داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 12 پرو 5G با داریا Bond

مقایسه ردمی نوت 12 پرو 5G با داریا Bond

در این مطلب به مقایسه جامع و کامل داریا باند با ردمی نوت 12 پرو 5g شیائومی خواهیم پرداخت.

داریا باند

داریا باند

ردمی نوت 12 پرو 5G

ردمی نوت 12 پرو 5G

داریا باند

داریا باند

امتیاز

7.25
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و برخورداری از شیشه و آلومینیوم
  • صفحه نمایش امولد جذاب با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • حاشیه‌های بسیار کم پنل
  • قدرت سخت افزاری خوب
  • دوربین اصلی مناسب
  • شارژدهی خوب و شارژ سریع 66 واتی

نقاط ضعف

  • دوربین فوق عریض
  • نبود شارژر درون جعبه

ردمی نوت 12 پرو 5G

ردمی نوت 12 پرو 5G

امتیاز

7.4
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
7.5
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
7.5
دوربین :
7.5

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت با روشنایی بالا
  • کیفیت ساخت مناسب و طراحی مدرن
  • شارژدهی مناسب باتری و شارژ سریع 67 واتی
  • دوربین‌های خوب
  • فیلم‌برداری باکیفیت

نقاط ضعف

  • با اندروید 12 عرضه شده
  • سخت افزار به نسبت قیمت می‌توانست بهتر باشد

شرکت شیائومی طی چند سال اخیر توانست به خوبی خود را در بازار ایران ثابت کند و به فروش زیادی هم دست یابد. گوشی ردمی نوت 12 پرو 5G یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت است که مشخصات و امکانات خوبی دارد. در سوی دیگر داریا باند شرکت داریا همراه قرار می‌گیرد که یک گوشی خوش قیمت با ارزش خرید بسیار بالا است. اما در نهایت از بین این دو مدل شما باید کدامیک را انتخاب کنید؟ در ادامه مقایسه داریا باند با ردمی نوت 12 پرو 5G همراه تکنولایف باشید.

 

قیمت امروز موبایل در بازار ایران چقدر است؟ لیست قیمت گوشی

 

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت شیائومی ردمی نوت 12 پرو را کاملا تخت طراحی کرده و به روی قاب پشتی و در کناره هیچ خمیدگی دیده نمی‌شود. این قاب شیشه‌ای پوششی مات دارد و در بالا میزبان فریم مستطیلی دوربین‌ها است. این فریم کاملا هماهنگ با قاب پشتی طراحی شده و رنگ مشابهی هم دارد و همین باعث می‌شود تا همه چیز در طراحی این مدل هماهنگ و یکپارچه باشد. فریم کناری این گوشی از جنس پلاستیک است و مانند قاب پشتی طراحی کاملا تخت دارد.

عکس گوشی ردمی نوت 12 پرو 5g

این تخت بودن فریم کناری حس متفاوت و جذابی را هنگام استفاده از گوشی به شما انتقال می‌دهد ولی در عین حال مقداری نگه داشتن گوشی در دست را دشوارتر می‌کند. به روی فریم سمت راست ردمی نوت 12 پرو دکمه‌های ولوم و پاور دیده می‌شود و فریم بالایی شامل جک 3.5 میلی‌متری صدا، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد است. در نهایت فریم پایینی نیز درگاه Type-C، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و خشاب سیم کارت را شامل می‌شود.

اسپیکر شیائومی نوت 12 پرو

در طرف دیگر داریا همراه نیز برای داریا Bond از قاب پشتی شیشه‌ای با پوشش مات استفاده کرده و شرایط شبیه به گوشی رقیب است. البته زبان طراحی کاملا تفاوت دارد و دوربین‌ها درون یک فریم کشیده به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند. این فریم دوربین‌ها با رنگ قاب پشتی یکپارچه است و همین نکته ظاهر گوشی را زیباتر می‌کند. به غیر از فریم دوربین‌ها، قاب پشتی میزبان دو لوگوی داریا و Bond است.

