داغ ترین ها :
نحوه تشخیص شارژر اصلی هواوی

نحوه تشخیص شارژر اصلی هواوی

استفاده از شارژر اورجینال و اصلی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چرا که نسخه‌های تقلبی می‌توانند آسیب جدی به باتری وارد کنند و حتی در مواردی باعث انفجار آن شوند. همان‌طور که می‌دانید در بازار فروشندگانی وجود دارند که شارژر تقلبی را به قیمت شارژر اصلی به شما می‌فروشند و به همین دلیل مهم است که بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید. در ادامه به نحوه تشخیص شارژر اصلی هواوی می‌پردازیم و شما را با نکات مهم در این رابطه آشنا می‌کنیم.

 

برای مشاهده و اطلاع از قیمت شارژر می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

تشخیص شارژر اصلی هواوی

راه‌های زیاد وجود دارد که شما بتوانید از طریق چک کردن آن‌ها شارژرهای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. برخی از این راه‌ها ساده و برخی نیازمند توجه بیشتری هستند. در ادامه به این موارد پرداخته می‌شود.

جعبه شارژر را بررسی کنید

بسیاری از شما می‌خواهید قبل از این که آداپتور را از داخل جعبه خارج کنید از اصل بودن آن مطمئن شوید. چک کردن جعبه یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف به حساب می‌آید. جعبه‌ای که توسط خود برند سازنده یعنی هواوی تولید شده باشد نوشته‌های منظم‌تر و دقیق‌تری دارد و همچنین برخی از بخش‌ها با فونت برجسته نوشته می‌شوند. به روی جعبه شارژر اصلی، لوگوی هواوی دقیقا مانند لوگو خود شرکت است و این در حالیست که موارد تقلبی از لوگو مشابه استفاده می‌کنند و یا مثلا لوگو رنگ متفاوتی دارد. برای این که بهتر بتوانید این موارد را چک کنید عکس جعبه شارژر اصلی هواوی را از اینترنت دانلود کرده و با جعبه شارژر مورد نظر تطبیق دهید.

جعبه شارژر را بررسی کنید

وزن را بررسی کنید

شارژرهای تقلبی هواوی معمولا وزن کمتری دارد و یک شارژر اصلی نباید خیلی سبک باشد. البته سنجش این مورد چندان کار ساده‌ای نیست ولی اگر مثلا شارژر شما خراب شده است و در حال خرید شارژر جدید هستید می‌توانید با سنجیدن وزن دو شارژر متوجه اصل بودن یا تقلبی بودن آن شوید.

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی چگونه است؟

تشخیص شارژر اصلی شیائومی

 

کیفیت ساخت آداپتور و سیم

طبیعی است که آداپتور و سیم رابط شارژر تقلبی کیفیتی به خوبی شارژر اصلی نداشته باشد، اما چگونه باید این موضوع را بررسی کنیم؟ به نحوه برش‌های موجود به روی سیم و کلگی توجه کنید. مثلا محل اتصال سیم به کلگی نباید هیچ‌گونه ناهمواری داشته باشد. از طرفی نباید به روی سیم رابط هیچ‌گونه زدگی، پارگی و یا ناهمواری وجود داشته باشد.

کیفیت ساخت آداپتور و سیم شارژر هواوی

نوشته‌های روی آداپتور را بررسی کنید

اگر نوشته‌های موجود به روی آداپتور هواوی دارای رنگی بسیار قوی و پررنگ هستند بدانید که با مدل تقلبی مواجه هستید. نوشته‌های موجود به روی آداپتور اصلی معمولا کم‌رنگ است و به روی آن اطلاعات کاملا دقیقی از میزان خروجی، شدت جریان و ولتاژ وجود دارد.

سرعت شارژ و میزان داغ شدن

به عنوان یکی از راه‌های تشخیص کابل شارژر اصلی هواوی و خود کلگی می‌توانید به سرعت شارژ گوشی توجه داشته باشید. یک آداپتور و سیم تقلبی اصلا نمی‌توانند گوشی را با سرعت مناسبی شارژ کنند؛ چرا که فناوری صحیحی برای این کار ندارند. گذشته از سرعت شارژ میزان داغ شدن گوشی و خود گلکی نیز به دلیل استاندارد نبودن نوع شارژ بیشتر از حالت عادی است.

 

روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ را در مطلب زیر بیاموزید.

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

 

امکان اتصال گوشی به کامپیوتر را بررسی کنید

اگر به دنبال راهی برای تشخیص کابل شارژر اصلی هواوی هستید پیشنهاد می‌کنیم از طریق این کابل سعی کنید تا گوشی را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. اگر گوشی متصل نشد کابل تقلبی است؛ چرا که تمام کابل‌های اصلی علاوه بر شارژ کردن گوشی می‌توانند اتصال آن به لپ تاپ و کامپیوتر را نیز برقرار کنند و دیتاهای مختلف را انتقال دهند.

امکان اتصال گوشی به کامپیوتر را بررسی کنید

سوالات متداول

چگونه می‌توان شارژر اصلی هواوی را از نمونه تقلبی تشخیص داد؟ اگر هنوز جعبه را باز نکرده‌اید باید به نوشته‌ها و لوگوی موجود به روی جعبه توجه داشته باشید، اما اگر به خود آداپتور دسترسی دارید به نوشته‌های موجود به روی آن و همچنین کیفیت ساخت توجه داشته باشید.

چگونه کابل شارژر اصلی هواوی را تشخص دهیم؟ سعی کنید با کابل مورد نظر گوشی را به کامپیوتر متصل کنید. اگر گوشی متصل نشد کابل تقلبی است؛ چرا که تمام کابل‌های اصلی علاوه بر شارژ کردن گوشی می‌توانند اتصال آن به لپ تاپ و کامپیوتر را نیز برقرار کنند و دیتاهای مختلف را انتقال دهند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/how-to-spot-original-huawei-charger/
ads
ads