داغ ترین ها :
5 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + روش حل مشکل

5 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + روش حل مشکل

ماشین لباسشویی یکی از آن دسته لوازم خانه‌ای است که حفظ سلامت قطعات آن اهمیت زیادی دارد تا برای طولانی مدت قابل استفاده باشد. گاهی پیش می‌آید که ماشین لباسشویی نمی‌تواند آب را تخلیه کند و کارکرد آن با مشکل مواجه می‌شود که در این مواقع دلایل مختلفی می‌تواند عامل اصلی و تاثیرگذار باشد. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی هستید، بهتر است تا پایان این مطلب از تکنولایف همراه ما باشید تا با انواع دلیل و علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به طور کامل آشنا شوید.

 

در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی تکنولایف می توانید قیمت ماشین لباسشویی و دیگر لوازم خانگی را مشاهده کرده و خرید خود را انجام دهید

علت تخلیه نکردن اب لباسشویی چیست؟

تخلیه نکردن آب لباسشویی تنها یک علت ندارد و می‌تواند ناشی از اتفاق‌های زیادی درون دستگاه ماشین باشد.

  1. احتمال دارد که مشکل از شیلنگ تخلیه باشد
  2. منبع تغذیه دستگاه مشکل دارد
  3. مواد شوینده بیش از حد وارد شده باشد
  4. بیش از ظرفیت کاسه ماشین به آن لباس وارد کرده باشید
  5. دستگاه به صورت مکانیکی مشکل داشته باشد

۱. عدم تخلیه آب لباسشویی به‌خاطر معیوب بودن شلنگ

چرا لباسشویی آب را تخلیه نمیکند؟

معمولا در زمان تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، مشکل داشتن شلنگ تخلیه جز اولین دلایلی است که به ذهن خطور می‌کند. وجود هر گونه مشکل از قبیل پارگی یا گرفتگی در شیلنگ تخلیه می‌تواند کاملا باعث این شود که تخلیه آب به درستی صورت نگیرد. کارکرد شیلنگ تخلیه به این صورت است که به مسیر تخلیه فاضلاب یا سیفون زیر سینک ظرفشویی متصل می‌شود تا آب به درستی خارج شود. اگر شیلنگ تخلیه سوراخ شده باشد، آب داخل دستگاه باقی می‌ماند و به مرور باعث تضعیف عملکرد دستگاه می‌شود. معمولا شیلنگ‌های تخلیه برای 5 الی 6 سال طراحی شده‌اند و بعد از آن نیاز به تغییر دارند، برای همین گاهی بهترین راه حل برای خالی نکردن آب ماشین لباسشویی همین است که شیلنگ تخلیه را تعویض کنید. البته گاهی هم پیش می‌آید که با چسب برق روی پارگی یا بریدگی شیلنگ تخلیه را می‌پوشانند؛ اما این تعمیر اصلا حرفه‌ای نیست و نهایت برای یک بار استفاده ماشین لباسشویی آن هم در شرایط اضطراری می‌تواند راهکار مناسبی به حساب بیاید.

 

پیش از خرید ماشین لباسشویی، خوب است بهترین برندهای بازار را بشناسید!
آشنایی با بهترین برند لباسشویی

 

چگونه از آسیب دیدن شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

اگر شیلنگ تخلیه عمر خودش را کرده باشد و بالای 6 سال باشد که داخل ماشین قرار دارد، معمولا بروز پارگی و پوسیدگی طبیعی و کاملا قابل انتظار است؛ اما به غیر از عمر شیلنگ می‌توانید کارهای کوچکی انجام دهید تا به طولانی‌تر شدن عمر این قطعه کمک کنید.

  1. در زمستان و هوای سرد معمولا دیده می‌شود که شیلنگ تخلیه یخ می‌زند و بعد از آن پاره می‌شود؛ بنابراین چک کردن شیلنگ بعد از هر بار استفاده و قرار ندادن ماشین لباسشویی در هوای خیلی سرد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
  2. شیلنگ به گونه‌ای قرار گرفته باشد که نتواند به راحتی و آزادانه بچرخد و در ادامه به دلیل عدم فضای آزاد پاره شود.

