داغ ترین ها :
مناسب ترین و بهترین گوشی برای خانم ها (راهنمای خرید هدیه)

مناسب ترین و بهترین گوشی برای خانم ها (راهنمای خرید هدیه)

شرکت‌های مختلف هر ساله در بازه‌های قیمتی متفاوت محصولات بسیار گسترده‌ای تولید می‌کنند تا بتوانند نظر هر کاربری با هر بودجه و سلیقه‌ای را به خود جلب کنند. مدتی قبل در تکنوبلاگ به مطالبی تحت عنوان بهترین گوشی برای سالمندان، بهترین گوشی برای خبرنگاران، بهترین گوشی برای تولید محتوا و بهترین گوشی برای بلاگرها پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم اگر جزو یکی از این دسته‌ها هستید حتما این مطالب را مطالعه کنید. امروز اما قصد داریم به سراغ بهترین گوشی‌ مناسب خانم ها برویم و گزینه‌های موجود در بازه‌های قیمتی مختلف و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مرور کنیم. پس اگر قصد خرید گوشی موبایل برای یک خانم محترم را دارید، با مقاله بهترین گوشی برای خانمها همراه ما باشید؛ در این مطلب سعی کردیم که برای هر بودجه ای یک گوشی معرفی کرده باشیم.

 

شما عزیزان می‌توانید آخرین قیمت گوشی مدنظر خود را در سایت تکنولایف دنبال کنید.

 

معیارهای بهترین گوشی برای بانوان

به طور کلی همه‌ی کاربران چه خانم و چه آقا دوست دارند که گوشی هوشمندشان به نسبت بازه قیمتی از مشخصات بسیار خوبی برخودار باشد و در استفاده روزمره از نظر سرعت، کیفیت و کارایی بهترین عملکرد را داشته باشد. اما گاهی برای هر دسته‌ای از کاربران ویژگی‌های خاصی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مثلا برای یک بلاگر دوربین گوشی مهم‌ترین ویژگی آن است و باید به سراغ گوشی برود که دوربین‌های خوبی داشته باشد. در این بخش قرار است چند ویژگی را شرح دهیم که عموما برای خانم ها هنگام خرید گوشی اهمیت بیشتری دارد و در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌ مناسب خانم ها در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم.

ارگونومی گوشی

درست است که همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم که با گوشی سبک، نازک و ظریفی مواجه باشیم و از این طریق بهتر بتوانیم گوشی را در دست نگه داریم اما این بحث برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد و خانم ها معمولا به دنبال خرید گوشی ظریف، سبک و خوش دست هستند. گوشی‌های معرفی شده در ادامه تا حد امکان از این ویژگی ارگونومی مناسب بهره مند هستند.

زیبایی

به صورت ذاتی همه‌ی ما به دنبال زیبایی هستیم و کاربری یافت نمی‌شود که به صورت عمدی به دنبال محصولی غیر زیبا برود، اما گاهی کاربران آقا زیبایی گوشی را فدای دیگر بخش‌ها می‌کنند و مثلا به بخش سخت افزار بیشتر از زیبایی گوشی اهمیت می‌دهند در صورتی که عموما برای خانم ها زیبایی گوشی جزو اولویت‌های مهم در خرید یک گوشی هوشمند است و ما سعی کرده‌ایم که گوشی‌های این لیست از این زیبایی برخوردار باشند.

دوربین‌ها

طبق مطالعات انجام شده به طور کلی خانم ها به عکس گرفتن بیشتر از آقایان اهمیت می‌دهند و به همین دلیل داشتن دوربین‌های خوب برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد.

در نظر داشته باشید که این چند ویژگی برای بیشتر خانم ها صدق می‌کند ولی قطعا کاربران خانمی هستند که در مواقع خرید بخش‌های دیگری مثل سخت افزار یا نمایشگر و … را اولویت قرار می‌دهند و این مطلب قطعا همه‌ی خانم ها و سلیقه‌های مختلف را پوشش نمی‌دهد.

معرفی بهترین گوشی برای خانم ها

در این بخش تلاش می‌کنیم تا بهترین گوشی‌ های زنانه پسند موجود در بازار را با توجه به بودجه‌های متفاوت و با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذکر شده در بالا به شما معرفی کنیم. لیست زیر از قیمت کم به زیاد مرتب شده و اگر بودجه‌ی بیشتری دارید باید به انتهای لیست مراجعه کنید.

گلکسی A22 نسخه 4G

گلکسی A22 به تازگی وارد بازار کشور شده و قیمت مناسبی برای خرید دارد. این کهکشانی اقتصادی طراحی خود را کاملا از برادران بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر خود وام گرفته و این موضوع را با نگاه کردن به طراحی فریم دوربین‌ها به راحتی می‌توان متوجه شد.

گلکسی A22 - گوشی مناسب خانم ها

گلکسی A22 – گوشی مناسب خانم ها

قاب پشتی و همچنین فریم اطراف گوشی از پلاستیک ساخته شده و طراحی ماتی هم دارد تا هنگام در دست گرفتن حس بهتری انتقال دهد و همچنین اثر انگشت کمتری هم جذب کند. این گوشی ساده و زیبا ۸.۴ میلی متر ضخامت داشته و وزن آن به ۱۸۶ گرم می‌رسد.

این گلکسی در چهار رنگ سبز، بنفش، سفید و مشکی به بازار عرضه شده تا بتواند سلیقه‌ی مختلف را پوشش دهد. نمایشگر این محصول جای عجیبی است؛ چرا که پنلی از نوع سوپر امولد داریم ولی رزولوشن در نظر گرفته شده برای آن HD+ است. حالا بخش عجیب کجاست؟ در پنل‌های سوپر امولد و به طور کلی‌تر امولد در صورت داشتن رزولوشن HD و تراکم پیکسلی کمتر ۳۰۰، پیکسل‌ها به راحتی قابل مشاهده هستند (به دلیل ساختار متفاوت نسبت به نمایشگرهای IPS) و این چندان نکته‌ی جذابی نیست.

اندازه‌ی این نمایشگر ۶.۴ اینچ است و تراکم پیکسلی ۲۷۴ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. برای این پنل نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و همچنین حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت در نظر گرفته شده تا صفحه نمایش این گوشی را واقعا عجیب و جالب بدانیم.

قلب تپنده‌ی کهکشانی اقتصادی سامسونگ را تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio G80 مدیاتک تشکیل می‌دهد که از هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 میزبانی می‌کند.

قدرت سخت افزاری این گوشی کاملا معمولی است و برای انجام کارهای روزمره کافی به نظر می‌رسد، هرچند که نباید انتظار سرعت خیلی بالایی حین کار داشته باشید. خوشبختانه نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و همین باعث می‌شود تا هنگام کار با گوشی خیلی احساس نکنید که اتفاقات به صورت کند رخ می‌دهد.