اسپیکر گوشی داریا باند

فریم کناری داریا باند برعکس رقیب از جنس پلاستیک نیست و از آلومینیوم در ساخت آن استفاده شده که حس مرغوبیت بسیار بیشتری را انتقال می‌دهد و باعث می‌شود تا گوشی خود را به رقبایی با قیمت دو یا سه برابری نزدیک کند. به روی فریم سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور خودنمایی می‌کنند و در بالا میکروفون دوم دیده می‌شود. در آخر فریم پایینی نیز درگاه Type-C، اسپیکر، میکروفون اصلی و خشاب سیم کارت را شامل می‌شود.

دکمه های تنظیم صدا باند داریا

به سراغ بحث ارگونومی برویم، جایی که ردمی نوت 12 پرو 187 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به 163 در 76 در 8 میلی‌متر می‌رسد. در سوی دیگر داریا باند 210 گرم وزن دارد و ابعاد آن هم برابر با 163 در 74 در 8 میلی‌متر است. این یعنی ابعاد دو گوشی عملا یکسان است و تنها داریا باند مقداری وزن بیشتری دارد. هر دو مدل از نظر ارگونومی وضعیت مناسبی دارند ولی داریا باند به لطف لبه‌های خمیده قاب پشتی بهتر در دست قرار می‌گیرد و حس راحتی بیشتری دارد.

نوبت به قاب روبرویی این دو گوشی می‌رسد، بخشی که داریا باند عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش می‌گذارد و به لطف لبه‌های خمیده کناره‌های نمایشگر، درصد بسیار زیادی از نمای روبرویی را پنل به خود اختصاص داده و هیچ گوشی در این بازه قیمتی و حتی در بازه قیمتی دو برابری نمی‌تواند از این نظر با داریا باند رقابت کند. حاشیه‌های اطراف پنل به قدری باریک است که احساس می‌کنید با یک گوشی پرچمدار مواجه هستید.

عکس گوشی bond

در سوی دیگر شیائومی ردمی نوت 12 پرو هم شرایط خوبی دارد و نمایشگر توانسته حدود 87 درصد از فضای روبرو را به خود اختصاص دهد. البته هم همچنان این حاشیه‌های به باریکی داریا Bond نیست و لذت تماشای محتوا در پنل کم حاشیه داریا باند بسیار بیشتر است. سازنده چینی برای ردمی نوت 12 پرو گواهی IP53 در نظر گرفته تا پاشش آب و گرد و خاک در حد معمول نتواند به گوشی آسیبی وارد کند. داریا باند گواهی خاصی ندارد.

از نظر ظاهری نمی‌توان برنده مشخصی را در نظر گرفت و این موضوع به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد، اما از نظر کیفیت ساخت قطعا داریا باند را برنده می‌دانیم؛ چرا که این گوشی با وجود 80 درصد قیمت کمتر از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. همچنین این گوشی مقداری خوش‌دست‌تر است و مقداری ارگونومی بهتری دارد.

 

نسخه 4g نوت 12 پرو را هم با داریا باند مقایسه کردیم:
مقایسه نوت 12 پرو با Daria bond

 

صفحه نمایش

ردمی نوت 12 پرو 5G دارای صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع اولد با رزولوشن FHD+ است. این نمایشگر نسبت 20 به 9 دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، دالبی ویژن، HDR10+ و گستره رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند. این پنل کیفیت بسیار خوبی دارد و ایراد خاصی نمی‌توان به آن وارد کرد. در حالت پیش فرض صفحه نمایش به روی حالت Vivid تنظیم شده است که رنگ‌ها در گستره رنگی DCI-P3 به نمایش درمی‌آورد. حالت Saturated رنگ‌ها را در همین گستره رنگی با غلظت بیشتر نمایش می‌دهد و حالت Standard به سراغ گستره sRGB می‌رود و بالاترین دقت را دارد.

عکس گوشی ردمی نوت 12 پرو 5g

در حالت پیش فرض دقت صفحه نمایش خوب است ولی بی‌نقص و عالی نیست و رنگ سفید کمی مایل به سردی و آبی به نمایش گذاشته می‌شود که البته بعید است متوجه این موضوع شوید و محتوا با شارپی و کنتراست عالی پیش روی شما قرار می‌گیرد. نرخ نوسازی 120 هرتزی این نمایشگر هم طبق انتظار باعث می‌شود محتوا بسیار روان و سریع مقابل دیدگان شما قرار بگیرد. اگر محتوای HDR یا دالبی ویژن به روی این گوشی مشاهده کنید رنگ‌ها عمق بیشتری پیدا می‌کنند و کیفیت بیشتر می‌شود.

