داغ ترین ها :
معرفی برند ریلمی؛ غول جدید چینی‌ها در دنیای موبایل؟

معرفی برند ریلمی؛ غول جدید چینی‌ها در دنیای موبایل؟

هواوی و پس از آن شیائومی به خوبی نشان داده‌اند که کشور چین در زمینه تولید محصولات مختلف در زمینه فناوری بسیار توانا است و حتی در برخی موارد می‌تواند بهتر از اپل و سامسونگ عمل کند؛ اما آیا شرکت‌های چینی فعال در حوزه تبلت و لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند به همین دو برند محدود می‌شود؟ قطعا پاسخ منفی است و در حال حاضر شرکت‌های چینی بسیاری در مسیر خلق برندی جدید گام برمی‌دارند. یکی از این برند‌ها که با سرعت خوبی در حال رشد و پیشرفت است و با تولید گوشی‌های جذاب در طی چند سال فروش بالایی بدست آورده، ریلمی نام دارد. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی برند ریلمی و تاریخچه‌ی آن می‌پردازیم و در آخر هم چند گوشی از این برند را معرفی می‌کنیم.

 

گوشی های Realme را هم می‌توانید با قیمت مناسب از سایت تکنولایف تهیه کنید: گوشی ریلمی

 

محصولات ریلمی ساخت کدام کشور هستند؟

ریلمی اولین بار در سال ۲۰۱۸ در کشور چین پایه گذاری شده است و این یعنی تمام پیشرفتی که از این شرکت شاهد بوده‌ایم تنها در مدت ۳ سال به وجود آمده است و همین باعث می‌شود تا همگان آینده‌ی این کمپانی را روشن بدانند.ریلمی

تاریخچه برند ریلمی از ابتدا تاکنون

ریلمی در تاریخ ۶ شهریور سال ۹۶ اولین گوشی خود تحت عنوان ریلمی ۲ را در بازار هند عرضه کرد. این تاریخ را در واقع می‌توانیم زمان شروع کار حرفه‌ای این سازنده در نظر بگیریم. در عرض مدت حدود ۱ ماه این شرکت موفق می‌شود ۲ میلیون از گوشی‌های خود را به فروش برساند.

این عدد برای یک کمپانی بی‌نام و نشان که تازه کار خود را شروع کرده است عددی بسیار عالی به حساب می‌آید. مدتی بعد از این موفقیت ریلمی به بازارهای آسیای جنوبی هم وارد می‌شود و به این طریق می‌تواند از فروش ریلمی ۲ پرو در عرض ۳ دقیقه حدود ۳۳ میلیون روپیه بدست بیاورد.

در ابتدای آذر ماه سال ۹۶ این شرکت با داشتن ۳ میلیون گوشی موبایل فعال به برترین برند نوظهور در کشور هند تبدیل می‌شود و مسیر حرفه‌ای خود را به صورت جدی آغاز می‌کند. همه‌ی این‌ها قبل از سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده است و در ادامه وارد سال ۲۰۱۸ می‌شویم.

در دی ماه سال ۹۶ ریلمی موفق می‌شود که به ۱۰ بازار جدید از جمله اندونزی، مالزی، ویتنام، فیلیپین، تایلند، مصر و پاکستان ورود کند. این گسترش ریلمی در بازارهای جدید باعث می‌شود این برند نوظهور بیشتر شناخته شود و طبیعتا فروش بیشتری هم بدست بیاورد.

۱۱ فروردین سال ۹۷ این سازنده گام بزرگ و بلندی به سوی آینده بر می‌دارد و وارد بازار اروپا می‌شود. در تاریخ ۱۴ اردیبهشت این شرکت به طور رسمی وارد بازار چین می‌شود و گوشی ریلمی X را به بازار معرفی می‌کند که می‌توانیم این گوشی را اولین محصول با دوربین پاپ‌آپ و قیمت زیر ۲۵۰ دلار بدانیم.

اواخر سال ۹۷ این شرکت به بازار روسیه هم ورود می‌کند تا کم کم بتواند فروش بیشتر و مناطق گسترده‌تری را در بر بگیرد. شهریور سال ۹۷ ریلمی اعلام می‌کند که اولین سازنده‌ای است که می‌خواهد از تراشه‌های سری ۷ و فایوجی کوالکام استفاده کند و همچنین ریلمی XT را به عنوان اولین گوشی جهان با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی می‌کند.