مجموعه سخت افزاری این محصول را ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تکمیل می‌کند و امکان افزودن به حافظه از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم وجود دارد.

اتفاق جالب دیگر در این گوشی در بخش دوربین رخ داده است، جایی که برای دوربین اصلی OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر در نظر گرفته شده که استفاده از آن در گوشی‌های اقتصادی امری نادر است. این قابلیت باعث می‌شود لرزش دست به روی کیفیت نهایی تصاویر تأثیر منفی نداشته باشد.

این دوربین اصلی سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی داشته و در پس یک لنز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. برای این دوربین قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز هم در نظر گرفته شده است. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو مجموعه دوربین‌های قاب پشتی را تکیمل می‌کنند.

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی گلکسی A22 نیز درون ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته تا شما را در ثبت تصاویر سلفی همراهی کند. شرکت کره‌ای برای این کهکشانی یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را مناسب دیده و برای آن شارژ سریع ۱۵ واتی نیز در نظر گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های اصلی این محصول اقتصادی می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و همچنین One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ اشاره کرد.

تراشه مدیاتک هلیو G80
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانو سیم)
دوربین ۴۸ مگاپیکسل دوربین اصلی

۸ مگاپیکسل دوربین فوق عریض

۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل سلفی

سیستم عامل اندروید
حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸
رم ۴/۶
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (درگاه به خصوص)
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

خرید سامسونگ A22

 

پوکو ام ۳ پرو فایوجی

پوکو یکی از زیر برندهای شرکت شیائومی است و گوشی‌های آن به طور کلی ارزش خرید بسیار زیادی دارند. پوکو همواره تلاش می‌کند تا به نسبت مبلغ مشخصات بهتری را نسبت به رقبا به شما ارائه کند و از این طریق فروش بالاتری داشته باشد. به همین دلیل گوشی های این برند هم می‌توانند به عنوان بهترین گوشی برای خانم ها انتخاب شوند.

پوکو ام ۳ پرو فایوجی - گوشی مناسب خانم ها

پوکو ام ۳ پرو فایوجی – گوشی مناسب خانم ها

پوکو ام ۳ پرو فایوجی واقعا زیبا و خاص است. طراحی قاب پشتی به گونه‌ای است که با وجود پلاستیکی بودن قاب، نور را به زیبایی هر چه تمام در سطح قاب پخش می‌کند و همچنین فریم دوربین‌ها هم طراحی عجیب و خاصی دارند.

فریم دوربین در تمامی رنگ‌ها مشکی بوده و تا پایین و تقریبا میانه‌های قاب امتداد می‌یابد تا ظاهری عجیب و خاص به این محصول ببخشد. این گوشی تماما از جنس پلاستیک ساخته شده که البته با توجه به بازه‌ی قیمتی کاملا امری مرسوم به حساب می‌آید.

پوکو ام ۳ پرو ۱۹۰ گرم وزن و ۸.۹ میلی متر ضخامت دارد و لبه‌های خمیده قاب پشتی باعث می‌شوند تا این دستگاه به خوبی در کف دست قرار بگیرد. در بخش نمایشگر پوکو به سراغ یک پنل IPS با رزولوشن FHD+ رفته است.

این صفحه نمایش ۶.۵ اینچی در هر اینچ از ۴۰۵ پیکسل میزبانی می‌کند و خوشبختانه به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم مجهز شده تا محتوا را به شکل روان‌تری مقابل دیدگان شما قرار دهد. این نمایشگر که با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت دارد و حدود ۸۴ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده است.

پوکو ام ۳ پرو قدرت مورد نیاز خود را از تراشه‌ی ۷ نانومتری Dimensity 700 5G مدیاتک می‌گیرد. این تراشه را هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 همراهی می‌کند.

این سخت افزار به همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود و امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز مهیا شده است. قدرت سخت افزاری این محصول برای کارهای روزمره کاملا کافی و مناسب به نظر می‌رسد و با هیچ مشکلی از این بابت مواجه نخواهید شد. حتی با توجه به قدرت خوب گوشی می‌توانید نیم نگاهی هم به برخی بازی‌های موجود داشته باشید.

انرژی مورد نیاز این تراشه را باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در دل گوشی تأمین می‌کند که با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات می‌تواند با سرعت قابل قبولی از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود.

به بخش دوربین می‌رسیم، جایی که قطعا اهمیت زیادی دارد و متأسفانه باید بگوییم که خبری از لنز فوق عریض در پوکو ام ۳ پرو فایوجی نیست. دوربین اصلی سنسوری ۴۸ مگاپیکسالی با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی دارد و در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. فوکوس خودکار تشخیص فاز هم برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده است.

این دوربین را دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان در قاب پشتی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در قاب جلویی همراهی می‌کنند تا مجموعه‌ی دوربین‌های این گوشی کامل شود.

از دیگر مشخصات کلیدی این محصول می‌توان به پشتیبانی از فایوجی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور و Miui 12 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ اشاره کرد.

تراشه مدیاتک Dimensity 700 5G
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانو سیم)
دوربین ۴۸ مگاپیکسل دوربین اصلی

۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۲ مگاپیکسل دوربین عمق میدان

۸ مگاپیکسل دوربین سلفی

سیستم عامل اندروید
حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸
رم ۴/۶
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (مشترک با درگاه سیم‌کارت دوم)
باتری ۵۰۰۰

 

خرید پوکو ام ۳ پرو 5g

 

می ۱۱ لایت/ می ۱۱ لایت فایوجی

شرکت شیائومی طی چند سال قبل نشان داده بود که به ارگونومی گوشی‌های میانرده خود چندان اهمیت نمی‌دهد و اکثر گوشی‌های میانرده این برند چینی ضخامت و وزن زیادی داشتند. امسال اما این موضوع تغییر کرده و حالا میانرده‌های بسیار جذابی از شیائومی در بازار حضور دارند که در زمینه ارگونومی به خوبی می‌توانند با دیگر رقبا رقابت کنند.

می ۱۱ لایت و می ۱۱ لایت فایوجی - گوشی مناسب خانم ها

می ۱۱ لایت و می ۱۱ لایت فایوجی – گوشی مناسب خانم ها

بهترین گوشی میانرده بازار از نظر ارگونومی بدون هیچ شکی می ۱۱ لایت و می ۱۱ لایت فایوجی است. این دو  گوشی در همه‌ی بخش‌ها مشخصات یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها تنها به بخش سخت افزار برمی‌گردد. اگر به وزن و ضخامت اهمیت می‌دهید و زیبایی برای شما مهم است باید بگوییم با توجه به قیمت، این دو گوشی بهترین گوشی مناسب برای خانم ها هستند.

