داغ ترین ها :
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

“چه ماشین لباسشویی بخریم؟” در جواب این سوال باید گفت قبل از خرید ماشین لباسشویی نکات زیادی وجود دارد که با توجه کردن به آن‌ها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید و محصولی خریداری که هم دوام بالایی دارد و هم لباس‌های شما را خراب نمی‌کند. در این مقاله ابتدا درباره انواع ماشین لباسشویی توضیح خواهیم داد و سپس نکاتی را که قبل از خرید آن باید به آن توجه داشته باشید را نیز بازگو خواهیم کرد. در ادامه با راهنمای خرید ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

 

خرید انواع لباسشویی در تکنولایف: خرید ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی باتوجه به کارکرد به مدل های اتومات و نیمه اتومات تقسیم می شوند. هر کدام از این دو دسته به مدل‌های درب از جلو، درب از بالا، دوقلو و .. تقسیم می‌شوند که در ادامه بیشتر در مورد آنها می خوانید.

ماشین لباسشویی درب از جلو

ماشین لباسشویی درب از جلو رایج‌ترین و پر فروش‌ترین نوع ماشین لباسشویی است. در ماشین لباسشویی و تمامی دکمه‌ها جلوی دستگاه قرار گرفته‌اند و این دستگاه مصرف انرژی کمتری نیز نسبت به سایر مدل‌ها دارد. ماشین لباسشویی درب از جلو صدای کمتری تولید می‌کند و برنامه‌های متنوعی نیز برای شست و شو دارد. این مدل ماشین لباسشویی در دسته لباسشویی های اتومات قرار میگیرند.

ماشین لباسشویی درب از بالا

همانطور که از نام آن نیز مشخص است در لباسشویی درب از بالا در قسمت بالایی قرار گرفته و دکمه‌های آن نیز در همان بخش قرار دارند. این مدل لباسشویی بیشتر مناسب افرادی است که مشکلات حرکتی دارند و نشستن روی زانو برایشان دشوار است. از دیگر مزیت‌های این محصول قیمت کمتر آن نسبت به مدل درب از جلو محسوب می‌شود.

ماشین لباس شویی دوقلو

ماشین لباسشویی دو قلو که به آن ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک نیز می‌گویند دارای یک مخزن شست و شو و یک مخزن خشک کن است. برخلاف لباسشویی‌های اتومات وظیفه جداسازی لباس‌ها و قرار دادن آن‌ها در خشک کن برعهده خود فرد است.

این محصول بیشتر مناسب شست و شوی پتو و سایر لوازمی است که شستن آن توسط لباسشویی دشوار است. البته دانستن این نکته نیز ضروری است که برخی از ماشین لباسشویی‌های دوقلو اتومات هستند و هر دو بخش آن برای شست و شو استفاده می‌شود.

 

 

ماشین لباس‌شویی کامپکت

لباسشویی‌های کامپکت از نظر اندازه نسبت به ماشین‌های لباسشویی معمولی کوچکتر هستند. عرض آن‌ها معمولا حدود 60 سانتی متر است. آن‌ها گزینه مناسبی برای کسانی هستند که فضای محدودی در خانه یا آپارتمان خود دارند. با توجه به اندازه کوچکی که دارند تمام قابلیت‌های یک ماشین لباسشویی معمولی را ارائه می‌کنند. خشک کن این مدل لباسشویی برقی است.

ماشین لباسشویی ادد واش

یکی دیگر از مدل‌های قرار گرفته در جدیدترین ماشین‌لباسشویی‌ها مدل ادد واش است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی حتی حین شست و شوی ماشین نیز به آن لباس جدید اضافه کنید. جای این مدل از لباسشویی همواره حس می‌شد و برندهای زیادی امروزه سعی در تولید این مدل محبوب دارند.

 

 

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی

مسائل زیادی وجود دارد که هنگام خرید ماشین لباسشویی حائز اهمیت است. هرچقدر درباره قابلیت‌ها و ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای ماشین لباسشویی اطلاعات بیشتری داشته باشید هنگام خرید راحت‌تر خواهید بود؛ همچنین مدلی را انتخاب خواهید کرد که بیشترین نزدیکی به نیازهایتان را دارد.

میزان مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی و آب موارد با اهمیتی هستند که برای اکثر کاربران از اهمیت بالای برخوردارند. روی تمامی وسایل الکترونیکی برچسبی قرار دارد که میزان انرژی مصرفی لباسشویی را نشان می‌دهد. حروف A تا G برای نمایش میزان مصرف انرژی در نظر گرفته شده‌اند که  A+++ بهترین میزان مصرف انرژی است. به طور معمول دستگاه‌هایی که به حرف A نزدیک‌تر هستند میزان مصرف انرژی پایین‌تری دارند.

اندازه و ظرفیت

لباس‌شویی‌ها با اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود. معمول‌ترین اندازه دیگ برای آن‌ها 5 تا 9 کیلوگرم است. باید با توجه به نیاز و تعداد نفراتی که در یک خانه زندگی می‌کنند ظرفیت مورد نیازتان را خریداری کنید. برای مثال خانواده چهار نفره ماشین لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم نیاز دارند و برای خانواده‌های دو نفره نیز نیازی به هزینه بیشتر و خریدن ظرفیت بالا نیست و همان لباسشویی 5 کیلویی نیز کارایی دارد.

یکی دیگر از نکات ضروری در راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی اندازه آن است. قبل از خرید ماشین لباسشویی باید فضایی را که قصد قرار دادن آن را دارید در نظر بگیرید و آن را اندازه گیری کنید و فضای اضافی برای سیم‌ها و اتصالات آن در نظر بگیرید؛ همچنین بسته به مدلی که می‌خرید باید فضایی نیز برای باز و بسته شدن راحت در آن در نظر بگیرید.

