داغ ترین ها :
بررسی گوشی Redmi Note 9T شیائومی

بررسی گوشی Redmi Note 9T شیائومی

گوشی Redmi Note 9T شیائومی با عملکرد سریع و عمر باتری عالی، بازار گوشی‌های 5G ارزان‌قیمت را از سری گوشی‌ شیائومی به دست گرفته است. در ادامه، با مجله تکنولایف همراه باشید تا این گوشی را از تمام جوانب بررسی کنیم.

چرا Redmi Note 9T شیائومی را بخریم؟

در یک نگاه کلی، می‌توان این موارد را در نظر گرفت:

نمره: ۵/۴
نکات مثبت نکات منفی
پشتیبانی از 5G با قیمت پایین

عملکرد مناسب

عمر طولانی باتری

طراحی نسبتا ضعیف

حسگر اثر انگشت نامناسب

نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز

نظر کلی

گوشی Redmi Note 9T شیائومی، گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه‌ای است. اما اگر در مورد 5G حساس نیستید، گوشی‌های ارزان‌قیمت بهتری هم وجود دارد.

قیمت حدودی: ۲۲۹ پوند (۷.۶۵ میلیون تومان)

بررسی جزئی

Redmi Note 9T آخرین گوشی اقتصادی شیائومی است که از 5G پشتیبانی می‌کند.

این گوشی به مجموعه Redmi Note 9، Note 9S و Note 9 Pro خواهد پیوست، اما تفاوت‌های اساسی بیشتری نسبت به پشتیبانی از 5G داشته است. با وجود باتری کم‌تر، پردازنده‌ای متفاوت و طراحی ضعیف‌تر، اما باز هم ارزش این هزینه را دارد.

با تمام این اوصاف، این گوشی چگونه است؟

طراحی و ساخت

مانند سایر گوشی‌های Redmi 9، این مورد هم در دسته‌ گوشی‌های بزرگ شیائومی قرار می‌گیرد. ابعاد آن ۱۶۱.۹*۷۷.۳*۹.۰۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۹ گرم است. اگر به دنبال گوشی‌ای هستید که راحت در جیبتان جا شود یا بتوانید یک‌دستی از آن استفاده کنید، این گوشی مناسب شما نیست. با این حال، برای دیدن فیلم عالی است.

پشت گوشی و بدنه آن از پلی‌کربنات مات ساخته شده، که ارزان به نظر می‌رسد و حس در دست گرفتن یک گوشی فوق‌العاده را ندارد. البته این‌طوری اثر انگشتی بر گوشی نمی‌ماند.

در مقایسه با سایر مدل‌های Redmi، طراحی آن چندان جذاب نیست. همچنین، طراحی رنگین‌کمانی Note 9S به طراحی درخشان تغییر کرده، که عملا فدای قیمت پایین گوشی شده است.

نسخه سیاه شاید جالب باشد، اما نسخه بنفش زیباتری در راه است. در پشت گوشی، دایره بزرگی در وسط گوشی برای دوربین و لوگوی Redmi در پایین قرار دارد.

عکس ردمی نوت 9 تی

حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده است. شاید از نظر برخی افراد، کار با گوشی‌هایی که سنسور آن‌ها زیر صفحه‌نمایش یا پشت گوشی قرار دارد، بسیار ساده‌تر باشد.

این گوشی مجهز به بلندگوهای دوگانه است، که صدای بلند و قوی‌ای تولید می‌کند. صدا چندان دقیق و مناسب نیست، اما تقریبا از تمامی گوشی‌های اقتصادی دیگر بهتر است.

همچنین Redmi Note 9T دارای پوشش نانو است، که آن را در برابر پاشیدن مایعات بر رویش مقاوم می‌کند. اما درجه‌بندی رسمی IP ندارد.

این گوشی جک هدفون کلاسیک، اسلات microSD، درگاه USB-C و یک کارتریج دوسیم‌کارته دارد. برای دارندگان سیم‌کارت 5G یا کسانی که به دنبال گوشی مناسب کار و زندگی شخصی هستند، این گوشی گزینه قابل‌توجهی است.

