داغ ترین ها :
این 8 برنامه مخرب را سریعا از گوشی اندرویدی خود حذف کنید

این 8 برنامه مخرب را سریعا از گوشی اندرویدی خود حذف کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تقریبا همه افراد گوشی هوشمندی در اختیار دارند. وجود گوشی‌های هوشمند باعث تفاوت سبک زندگی افراد و ایجاد سرگرمی‌های بیشتر برای آن‌ها شده است. سیستم‌عامل محبوبی که اکثر افراد از طریق گوشی‌های هوشمند خود با آن سروکار دارند، سیستم‌عامل اندروید است. به همین خاطر، روز به روز تعداد نرم‌افزارهای متنوع و جدیدی که برای گوشی‌های اندروید ساخته و عرضه می‌شود، افزایش می‌یابد. با این‌که نصب و استفاده از این برنامه‌های متنوع و کاربردی، وسوسه‌برانگیز است، اما در این بین، باید حواس‌تان باشد که برنامه‌های ویروسی اندروید را روی گوشی خود نصب نکنید، زیرا چنین برنامه‌هایی می‌تواند شما را با مشکلات جدی در استفاده از تلفن همراه‌تان روبه‌رو کند. در ادامه این مطلب، برای شناخت بیشتر برنامه‌های مخرب اندروید با مجله تکنولایف همراه باشید تا آگاهی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

 

شناسایی 8 اپلیکیشن مخرب برای گوشی‌های اندروید

شناسایی 8 اپلیکیشن مخرب برای گوشی‌های اندروید

آیا شما با اپلیکیشن‌های مخرب که برای گوشی اندرویدی شما خطرناک هستند، آشنایی دارید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متاسفانه اکثر بدافزارهای اندروید یا به‌اصطلاح برنامه‌های ویروسی اندروید برای مدتی طولانی شناسایی نمی‌شوند و مخفی می‌مانند. یعنی حتی اگر کاربران تمام موارد امنیتی را رعایت کنند، باز هم احتمال این وجود دارد که گرفتار برنامه‌های مخرب اندروید شوند. فروشگاه گوگل پلی در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین‌ها برای دانلود نرم‌افزارهای مخصوص گوشی اندروید شناخته شده که کاربران اندروید از آن استفاده می‌کنند. اما کارشناسان امنیتی در نتیجه تحقیقات انجام‌شده از وجود برنامه‌های مخرب گوگل پلی خبر داده‌اند. در نتیجه، دانلود این برنامه‌های مخرب اندروید می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز و پردردسر باشد، پس لازم است در این زمینه اطلاعات کافی و درست داشته باشید تا چنین برنامه‌هایی را دانلود نکنید یا اگر یکی از آن‌ها را نصب کردید، هر چه سریع‌تر اقدام به حذف برنامه‌های مخرب اندروید کنید.

 

1. اپلیکیشن مخرب S.M.T.H اندروید

برنامه S.M.T.H از برنامه‌های مخرب اندروید شناخته شده است. این برنامه برای بازی طراحی شده که از سنسورهای داخلی گوشی استفاده می‌کند. در واقع، با پرتاب گوشی خود به هوا، میزان به هوا انداختن را برای شما اندازه می‌گیرد. این اپلیکیشن حدود 10سال پیش معرفی شد، اما امروزه از آن به‌عنوان برنامه‌ای مخرب یاد می‌شود؛ چون قطعاً پرتاب گوشی می‌تواند به آن آسیب وارد کند و این احتمال وجود دارد که فرد نتواند گوشی را هنگام فرود، به‌موقع بگیرد. این کار به خصوص با توجه به قیمت روز گوشی در کشور منطقی به نظر نمی رسد.

2. برنامه Super clean master of cleaner

برنامه Super clean master of cleaner

آیا تا به حال از super cleaner استفاده کرده‌اید؟! این اپلیکیشن می‌تواند به گوشی اندرویدی شما آسیب وارد کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه Super clean یکی دیگر از برنامه‌های مخرب اندروید است. کاربران اندروید تا کنون این برنامه مخرب را بیش از 26 میلیون بار دانلود کرده‌اند. برنامه super clean به شما وعده افزایش سرعت می‌دهد، اما در عمل کار خاصی انجام نمی‌دهد. در واقع قصد اصلی این برنامه این است که مصرف باتری را برای شما بهینه‌سازی کند، فایل‌های بیهوده را حذف و حافظه گوشی را تقویت کند. اما هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها نخواهد افتاد و این برنامه متاسفانه عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. چون هیچ‌کدام از این کارها نیازی به برنامه شخص ثالت ندارد. پیشنهاد می‌شود به جای این برنامه مخرب اندرویدی از Ccleaner و Greenify استفاده کنید.

