داغ ترین ها :
اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شد؛ هوش مصنوعی با قدرت گرافیکی بالا

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شد؛ هوش مصنوعی با قدرت گرافیکی بالا

شرکت کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی کرد. تراشه پرچم‌داری که با معماری ۴ نانومتری ساخته شده و روی هوش مصنوعی و گیمینگ و صدا و دوربین تمرکز بسیار زیادی داشته است. البته کوالکام  تراشه اسنپدراگون S7 و S7 پرو نسل ۱ و تراشه ARM مدل اسنپدراگون X Elite را هم معرفی کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در مقایسه با مدل قبلی ۳۰ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این پردازنده از ۱ هسته بسیار قدرتمند Cortex-X4 Prime تشکیل شده که با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز کار می‌کند. پنج هسته با عملکرد قوی هم دارد که فرکانس آن‌ها روی ۳٫۲ گیگاهرتز قرار گرفته و دو پردازنده کم مصرف با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز هم دارد.

 

جدیدترین گوشی های موجود در ایران را از تکنولایف خریداری کنید: لیست قیمت گوشی

 

مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۳

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از رم‌های LPDDR5x با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز تا ۲۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می‌توان به پشتیبانی از وای-فای ۷ با فرکانس ۶ گیگاهرتز اشاره کنیم. روی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 3 مودم X75 5G قرار گرفته که از sub-6 GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند.

هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌های اصلی تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ به شمار می‌رود. این تراشه از AI Engine استفاده می‌کند که از چندین هوش مصنوعی مختلف استفاده خواهد کرد. این پردازنده هوش مصنوعی می‌تواند ۲۰ توکن بر ثانیه پردازش کند.

هوش مصنوعی در اسنپدراگون ۸ نسل ۳

هوش مصنوعی روی عملکرد دوربین هم تاثیر زیادی خواهد داشت. ویژگی Semantic Segmentation می‌تواند جزییات عکس‌ها را به صورت هم‌زمان ارتقا دهد. این ویژگی در زمان عکاسی در شب باعث می‌شود که عکس‌ها روشنایی بیشتری داشته باشد. ویژگی دیگری برای فیلمبرداری در نظر گرفته شده که بتوان آیتم‌ها را به صورت هم‌زمان از داخل ویدیوها حذف کرد.

تراشه اسنپدارگون ۸ نسل ۳ در زمان اجرای بازی‌ها عملکردی مانند کنسول‌های بازی از خودش نشان می‌دهد. این تراشه از نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه و صفحه‌های نمایشی با وضوح تصویر ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. از ویژگی Adreno Frame Motion Engine 2 برای این تراشه استفاده شده تا بتواند نرخ فریم بازی‌ها را افزایش دهند. از ویژگی‌های مهم این تراشه این است از Unreal Engine 5.2  پشتیبانی می‌کند.

عملکرد گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳

در قسمت پردازنده گرافیکی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باید بگوییم این پردازنده گرافیکی ۲۵ درصد سریع‌تر است و ۲۵ درصد قدرت بیشتری دارد و می‌تواند Ray-Tracing را ۴۰ درصد بهتر اجرا کند.

در قسمت صوتی هم باید بگوییم که این تراشه از Audiophiles پشتیبانی می‌کند که چیپ جدیدی به حساب می‌آید که از صداهای ۲۴ بیت با فرکانس ۹۶ کیلوهرتز بدون کاهش کیفیت پشتیبانی می‌کند.

کوالکام اعلام کرده که شرکت‌های ایسوس، آنر، iQOO و میزو، نیو، نوبیا، وان پلاس، اوپو، ریلمی، ردمی، ردمجیک، سونی، ویو، شیائومی و ZTE از جمله شرکت‌هایی هستند اولین گوشی‌ها را تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ را راهی بازار می‌کنند.

شرکت مدیاتک هم قصد دارد به زودی تراشه قدرتمندی به نام دامیسیتی ۹۳۰۰ را معرفی کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/snapdragon-8-gen-3/
ads
ads