمه پاور، ولوم بالا و ولوم پایین انجام دهید.
  • ممکن است مشکل موجود به خاطر ضربه‌ی وارده به نمایشگر باشد. قطعا اگر این اتفاق افتاده باشد خود شما بهتر از هر کس دیگری از آن آگاه هستید و این ضربه احتمال دارد که به تاچ نمایشگر آسیب زده باشد.

 

راهنمای خرید تبلت مناسب فرزندان شما:
بهترین تبلت برای کودکان

 

مشکل متوقف شدن برنامه یا کرش کردن در تبلت لنوو

یکی از مشکلات تبلت‌های لنوو کرش کردن بازی یا برنامه و همچنین متوقف شدن ناگهانی آن است. مثلا تصور کنید در حال استفاده از یک برنامه هستید و به صورت ناگهانی برنامه بسته شده و ارور Force close به شما نمایش داده می‌شود. راه حل این موضوع چیست؟ راه‌های زیر را امتحان کنید.

  • به ادعای دسته‌ای از کاربران Reset app preferences می‌تواند این مشکل را برطرف کند. برای انجام این کار به تنظیمات تبلت لنوو خود رفته و با مراجعه به بخش Apps & notifications به روی گزینه See all apps کلیک کنید و از بالا سمت راست به روی سه نقطه کلیک کنید. حال گزینه Reset app preferences را بزنید و سپس آن را تأیید کنید.
  • حتما تبلت خود و همچنین برنامه‌هایی که کرش می‌کنند را به طور مرتب بروزرسانی کنید. برای آپدیت کردن تبلت لنوو باید به تنظیمات و سپس بخش About tablet یا در مورد تبلت بروید و System update را بزنید. در این مرحله در صورت وجود بروزرسانی شما می‌توانید نسخه و حجم آن را مشاهده کرده و Download را بزنید تا فرآیند دانلود آغاز شود. برای بروزرسانی برنامه‌ها و بازی‌های خود هم می‌توانید به گوگل پلی و یا بازار مراجعه کنید (بروزرسانی برخی برنامه‌ها به دلیل این که ما در ایران هستیم در گوکل پلی قرار نمی‌گیرد و برای دانلود آن‌ها باید از بازار یا بستر اینترنت استفاده کنید).
  • در نهایت اگر این کارها برای شما کارساز نشد به تنظیمات و بخش Apps مراجعه کرده و برنامه‌ی مورد نظر را بیابید. حالا به بخش Storage بروید و Clear Data را امتحان کنید. اگر این روش هم ایراد موجود را برطرف نکرد حتما یک بار برنامه را حذف کرده و بار دیگر نصب کنید.
  • یک بار تبلت خود را خاموش/روشن کنید تا اگر یک باگ نرم افزاری در رابط کاربری وجود دارد برطرف شود.

چرا صدای تبلت لنوو کم شده است؟

دسته‌ای از کاربران مدعی هستند که بعد از مدتی استفاده از تبلت لنوو صدای اسپیکر آن کاهش یافته و یا صدای هندزفری آن‌ها کمتر شده است. در این بخش به شما چند روش برای بهبود این مشکل آموزش می‌دهیم.

علت وصل نشدن تبلت لنوو به وای فای

  • اگر چند ماه است که تبلت را خریداری کرده‌اید و در حال حاضر حس می‌کنید صدای اسپیکرهای آن نسبت به روز اول کاهش داشته‌اند، خروجی صدای اسپیکر را تمیز کنید. این خروجی صدا در صورت مسدود شدن به وسیله‌ی جرم و گرد و خاک صدای کمتری از خود تولید می‌کند. برای تمیز کردن از یک جسم نوک تیز مانند سوزن یا خلال دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این کار را بسیار با دقت و حوصله انجام دهید؛ چرا که اگر فشار زیادی به خروجی اسپیکر وارد کنید ممکن است خود اسپیکر تبلت آسیب جدی ببیند.
  • به ندرت می‌توان تبلت ضد آب یافت کرد و به همین دلیل اگر تبلت لنوو شما به تازگی با آب تماس داشته و حالا صدای خش خش از درون اسپیکرها حس می‌کنید به اطمینان می‌توان گفت که آب وارد اسپیکر تبلت شده است.

علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟

دلیل اصلی ریست نشدن تبلت لنوو را می‌توانیم هنگ کردن آن بدانیم. در صورتی که نمی‌توانید تبلت خود را ریست کنید بهتر است از دکمه‌های کناری کمک بگیرید. برای انجام این کار کافیست دکمه پاور را برای مدت 30 ثانیه نگه دارید. اگر این کار تبلت را ریست نکرد پیشنهاد می‌کنیم دکمه پاور و ولوم کم و زیاد را برای مدت 15 ثانیه نگه دارید.

چرا نور نمایشگر تبلت لنوو کم شده است؟

نمایشگر هر گوشی یا تبلت یک حداکثر مشخصی برای روشنایی دارد. این حداکثر روشنایی به دو دلیل ممکن است کاهش پیدا کند و تبلت اجازه ندهد که روشنایی در حالت حداکثری قرار بگیرد.

دلیل اول این است که اگر برای مدت زمان طولانی پیسکل‌ها روشنایی حداکثری داشته باشند این موضوع می‌تواند باعث خرابی و سوختگی پیکسل‌ها شود. دلیل دوم نیز داغ شدن تبلت است. در واقع اگر تبلت لنوو داغ شده باشد نرم افزار برای جلوگیری از آسیب به نمایشگر حداکثر روشنایی آن را محدود می‌کند.

چرا نور نمایشگر تبلت لنوو کم شده است؟

در ادامه دلایل داغ شدن تبلت و همچنین روش‌های جلوگیری از آن را توضیح می‌دهیم.

