داغ ترین ها :
پاک كردن حافظه پنهان واتساپ در اندروید و ايفون

پاک كردن حافظه پنهان واتساپ در اندروید و ايفون

کش در واتساپ یک فضای ذخیره‌سازی موقت بوده که داده‌ها را ذخیره‌سازی کرده تا در صورت نیاز دوباره به آن‌ها بتواند سرعت بارگیری را زیاد کند؛ این مفهوم به این معنا است که بعد از پاک‌سازی کش واتساپ می‌توانید اطلاعات را پاک‌سازی کرده و سپس مجددا بارگیری کنید. در حالت کلی دانستن روش پاکسازی کش واتساپ را باید یک نیاز مهم برای کاربران اندروید و گوشی های آیفون دانست. در این مقاله قصد داریم روش پاک‌سازی کش واتساپ را در آیفون و اندروید آموزش دهیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

معنای پاک کردن حافظه پنهان واتساپ چیست؟

در حالت کلی می‌توانید کش واتساپ را در آیفون و اندروید از طریق تنظیمات پاک‌سازی کنید. پاک کردن کش این شبکه اجتماعی به معنای حذف تمام داده‌های ذخیره‌سازی شده است که می‌تواند شامل پیام‌ها، تصاویر، مخاطبین و سایر موارد شود. اندازه کش ثابت نبوده و به میزان استفاده کاربران بستگی دارد. هر اندازه استفاده کاربران از واتساپ بیشتر باشد، قطعا سایز کش هم بزرگ‌تر خواهد بود.

آیا پاک کردن حافظه پنهان واتساپ باعث حذف اطلاعات خواهد شد؟

هنگامی که حافظه پنهان یا داده‌های یک برنامه را پاک کنید، هیچ چیزی در سرور واتساپ حذف نخواهد شد؛ این فقط فایل‌های موقتی بوده که در رم گوشی شما ذخیره‌سازی شده‌اند و حافظه کمتری را در اختیار سایر برنامه‌ها قرار می‌دهد. در حقیقت پاک‌سازی کش نمی‌تواند موجب حذف مکالمات کاربران شود و آن‌ها در سرورها ذخیره‌سازی شده‌اند و امکان دسترسی به پیام‌ها از طریق اپلیکیشن وجود خواهد داشت. بد نیست بدانید پس از پاکسازی کش، کلیه اطلاعات رسانه در دستگاه باقی خواهد ماند.

پاک كردن حافظه پنهان واتساپ در ايفون

پاکسازی کش واتساپ در آیفون

آیا پر شدن حافظه واتساپ در ایفون را تجربه کرده‌اید؟ دلایل زیادی را می‌توان برای پاسخ به سوال چرا حافظه واتساپ پر میشه بیان کرد، اما در این بخش قصد داریم روش پاک کردن حافظه کش اپلیکیشن واتساپ در آیفون را به کاربران آموزش دهیم تا بتوانند این اقدام را در سریع‌ترین زمان و به سادگی انجام دهند:

  • وارد منوی تنظیمات آیفون شوید و در ادامه وارد بخش General شوید.
  • هم اکنون باید به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه استفاده از داده و ذخیره‌سازی (Data and Storage Usage) ضربه بزنید.
  • هم اکنون گزینه مدیریت ذخیره‌سازی (Manage Storage) را انتخاب کرده و سپس پیام‌رسان واتساپ (Whatsapp) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار خواهید دید که برنامه تا چه اندازه از فضای ذخیره‌سازی استفاده کرده است. هنگامی که گزینه Clear Cache را بزنید، کلیه فایل‌های کش حذف خواهند شد.

پس از انجام کار و تا زمانی که فضای ذخیره‌سازی خود را مجددا تکمیل نکنید، باید بتوانید بدون هیچ مشکلی از برنامه موردنظر استفاده کنید.

پاک كردن حافظه واتساپ در اندرويد

پاکسازی کش واتساپ در اندروید

پاک کردن کش برنامه واتساپ در اندروید کار بسیار ساده‌ای بوده و شما می‌توانید از طریق انجام مراحل ذکرشده، اقدام موردنظرتان را به سادگی انجام دهید.

  • شما باید وارد تنظیمات دستگاه شوید و در ادامه وارد بخش برنامه‌ها (Apps) شوید.
  • هم اکنون باید به سمت پایین حرکت کرده و پس از مشاهده برنامه واتساپ روی آن ضربه بزنید.
  • در ادامه کار روی بخش ذخیره‌سازی (Storage) ضربه زده تا بتوانید گزینه‌های همانند پاک کردن کش (Clear Cache) و پاکسازی داده‌ها (Clear Data) را مشاهده کنید.
  • هم اکنون باید روی گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) ضربه زده تا بدین ترتیب، کش دستگاه را پاکسازی کنید.

شما موفق شدید تا کش واتساپ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سادگی پاک‌سازی کنید. هم اکنون می‌توانید بدون مشکل از این شبکه اجتماعی استفاده کنید. همچنین با انجام این کار می‌توانید پاک كردن حافظه واتساپ فارسی را هم به سادگی به سرانجام برسانید.

جمع‌بندی

گاهی وقت‌ها تکمیل ظرفیت کش یک برنامه می‌تواند برای استفاده از برنامه موردنظر یا دستگاه مشکلات زیادی را به وجود آورد، اما پاک کردن آن بیشتر از چند دقیقه زمان نخواهد برد. شما می‌توانید پاکسازی کش واتساپ را به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. ما در این مقاله به روش پاک کردن کش واتساپ در اندروید و آیفون اشاره کردیم و مراحل انجام کار را به صورت کامل آموزش داده‌ایم. مدیریت حافظه ذخیره سازی واتساپ کار سختی نیست و می‌توانید آن را به سادگی انجام دهید.

سوالات متداول

آیا پاک کردن کش واتساپ باعث حذف برنامه خواهد شد؟ خیر؛ با پاکسازی کش واتساپ هیچگونه مشکلی برای برنامه موردنظر ایجاد نخواهد شد و شما می‌توانید از آن به خوبی استفاده کنید.

آیا پاک کردن کش واتساپ باعث از بین رفتن پیام‌ها می‌شود؟ خیر؛ از آن جایی که کلیه پیام‌های رد و بدل شده شما و مخاطبینتان در سرورهای واتساپ قرار دارند، بنابراین هیچگونه مشکلی برای آن‌ها همانند حذف شدن را تجربه نخواهید کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. ویدا

    واتساپم بالا نمیومد حافظش پر بود cele data رو زدم کلا واتساپم رفت از اول که شماره تلفن رو وارد کنید لطفا راهنمایی کنید نمیخام چتام پاک شه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ویدا

      سلام Clear cache باید میزدید پاک‌ شده دیتاها اگه بک آپ نگرفته باشید کاری نمیشه کرد
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%be%d8%a7%da%a9-%d9%83%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be/
ads
ads