مشخصات و کارایی

این گوشی 4 گیگابایت رم، 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده هشت‌هسته‌ای مدیاتک Dimensity 800U دارد. این همان چیپستی است که در Realme 7 5G به کار رفته است. همان‌طور هم که در پایین می‌توان دید، این دو گوشی امتیازات مشابهی دریافت کرده‌اند.

پردازنده گوشی ردمی نوت 9 تی

همچنین عملکرد نزدیک آن به گوشی‌های OnePlus Nord N10 5G و Pixel 4A 5G (دو گوشی گران‌قیمت‌تر) نیز مشهود است. در حین آزمایش گوشی، GFXBench (برای آزمایش قابلیت‌های گرافیکی و بازی) و Geekbench4 (برای آزمایش دوم باتری) نصب نشدند.

با این وجود، این گوشی قادر به اجرای هم‌زمان و باسهولت چندین برنامه است، و به خوبی از پس تست چندهسته‌ای Geekbench5 برآمد.

نام گوشی

 

 

نام تست

Redmi Note 9T Redmi Note 9S Redmi Note 9 Realme 7 5G Nord N10 5G Pixel 4a 5G
تست چندهسته‌ای Geekbench5 1765 1770 1244 1777 1852 1631
شارژ در ۳۰ دقیقه (٪) ۲۹ ۳۶ ۳۵ ۶۲ ۶۴ ۳۴

 

این گوشی ثابت می‌کند که برای پشتیبانی از حالت چندوظیفه‌ای و اجرای مناسب بازی‌ها، نیازی به هزینه بالا نیست.

طول عمر باتری

باتری Redmi Note 9T، 5000 میلی‌آمپر حجم دارد. گرچه از گوشی‌های Redmi دیگر حجم کمتری دارد، اما همچنان چشم‌گیر است. شارژ آن حدود دو روز (استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بازی و تماشای فیلم) به طول انجامید.

باتری ردمی نوت 9 تی

این گوشی از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. مدل‌های سریع‌تری هم وجود دارد، اما در بین گوشی‌های با قیمت نزدیک انتخاب‌ها به شدت محدود می‌شوند. بر اساس نتیجه آزمایش‌ها، باتری در طول ۳۰ دقیقه از حالت خالی به 29٪ شارژ رسید. طبق نتیجه آزمایش با PCMark 10، گوشی 11 ساعت و 53 دقیقه به صورت مداوم کار کرد. شاید به اندازه برخی گوشی‌های اقتصادی با باتری‌های بزرگ چشم‌گیر نباشد، اما از حد متوسط بالاتر است.

دوربین

Redmi Note 9T مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه است. سنسور اصلی 48Mp، سنسور عمق 2Mp و لنز ماکرو 2Mp تشکیل‌دهنده دوربین این گوشی هستند. به طور پیش‌فرض دوربین اصلی با استفاده از ترکیب گروه‌های پیکسلی با هم، تصاویر 12Mp تولید می‌کند. اگر قصد چاپ یا برش زیاد عکس را ندارید، عکس‌های حاصله به اندازه کافی بزرگ و باکیفیت خواهند بود. اما اگر هم بخواهید می‌توانید از حالت 48Mp با کمی افت کیفیت و رنگ استفاده کنید.

با توجه به قیمت پایین گوشی، عکس‌های ردمی نوت 9t مناسب هستند. رنگ‌ها واضح و زنده هستند، کنتراست خوبی دارند، و لنزها بافت‌ها را به خوبی ضبط می‌کنند. بزرگ‌نمایی جزئیات را به طور محسوسی از بین می‌برد، اما در گوشی‌ای با این قیمت، چنین چیزی غیرقابل‌انتظار نیست. تاری پس‌زمینه پرتره همیشه دقیق نیست، البته پس از گرفتن عکس می‌توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد. لنزهای ماکرو هم گاهی اشیاء را به خوبی ضبط می‌کنند و بار دیگر به کلی خطا می‌زنند.

دوربین گوشی ردمی نوت 9 تی

دوربین سلفی پانچ‌شده 13Mp نیز مناسب است. جزئیات و بافت‌های پوست نرم‌تر از عکس‌های لنزهای سلفی باکیفیت‌تر ضبط می‌شوند. اما با این حال، برای عکاسی سریع به اندازه کافی خوب است. نکته مثبت دیگر در Redmi Note 9T حالت شب است، که در بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت عملا بی‌فایده است. اما این گوشی رنگ‌ها را روشن‌تر کرده و تفاوت محسوسی ایجاد می‌کند. البته برای تصویربرداری از آسمان، مجبورید مدت طولانی‌ای دوربین را بی‌حرکت نگه دارید، که خیلی عجیب است.