  • تبلت را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار باعث گرم شدن شدید آن می‌شود.
  • هنگام شارژ با تبلت کار نکنید. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر داغ شدن باتری هنگام شارژ شدن فشار مضاعفی بر تراشه و باتری وارد شود. اگر کار واجبی با تبلت دارید ابتدا آن را از شارژ خارج کرده و سپس با آن کار کنید.
  • هنگام شارژ تبلت یا بازی کردن حتما قاب را از آن خارج کنید تا حرارت بتواند به راحتی از داخل به بیرون منتقل شود. وجود قاب نقشی مانند عایق بازی کرده و از خروج حرارت جلوگیری می‌کند.
  • اگر حین استفاده از برنامه یا بازی خاصی تبلت بیش از حد داغ می‌شود پیشنهاد می‌کنیم آن برنامه را حذف کنید؛ چرا که یا برای تبلت شما بهینه نیست و یا این که برنامه مخرب است.
  • ممکن است داغ شدن تبلت به دلیل ویروسی شدن آن باشد. تبلت را در حالت Safe mode بوت کنید اگر مشکل حل شد باید تبلت را ریست فکتوری کنید تا مشکل برطرف شود.

 

بهترین تبلت با سیستم عامل ویندوز:
تبلت ویندوزی

 

سوالات متداول

علت روشن نشدن تبلت لنوو چیست؟ به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و با ری استارت کردن یا ریست فکتوری و حالت Safe mode حل می‌شود.

چگونه تبلت لنوو را بروزرسانی کنیم؟ از قسمت تنظیمات تبلت 1. About tablet و 2. System update را بزنید و نسخه جدید را به‌روزرسانی کنید.

چرا نور نمایشگر تبلت لنوو کم شده است؟ داغ شدن تبلت و یا آسیب رسیدن به پیکسل‌های نمایشگر.

علت ریست نشدن تبلت لنوو چیست؟ دلیل اصلی ریست نشدن تبلت لنوو را می‌توانیم هنگ کردن آن بدانیم. در این حالت دکمه پاور را برای مدت 30 ثانیه نگه دارید. اگر این کار تبلت را ریست نکرد پیشنهاد می‌کنیم دکمه پاور و ولوم کم و زیاد را برای مدت 15 ثانیه نگه دارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

15 نظر

  1. زهرا

    سلام تبلت من دو روزه که شارژش روی ۲۸درصد هست وهرچی باهاش کار میکنم شارژش از ۲۸ کم نمیشه بنظرتون مشکل داره؟ علتش چیه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زهرا

      سلام به شارژ متصل کنید ببینید درصد تغییر می‌کنه یا نه
  2. محمدرضا

    سلام وقت بخیر تینک پد من مدتی بود که ازش استفاده نکرده بودم حدودا ۲ ماه و بعد دو ماه یه قسمتایی از صفحه قلم و دستم را نمیخونه مشکلش چیه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضا

      سلام وقت بخیر تاچ مشکل پیدا کرده حالا چرا نمی‌دونم
  3. ARUPAD

    درود
    تبلت لنوو یوگاتب۳ آندروید ۶ هرچه بروزرسانی سیستم رو میزنم پیغام میده شما دارای جدیدترین نسخه هستید
    متاسفانه امروزه اکثریت نرم افزارهای کاربردی ارائه شده با آندروید ۷ به بالا همخوانی دارد که این امر باعث دلخوری از دستگاه تبلتم شده به هر خدمات موبایلی هم مراجعه نمودم همه منکرداشتن نسخه جدید شده اند
    بسیار خرسند ومدیون وممنون میشوم اگر چاره ساز باشید ومشکلگشا باشید 🙏 زنده و سلامت باشید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ARUPAD

      سلام وقت بخیر آپدیت دریافت نمیکنه دیگه کاریش نمیشه کرد
  4. حسن

    سلام من وقتی میخوام فلش بزنم صفحه ای باز میشه که فقط گوشه پایینش مینویسه meta mode باید چیکار کنم

  5. میثم

    سلام خسته نباشین خداقوت ببخشید مزاحمتون شدم تبلت لنوو Lenovo TB M7 رو میخوام باتریش رو ریست که قوی باشه زود شارژ کنه زود شارژ خالی نکنه چجوری باتری تبلت لنوو M7 رو ریست کنم یه لطف کنین زودتر بگید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به میثم

      سلام وقت بخیر منظورتون از ریست باتری رو متوجه نمیشم؟
  6. مریم

    سلام ببخشید وقتی برای اکانت گوگل اون برنامه روروی لپتاب نصب کردم برم کجا؟میشه توضیح بدین

  7. امیر

    سلام برای تبلت من فقط می‌نویسه fast bostو هیچ چیز دیگه ای نمی نویسه که بخوام با دکمه های ولوم انتخاب برای ریکاوری مود باید چیکار کنم؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر مدل تبلت رو بفرمایید تا راهنمایی کنم هر مدلی ممکن متفاوت باشه
  8. همایون

    سلام من یه تبلت Lenovo Tab M7 دارم میخوام بدم سیف مد در گزینه های خاموش کردن خاموش شدن رو نگه داشتم نوشت راه اندازی مجدد در حالت امن
    من نکردم ترسیدم اطلاعاتم پاک شه به نظر شما واقعا راه اندازی مجدد میشه و اطلاعاتم پاک میشه؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    1. شهاب

      پاسخ به همایون

      سلام چرا اینترنت تبلت ۴جی نمیشه ۳جی هست خیلی ضعیفه به فیلتر شکن وصل نمیشه چجوری۴جی کنیم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به همایون

      سلام وقت بخیر نه سیف مود چیزی رو پاک نمیکنه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ad%d9%84-%d8%a2%d9%86/
ads
ads