۲. مشکل سیستم برق رسانی و ایراد داشتن پریز برق

شاید به نظر نیاید؛ اما گاهی اوقات مشکل خالی نکردن آب لباسشویی کاملا ربط به برق رسانی به دستگاه دارد. اگر سیم کشی برق ساختمان مشکل داشته باشد و ماشین لباسشویی بدون محافظ برق به صورت مستقیم متصل باشد، ممکن است قطع و وصلی پشت سرهم باعث ایجاد مشکل در فرآیند همیشگی ماشین بشود و ماشین بعد از هر بار شست‌وشو آب را تخلیه نکند و بخش خروج آب از شیلنگ تخلیه صدمه ببیند.

 

موقع خرید ماشین لباسشویی به چه مواردی باید دقت کنید؟
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

 

۳. مواد شوینده خیلی زیاد، علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

اگر نرم کننده یا مقدار زیادی ماده شوینده در ماشین لباسشویی باشد، حجم کف تولید شده ممکن است این اخطار را به حسگرهای دستگاه بدهد که حجم لباس‌های شسته شده بیشتر از مقدار واقعی است و در عملکرد ماشین این اشتباه به وجود بیاید؛ بنابراین معمولا پیشنهاد متخصصان این است که از نرم کننده و مایع شست‌وشو با حداقل میزان کف استفاده کنید؛ به این صورت سنسورهای ماشین دچار اشتباه نمی‌شوند و حجم لباس را به همان اندازه که هست محاسبه می‌کنند.

 

انواع لباسشویی پاکشوما را می توانید با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

۴. عدم تساوی وزن لباس ها در کاسه شست وشو

 

دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی وزن سنگین لباس ها

در کاسه شست‌وشو ماشین لباسشویی نباید لباس‌ها با حجم بالاتری از کاسه وارد شوند، زیرا هنگام چرخش کاسه باید لباس‌ها دوران مناسب داشته باشند تا به طور کامل تمیز شوند. برای مثال اگر یک پتو به همراه سایر لباس‌ها قرار دهید، وزن و حجم بالای پتو مانع از رسیدن آب و کف به سایر لباس‌ها و شست‌وشو می‌شود، بنابراین آب در قسمت کاسه گیر می‌کند و به شلنگ تخلیه نمی‌رسد.

۵. وجود مشکل مکانیکی

اگر بخش‌های گفته شده دیگر را بررسی کردید و هنوز از مشکل ماشین لباسشویی مطمئن نیستید، ممکن است مشکلی در روتور، موتور محرک، تسمه، برد کنترل یا قسمت دیگری وجود داشته باشد که برای عملکرد ماشین ضروری است. اگر مهارت‌های لازم برای رسیدگی و تعمیر این قطعات را به تنهایی ندارید، احتمالاً بهتر است برای کمک با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

سخن آخر

ممکن است در زمان کار با ماشین لباسشویی متوجه علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی نشوید و برای پیدا کردن بهترین راه‌حل این موضوع را در گوگل جست‌وجو کنید. در این مقاله از تکنولایف تلاش کردیم تا شما را با دلایل خالی نکردن آب لباسشویی آشنا کنیم تا در صورت مواجه بتوانید به بهترین نحو برای درست کردن آن اقدام کنید. اگر شما هم تا به حال با مشکل تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی مواجه شدید و به دنبال راه حل آن گشته‌اید، می‌توانید نظرات و تحربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

اگر شیلنگ تخلیه خراب شده باشد، باید چه کار کرد؟

اگر شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی خراب شود، شما می‌توانید آن را با شیلنگی نو تعویض کنید.

آیا نوع مواد شوینده می‌تواند تاثیری در عملکرد تخلیه آب ماشین لباسشویی داشته باشد؟

معمولا مواد شوینده‌ای که بسیار کف می‌کند، در صورتی که در کاسه ماشین جمع شود، باعث بروز مشکل می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/why-washing-machine-cant-drain/
ads
ads