بر خلاف بسیاری رقبا، در این گوشی هیچ لنز وایدی وجود ندارد. این موضوع ممکن است برای افرادی که از عکس‌های سفری لذت می‌برند ناامیدکننده باشد. البته شایان ذکر است که اکثر گوشی‌های با این قیمت و لنزهای واید، کیفیت تصویر خوبی ندارند.

نرم‌افزار و 5G

Redmi Note 9T با MIUI12 (پوسته شیائومی از اندروید 10) اجرا می‌شود. طرح و رابط کاربری آن نسبتا واضح است و هنگام اولین بارگیری، امکان سازماندهی برنامه‌ها در لیست کلاسیک یا پوشه‌بندی را می‌دهد. برخی از برنامه‌های شیائومی از قبل روی گوشی نصب شده‌اند، اما آن‌قدر زیاد نیستند که گوشی را به‌هم‌ریخته نشان دهند. البته نمی‌توان این برنامه‌ها را برای ایجاد فضای خالی حذف کرد. این تلفن به اکوسیستم گوگل مجهز است و اجازه نصب YouTube، Gmail و موارد مشابه را می‌دهد.

سخت افزار گوشی ردمی نوت 9 تی

آنچه ممکن است واقعاً توجه مشتریان را به Redmi Note 9T جلب کند، قابلیت‌های 5G آن است. تا الان، بازار گوشی‌های اقتصادی تنها چند رقیب در زمینه پشتیبانی 5G داشته است. اصلی‌ترین آن‌ها Realme X50 5G و TCL 20 5G است. سامسونگ هم در آینده Galaxy A32 5G را منتشر خواهد کرد. در زمان نوشتن مقاله، سرعت و عملکرد 5G، بیشتر در مناطق دارای زیرساخت مربوطه تفاوت داشت. از 2021 به بعد، بیشتر کشورها از پوشش 5G پشتیبانی خواهند کرد. بنابراین حتما مزایای این پشتیبانی را با گذشت زمان خواهید دید.

قیمت و دسترسی

قیمت Redmi Note 9T، ۲۲۹ پوند (۷.۶۵ میلیون تومان) برای نسخه 64 گیگابایتی و 249 پوند (۸.۳ میلیون تومان) برای نسخه 128 گیگابایتی است. البته شیائومی تا زمان ارائه، قیمت‌ها را به ترتیب تا 179 و 229 پوند تخفیف زده است. این تخفیف‌ها باعث شده‌اند Redmi Note 9T یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های دارای 5G در انگلستان باشند.

در حال حاضر می‌توان این گوشی‌ها را از وب‌سایت آمازون پیش‌سفارش (4 فوریه منتشر می‌شوند)، و یا از وب‌سایت Mi خریداری کرد. متأسفانه در آمریکا هنوز گوشی‌ها برای خرید در دسترس نیستند. البته می‌توان آن‌ها را از سایت‌هایی مثل GearBest تهیه کرد. برای این‌که به گزینه‌های دیگر نگاهی بیندازید، می‌توانید لیست‌های موجود در مجله تکنوبلاگ را بررسی کنید.

جمع‌بندی

شیائومی با Redmi Note 9T دوباره مشتریان را به سوی خود خواهد کشید. این گوشی شیائومی نه تنها ارائه‌دهنده 5G با قیمتی مناسب است، بلکه عملکردی سریع، عمر باتری چشم‌گیر و صفحه‌نمایش شفاف و واضح را نیز به همراه دارد.

البته همه خصوصیات آن مثبت نیستند: طراحی پشت گوشی چیز فوق‌العاده‌ای نیست، سرعت تازه‌سازی 60 هرتز است، و سنسور اثر انگشت نصب‌شده در کنار دستگاه نیز بسیار کند و مشکل‌دار است. علاوه بر این، بزرگ‌نمایی دوربین عالی نیست، و بافت‌ها در حالت پرتره کمی نرم هستند. به طور کلی، گزینه‌های با قیمت مشابه بهتری وجود دارد، که البته از 5G بی‌بهره‌اند. با این وجود، اگر می‌خواهید بدون صرف پول زیاد پشتیبانی 5G را دریافت کنید، Redmi Note 9T کاملا مناسب شماست.