این دو گوشی بسیار زیبا هستند و از ترکیب قاب پشتی شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده‌اند. قاب پشتی نسخه 5G طراحی ماتی دارد در حالی که این طراحی در نسخه معمول کاملا حالت براق دارد.

ضخامت این دو میانرده به شکل تحسین برانگیزی پایین است و در عدد ۶.۸ میلی متر قرار می‌گیرد، عددی که هیچ گوشی نمی‌تواند با آن رقابت کند. وزن این دو برادر هم بسیار مناسب است و به ۱۵۷ گرم می‌رسد. این دو میانرده را می‌توان جزو گوشی های زنانه جدید به حساب آورد که با توجه به وزن و ضخامت و زیبایی، بسیار مناسب برای خانم به حساب می‌آیند.

ضخامت بسیار کم می ۱۱ لایت - گوشی مناسب خانم ها

ضخامت بسیار کم می ۱۱ لایت – گوشی مناسب خانم ها

پس به جرأت می‌گوییم که اگر میانرده بسیار زیبا می‌خواهید که از نظر وزن و ضخامت بهترین انتخاب ممکن باشد و ارگونومی بسیار خوبی داشته باشد حتما خرید این دو برادر را بسته به بودجه و همچنین اهمیت قدرت سخت افزاری در اولویت قرار دهید.

این دو میانرده در بخش‌های دیگر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و برای آن‌ها یک نمایشگر از نوع امولد با اندازه ۶.۵۵ اینچی در نظر گرفته شده که رزولوشن FHD+ داشته و تراکم پیکسلی ۴۰۲ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی کرده و روشنایی آن در حالت حداکثری تا ۸۰۰ نیت قابل افزایش است. این نمایشگر که در نسخه عادی با گوریلاگلس ۵ و در نسخه فایوجی با گوریلاگلس نسخه ۶ مراقب می‌شود حدود 85 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده است. این عدد برای یک میانرده عدد رضایت بخشی به حساب می‌آید و می‌توانیم حاشیه‌های کناری این میانرده‌ها را خوب بدانیم.

در این بخش سخت افزاری تفاوت عمده دو برادر مشخص می‌شود و شما باید بر اساس قدرت سخت افزاری که نیاز دارید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. برای می ۱۱ لایت یک تراشه‌ی ۸ نانومتری از کوالکام به نام اسنپدراگون 732G در نظر گرفته شده که هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.3 GHz Kryo 470 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 470 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را شامل می‌شود.

از طرف دیگر نسخه 5G از تراشه‌ی 5 نانومتری اسنپدراگون 780G بهره می‌برد که علاوه بر پشتیبانی از فایوجی از قدرت پردازشی بسیار خوبی بهره مند است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (1×2.4 GHz Kryo 670 & 3×2.2 GHz Kryo 670 & 4×1.90 GHz  Kryo 670)  و پردازنده گرافیکی Adreno 642 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری نسخه فورجی برای انجام کارهای روزمره و همچنین اجرای بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی معمول مناسب است و اگر بخش سخت افزاری اولویت شما نیست قطعا این گوشی به نسبت قیمت کمتر ارزش خرید بیشتری دارد.

اما اگر قدرت سخت افزاری زیادی نیاز دارید تراشه‌ی می ۱۱ لایت فایوجی به سبب معماری ۵ نانومتری هم بهینه‌تر عمل می‌کند و هم قدرت بیشتری دارد و برای انجام بازی‌های گرافیکی سنگین بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

می ۱۱ لایت را ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند در حالی که می ۱۱ لایت فایوجی نسخه رم ۴ ندارد و در دیگر ظرفیت‌ها با برادر خود یکسان به نظر می‌رسد.

دوربین‌های این دو گوشی هم مشخصات یکسانی دارند و خروجی هم تا حد بسیار زیای نزدیک به هم است (چرا به طور کامل یکسان نیست؟ چون تراشه‌ها متفاوت است و پردازش متفاوت تا حدی کیفیت نهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد).

دوربین اصلی این دو میانرده سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل GW3 Samsung دارد. این سنسور اندازه 1/1.97 اینچی و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و متأسفانه در اینجا خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیست.

دو لنز ماکرو و فوق عریض با سنسورهای ۵ و ۸ مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند تا شما در همه‌ی شرایط مختلف بتوانید با گوشی‌های خود عکس جذابی به ثبت برسانید. دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسلی نیز درون پانچ هول کوچک بالا سمت چپ نمایشگر قرار گرفته تا مجموعه دوربین‌های این دو گوشی را تکمیل کند.

در نهایت نوبت به بخش باتری و شارژدهی می‌رسد، جایی که شیائومی به دلیل ضخامت بسیار کم گوشی توانسته یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی را در دل این دو میانرده جای دهد. از نظر ظرفیت این دو باتری شانسی در مقابل رقبا ندارند ولی در عمل شارژدهی به خصوص در نسخه فایوجی (به دلیل تراشه بهینه‌تر) قابل قبول و رضایت بخش بوده و شما را آزار نخواهد داد.

از دیگر مشخصات کلیدی این دو محصول می‌توان به حسگر اثر انگشت ترکیب شده با دکمه‌ی پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از فناوری فایوجی در نسخه فایوجی و رابط کاربری Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

تراشه اسنپدراگون 780G در مدل فایوجی و 732G در مدل 4G
پردازنده گرافیکی Adreno 642 برای نسخه 5G و Adreno 618 برای نسخه 4G
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانو سیم)
دوربین ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی

۸ مگاپیکسل دوربین فوق عریض

۵ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۲۰ مگاپیکسل دوربین سلفی

سیستم عامل اندروید
حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶
رم ۴/۶/۸
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (مشترک با درگاه سیم‌کارت دوم)
باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعت

 

خرید شیائومی mi 11 lite

 

خرید شیائومی mi 11 lite 5g

گلکسی A52/ گلکسی A52 5g

گلکسی A51 توانست موفقیت‌های گسترده‌ای برای شرکت کره‌ای به ارمغان بیاورد و حالا سامسونگ در A52 تلاش کرده تا ضعف‌های نسل قبل مانند سخت افزار را تا حد ممکن پوشش دهد و گوشی با ارزش خرید بالا روانه‌ی بازار کند.

گلکسی A52 و گلکسی A52 فایوجی - گوشی مناسب خانم ها

گلکسی A52 و گلکسی A52 فایوجی – گوشی مناسب خانم ها

این میانرده هم دو نسخه فورجی و فایوجی دارد که تفاوت‌های آن‌ها در بخش سخت افزاری و همچنین نمایشگر مشخص می‌شود که در ادامه به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

طراحی این دو گوشی دقیقا یکسان است و از روی ظاهر قطعا متوجه نسخه فورجی یا فایوجی این دو گوشی نمی‌شوید. هر دو نسخه از طراحی جدید و بروز کهکشانی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند و به همین دلیل از نظر ظاهر و زیبایی یکی از بهترین میانرده‌های موجود در بازار هستند.

