داغ ترین ها :
بهترین گوشی برای بلاگرها

بهترین گوشی برای بلاگرها

این روز ها یکی از پردرآمد ترین شغل های جهان، بلاگری است؛ شغلی که فقط افرادی در آن موفق خواهند شد که در یک رشته تخصص خود را در اختیار مردم قرار دهند. معمولا بلاگرها در اینستاگرام فعالیت دارند و درآمد خوبی هم از این طریق کسب کرده اند، همینطور در سایت های اختصاصی ای که برای خود می سازند می توانند مخاطب های بیشتری را جذب کنند، اما عمده مخاطب و درآمد آن ها در حال حاضر از طریق اینستاگرام است. برای بالا بردن هرچه بهتر کیفیت محتوایی که بلاگرها تولید می کنند، نیاز به وسایل فیلم برداری و صدابردای دارند که بتوانند به بهترین نحو در هر شرایط فیلم بگیرند و با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. البته خیلی از بلاگرها مخصوصا بلاگرهای نوپا سعی می کنند هزینه های اضافی را متحمل نشوند و به خرید یک گوشی بسنده کنند؛ اما خرید همین گوشی بسیار مهم است که بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که برای بلاگری مناسب باشد. شاید فکر کنید که مهم نیست چه گوشی ای برای این کار می خرید، فقط کافیست یک دوربین داشته باشد تا محتوا تولید کنید و منتشر کنید، اما اشتباه نکنید، تولید محتوای با کیفیت می تواند برای شما دنبال کننده جذب کند و خودتان راضی تر به کارتان ادامه می دهید. در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم تا اگر قصد بلاگر شدن دارید یا بلاگر هستید، بهترین گوشی برای بلاگرها را بشناسید و برای خرید گوشی مناسب خودتان اقدام کنید؛ پس همراه مجله تکنوبلاگ باشید.

4 معیار مهم خرید بهترین گوشی برای بلاگرها

تراشه

یکی از عوامل مهم در خرید گوشی که حتما باید در نظر داشته باشید، پردازنده به کار رفته در گوشی است که طبیعتا باید انقدر خوب و روان باشد که بتوانید با گوشی خود ساعت ها فیلم بگیرید و به راحتی ویدئوی خود را ادیت کنید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام پردازنده می تواند از پس همچنین مسئولیتی به خوبی بربیاید، پاسخ شما را خواهیم داد.
اگر می خواهید گوشی ای بخرید که خیالتان از سرعت و روان بودن آن راحت باشد، سراغ گوشی هایی با پردازنده اسنپ دراگون بروید، به این دلیل که گوشی هایی که اغلب پردازنده اسنپ دراگون دارند بسیار پایدارند و کمتر داغ می کنند. پیشنهاد می کنیم برای فیلم برداری با گوشی، به هیچ وجه سمت گوشی های با پردازنده اگزینوس نروید، زیرا این پردازنده ها اکثرا در برنامه های سنگین مانند دوربین بسیار داغ می کنند و اغلب اجازه نمی دهند بیشتر از تایم مشخصی فیلم برداری کنید.
اما پردازنده های مدیاتک هنوز باگ بزرگی از خود نشان نداده اند و تقریبا بهتر از اگزینوس در دوربین عمل کرده اند؛ همچنین پردازنده های کایرین در گوشی های هواوی بسیار خوب عمل کرده اند، اگر به سایت دگزومارک سر بزنید، مشاهده می کنید که صدر جدول را اکثرا گوشی های هواوی با پردازنده های هلیو و دایمنسیتی در اختیار دارند.

پردازنده های گوشی های هوشمند
یکی از برند هایی که خود را سال هاست که به عنوان یک رقیب بزرگ در دوربین معرفی کرده، برند آیفون با پردازنده اختصاصی خودش یعنی پردازنده بایونیک اپل است. گوشی های آیفون یکی از بهترین گوشی هایی هستند که می توانید برای بلاگری انتخاب کنید، به این دلیل که پردازنده آن ها بسیار پرسرعت هستند و رندر گرفتن فیلم ها را به راحتی انجام می دهند.
پس در مجموع اگر بلاگر هستید، سعی کنید سمت پردازنده اگزینوس نروید، به این دلیل که داغ می کند، برنامه دوربین را پس از مدت معینی می بندد و پایداری خوبی ندارد. اما پردازنده های اسنپ دراگون و مخصوصا بایونیک اپل انقدر روان و پایدار هستند که می توانید باخیال راحت چندین ساعت در روز با آن ها تولید محتوا کنید.