ردمی نوت 9 تی

 

 

جزئیات

زمان ارائه رونمایی ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹)
وضعیت در دسترس، ارائه‌شده در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۹ دی ۱۳۹۹)
شبکه فناوری GSM / HSPA / LTE / 5G
بدنه ابعاد ۱۶۱.۲*۷۷.۳*۹.۱ میلی‌متر (۶.۳۵*۳.۰۴*۰.۳۶ اینچ)
وزن ۱۹۹ گرم (۷.۰۲ اونس)
جنس شیشه (جلو)، پلی‌کربنات مات (پشت و قاب)
محفظه سیم‌کارت ۲سیم‌کارته (نانو سیم‌کارت، استندبای دوگانه)
پوشش ضدآب
صفحه‌نمایش نوع IPS LCD، روشنایی ۴۵۰ نیت (معمول)
اندازه ۶.۵۳ اینچ
مساحت ۱۰۴.۷ سانتی‌متر مربع
کیفیت ۱۰۸۰*۲۳۴۰ (FHD + DotDisplay)
نسبت تصویر ۱۹.۵*۹ (۳۹۵ پیکسل در هر اینچ)
نسبت صفحه‌نمایش به بدنه حدود 81.8٪
نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز
محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵
پلتفرم سیستم‌عامل MIUI12، اندروید ۱۰
چیپ‌ست مدیاتک Dimensity 800U 5G (۷ نانومتر)
CPU پردازنده ۸ هسته‌ای (۲*۲.۴ گیگاهرتز کورتکس A76 و ۶*۲.۰ گیگاهرتز کورتکس A55)
GPU Mali-G57 MC3
حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت
UFS2.1 – ۶۴ گیگابایت

UFS2.2 – ۱۲۸ گیگابایت

اسلات کارت حافظه microSDXC (اسلات اختصاصی)
رم ۴ گیگابایت
دوربین اصلی مشخصات سه‌گانه:

۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۶ میلی‌متر (واید)، 1/2.0”، ۰.۸ میکرومتر، PDAF

۲ مگاپیکسل، f/2.4 (ماکرو)

۲ مگاپیکسل، f/2.4 (عمق)

قابلیت‌ها فلاش LED، HDR، پانوراما
ضبط ویدیو 4K: ۳۰ فریم بر ثانیه، 1080p: ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه
دوربین سلفی مشخصات ۱۳ مگاپیکسل، f/2.3، ۲۹ میلی‌متر (استاندارد)، 1/3.1”، 1.12µm
ضبط ویدیو 1080p: ۳۰ فریم بر ثانیه
صدا بلندگو استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری دارد
۲۴ بیت، صدای ۱۹۲ کیلوهرتز
امکانات ارتباطی WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، باند دوگانه، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه ۵.۱، A2DP، LE
GPS A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC دارد
مادون قرمز دارد
رادیو رادیو FM، قابلیت ضبط
USB USB Type-C 2.0
قابلیت‌ها سنسورها اثر انگشت (روی دکمه پاور کنار گوشی)

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

مجاورت

قطب‌نما

پشتیبانی از AI Face Unlock
باتری نوع لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
نحوه شارژ شارژ سریع ۱۸ وات (۳۳٪ در ۳۰ دقیقه)
سایر موارد رنگ‌ها سیاه شبانگاهی، بنفش سپیده‌دم
مدل‌ها J22
قیمت ۲۲۹ پوند / ۱۹۹.۹۰ یورو / ۲۷۰.۹۹ دلار
نتیجه آزمایش‌ها کارایی AnTuTu: ۲۸۸۷۳۲ (نسخه ۸)

GeekBench: ۱۷۷۵ (نسخه ۵.۱)

صفحه‌نمایش نسبت کنتراست: ۱۲۲۶:۱ (صوری)
دوربین عکس‌برداری / ضبط ویدیو
بلندگو ۲۶.۳- LUFS (خوب)
طول عمر باتری ۱۱۸ ساعت

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/18094-2/
ads
ads