قاب پشتی و فریم اطراف تماما از جنس پلاستیک ساخته شده و قاب پشتی طراحی ماتی دارد که فضای بین لنزهای دوربین را هم پوشش داده و یکپارچگی جذابی را برای این کهکشانی‌ها به ارمغان آورده است.

هر دو برادر ۱۸۹ گرم وزن و ۸.۴ میلی متر ضخامت دارند. شاید از نظر وزن و ضخامت بهترین‌های موجود در بازار نباشند اما به جرأت می‌توان گفت که ارگونومی خوبی در دست دارند و همچنین زیبایی آن‌ها نظر دیگران را به خود جلب می‌کند.

سامسونگ چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و آبی را برای این دو میانرده در نظر گرفته که هر رنگی جذابیت خاص خودش را دارد و شما می‌توانید بنا به سلیقه یکی را انتخاب کنید.

نمایشگر هر دو کهکشانی اندازه‌ی ۶.۵ اینچی داشته و از رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. این پنل از نوع سوپر امولد بوده و تراکم ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. حداکثر روشنایی این دو نمایشگر تا ۸۰۰ نیت قابل افزایش بوده و برای محافظت از آن‌ها گوریلاگلس ۵ در نظر گرفته شده است.

اما تفاوت این دو گوشی در بخش نمایشگر چیست؟ نرخ نوسازی. برای نسخه معمول نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در نظر گرفته شده در حالی که نسخه فایوجی به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است و این یعنی حین کار با نسخه فایوجی حس روان‌تری خواهید داشت (به خصوص که سخت افزار نسخه فایوجی هم قوی‌تر و سریع‌تر است).

هر دوی این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارند و حدود ۸۴ درصد فضای روبرویی را به خود اختصاص داده‌اند، عددی که یک پسرفت نسبت به ۸۷ درصد نسل قبل به حساب می‌‌آید اما با این حال با توجه به قیمت می‌توانیم آن را قابل قبول بدانیم.

گلکسی A52 به تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G مجهز شده که تراشه‌ی میانرده و خوبی از کوالکام است که از هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 465 Silver) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

در طرف دیگر گلکسی A52 فایوجی از تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G بهره می‌برد. این تراشه هم هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.2 GHz Kryo 570 & 6×1.8 GHz Kryo 570) و پردازنده گرافیکی Adreno 619‌ را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری A52‌ برای اکثر کاربران کافی است، ولی اگر کارهای سنگین مانند ویرایش با گوشی انجام می‌دهید و یا این که به بازی کردن علاقه دارید گلکسی A52 5G به دلیل قدرت سخت افزاری بیشتر و همچنین نرخ نوسازی بالاتر نمایشگر می‌تواند حس روان‌تری را به شما انتقال می‌دهد (اگر تنها کارهای روزمره با گوشی انجام می‌دهید اختلاف قدرت سخت افزاری یا نرخ نوسازی بالاتر ارزش هزینه بیشتر را ندارد).

برای A52 حافظه داخلی در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم ۴، ۶ و یا ۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است، در صورتی که گلکسی A52 فایوجی نسخه رم ۴ ندارد و در دیگر ظرفیت‌ها مشخصات یکسانی را شاهد هستیم.

دوربین این دو کهکشانی کاملا یکسان است و هیچ گونه تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. شرکت کره‌ای برای دوربین اصلی این دو محصول به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS سونی رفته است. این سنسور اندازه‌ی 1/1.7 اینچی و اندازه‌ پیکسل ۰.۸ میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برخودار است.

دوربین اصلی این دو برادر را سه لنز فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان با سنسورهای ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌کند تا در شرایط مختلف بتوانید به روی عکاسی با این دو دستگاه حساب کنید.

دوربین سلفی نیز سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی داشته و درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است. این دوربین سلفی قادر است ویدئوهای 4K به ثبت برساند که برای دوربین سلفی یک گوشی میانرده ویژگی جذابی طلقی می‌شود.

سامسونگ بالاخره در میانرده‌های خود و بخش اسپیکر دست به تغییر زده و به جای اسپیکر مونو شاهد اسپیکر استریو هستیم. اسپیکر اصلی هر دو گوشی در لبه‌ی پایینی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه نیز در نقش اسپیکر دوم ظاهر می‌شود تا صدایی فراگیرتر را به گوش شما برساند.

برای تأمین انرژی این گوشی شرکت کره‌ای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت را در نظر گفته که خوشبختانه از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند (البته باید بدانید که آداپتور داخل جعبه ۱۵ واتی است و برای استفاده از تمام توان شارژ سریع گوشی باید آداپتور ۲۵ وات را به صورت جداگانه تهیه کنید).

از دیگر مشخصات این دو گلکسی سامسونگ می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ اشاره کرد. در نهایت می‌توان گفت که گلکسی A52 و A52 فایوجی بهترین گوشی های میانرده زنانه سامسونگ هستند.

تراشه اسنپدراگون 750G در مدل 5G و 720G در مدل 4G
پردازنده گرافیکی Adreno 619 برای نسخه 5G و Adreno 618 برای نسخه 4G
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانو سیم)
دوربین ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل دوربین فوق عریض

۵ مگاپیکسل دوربین ماکرو

۵ مگاپیکسل دوربین تشخیص عمق میدان

۳۲ مگاپیکسل دوربین سلفی

سیستم عامل اندروید
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶
رم ۴/۶/۸
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (مشترک با درگاه سیم‌کارت دوم)
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

 

خرید سامسونگ A52

 

خرید سامسونگ A52 5G

 

ایفون ۱۲ مینی/ ایفون ۱۲/ ایفون ۱۲ پرو

اگر در خرید گوشی هیچ محدودیتی در بودجه ندارید قطعا باید به سراغ ایفون‌های سری ۱۲ اپل بروید. این گوشی‌ها در چهار مدل تولید شده‌اند که مدل مینی کوچک‌ترین وزن و ابعاد را داشته و ایفون ۱۲ پرو مکس سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین عضو این خانواده است. در واقع اگر محدودیت بودجه ندارید باید بگوییم که این سه گوشی بهترین گزینه‌های گوشی مناسب خانم ها هستند.

ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ پرو - گوشی مناسب خانم ها

ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ پرو – گوشی مناسب خانم ها

ایفون ۱۲ و ۱۲ پرو نیز با وجود اندازه و ابعاد یکسان وزن متفاوتی دارند. به طور کلی در ادامه به تفاوت‌های این سه گوشی می‌پردازیم تا بسته به سلیقه و امکانات مورد نیاز بتوانید یکی را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

طراحی ایفون‌های سری ۱۲ به طور کلی نسبت به نسل قبل تغییر کرده و حالا لبه‌های گوشی و قاب پشتی طراحی کاملا تخت و چشم نوازی دارند. درست است که این تخت بودن کمی در دست گرفتن این سه گوشی را دشوار می‌کند اما از نظر زیبایی به واقع توجه هر کاربری به زیبایی ایفون‌های اپل جلب می‌شود.