در طرف مقابل داریا Bond از پنلی 6.78 اینچی با رزولوشن 2400 در 1080 از نوع سوپر امولد استفاده می‌کند تا در هر اینچ از صفحه نمایش میزبان 388 پیکسل باشد. برای این نمایشگر نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز در نظر گرفته شده و روشنایی نیز طبق در حالت حداکثری تا 650 نیت قابل افزایش است.

نمایشگر داریا باند کیفیت خوب و جذابی دارد و در بازه قیمتی خود تقریبا بی‌رقیب است، مخصوصا از نظر حاشیه‌های بسیار باریک اطراف پنل! این صفحه نمایش از دقت رنگ مناسبی برخوردار بوده و محتوایی شارپ را پیش روی شما قرار می‌دهد. محتوای این نمایشگر کنتراست خوبی هم دارد و به لطف فناوری امولد، رنگ مشکی را با عمق بی‌نهایت به تصویر می‌کشد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و محتوا را بسیار روان به نمایش می‌گذارد.

سنسور اثر انگشت گوشی باند داریا

به سراغ بحث روشنایی نمایشگر برویم، جایی که داریا باند در حالت دستی روشنایی 520 نیتی و در حالت خودکار روشنایی 650 نیتی دارد. این اعداد برای ردمی نوت 12 پرو 5G به ترتیب 490 و 890 نیت هستند. این یعنی در حالتی که روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید، داریا Bond مقداری روشنایی بیشتری دارد ولی در حالتی که روشنایی خودکار فعال شود قطعا برتری با نماینده شیائومی خواهد بود.

حداکثر روشنایی داریا باند برای استفاده در محیط باز و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید کافی به نظر می‌رسد ولی قطعا ردمی نوت 12 پرو 5G محتوای واضح‌تر و روشن‌تری را پیش روی شما قرار می‌دهد. قبل از نتیجه گیری نهایی در مورد بخش نمایشگر یادآور می‌شویم که ردمی نوت 12 پرو 5G حدود 80 درصد قیمت بیشتری نسبت به داریا باند دارد. در آخر اگر پنلی با حاشیه‌های کمتر و لبه‌های خمیده می‌خواهید به سراغ داریا باند بروید و در صورتی که روشنایی اولویت شما است ردمی نوت 12 پرو فایوجی را انتخاب کنید.

 

پرچمدار بعدی سامسونگ را بشناسید:
همه چیز درباره گلسی S24 سامسونگ

 

نرم افزار و رابط کاربری

قطعا زمانی که یک گوشی جدید وارد بازار می‌شود، آن هم در اولین نسل، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، بخش نرم افزار و رابط کاربری است. این بخش نحوه تعامل شما با گوشی را مشخص می‌کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. داریا باند در این زمینه با رابط کاربری اختصاصی این شرکت به نام DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 راهی بازار شده و عملکرد خوبی هم دارد.

در بخش نرم افزار، داریا باند از قابلیت‌های مختلف و مورد انتظار مانند تغییر والپیپر، حالت تیره یا همان دارک مود و حالت‌های مختلف امنیتی و موارد این‌چنینی پشتیبانی می‌کند. شکل و شمایل و حس و حال این رابط کاربری تا حد زیادی به اندروید خام شرکت گوگل شباهت دارد. در مدتی که با گوشی داریا باند کار کردیم با نرم افزار آن مشکلی نداشتیم و از عملکرد آن کاملا راضی بودیم. این محصول عملکرد سریع، روانی و بدون هنگی دارد و یک آپدیت نرم افزاری نیز به طور حتم دریافت خواهد کرد.

در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو فایوجی به صورت پیش فرض از MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند. این یعنی نرم افزار این محصول یک نسل عقب‌تر از داریا باند قرار دارد، هرچند که MIUI 14 بر پایه اندروید 13 را نیز دریافت کرده و احتمال دارد نسخه بعدی را نیز دریافت کند.