3. برنامه اندروید Virus Cleaner

از دیگر برنامه‌های مخرب اندروید، اپلیکیشنVirus Cleaner – Antivirus Free & Phone cleaner است.
کاربران اندروید تاکنون بیش از 14 میلیون بار این برنامه را دانلود و نصب کرده‌اند. این برنامه مخرب دارای تبلیغات زیادی است و سرویس‌های تبلیغاتی آن نیز پایه و اساس درستی ندارند. این برنامه نیز به‌قصد تقویت سرعت، افزایش امنیت، حذف فایل‌های بیهوده، خنک‌سازی cpu و صرفه‌جویی در مصرف باتری نصب می‌شود، اما هیچ‌کدام از این کارها در واقعیت از این برنامه برنمی‌آید. پیشنهاد ما به شما این است که به‌جای برنامه مخرب اندروید Virus Cleaner از آنتی‌ویروس‌های زیر استفاده کنید:

  •  Avast
  •  AVG
  •  Kaspersky

 

حتما بخوانید: بهترین آنتی ویروس های اندروید

 

4. بدافزار اندروید Dolphin Browser

بدافزار اندروید Dolphin Browser

اگر این مرورگر را روی گوشی خود دارید، هر چه سریعتر به حذف آن اقدام کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرورگر Dolphin جزو یکی از برنامه‌های مخرب اندرویداست. این مرورگر جزو اپلیکیشن‌های پرطرفدار اندرویدی است که از فلش پشتیبانی می‌کند. اما متأسفانه میزان امنیت آن بسیار پایین است. مثلاً این مرورگر جست‌وجوهای شما را حتی در حالت ناشناس نیز ذخیره می‌کند. از دیگر مواردی ناامن بودن این مرورگر این است که حتی اگر آدرس IP اصلی خود را تغییر داده باشید، باز هم آن را نشان می‌دهد. شاید در نگاه اول، مزیت‌های این برنامه مانند پخش‌کننده ویدئو و تقویت‌کننده سرعت گوشی شما را وسوسه کند، اما باید بدانید هیچ‌کدام از آن‌ها کاربردی و واقعی نیست و تأثیر مخرب آن روی دستگاه شما بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

5. برنامه QuickPic Gallery

در ابتدا، این برنامه به‌عنوان یک اپلیکیشن گالری تصویر ساده و کاربردی ارائه شد. با اینکه اپلیکیشن پررزق و برقی نبود و امکانات آن ساده بود، اما ارتباطات روشن و به‌روزرسانی‌های مداوم آن، باعث شده بود کاربران اندرویدی زیادی از این برنامه استفاده کنند. اما در سال 2015، شرکتی چینی به‌نام Cheeth Mobile، این اپلیکیشن را خرید و بعد از آن، این برنامه به‌سرعت در بین فهرست برنامه‌های مخرب اندروید جای گرفت. زیرا این شرکت چینی، داده‌های کاربران را روی سرورهای خود، آپلود می‌کرد. در این رابطه نیز، کاربران گوگل پلاس متوجه درخواست‌های DNS جدید مرتبط با این اپلیکیشن شده بودند.

 

یادداشت های روزانه خود را روی گوشی انجام می دهید؟ بهترین برنامه های یادداشت برداری (نوت)

 

6. برنامه اندرویدی Hago

برنامه اندرویدی Hago

برنامه ویروسی اندروید که می‌تواند برای شما چالش درست کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی دیگر از برنامه‌های ویروسی اندروید که به لیست قبلی اضافه می‌شود، برنامه مخرب Hago است. Hago اپلیکیشنی همه‌کاره برای وقت گذراندن با دوستان، اجرای بازی‌ها و چت‌کردن سریع است. در حالت عادی این اپلیکیشن، ایمن به‌نظر می‌رسد و هیچ مدرک قطعی مخرب‌بودن آن را ثابت نکرده است. ولی نکته مشکوک اینجاست اگر در این برنامه به اجرای بازی‌ها و شرکت در گروه‌ها بپردازید، پول واقعی دریافت خواهید کرد. مثلا اگر این اپلیکیشن را به صورت سایدلود (به‌جای نصب از طریق گوگل پلی) نصب کنید، آن‌وقت حتی می‌توانید پول بیشتری دریافت کنید. پس وجود این موارد باعث شده به این اپلیکیشن به چشم یک برنامه مخرب اندرویدی نگاه کنیم.