اگر گوشی سبک و کوچک می‌خواهید قطع به یقین به سراغ ایفون ۱۲ مینی بروید، گوشی که امکانات یک پرچمدار تمام عیار را در بدنه‌ای کوچک و سبک جای داده و در دست گرفتن آن شما را با یاد گوشی‌های کوچک چند سال قبل می‌اندازد. به واقع ایفون ۱۲ مینی در لیست خوش دست ترین گوشی های 2021 قرار می‌گیرد و می‌تواند مقام اول را به خود اختصاص دهد.

از طرفی اگر فکر می‌کنید اندازه‌ی ایفون ۱۲ مینی بیش از حد برای شما کوچک است باید به سراغ ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ پرو بیایید، دو پرچمداری که اندازه‌ای یکسان دارند ولی وزن آن‌ها به دلیل جنس متفاوت فریم کناری با یکدیگر متفاوت است.

ایفون ۱۲ ۱۶۴ گرم وزن دارد در حالی که این وزن برای ایفون ۱۲ پرو به ۱۸۹ گرم افزایش می‌یابد. در این بین ایفون ۱۲ مینی با وزنی ۱۳۵ گرمی به معنای واقعی سبک و خوش دست است و ابعاد دوست داشتنی آن می‌تواند دل هر کاربری را به دست بیاورد.

ضخامت هر سه گوشی ۷.۴ میلی متر است تا به طور کلی بگوییم هر سه ایفون واقعا زیبا، ظریف و خوش دست هستند (ایفون ۱۲ پرو قاب پشتی با طراحی مات دارد و این باعث زیبایی بیشتر آن نسبت به دو برادر کوچک‌تر شده است).

ایفون ۱۲ مینی نمایشگری ۵.۴ اینچی دارد و ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ پرو به نمایشگری ۶.۱ اینچی مجهز شده‌اند. پنل هر سه گوشی از نوع Super Retina XDR OLED است و رزولوشن FHD+ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

تفاوت اندازه ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ مینی - گوشی مناسب خانم ها

تفاوت اندازه ایفون ۱۲ و ایفون ۱۲ مینی – گوشی مناسب خانم ها

به دلیل این رزولوشن و اندازه‌ی صفحه نمایش گوشی ایفون ۱۲ مینی تراکم ۴۷۶ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد در حالی که این تراکم پیکسلی برای دو مدل ۱۲ و ۱۲ پرو در عدد ۴۶۰ قرار می‌گیرد. هر سه نمایشگر به فناوری سرامیک شیلد مجهز شده‌اند تا در برابر ضربه بتوانند مقاومت چشمیگری از خود نشان بدهند.

ایفون ۱۲ و ۱۲ مینی در ۶ رنگ مشکی، سفید، آبی، سبز، قرمز و بنفش در دسترس قرار دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. رنگ‌های ایفون ۱۲ پرو نیز به ترتیب مشکی، آبی، نقره‌ای و طلایی است. رنگ گوشی برای خانم ها بیشتر از آقایان اهمیت دارد و گسترده بودن بازه‌ی رنگی یک گوشی از این نظر یک مزیت به حساب می‌آید و به شما انتخاب‌های بیشتری می‌دهد.

اپل برای همه‌ی گوشی‌های سری ایفون ۱۲ تراشه‌ی A14 Bionic را در نظر گرفته است. این تراشه‌ی ۵ نانومتری قوی‌ترین تراشه‌ی موجود تا به امروز است و خیال شما را از بابت اجرای همه‌ی بازی‌ها و نرم افزارها تا چند سال آسوده می‌کند.

این تراشه شش هسته پردازنده مرکزی (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)، چهار هسته پردازنده گرافیکی Apple GPU و ۱۶ هسته پردازنده عصبی دارد و عملکردی تحسین برانگیز را برای این سه گوشی به ارمغان آورده است.

در دو مدل ایفون ۱۲ مینی و ایفون ۱۲ این تراشه را ۴ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند در حالی که مدل ۱۲ پرو ۶ گیگابایت حافظه رم دارد. از طرفی حافظه داخلی دو مدل ارزان‌تر ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ بوده در حالی که حافظه داخلی ایفون ۱۲ پرو نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی دارد.

دو گیگابایت حافظه رم بیشتر ایفون ۱۲ پرو تنها زمانی برتری به حساب می‌آید که شما بخواهید به صورت همزمان چندین برنامه را در حافظه رم ایفون خود داشته باشید و در غیر این صورت قدرت سخت افزاری این سه گوشی کاملا یکسان است.

بخش دوربین جایی است که ایفون ۱۲ مینی و ایفون ۱۲ شرایط کاملا یکسانی دارند و از دو دوربین اصلی و فوق عریض بهره می‌برند. دوربین‌های ایفون ۱۲ پرو نیز کاملا یکسان با این دو گوشی است ولی یک لنز تله فوتو اضافه می‌شود تا شاهد سه دوربین به روی قاب پشتی باشیم.

دوربین اصلی هر سه گوشی سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرونی دارد و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین ساخت سونی بوده و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برخوردار است.

در هر سه گوشی این دوربین را یک لنز فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کند که می‌تواند تصاویری ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند. در گوشی ایفون ۱۲ پرو شما یک لنز تله فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اضافه‌تر دارید و به کمک آن می‌توانید تا ۲ برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ی مورد نظر زوم کنید.

هر سه برادر دوربین‌های سلفی ۱۲ مگاپیکسلی دارند تا به این ترتیب مجموعه‌ی دوربین‌های این سه گوشی تکمیل شود. در زمینه فیلم برداری ایفون‌ها با اختلاف از رقبای اندرویدی خود جلوتر هستند و در زمینه عکاسی نیز در دسته‌ی بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند.

ایفون ۱۲ مینی بدنه‌ای کوچک‌تر نسبت به دیگر گوشی‌های سری ایفون ۱۲ دارد و به همین دلیل اپل برای آن یک باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. از طرفی ایفون ۱۲ و ۱۲ پرو به دلیل بدنه‌ی بزرگ‌تر از یک باتری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند.

شارژدهی دو برادر بزرگ‌تر کاملا یکسان است و قابل قبول ارزیابی می‌شود، اما باتری ایفون ۱۲ مینی پاشنه‌ی آشیل آن است و در استفاده‌ی سنگین مجبور می‌شوید آن را روزی ۲ مرتبه به شارژ متصل کنید.