طبق ادعای سازنده چینی، رابط کاربری MIUI 14 حالا 60 درصد بهینه‌تر از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند و به همین جهت عملکرد و سرعت بهتری دارد. این UI در نسخه جدید بیشتر از هر زمان دیگری به IOS اپل شبیه شده و از زبان طراحی ویجت‌ها و کنترل سنتر اپل پیروی می‌کند.

 

آخرین بروزرسانی لیست بهترین انیمیشن تکنولایف را ببنید:
بهترین انیمیشن ها

 

عملکرد سخت افزاری

ردمی نوت 12 پرو 5G یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید و طبیعی است که از تراشه‌ای میان‌رده هم استفاده کند. به روی این مدل چیپست 6 نانومتری شرکت مدیاتک به نام دیمنسیتی 1080 دیده می‌شود. این تراشه از 8 هسته پردازنده مرکزی با چیدمان 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود.

نتایج تست‌های داریا باند

در طرف دیگر داریا باند یک گوشی اقتصادی است و با این وجود از تراشه‌ای‌ میان‌رده و 6 نانومتری به نام مدیاتک دیمنسیتی 7050 با 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود.

اگر نگاه دقیقی به مشخصات دو تراشه داشته باشید، متوجه خواهید شد که دیمنسیتی 1080 و دیمنسیتی 7050 عملا چیدمان هسته‌های مشابه و حتی فرکانس پردازشی برابری دارند و از پردازنده گرافیکی یکسانی نیز استفاده می‌کنند. به نوعی مدیاتک تصمیم بسیار عجیبی گرفته و همان تراشه دیمنسیتی 1080 را چند ماه بعد با نام دیمنسیتی 7050 روانه بازار کرده است.

نتایج تست‌های ردمی نوت 12 پرو 5G

ادعای ما در تست‌های مانند Antutu 10، GeekBench 6 و 3Dmark نیز تایید می‌شود و این دو تراشه و در نتیجه این دو گوشی عملکرد سخت افزار یکسانی دارند و دقیقا مثل هم عمل می‌کنند. هر دو گوشی در استفاده روزمره سرعت خوبی دارند و از پس کارهای مختلف بدون کندی برمی‌آیند. از طرفی در اجرای بازی‌ها نیز تا حدی می‌توانید به روی این دو گوشی حساب باز کنید. برای درک بهتر در بخش بعدی به عملکرد آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

تست گیمینگ داریا باند

دو گوشی می‌توانند بازی PUBG Mobile را در حالت گرافیکی اولترا با فریم‌ریت حدودی 55 اجرا کنند و این عملکرد برای Call of Duty: Mobile با گرافیک مشابه برابر با 36 فریم بر ثانیه است. بازی Shadowgun Legends نیز در حالت اولترا با فریم‌ریت 60 اجرا می‌شود و World of Tanks Blitz را می‌توانید در حالت اولترا با فریم‌ریت 80 تجربه کنید.

هیچ یک از دو گوشی هنگام بازی کردن بیش از حد داغ نمی‌شوند و می‌توان برای مدت زمان نسبتا طولانی به بازی کردن ادامه داد. البته در کل پیشنهاد می‌کنیم گرافیک را از حالت اولترا به حالت High یا Medium کاهش دهید تا فریم‌ریت افزایش پیدا کند و فشار کمتری به تراشه وارد شود.

تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو 5g

هر دو مدل دارای شبکه 5G هستند و هیچ یک هم از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. برای ردمی نوت 12 پرو فایوجی نسخه‌های 128/6، 128/8، 256/8 و 256/12 گیگابایت در نظر گرفته شده و شما داریا باند را تنها می‌توانید در یک نسخه 256 گیگابایت با رم 8 خریداری کنید.

در آخر این بخش برنده مشخصی ندارد و عملکرد دو گوشی برابر است، اما از آنجایی که داریا باند با قیمتی بسیار کمتر عملکرد سخت افزاری مشابه را ارائه می‌دهد پس منطقی است که ارزش خرید آن را بسیار بالاتر بدانیم. در واقع شما با خرید دارید باند می‌توانید یک گوشی اقتصادی با قدرت یک گوشی میان‌رده داشته باشید.