 

 

گوشی های ریلمی خوب هستند؟

در تاریخ ۶ آبان ۹۷ این سازنده می‌تواند با نرخ رشد ۸۰۸ درصد به سریع‌ترین برند در حال رشد در زمینه گوشی‌های هوشمند بدل شود. همچنین ریلمی در جایگاه هفتم فروشنده‌های موبایلی جهان با فروش بیش از ۱۰ میلیون عدد قرار می‌گیرد و همه‌ی این موارد به وضوح نشان می‌دهند که این برند چینی چه اهداف بزرگی را در سر می‌پروراند.

ریلمی در تاریخ ۱۰ آبان به اسپانیا ورود می‌کند و می‌تواند تنها در مدت ۱۵ روز خود را بین ۵ برند پرفروش گوشی‌های هوشمند در این کشور جای دهد و همچنین عنوان سریع برند در حال رشد در اسپانیا را هم به نام خود درآورد.

این موفقیت‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کنند تا برای اولین بار در دی ماه ۹۷ سایت‌های بسیار مشهوری چون GSM Arena و Android Authority گوشی ریلمی X2 Pro را در بین بهترین محصولات موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند.

همه‌ی این موارد باعث می‌شود این کمپانی بیش از پیش شناخته شود و بر زبان‌ها بیفتد. وارد سال ۲۰۱۹ می‌شویم، سالی که در همان ابتدا یعنی دی ماه این شرکت اولین گوشی فایوجی جهان یعنی ریلمی X50 5G را در چین معرفی و سپس عرضه می‌کند.

در تاریخ ۵ اسفند ۹۷ ریلمی اولین گوشی پرچمدار خود یعنی ریلمی X50 Pro 5G را به بازار معرفی می‌کند. این گوشی و همچنین این شرکت یکی از اولین سازنده‌هایی بود که از تراشه‌ی اسنپدراگون 865 5G استفاده می‌کرد.

با معرفی این گوشی پرچمدار حالا دیگر ریلمی نه تنها در دنیای گوشی‌های اقتصادی و میانرده فعالیت می‌کرد بلکه وارد رقابت در دنیای پرچمداران هم شده بود و نماینده این شرکت به قدری قدرتمند بود که بتواند با غول‌هایی مثل شیائومی و هواوی و سامسونگ و حتی اپل رقابت کند.

در فروردین ۹۸ این سازنده به کشور اکراین ورود می‌کند و نکته‌ی جالب این است که می‌تواند تنها و تنها در مدت یک هفته خود را در بین ۵ برند پر فروش در این کشور جای دهد و این نشان از توانایی و فروش بالای این برند چینی دارد.

در اردیبهشت ۹۸ برای اولین بار سری نارزو از گوشی‌های این برند به بازار معرفی شدند که بعدتر بسیار مورد توجه جوانان و به خصوص افرادی که به بازی کردن علاقه داشتند قرار گرفت.

 

 

دوربین گوشی های ریلمی

خرداد ۹۸ ریلمی گوشی X3 SuperZoom را به بازار معرفی کرد. این گوشی برای اولین بار از قابلیت Starry Mode استفاده می‌کرد. دقیقا در همین زمان بود که بازار کشور مصر ریلمی توانسته بود به برند چهارم بدل شود و خود را به جایگاه‌های بالاتر نزدیک و نزدیک‌تر کند.

در اواخر تیر ماه سال ۹۸ ریلمی برای اولین بار فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی خود را به بازار معرفی کرد که در آن زمان یک شگفتی تمام و کمال به حساب می‌آمد و در حالی که دیگر برندها حداکثر از شارژ سریع ۳۳ وات یا ۴۵ واتی استفاده می‌کرد این برند چینی پا را فراتر گذاشته و آینده را پیشاپیش به همگان نمایش داد.

در مرداد همین سال ریلمی در ۵ قاره مختلف توانسته بود کارمندانی از ۵۰ ملیت مختلف با میانگین سنی ۲۹ سال داشته باشد و حالا شعار Dare To Leap داشت به واقعیت تبدیل می‌شد و این سازنده داشت مسیر اصلی خود را پیدا می‌کرد.

اسکای لی موسس و مدیرعامل ریلمی در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز اعلام کرده بود که ما از ابتدا قصد نداشتیم تنها یک شرکت کوچک باشیم و سهم بسیار کمی را از بازار در اختیار بگیریم، بلکه از ابتدا هدف ما این بوده است که به یکی از اصلی‌ترین برندهای موجود در زمینه گوشی‌های هوشمند تبدیل شویم و بتوانیم با بهترین‌ها رقابت کنیم.

در شهریور سال ۹۸ ریلمی توانسته بود در ۱۳ بازار مختلف در نقاط متفاوت جهان خود را در بین ۵ برد پر فروش بیابد که این حقیقتا یک موفقیت بسیار بزرگ است؛ چرا که کل این پروسه در کمتر از دو سال اتفاق افتاده است و سیاست‌های صحیح این سازنده چینی باعث شده تا فروش این برند روز به روز بیشتر شود.