برای هر سه ایفون شارژ سریع ۲۰ واتی در نظر گرفته شده اما خبری از آداپتور درون جعبه نیست و باید خودتان به صورت جداگانه آداپتور را تهیه کنید. از دیگر مشخصات این سه گوشی می‌توان به فیس آیدی، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، اسپیکرهای استریو، سیستم عامل IOS و پشتیبانی از گواهی IP68 اشاره کرد.

اگر قیمت برای شما مهم نیست قطعا این سه گوشی و به خصوص دو مدل ایفون ۱۲ مینی و ایفون ۱۲ را می‌توان بهترین گوشی های زنانه موجود در بازار به حساب آورد.

تراشه A14 Bionic
پردازنده گرافیکی Apple GPU
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت (نانو سیم)
دوربین ۱۲ مگاپیکسل دوربین اصلی

۱۲ مگاپیکسل دوربین فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو (برای ایفون ۱۲ پرو)

۱۲ مگاپیکسل دوربین سلفی

سیستم عامل iOS
حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ (ایفون ۱۲ پرو از ۱۲۸ تا ۵۱۲)
رم ۴/۶ (۶ برای مدل پرو)
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت برای ایفون ۱۲ و ۱۲ پرو و ۲۲۲۷ برای مدل مینی

 

خرید ایفون ۱۲ مینی

 

خرید آیفون ۱۲

 

قیمت آیفون ۱۲ پرو 

 

هوآوی p40 پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

هواوی پی ۴۰ پرو

پرچم‌دار جدید هوآوی یکی از بهترین گوشی‌های بازار است که با دوربین عالی عملکرد فوق‌العاده‌ای درزمینهٔ گرفتن عکس‌های باکیفیت دارد و در روز و شب بهترین عکس‌ها را به شما تحویل می‌دهد. هوآوی یک گوشی ضدآب را روانه بازار کرده که در زمینه‌های مختلف بهترین عملکرد را داراست. این گوشی از یک نمایشگر OLED با اندازه ۶.۵۸ اینچ و رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ بهره می‌برد و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را به شما ارائه می‌دهد و از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند.
اندروید ۱۰ و EMUI 10.1 بخش نرم‌افزاری P40 پرو را تشکیل داده‌اند؛ اما خبر ناراحت‌کننده برای هواداران هوآوی این است که خدمات گوگل در این گوشی وجود ندارد و باید از خدمات موبایل هوآوی یا HMS استفاده کنید. پردازنده کایرین ۹۹۰ و پردازنده گرافیکی Mali-G76 خیال شمارا از انجام سنگین‌ترین پردازش‌ها و بازی‌ها راحت می‌کند. به این نکته هم اشاره‌کنیم که ۸ گیگابایت حافظه رم برای این گوشی فوق‌العاده در نظر گرفته‌شده است.
چهار دوربین ۵۰+۱۲+۴۰+TOF 3D قدرت عالی تصویربرداری P40 پرو را تضمین می‌کنند. دوربین سلفی هم از دو لنز ۳۲+IR TOF 3D استفاده می‌کند. کیفیت فیلم‌برداری هم 4K است. مطمئناً این گوشی یکی از بهترین دوربین‌ها در بین پرچم‌دارهای فعلی بازار را دارد.
امنیت این گوشی از طریق اسکنر تشخیص چهره و اثرانگشت تأمین می‌شود. باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و توانایی شارژ ۴۰ وات برای این گوشی در نظر گرفته‌شده است. رنگ‌های جذابی برای این گوشی طراحی‌شده و خانم‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه خودشان گوشی موردنظر را انتخاب کنند.

پوکو f2 پرو

پوکو f2 پرو

پوکو f2 پرو

این گوشی یکی از جدیدترین محصولات شیائومی محسوب میشه؛ پردازنده قدرتمند، باتری توانمند و دوربین عالی در کنار رنگ‌ها و طراحی جذاب از مشخصه‌های این گوشی به‌حساب میاد. پنل پشت و جلوی این گوشی ۲۱۹ گرمی با گوریلاگلس ۵ محافظت میشه و فریم دور گوشی آلومینیومی است. آبی، بنفش، سفید و خاکستری رنگ‌های این گوشی جذاب هستند. پوکو F2 پرو یک گوشی دو سیم کارته است و از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند.
شیائومی برای این گوشی از یک نمایشگر سوپر آمولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ استفاده کرده و کیفیت خیلی خوبی ارائه می‌دهد و از استاندارد HDR10+‌ هم پشتیبانی می‌کند. پوکو F2 پرو با اندروید ۱۰ عرضه‌شده و رابط کاربری MIUI 12 هم برای این گوشی منتشرشده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم قدرت پردازشی این گوشی را تأمین می‌کند.
دوربین‌های ۶۴+۵+۱۳+۲ مگاپیکسلی این گوشی عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنند. کیفیت فیلم‌برداری هم 8K است که با توجه به قیمت گوشی، امکان خیلی جذابی به شمار می‌رود. دوربین سلفی هم از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی پاپ آپ استفاده می‌کند. باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی پوکو F2 پرو با توان ۳۰ وات در مدت ۶۳ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و شمارا بین ۱.۵ تا ۲ روز همراهی می‌کند.

هوآوی نوا 7i

هوآوی نوا 7i

هوآوی نوا 7i

هوآوی نوا 7i در دورنگ سبز، مشکی و صورتی عرضه‌شده و طراحی جذابی دارد. در این گوشی از نمایشگر IPS LCD با اندازه ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۱۰ پیکسل استفاده‌شده است. بخش نرم‌افزاری این گوشی با اندروید ۱۰ و EMUI 10 و بدون پشتیبانی از سرویس‌های گوگل می‌باشد. کایرین ۸۱۰ و Mali-G52 بخش سخت‌افزاری رو تشکیل می‌دهند و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۸ گیگابایت حافظه رم عملکرد عالی این گوشی میان‌رده را در بخش سخت‌افزاری را تضمین می‌کنند.
دوربین ۴۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی نوا 7i کیفیت بسیار خوبی دارد و باکیفیت فول اچ‌دی فیلم می‌گیرد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل است و خوشبختانه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم‌روی این گوشی وجود دارد. حسگر اثرانگشت در این گوشی وجود دارد و عملکرد آن سریع است. باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر سریع ۴۰ واتی شارژ می‌شود و می‌تواند دستگاه شمارا در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌کند.

می ۱۰ لایت 5G

می ۱۰ لایت فایوجی

می ۱۰ لایت فایوجی

خانم‌هایی که به دنبال خرید یک گوشی 5G باقابلیت‌های مناسب و رضایت‌بخش هستند و می‌خواهند یک گوشی میان رده خوش‌قیمت داستنه باشند، می‌توانند این گوشی شیائومی را در لیست خرید خودشان قرار دهند. نمایشگر آمولد این گوشی اندازه ۶.۵۷ اینچ دارد و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ را ارائه می‌دهد و با گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود و با استاندارد HDR10+ کیفیت خیلی خوبی را به شما نمایش می‌دهد.
در این بازه قیمتی استفاده از پردازنده اسنپدراگون 765G و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۲۰ در کنار اندروید ۱۰ و MIUI 12 به‌عنوان یک میان‌رده عملکرد قابل‌توجهی را به کاربران می‌دهد. شما می‌توانید حافظه‌های متفاوتی رو در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم انتخاب کنید.
دوربین چهارگانه این گوشی از لنزهای ۴۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و کیفیت عکاسی خیلی خوبی دارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل است. باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی با یک شارژر ۲۰ واتی شارژ می‌شود و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر قرار دارد. این گوشی در سه رنگ آبی، خاکستری و سفید معرفی‌شده است و بسیار زیباست.

 

خرید شیائومی mi 10t lite 5g

 

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

اولین انتخاب ما برای گوشی مناسب خانم ها آیفون 11 است. بدنه مقاوم و کیفیت ساخت بالا همرا با رنگ‌های سبز، زرد، بنفش، قرمز، سفید و مشکی این گوشی را به گوشی زیبا و خوش ساخت بدل کرده است. آیفون ۱۱ یک گوشی ضدآب است و گواهی IP68 دارد. نمایشگر ۶.۱ اینچی آن از نوع IPS LCD است و رزولوشنی معادل ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل دارد. این گوشی با iOS13 معرفی شده و پردازنده A13 Bionic قدرت پردازشی آن را تامین می‌کند و میزان حافظه رم هم 4 گیگابایت می‌باشد. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت قرار گرفته و دوربین سلفی هم ۱۲ مگاپیکسل است. امنیت از طریق اسکنر تشخیص چهره تامین می‌شود و باتری آن ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی است و با شارژری ۱۸ وات عرضه می‌شود. ما مطمنیم این گوشی مناسب خانم ها است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی  باشد.

آیفون SE 2020

آیفون sE 2020

آیفون sE 2020

تولید یک گوشی جمع و جور در سال ۲۰۲۰ کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی اپل به احترام کاربرانی که هوادار طراحی کلاسیک هستند این گوشی را معرفی کرد. پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی است و با دارا بودن گواهی IP67 تا عمق یک متری به مدت سه دقیقه ضد آب است. صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی این گوشی از نوع IPS LCD است و رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. iOS13 و پردازنده A13 Bionic همراه با ۳ گیگابایت رم بخش نرم‌افزاری و سخت افزاری این گوشی را تشکیل داده‌اند. با توجه به برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری این گوشی استفاده از چنین پردازنده قدرتمندی یک برگ برنده برای اپل محسوب می‌شود. دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل هستند و کیفیت خوبی دارند. امنیت با حسگر اثرانشگت تامین می‌شود و باتری آن ۱۸۲۱ میلی آمپر است و یک شارژر ۱۸ وات آن را همراهی می‌کند. اپل رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز را برای این گوشی انتخاب کرده است.

گلکسی اس ۲۰

گلکسی اس ۲۰

گلکسی اس ۲۰

گوشی فوق‌العاده قدرتمند با طراحی جذاب و کیفیت ساختی مثال‌زدنی که سامسونگ آن را به عنوان پرچمدار سال ۲۰۲۰ خودش عرضه کرده است. خاکستری، آبی، صورتی، سفید و قرمز رنگ‌های این گوشی هستند. گلکسی اس ۲۰ با دارا بودن گواهی IP68 شناگر ماهریست و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد و فریم پیرامون این گوشی سامسونگ از جنس آلومینیوم است و پنل‌های پشت و جلو با گوریلاگلس ۶ محافظت می‌شود. کیفیت صفحه نمایش در این گوشی به معنای واقعی کلمه عالیست! و مطمئنا در زمره گوشی‌های مناسب خانم‌ها ی سخت پسند است. نمایشگر ۶.۲ اینچی این گوشی از نوع داینامیک آمولد است و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ را ارئه می‌دهد و نرخ نوسازی در رزولوشن فول اچ‌دی به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. سامسونگ لباس اندروید ۱۰ و OneUI2 را بر تن نرم‌افزار گلکسی اس ۲۰ کرده است و برای این فرزند بالغ و کامل پردازنده اگزینوس ۹۹۰ و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در نظر گرفته است. حافظه داخلی ۱۲۸ و میزان رم ۸ گیگابایت است. این گوشی از سه دوربین ۱۲+۶۴+۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند با کیفیت 8K فیلمبرداری کند. کیفیت عکس‌ها فوق‌العاده هستند و دوربین سلفی هم از یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. باتری گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و از یک شارژر ۲۵ وات قدرت می‌گیرد و حسگر اثرانگشت هم در زیر نمایشگر قرار گرفته و اسپیکرهای استریو از قدرت بالایی برخوردارند.

گلکسی A51

گلکسی a51

گلکسی a51

گلکسی A51 یک گوشی با امکانات مناسب و قیمت خوب است که طرفداران زیادی در بازار میان‌رده‌ها دارد و به آسانی می‌توان آن را در گروه گوشی‌های مناسب خانم‌ها قرار داد. نکته دلسردکننده استفاده از پلاستیک برای ساخت بدنه دستگاه است. صفحه‌نمایش از نوع سوپرآمولد است و ۶.۵ اینچ بزرگی دارد. این نمایشگر رزولوشنی معادل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و با یک لایه گوریلاگلس ۳ محافظت می‌شود. اندروید ۱۰ و OneUI2.1 قسمت نرم‌افزاری را تشکیل داده‌اند و بخش سخت‌افزاری از پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ و پردازنده گرافیکی Mali-G72 قدرت می‌گیرد. این گوشی در نسخه‌های ۶۴/۴ – ۱۲۸/۴ – ۱۲۸/۶ – ۱۲۸/۸ به بازار عرضه شده است و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. چهار دوربین ۴۸+۱۲+۵+۵ مگاپیکسلی وظیفه عکاسی و فیلمبرداری را بر عهده دارند. دوربین سلفی هم ۳۲ مگاپیکسل است و کیفیت قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر قدرت دارد و توسط یک شارژر سریع ۱۵ وات همراهی می‌شود. گوشی A51 به خاطر کیفیت بالا حتی با وجود عرضه مدل های جدیدتر توسط سامسونگ همچنان فروش فوق العاده ای در بازارهای بین المللی دارد.