 

گلکسی A34 محبوب و Bond را با هم مقایسه کردیم:
مقایسه داریا باند با a34

 

باتری

داریا همراه برای نماینده خود یک باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته و شیائومی به سراغ یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای ردمی نوت 12 پرو 5G رفته است. در صورت داشتن استفاده نرمال و روزمره از گوشی شارژدهی هر دو مدل خوب و بسیار نزدیک به هم است و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. شما می‌توانید یک روز کامل را به روی این دو گوشی حساب باز کنید.

ردمی نوت 12 پرو فایوجی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و برای داریا باند نیز شارژ سریع 66 واتی در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی از 0 تا 100 در مدت زمان حدود 55 دقیقه شارژ می‌شوند که عملکرد خوبی به حساب می‌آید به خصوص برای داریا باند با بازه قیمتی اقتصادی! در نهایت این بخش برنده‌ای ندارد و عملکرد دو مدل از نظر شارژدهی و سرعت شارژ بسیار نزدیک و برابر ارزیابی می‌شود.

دوربین

به بخش مهم دوربین‌ها می‌رسیم و در این قسمت نگاهی دقیق به مشخصات دوربین‌های هر دو مدل و عملکرد آن‌ها در واقعیت خواهیم داشت.

دوربین شیائومی Redmi note 12 pro 5g

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 12 پرو 5G دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های ثبت شده دوربین اصلی این گوشی کیفیت بالایی دارند. این تصاویر از جزئیات کافی و کنتراست بالایی برخوردار هستند و در آن‌ها هیچ نویزی دیده نمی‌شود. دقت رنگ خوب است ولی رنگ‌ها کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رسند. در عکس‌ها گستره دینامیکی وسیعی را نیز شاهد هستیم، هر چند که این دوربین جزو بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد.

دوربین اصلی ردمی نوت 12 پرو فایوجی در نور روز

به طور کلی یک ایرادی که می‌توان به عکس‌های دوربین اصلی وارد کرد به پردازش تصاویر برمی‌گردد. این گوشی در پردازش عکس‌ها به گونه‌ای عمل می‌کند که شارپنس بیش از حد زیادی می‌شود و عکس حالت مصنوعی به خود می‌گیرد و از حالت نرمال خارج می‌شود. در تصاویر رزولوشن کامل یا همان 50 مگاپیکسلی کمتر این پردازش دیده می‌شود و تقریبا شاهد این مشکل نیستیم.

عکس‌های ثبت شده با ردمی نوت 12 پرو 5G در شب هم کیفیت خوبی دارند. در این تصاویر جزئیات مناسب است و از جذب نور هم کاملا راضی هستیم. دقت رنگ مناسب بوده و رنج دینامیکی به حد کفایت وسیع است. بالانس در قسمت‌های سایه روشن رعایت می‌شود، البته نه مانند یک گوشی پرچمدار! در کل از عملکرد این دوربین در شب راضی هستیم.

دوربین اصلی ردمی نوت 12 پرو فایوجی در شب

داریا باند هم از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور پشت لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و برای آن فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز در نظر گرفته شده است.

تصاویر گوشی داریا باند در نور روز خوب هستند. این عکس‌ها جزئیات زیاد و کنتراست مطلوبی دارند ولی وایت بالانس و اکسپوژر گاهی خیلی دقیق نیست و جذب نور بیش از حد انجام می‌شود. همچنین از نظر شارپنس عکس‌ها شرایط مناسبی دارند ولی گاهی اوقات شارپنس کم باعث می‌شود مرز سوژه‌ها از هم قابل تشخیص نباشد.

تصاویر دوربین اصلی داریا باند در نور روز

البته که داریا باند یک گوشی اقتصادی است و شاید کمی بی‌انصافی باشد که بخواهیم سخت‌گیرانه از آن ایراد بگیریم. عکس‌های شب دوربین اصلی خیلی تعریفی نیستند و کاملا معمولی به نظر می‌رسند. در کل احتمال دارد داریا همراه با عرضه یک آپدیت نرم افزاری بخش زیادی از مشکلات بخش دوربین را برطرف کند.

تصاویر دوربین اصلی داریا باند در شب

با وجود این که داریا باند به نسبت بازه قیمتی عملکرد خوبی در زمینه دوربین دارد و می‌تواند یک همراه قابل اطمینان باشد، ولی در نهایت ردمی نوت 12 پرو فایوجی را برنده می‌دانیم. این گوشی در روز و شب عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند، هرچند که عملکرد این گوشی هم بی‌نقص نیست و ایرادات گفته شده در بالا در مورد آن صدق می‌کند.