در مهر ماه همین سال ریلمی به ۶۱ بازار در گوشه گوشه‌های جهان ورود کرد و توانست گستره‌ی کاری خود را افزایش دهد. در همین سال ریلمی سریع‌ترین برند تاریخ در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند بدل شد که توانست در مدت زمان بسیار کمی به فروش ۵۰ میلیون گوشی هوشمند برسد.

ریلمی روز به روز این مسیر را ادامه داده و حالا که در اواخر سال ۲۰۲۱ هستیم می‌توانیم این سازنده را تنها با گذشت چند سال در بین بهترین‌های موجود در جهان قرار دهیم.

 

 

دلیل موفقیت برند ریلمی چیست؟

ریلمی هم مانند شیائومی و هواوی به دو دلیل عمده توانسته در مدت کم محبوبیت زیادی را بدست بیاورد. دلیل اول به دلیل داشتن گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا است و دلیل دوم به نوآوری‌های جدید و جذاب برمی‌گردد.

در واقع این شرکت‌ها با نوآوری‌های جدید و عجیب و غریب تلاش می‌کنند تا مورد توجه افراد قرار بگیرند و طبیعتا بعد از مدتی که شما توجه بیشتری به یک برند جدید داشته باشید به سمت خرید آن سوق داده می‌شوید.

گوشی‌های ریلمی خوب هستند و ارزش خرید دارند؟

بگذارید این سوال را با یک سوال دیگر جواب بدهیم. طبق توضیحات بالا این سازنده تنها در مدت ۲ سال توانسته حدود ۵۰ میلیون گوشی در ۶۱ کشور جهان به فروش برساند. به نظر شما اگر برندی خوب نباشد و محصولات جذابی تولید نکند می‌تواند به چنین فروشی برسد؟

قطعا خیر! اعداد و ارقام همگی خبر از ارزش خرید بالای گوشی‌های ریلمی می‌دهند.

معرفی چندی از گوشی‌های ریلمی که در ایران وجود دارند

در این بخش به معرفی گوشی هایی از ریلمی می‌پردازیم که در بازار ایران وجود دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی خریداری کنید. در ادامه به طور مختصر شما را با مشخصات این گوشی‌ها آشنا خواهیم کرد.

ریلمی GT Master Edition

این گوشی از طراحی خاص و جذابی استفاده می‌کند و در بخش نمایشگر برای آن یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع سوپر امولد در نظر گرفته شده و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکمیل می‌کند.

این گوشی در بخش سخت افزاری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تراشه‌ی اسنپدراگون 778G 5G قدرت مناسبی را برای آن به ارمغان آورده است. دوربین اصلی این محصول سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و دو دوربین فوق عریض و ماکرو ۸ و ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی هم ۳۲ مگاپیکسلی است.

این گوشی از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند و نکته‌ی بسیار جالب و جذاب پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی است که باعث می‌شود این میانرده در مدت کمتر از ۴۰ دقیقه فول شارژ شود.

اگر با دقت به مشخصات این گوشی دقت کنید متوجه خواهید شد که چه مشخصات جذابی با قیمت بسیار مناسب و معقول به فروش گذاشته شده و همین دلیل جذابیت محصولات این برند است.

 

خرید ریلمی جی تی مستر با حافظه 256 و رم 8

 

ریلمی 7 پرو

اگر بودجه محدودتری دارید این محصول می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود باشد. این میانرده نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۴ اینچی داشته و رزولوشن FHD+ برای آن در نظر گرفته شده است.

تراشه‌ای که ریلمی برای این گوشی مناسب دیده اسنپدراگون 720G است، همان تراشه‌ای که در گوشی‌هایی مثل A52 و A72‌ شاهد آن بوده‌ایم و حالا این گوشی با قیمت کمتر دقیقا همان قدرت سخت افزاری را ارائه می‌کند.عکس گوشی ریلمی 7 پرو

دوربین‌های اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهایی ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود و در پانچ هول قرار گرفته در فضای روبرویی هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

در نهایت هم یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه دارد تا بخش‌های مختلف این دستگاه را تغذیه کند. جالب اینجاست که این محصول هم با وجود قیمت کمتر از گوشی بالایی همچنان از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی استفاده می‌کند، نکته‌ای که برای گوشی در این بازه‌ی قیمتی بسیار جذاب به حساب می‌آید.