گلکسی نوت ۱۰

گوشی گلکسی نوت 10 مدل صورتی رنگ

گلکسی نوت ۱۰ یک گوشی خوش دست با نمایشگری بزرگ است که در کنار طراحی زیبا سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. بدنه گوشی با گوریلاگلس ۶ محافظت می‌شود و با داشتن گواهی IP68 جزو گوشی‌های ضد آب محسوب می‌شود. همچنین قلم کاربردی نوت ۱۰ خبر خوبی برای علاقه‌مندان به طراحی و نقاشی است. نمایشگر ۶.۳ اینچی از نوع داینامیک آمولد با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و عنوان HDR10+ را هم با خود یدک می‌کشد. این گوشی با اندروید ۹ عرضه شد ولی قابل به روزرسانی به اندروید ۱۰ و OneUI2.1 می‌باشد. توان پردازشی این گوشی از طریق پردازنده‌های اگزینوس ۹۸۲۵ و Mali-G76 تامین می‌شود و با دارا بودن ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخی و ۸ گیگابایت حافظه رم شاهد کندی و لگ نخواهید بود. گلکسی نوت ۱۰ سه دوربین ۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی و سلفی این گوشی با کیفیت 4K فیلمبرداری می‌کنند. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش جا گرفته و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی توسط یک شارژر ۲۵ وات تغذیه می‌شود.

ردمی نوت 9S

ردمی نوت 9S

ردمی نوت 9S

آبی، سفید و خاکستری سه رنگی است که شیائومی برای ردمی نوت 9s در نظر گرفته تا زیبایی این گوشی را به رخ سایر میان رده‌های بازار بکشد. بدنه گوشی با گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود و در دل یک فریم پلاستیکی قرار گرفته است. صفحه نمایش IPS LCD اندازه‌ای معادل ۶.۶۷ اینچ دارد و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را رائه می‌دهد. این نمایشگر با استاندارد HDR10 همراه است و با گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. اندروید ۱۰ و MIUI11 در کدهای نرم‌افزاری این گوشی جریان دارند و وظیفه پردازش‌ها بر عهده اسنپدراگون 720G و آدرنو ۶۱۸ است. این گوشی در دو نسخه ۶۴.۴ و ۱۲۸.۶ به بازار آمده و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. چهار دوربین ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین را تشکیل داده‌اند و دوربین سلفی لنزی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. از سایر قابلیت‌ها می‌توانیم به جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و حسگر اثرانگشت تعبیه شده بر روی کلید پاور اشاره کنیم. باتری ظرفیت فوق‌العاده ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد و توان شارژ ۱۸ وات برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

می نوت ۱۰ پرو

می نوت ۱۰ پرو

می نوت ۱۰ پرو

 از دیگر گوشی‌های مناسب خانم‌ها که می‌توان با خیالی راحت از آن نام برد، می توت تن پرو شیائومی است. نام باتری توانمند و دوربین قدرتمند دو صفت برازنده برای این گوشی شیائومی هستند. فریم آلومینیومی و گوریلاگلس ۵ کیفیت ساخت گوشی را بالا برده‌اند. صفحه نمایش آمولد ۶.۴۷ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و استاندارد HDR10 یک برگ برنده برای این گوشی محسوب می‌شود. نسخه ۹ از سیستم عامل اندروید و MIUI11 برای می نوت ۱۰ پرو در نظر گرفته شده و اسنپدراگون 730G و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ به این گوشی قدرت می‌دهند. این‌ موارد در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم یه مجموعه کامل را ارائه می‌دهد. و اما دوربین این گوشی جایی که شیائومی از ۵ دوربین ۱۰۸+۱۲+۸+۲۰+۲ مگاپیکسلی استفاده کرده و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. دوربین می توت تن پرو شیائومی توانایی زوم ۵۰ برابر دارد و کیفیت عکس‌ها بسیار خوب است. حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و یک شارژر ۳۰ واتی برای می نوت ۱۰ پرو در نظر گرفته شده است.

هوآوی نوا 5T

هوآوی نوا 5T

هوآوی نوا 5T

 از دیگر گوشی‌های مناسب خانم‌ها ، هواوی Nova 5T است که یک طراحی جوان پسند دارد و با مشخصات خوبی که دارد در کنار قیمت مناسب گزینه خوبی محسوب می‌شود. کیفیت ساخت خوب از نکات مثبت این گوشی به شمار می‌رود. نمایشگر ۶.۲۶ اینچی از نوع IPS LCD است و با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل کیفیت خوبی دارد. اندروید ۱۰ و EMUI10 برای این گوشی عرضه شده و پردازنده پرچمدار کایرین ۹۸۰ در دل این گوشی قرار گرفته و پردازنده گرافیکی Mali-G76 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد. Nova 5T در دو نسخه ۱۲۸.۶ و ۱۲۸.۸ به بازار آمده است و درگاه کارت حافظه جانبی ندارد. در پشت دستگاه چهار دوربین ۴۸+۱۶+۲+۲ مگاپیکسلی قرار گرفته و در جلوی دستگاه دوربین ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. حسگر اثرانگشت با کلید پاور ترکیب شده و باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی آن با یک شارژر ۲۲.۵ وات شارژ می‌شود. آبی، بنفش، سبز و مشکی چهار رنگ این گوشی هستند، اگر طرفدار گوشی های هواوی هستید، مقاله بهترین گوشی های هواوی ما را از دست ندهید.

نوکیا ۷.۲

نوکیا ۷.۲

نوکیا ۷.۲

از زمانی که نوکیا بر بازار گوشی‌های هوشمند پادشاهی می‌کرد مدت زیادی گذشته و این شرکت در تلاش است تا دوباره سهم خوبی از بازار را به دست آورد. نوکیا ۷.۲ یک گوشی میان رده خوش قیمت با امکانات قابل قبول است. بدنه‌ای با گوریلاگلس ۳ و فریمی پلاستیکی در کنار نمایشگر IPS LCD بخش طراحی و صفحه نمایش را تشکیل می‌دهند. سایز صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچ است و رزولوشنی معادل ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های نوکیا جزو پروژه اندروید وان گوگل هستند و در سریع ترین زمان ممکن به روزرسانی‌های اندروید و آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند. اسنپدراگون ۶۶۰ و آدرنو ۵۱۲ بخش سخت‌افزاری را تشکیل می‌دهند و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی در سه نسخه ۶۴.۴ – ۶۴.۶ – ۱۲۸.۶ عرضه شده است. سه دوربین ۴۸+۸+۵ مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی کیفیت خوبی دارد. حسگر اثرانگشت و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون از سایر مشخصات این گوشی هستند. باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۱۰ وات هم انرژی موردنیاز این گوشی را تامین می‌کنند.

امیدواریم با گوشی‌های مناسب خانم‌ها آشنا شده باشید و بتوانید از بین گزینه‌های مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید، فراموش نکنید که تیم تکنولایف همواره پاسخگویی شماست، پس نظرات و سوالات خود را در کامنت درج نمایید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-phone-for-women/
ads
ads