 

اگر بین Daria و پرفروش ترین گوشی بازار مردد هستید:
مقایسه نوت 12 شیائومی با داریا باند

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض ردمی نوت 12 پرو 5G

هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی هستند ولی عکس‌های ردمی نوت 12 پرو 5G کیفیت بالاتری دارند. این تصاویر دارای جزئیات بیشتر، نویز کمتر و وایت بالانس دقیق‌تری هستند و اعوجاج کمتری نیز در کناره‌ها دیده می‌شود. همچنین دقت رنگ رضایت بخش است و از عملکرد کلی دوربین نماینده شیائومی راضی هستیم. عکس‌های داریا باند هم قابل قبول هستند ولی نمی‌توان مانند دوربین اصلی آن‌ها را خوب در نظر گرفت.

تصاویر فوق عریض داریا باند

دوربین ماکرو

ماکرو ردمی نوت 12 پرو فایوجی

عکاسی ماکرو با redmi note 12 pro 5g

هر دو گوشی دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارند و طبیعتا نمی‌توان به روی کیفیت بالای آن‌ها حساب باز کرد. اگر بتوانید عکسی با فوکوس صحیح به ثبت برسانید، در بهترین حالت تصاویر قابل قبول هستند.

ماکروهای داریا باند

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری با ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

داریا باند و ردمی نوت 12 پرو 5G می‌توانند با دوربین اصلی در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کنند. از این نظر شرایط کاملا یکسان است، اما در نهایت خروجی برابری را نیز شاهد هستیم؟ خیر! ویدئوهای ردمی نوت 12 پرو فایوجی دارای جزئیات بالاتر و نویز کمتر هستند و رنج دینامیکی گسترده‌تری هم دارند. این فیلم‌ها با شارپنس، کنتراست و وایت بالانس بهتری ضبط می‌شوند تا عملکرد ردمی نوت 12 پرو 5G بهتر باشد.

فیلم‌برداری با داریا باند

جمع بندی

قبل از پرداختن به جمع بندی نهایی بد نیست یک بار دیگر در مورد قیمت هر دو گوشی صحبت کنیم. در تاریخ تألیف این مقاله قیمت ردمی نوت 12 پرو 5G در نسخه 256 گیگابایت با رم 8 در مقایسه با داریا باند با نسخه 256 گیگابایت با رم 8 حدود 70 الی 80 درصد بیشتر است. یعنی به نوعی می‌توان گفت شما برای نماینده شیائومی باید تقریبا هزینه دو برابری بپردازید و باید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

اگر برای شما کیفیت ساخت گوشی، داشتن نمایشگر با حاشیه‌های کمتر، قدرت سخت افزاری بالا و حافظه زیاد با وجود قیمت پایین، رابط کاربری نزدیک به اندروید خام و شارژدهی باتری و سرعت شارژ اهمیت دارد بهتر است به سراغ داریا باند بروید، اما در صورتی که روشنایی نمایشگر، کیفیت دوربین‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری بیشتر اهمیت دارد بهتر است ردمی نوت 12 پرو 5G را انتخاب کنید. پیش از خرید می‌توانید برای آشنایی بیشتر بررسی گوشی موبایل مدنظر خود را در تکنولایف بخوانید.

سوالات متداول

داریا باند قوی‌تره یا ردمی نوت 12 پرو 5G؟ هر دو گوشی دارای قدرت سخت افزاری خوب و برابر هستند. با توجه به این موضوع و قیمت بسیار کمتر داریا باند پس می‌توانید این گوشی داریا همراه را برتر بدانیم.

ردمی نوت 12 پرو فایوجی نمایشگر بهتری دارد یا داریا Bond؟ کیفیت نمایشگر دو گوشی خوب و نسبتا برابر است و برتری ردمی نوت 12 پرو فایوجی شیائومی به داشتن روشنایی بیشتر برمی‌گردد. از نظر حاشیه‌های کمتر برتری قطعی با داریا باند است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/daria-bond-vs-redmi-note-12-pro-5g/
ads
ads