 

قیمت ریلمی ۷ پرو با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

ریلمی نارزو 30 فایوجی

اگر همچنان هم بودجه‌ی کمتری دارید یک گوشی خوش قیمت و در عین حال جذاب می‌خواهید این محصول می‌تواند یک انتخاب دوست داشتنی باشد. طراحی این دستگاه جذاب و خاص است و در بخش نمایشگر هم برای آن یک پنل IPS با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نظر گرفته شده است.

انرژی مورد نیاز برای این نمایشگر را یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی تأمین می‌کند. تراشه‌ی در نظر گرفته شده هم برای قدرت گرفتن این محصول دیمنسیتی 700 5G است که قدرت سخت افزاری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دوربین اصلی این دستگاه سنسوری ۴۸ مگایپکسلی و دوربین سلفی سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و دو لنز ماکرو و تشخیص عمق میدان با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی این دوربین‌ها را همراهی می‌کنند.

 

قیمت Realme Narzo 30 5G

 

ریلمی بخریم یا نه؟

راستش را بخواهید تصمیم نهایی برای خرید گوشی مثل همیشه با شماست اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر برای شما مشخصات در اولیت باشد و به دنبال امکانات باشید و نه برند، محصولات ریلمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و گزینه‌های خوبی برای خرید هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. Moosarreza

    سلام گوشی realme c53 کی آپدیت اندروید ۱۴ را دریافت خواهند کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Moosarreza

      سلام زمان دقیقی برای آپدیت ها نمیشه عنوان کرد
  2. مهدی حسین پور

    سلام من گوشی ریلمی هفت فایو جی خریدم هنوز اندروید ده هست 2021 هم معرفی شده دوتا آپدیت اگه بگیره لااقل الان 12 باید بیاد براش هیچ خبری نیست دوساله چه جوریه

    1. علی

      پاسخ به مهدی حسین پور

      سلام فکر کنم این مشکل اکثر کسایی که ریلمی دارند هست نه فقط توی ایران بلکه کل جهان.منم خودم ریلمی c30 دارم که ۲۰۲۲ معرفی شده و اندروید ۱۱ داره خود شرکت ریلمی قول داده که تا اول ۲۰۲۳ براش اندروید ۱۲ و ۱۳ میاد ولی الان نزدیکای ۲۰۲۴ هستیم و هیچ خبری نیس.به نظرم این کمپانی اینجوری مشتریاشو از دست میده.
  3. مهدي

    سلام وقت بخير…
    لطفا راهنمايي كنيد.. من الآن ساكن فرانسه هيام و گوشي ريملي ٩ رو خريداري كردم و متاسفانه به مشكل عجيبي خوردم…!!!! اين گوشي يك كد ٦ رقمي از من ميخاد كه مربوط ميشه به قسمت demo mode كه اجازه دسترسي به من بده تا تنظيمات گوشي رو درست كنم، واقعاً نميدانم چكار كنم لطفا راهنمايي كنيد …

    سپاسگزارم

    1. کیان

      پاسخ به مهدي

      درود کد رو بدید تا ورود رو آزاد کنه .در اصل همون کد رمز ورود به گوشی هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدي

      سلام وقت بخیر نشنیدم چنین چیزی این کد داخل جعبه یا همراهش نیست؟ من از قوانین کشور فرانسه اطلاعی ندارم
  4. امیر

    سلام وقت بخیر عملکرد ریلمی تو یه بلند مدت براش مشکلی پیش نمیاد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر نه بعید می‌دونم مشکلی داشته باشه
  5. ابوالفضل

    سلام.برای خرید محصولاتش از کدوم سایت خرید کنیم؟چون بیشتر سایت ها موجود ندارن.مثل ریلمی جی تی مستر ادیشن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ابوالفضل

      سلام وقت بخیر برای موجودی محصولات میتونید به سایت تکنولایف مراجعه کرده و بخش گوشی‌های ریلمی چک کنید موفق باشید
  6. حسین

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    آیا پشتیبانی قطعات یدکی و تعمیرات مناسبی در ایران دارند؟

    1. Amir

      پاسخ به حسین

      سلام تازه شرکت ریلمی ی گوشی جدیدی وارد بازار کرده ب اسم ریلمی Q5 از نظر مشخصات عالی هس میخواستم از نظر برند ، برند خوبی هس؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر اگه با گارانتی معتبر خریداری کنید مشکلی وجود نخواهد داشت پیروز باشید
  7. sam

    گوشی های ریلمی چند اپدیت اندروید میگیرند

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به sam

      سلام وقت بخیر معمولا 2 آپدیت اندروید رو دریافت میکنن.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c/
ads
ads