7. برنامه DU Battery Saver & Fast Charger

این اپلیکیشن به‌عنوان یک برنامه ذخیره باتری شناخته شده که حدود 7.8 میلیون دانلود داشته است. اما متاسفانه این برنامه نیز، جزو برنامه‌های ویروسی اندروید است که در عمل اصلاً نمی‌تواند سرعت شارژ دستگاه شما را تغییر دهد. همچنین به‌عنوان پادشاه تبلیغات شناخته شده است. این نرم‌افزار تقریبا حامی تمامی تبلیغات است که شما در سایر اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. تبلیغات خود این بدافزار روی صفحه قفل و نوار اعلان‌های شما، نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن نمودارها و انیمیشن‌های آن همگی تقلبی هستند.

 

با تکنولوژی های جدید شارژ چقدر آشنا هستید؟ reverse charge یا شارژ معکوس

 

8. مرورگر مخرب UC Browser

مرورگر مخرب UC Browser

یکی دیگر از browserهای مخرب که باید به گوشی خود حذفش کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرورگر UC Browser یکی دیگر از برنامه‌های مخرب اندروید است. این اپلیکیشن مخرب در گوگل پلی نیز موجود است که به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت در چین و هند نیز شناخته می‌شود. این برنامه ادعا کرده که با استفاده از حالت سریع و به‌لطف فشرده‌سازی داده‌ها، مصرف اینترنت شما را کاهش خواهد داد. علت اصلی مخرب بودن آن به‌دلیل ردیابی است. درخواست‌های جست‌وجوی کاربران، بدون رمزنگاری به یاهوی هند و گوگل فرستاده می‌شود. شماره Android،IMEI و آدرس‌های wi-fi Mac بدون هیچ رمزنگاری به Umeng که یکی از ابزارهای تحلیلی علی بابا است، فرستاده می‌شود. همچنین اطلاعات جغرافیایی نیز بدون هیچ‌گونه رمزنگاری، به AMAP که ابزار نقشه‌برداری علی بابا است، منتقل می‌شوند.
به‌جای این برنامه مخرب اندرویدی می‌توانید از مرورگرهای سریع و مطمئن گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

سیستم عامل اندروید به‌عنوان یک سیستم عامل open source شناخته شده است، به همین دلیل به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا به‌صورت پیش‌فرض روی هر اپلیکیشنی که بخواهند، برنامه‌های مخرب و ویروسی نصب کنند. لازم به یادآوری است که در بعضی موارد، وضعیت این برنامه‌های مخرب اندرویدی حتی بررسی هم نمی‌شود. بنابراین، در نهایت ممکن است شما متوجه خطری نباشید که گوشی و اطلاعات شما را تهدید می‌کند تا اینکه در نهایت، به سیستم عامل شما آسیب جدی وارد شود. پس برای جلوگیری از این مشکلات ناخوشایند، بهتر است هر برنامه‌ای را از گوگل پلی روی گوشی اندرویدی خود نصب نکنید و قبل از دانلود، کاملاً از امنیت اپلیکیشن مطمئن شوید تا جزو اپلیکیشن‌های مخرب گوگل پلی نباشد و باعث ویروسی شدن گوشی شما نشود.
اگر شما نیز با برنامه‌های مخرب اندروید آشنایی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با کاربران تکنولایف برای آگاهی بیشتر به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. Amir taghiloo

    حذف نصب شود ۸برنامه اندرویدی حذف از apsشوندoff

  2. سیستم

    اره
    خوبه اگه اینا رو نصب نکنید تا دردسر بزرگ درست نشده 🙂👌
    این سایت خیلی عالیه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/8-malicious-apps-that-you-should-remove-from-your-phone/
ads
ads