در ادامه لیستی از افراد خانواده و ظرفیت ماشین لباسشویی مورد نیازشان تهیه کرده‌ایم.

  • خانواده یک یا دو نفره: لباسشویی با ظرفیت 6 کیلویی
  • خانواده سه نفره: لباسشویی با ظرفیت 7 کیلویی
  • خانواده 4 نفره: لباسشویی با ظرفیت 8 کیلویی
  • خانواده 5 نفره و بیشتر: لباسشویی با ظرفیت 10 کیلویی

سرعت چرخش

هرچه سرعت چرخش ماشین سریع‌تر باشد آب داخل ماشین سریع‌تر خارج می‌شود؛ بنابراین لباس‌ها راحت‌تر خشک می‌شوند. اکثر ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار محدوده سرعت بین 400 تا 1400 دور در دقیقه دارند و برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر می‌توانند تا 1800 دور در دقیقه بچرخند. هرچقدر پس از شست و شو لباس‌ها رطوبت کمتری داشته باشند سریع‌تر و راحت‌تر خشک می‌شوند. البته دقت به این نکته نیز ضروری است که تمامی لباس‌ها نیز نیاز به سرعت چرخش بالا ندارند و چرخش زیادی می‌تواند باعث چروک شدن بیش از حد آن‌ها شود.

 

 

تعیین میزان حرارت آب

برخی از ماشین‌های لباسشویی هستند که برایتان این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید میزان درجه آبی که استفاده می‌شود را تنظیم کنید. برخی از لباس‌ها نیاز به آب گرم دارند و برخی دیگر را ممکن است بخواهید با آب سرد شست و شو دهید. این یک مزیت بزرگ برای ماشین لباسشویی محسوب می‌شود.

اتصالات

برخی از جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی هستند که از طریق وای فای می‌توانند به برنامه مخصوص وصل شده و اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار دهند. با استفاده از این برنامه‌‎ها می‌توانید برخی از قابلیت‌های ماشین لباسشویی را فعال یا غیر فعال کنید؛ همچنین در صورت بروز مشکل متوجه خواهید شد.

جنس محفظه داخلی

داشتن جنس محفظه با کیفیت از دیگر نکات در راهنمایی خرید ماشین لباسشویی است. در صورتی که محفظه داخلی آن از استیل ضد زنگ باشد لباس‌ها بوی بد نمی‌گیرند؛ همچنین استیل رطوبتی جذب نمی‌کند و لباس‌ها دچار کپک و آسیب نخواهند شد.

تسمه

ماشین لباسشویی‌های Direct Drive از موتوری بدون تسمه استفاده می‌کنند و میزان صدای تولیدی بسیار کمی نیز دارند؛ همچنین مصرف انرژی را پایین‌تر می‌آورند و میزان خرابی کمتری نیز دارند. برای فهمیدن اینکه موتور تسمه دارد یا خیر باید به برچسب روی آن توجه کنید در صورت نداشتن تسمه عبارت Direct Drive روی آن نوشته شده است.

ماشین لباسشویی که تسمه دارد پس از مدتی به دلیل استفاده زیاد از تسمه و کهنه‌تر شدن آن صدای خروجی افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین ماشین‌هایی که موتور تسمه دار دارند روی تعادل حساس هستند و در صورتی که روی سطح صاف قرار نگیرند به درستی کار نخواهند کرد.

قابلیت‌های اضافی

علاوه بر نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی قابلیت‌های اضافه‌ای نیز وجود دارند که بهتر است درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید. برخی از این قابلیت‌ها کاربردی هستند و ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید.

حباب ساز: این ویژگی یکی از جدیدترین قابلیت‌های اضافه شده به ماشین‌های لباسشویی است که کارکرد آن به این صورت است که دستگاه حباب‌هایی تولید می‌کند که به عمق پارچه نفوذ می‌کنند و تمامی لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برند.

ادد واش: ویژگی ادد واش قابلیتی کاربردی و جذاب است که کمبود آن در ماشین‌های لباسشویی حس می‌شد. با استفاده از ادد واش می‌توانید در صورت فراموشی اضافه کردن برخی لباس‌ها به داخل ماشین، وسط شست و شو لباس‌های جا مانده را اضافه کنید.

شست و شوی سریع: با استفاده از این قابلیت می‌توانید در مواقعی که زمان زیادی ندارید اقدام به شست و شوی سریع لباس‌ها در کمترین زمان ممکن کنید.

جمع‌بندی

در مقاله راهنمایی خرید ماشین لباسشویی تمامی مواردی که قبل از خرید لباس شویی ضروری است را توضیح دادیم. برای انتخاب درست و کاربردی نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. امروزه با توجه به تنوع بالا در مدل‌های ماشین لباسشویی اطلاعات کافی داشتن درباره قابلیت‌های آن‌ها ضروری است. در صورت سوال درباره راهنمای خرید لباسشویی خارجی نظراتتان را از بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی چه مواردی است؟

هنگام خرید ماشین لباس‌شویی نکاتی از جمله سرعت چرخش، ظرفیت دیگ، تسمه و غیره وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

ماشین لباسشویی اتومات بهتر است یا نیمه اتومات؟

انتخاب بین اینکه ماشین لباسشویی اتومات بهتر است یا نیمه اتومات بستگی به نیازهای فردی کاربر دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c/
ads
ads