داغ ترین ها :
آموزش کالیبره کردن باتری خانواده‌ی آیفون 11 در IOS 14.5 و IOS 15

آموزش کالیبره کردن باتری خانواده‌ی آیفون 11 در IOS 14.5 و IOS 15

خاموش شدن گوشی علی‌رغم نمایش درصد بالای شارژ، مشکلی‌ست که کمابیش دارندگان تلفن همراه تجربه کرده‌اند. برای حل و تشخیص اختلال‌های نرم‌افزاری نگهداری شارژ، توسط باتری راهکارهایی وجود دارد که به عنوان کالیبره کردن می‌شناسیم. اپل در نسخه‌ی 14.5 IOS فرآیند جدیدی برای کالیبره کردن و دریافت گزارش سلامت باتری معرفی کرده که تا نسخه ios 15 هم ادامه یافته است. این فرآیند برای آیفون‌های 11، 11Pro و 11 Pro Max ارائه شده. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه باتری آیفون 11 را کالیبره کنید. به خاطر داشته باشید، که هر لحظه می توانید قیمت گوشی اپل را در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

کالیبره کردن باتری یعنی چه؟

فرض کنید گوشی خود را با شارژ 100٪ از شارژر جدا می‌کنید و اندکی بعد ناگهان متوجه می‌شوید شارژ باتری شما 40٪ شده. حتما تعجب خواهید کرد و ممکن است مجدد گوشی خود را به شارژ بزنید. اما چه اتفاقی افتاده؟ علت نشان ندادن درصد سلامت باتری آیفون‌تان چیست؟

نحوه‌ی نمایش درصد شارژ آیفون ارتباط مستقیم به عملکرد سیستم‌عامل گوشی‌تان دارد. در بخش حافظه‌ی IOS سازوکارهای نرم‌افزاری پیش‌بینی شده که قادر به تحلیل اطلاعات باتری موبایل شما می‌باشد. زمانی که این فرآیند با اختلال همراه می‌شود، منجر به اشتباه نشان دادن درصد باتری آیفون‌تان خواهد شد.

کالیبره کردن باتری به معنای تنظیم مجدد ساختارهای تحلیل‌گر IOS برای ارزیابی صحیح از وضعیت و سلامت باتری است.

 

حتما بخوانید: چطور عمر باتری موبایلمان را بیشتر کنیم؟

 

چرا باید باتری آیفون را کالیبره کنیم؟

باتری آیفون مانند هر قطعه‌ی سخت‌افزاری دیگری عمر مفید مشخصی دارد. با گذشت زمان عمر باتری شما کوتاه خواهد شد. ضعف در کارایی باتری زمانی شدت می‌گیرد، که به صورت نامنظم آیفون‌تان را شارژ کرده باشید. در این صورت ممکن است درصد نمایش شارژ با میزان واقعی انرژی ذخیره شده در باتری همخوانی نداشته باشد.

کالیبره کردن باتری آیفون به شما امکان می‌دهد که از وضعیت سلامت باتری آگاه شوید و از سوی دیگر با تنظیم مجدد؛ درصد شارژ نمایش داده شده، صحیح باشد.

آموزش کالیبره کردن باتری خانواده‌ی آیفون 11 در IOS 14.5

چگونه باتری آیفون 11 را کالیبره کنیم؟

در به‌روزرسانی اخیر IOS برای آیفون‌های خانواده‌ی 11 شامل آیفون 11، آیفون 11 پرو و 11 Pro Max تدبیر نرم‌افزاری اندیشیده شده که عملکرد تحلیل وضعیت باتری را به صورت بهینه‌ای بالا می‌برد.

این به‌روزرسانی با مرتب‌کردن حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر ظرفیت عملکرد در گوشی‌های آیفون 11، تخمین‌‌های نادرست را به حداقل می‌رسانند و کاربران می‌توانند از سلامت درصد نمایش داده شده اطمینان بیشتری داشته باشند. اختلالاتی مانند خاموش شدن ناگهانی، نمایش درصد بالاتر یا پایین‌تر شکل‌های مختلف این خطا هستند.

 

نحوه‌ی کالیبره کردن گوشی آیفون 11

برای بهره‌گیری از امکانات جدید کالیبره کردن باتری آیفون 11، کاربران این گوشی‌ها ابتدا باید نسبت به ارتقای نسخه‌یIOS خود اقدام کنند. (Settings -> General -> Software Update). پس از پایان به‌روزرسانی و ارتقا سیستم‌ عامل به نسخه‌ی 14.5  یا 15 در بخش سلامت باتریِ تنظیمات گوشی (Settings –> Battery -> Battery Health) پیغامی نمایش داده خواهد شد که شما را از روند جدید کالیبراسیون باتری آگاه می‌کند.

البته قابل ذکر است که کالیبراسیون مجدد گوشی شما ممکن یک هفته طول بکشد. زیرا نرم‌افزار تحلیل باتری نیاز دارد حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر ظرفیت عملکرد را در دورهای متناوب اندازه‌گیری کند.

در هنگام کالیبراسیون درصد نمایش داده شده حداکثر ظرفیت باتری تغییر نخواهد کرد، با این‌حال درصد حداکثر ظرفیت عملکرد ممکن است تغییراتی را نمایش دهد، که چندان با اهمیت نیست.

در پایان و با تکمیل فرآیند کالیبراسیون تحلیل نهایی و دقیق از حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر عملکرد نمایش داده خواهد شد. ممکن است در نتیجه کالیبراسیون پیغام سرویس باتری به شما نمایش داده شود، این معنای کاهش قابل توجه توان باتری آیفون شما می‌باشد.

در صورت مشاهده‌ی پیغام سرویس باتری، ‌با پشتیبانی اپل تماس بگیرید، تا به صورت رایگان باتری آیفون‌تان را تعویض نمایند و ظرفیت کامل دستگاه‌تان را بازیابی کنند.

کالیبره کردن باتری آیفون 11؛ نمایش حداکثر ظرفیت باتری

 

بیشتر بدانید: بهترین گوشی های سال 2021 از نظر باتری

 

سخن پایانی

کالیبره کردن باتری آیفون 11، شما را از سلامت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی‌تان مطمئن می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد تحلیل درست‌تری از عملکرد گوشی‌ داشته باشید. کالیبراسیون به شما امکان می‌دهد با رفع خطاهای احتمالی، باتری گوشی آیفون را قوی کنید. مهم‌ترین نکته در حفظ و مراقبت از باتری گوشی، شارژ به اندازه و به موقع باتری می‌باشد، به این ترتیب شما می‌توانید از حداکثر توان عمر باتری خود بهره‌ ببرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads