داغ ترین ها :
بررسی ایرپاد 3

بررسی ایرپاد 3

ایرپادهای نسل سوم یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم اپل محسوب می‌شوند که دارای طراحی ساده، کنترل‌های حسگر نیرو، EQ تطبیقی، صدای فضایی با ردیابی سر پویا، کیس شارژ MagSafe و موارد دیگر هستند. نسل سوم ایرپادها که در اکتبر 2021 عرضه شدند و همچنان در سبد خرید مشتریان وجود دارند. در ادامه به بررسی ایرپاد 3 می‌پردازیم.

نقد و بررسی ایرپاد 3

ایرپاد 3

خرید ایرپاد 3

امتیاز

8
طراحی :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
عملکرد :

نقاط قوت

  • باتری با شارژدهی 6 ساعت
  • کوتاه‌تر شدن ساقه بادزها

نقاط ضعف

  • نبود نویز کنسلینگ

 

 

مشاهده قیمت و خرید Apple Airpods 3: قیمت ایرپاد ۳

 

نقد و بررسی ایرپاد 3

اپل ایرپاد 3 نسخه به روز شده ایرپاد 2 اپل محسوب می‌شوند که مجهز به فعالیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تر شده‌اند. در ادامه به بررسی ایرپاد 3 اپل خواهیم پرداخت.

ایرپادهای نسل سوم ممکن است در نگاه اول شبیه به مدل قبلی به نظر برسند؛ اما وقتی آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهید تفاوت‌های آن‌ها بلافاصله آشکار می‌شود. همانند نسل قبلیشان بادزها ساقه‌های بلند دارند؛ اما نسبت به مدل قبلی کمی کوتاه‌تر شده‌اند.

 

بررسی عملکرد Apple Airpods 2 از نظر کارشناسان تکنولایف: بررسی ایرپاد ۲

 

سخت افزار

داخل ایرپاد 3 یک درایور بازطراحی شده و حسگر تشخیص پوست قرار گرفته که تعیین می‌کنند ایرپادها داخل گوشتان هستند یا خیر. در صورتی که یکی از آن‌ها را از گوش خارج کنید با این حسگر تشخیص می‌دهد و موزیک را به طور خودکار قطع می‌کند.

هندزفری بی‌سیم اپل از تراشه H1 که در ایرپاد پرو و ایرپاد 2 استفاده شده بود، بهره می‌برد؛ همچنین در هر بادز یک میکروفون طراحی شده که برای اندازه‌گیری نحوه پردازش صدا توسط گوش شما است.

ایرپادها وزنی سبک دارند و هنگامی که آن‌ها را داخل گوش قرار می‌دهید احساس اذیت و سنگینی برایتان ایجاد نمی‌کنند.

ایرپاد 3 موفق به دریافت استاندارد IPX4 شده است که یعنی می‌تواند در مقابل عرق و رطوبت مقاومت نسبی داشته باشد؛ اما هنگام شنا یا پاشش شدید آب نباید از آن انتظار زیادی داشت. کیس شارژ ایرپاد 3 نیز استاندارد IPX4 دارد که مزیت بزرگی برای هندزفری بی‌سیم محسوب می‌شود.هندزفری بی‌سیم اپل از طریق بلوتوث نسخه 5.0 به دستگاه وصل می‌شود و از کدک‌های AAC و SBC پشتیبانی می‌کند.

 

باتری و شارژ

طبق ادعای اپل بادزها تا شش ساعت شارژدهی دارند؛ همچنین با استفاده از کیس این مقدار می‌تواند تا 24 ساعت نیز افزایش پیدا کند. این نکته قابل توجه است که این اعداد بسته به استفاده شما از ایرپاد متفاوت خواهد بود. برای مثال در حالت مکالمه و موسیقی میزان مصرف شارژ متفاوت خواهد بود. می‌توانید کیس آن را به صورت بی سیم با شارژر دارای گواهی MagSafe یا Qi یا از طریق درگاه لایتنینگ کیس شارژ کنید.

 

بررسی Airpods Pro 2 را در تکنولایف بخوانید: بررسی ایرپاد پرو ۲

 

کنترلرهای ایرپاد 3

اگرچه ساقه‌های ایرپادهای جدید بسیار کوچکتر هستند؛ اما کنترلرهای روی گوش همچنان به خوبی کار می‌کنند. با یک بار فشار دادن دکمه می‌توانید موزیک را پخش یا متوقف کنید؛ همچنین می‌توانید به تماس پاسخ دهید. برای رفتن به موزیک بعدی دوبار باید روی آن بزنید و با سه بار زدن روی آن به موزیک قبلی برمی‌گردید. با فشار دادن طولانی تر ساقه‌ها سیری فعال می‌شود.

با این حال، هر زمان که تناسب داخل گوش را تنظیم کنید، آنها مستعد فشارهای تصادفی هستند. یک فشردن ساقه صدای کلیک تولید می‌کند و پخش و مدیریت تماس را کنترل می‌کند. این کنترلرها برای هر بادز یکسان عمل می‌کنند و از طریق یک حسگر نیروی داخلی کار می‌کنند که هم به لمس و هم فشار حساس است. متاسفانه مانند ایرپاد پرو و مدل‌های دیگر امکان کنترل صدای موزیک در حال پخش برای این هدفون نیز در نظر نگرفته شده است.

 

عملکرد هندزفری r50i از نگاه کارشناسان تکنولایف: نقد و بررسی soundcore r50i

 

 

اتصالات و ویژگی‌ها

 

یکی از ویژگی‌های برجسته و جذاب ایرپادهای اپل قابلیت اتصال خودکار است. با یکبار بازکردن کیس شارژ ایرپاد 3 پاپ آپ متصل شدن به گوشی باز می‌شود و برای جفت سازی آن نیازی ندارید که به منوی بلوتوث مراجعه کنید. البته این قابلیت اتصال خودکار را می‌توانید با رفتن به تنظیمات غیر فعال کنید.

پس از اینکه ایرپاد 3 به گوشی متصل شد می‌توانید با مراجعه به منوی بلوتوث از بخش تنظیمات برخی قابلیت‌های بادزها را فعال یا غیر فعال کنید. برای مثال می‌توانید قابلیت تشخیص خودکار را برای یک گوش فعال و برای دیگری غیر فعال کنید یا می‌توانید تنظیم کنید که میکروفون فقط روی گوش چپ فعال باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این محصول EQ تطبیقی آن است. یکی از مواردی که این قابلیت را منحصر به فرد می‌کند، میکروفون تعبیه شده در ایرپاد است که نحوه پردازش صدا را اندازه‌گیری می‌کند. از آنجایی که محل قرارگیری هدفون و زاویه آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد ایرپادها از اندازه‌گیری میکروفون‌ها برای ایجاد یک منحنی EQ برای متعادل کردن آن استفاده می‌کنند.

در ادامه بررسی ایرپاد سری ۳ سراغ یکی دیگر از قابلیت‌های آن که Spatial Audio است رفته‌ایم. Spatial Audio قابلیتی است که می‌تواند صدای صوتی را از طریق ایرپاد بزرگتر و واضح‌تر کند. دارای دو حالت ثابت (Fixed) و ردیابی سر (Head Tracker) است. Fixed Spatial Audio با جلوه‌ای شبیه به ویژگی‌های فراگیر شبیه‌سازی شده که در بسیاری از هدست‌های بازی استفاده می‌شود، حس فضایی را به ترکیب اضافه می‌کند. Head Tracked Spatial Audio از حسگرهای حرکتی در ایرپاد 3 برای تشخیص نحوه حرکت سرتان استفاده می‌کند و سپس مکان درک شده صدا را متناسب با آن تنظیم می‌کند.

این نکته قابل توجه است که برخلاف ایرپاد پرو و مدل‌های قبلی از سری‌های سیلیکونی برای این محصول استفاده نشده است و  در صورتی که تمایل دارید هدفون بی سیم بدون سری سیلیکونی داشته باشید ایرپاد 3 بهترین انتخاب خواهد بود.

 

بررسی هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل t13 را در تکنولایف بخوانید: بررسی qcy t13

 

جمع بندی

در مقاله نقد و بررسی ایرپاد 3 مشخصات کامل و قابلیت‌های این محصول را شرح دادیم. در صورتی که نیاز به هندزفری بی‌سیم با ویژگی‌هایی مانند EQ تطبیقی، باتری با شارژدهی بالا و پشتیبانی از Spatial Audio هستید که قیمتی کمتر از ایرپاد پرو داشته باشد این نسخه از ایرپاد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

سوالات متداول

باتری ایرپاد 3 چقدر شارژدهی دارد؟

طبق ادعای اپل باتری ایرپاد 3 می‌تواند تا 6 ساعت شارژدهی داشته باشد و این مقدار با توجه به استفاده‌ای که از ایرپاد دارید می‌تواند متغیر باشد.

آیا ایرپاد 3 نویز کنسلینگ دارد؟

خیر متاسفانه برای ایرپاد 3 از فناوری نویز کنسلینگ استفاده نشده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/airpod-3-review/
ads
ads