 

مطالب پیشنهادی: شارژ گوشی موبایل (روش هایی برای افزایش طول عمر باتری)

 

دوربین

مهمترین بخش در گوشی های مناسب بلاگری، دوربین گوشی است؛ اگر یک گوشی تهیه کنید که دوربین محور نباشد، نمی توانید تصاویر خوبی ثبت کنید و مجبور می شوید دوربین های حرفه ای بخرید که هزینه بسیار بالایی در پی دارد. گوشی های سامسونگ معمولا از دوربین های خوبی استفاده می کنند که بسیار مناسب فیلم برداری هستند.
همینطور گوشی های شیائومی هم جدیدا به این مرحله رسیده اند که با گوشی های سامسونگ می توانند رقابت کنند؛ همینطور گوشی های وان پلاس که دوربین های بسیار خوبی در نسل جدید آن ها استفاده می شود که Hasselblad نام دارد. این کمپانی یکی معروف ترین ها در صنعت تصویر برداری است.

دوربین گوشی های هوشمند
از طرفی گوشی های آیفون هم از قدیم دوربین های بسیار قوی ای داشته اند که برای کار بلاگری بسیار عالی هستند، زیرا در حالت اتوماتیک تنظیم نور و وایت بالانس بسیار خوبی دارند و تمرکز بیشتر روی سوژه های نزدیک دارند که برای بلاگرها عالی است، اما دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی روی زوم و ماکرو خیلی تاکید دارند که شاید بدون استفاده برای بلاگرها باشند.
دوربین های هواوی بسیار قدرتمند هستند و همیشه در صدر لیست دگزومارک قرار دارند، اما خرید گوشی های هواوی را توصیه نمی کنیم، به دلیل تحریم های آمریکا و گوگل علیه این کمپانی و استفاده گوشی های هواوی از سیستم عامل هارمونی که مخصوص کشور چین است و کارایی های زیادی در ایران ندارند.
پس پیشنهاد می کنیم اگر گوشی ای می خواهید که دوربین آن برایتان ملاک باشد، ابتدا گوشی های آیفون و سپس سامسونگ را پیشنهاد می کنیم، سپس شیائومی و در آخر وان پلاس های سری 9 که به تازگی عرضه شده اند.

حافظه 

بله یکی از مهمترین ویژگی های یک گوشی برای بلاگرها، داشتن حافظه زیاد و پشتیبانی از حافظه جانبی است که متاسفانه گوشی های آیفون از این ویژگی برخوردار نیستند و کارت حافظه جانبی را پشتیبانی نمی کنند. شما برای این که بتوانید با گوشی های آیفون بلاگری کنید، باید حافظه های بالای 256 گیگابایت را تهیه کنید وگرنه با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه می شوید که اعصاب خرد کن است.

حافظه گوشی های هوشمند
برعکس گوشی های اندرویدی اکثرا کارت حافظه می خورند و هیچوقت با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه نمی شوید، زیرا هروقت که گوشی شما پر شود می توانید با تهیه یک کارت حافظه جدید، فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و یا به راحتی با متصل کردن گوشیتان به کامپیوتر یا فلش، ویدئوهای خود را به فضای دیگر انتقال دهید تا حافظه گوشیتان درگیر نباشد. این را در نظر داشته باشید که گوشی های اندرویدی وقتی بیشتر از 60 درصد از حافظه داخلیشان پر باشد، شروغ به کند شدن می کنند، پس پیشنهاد می کنیم حتما از کارت حافظه جانبی استفاده کنید یا ویدئوهای خود را انتقال دهید به مکانی دیگر که رم گوشیتان کمتر درگیر شود.

باتری

اگر بلاگر هستید یا می خواهید شروع کنید به این کار، حتما باید در نظر داشته باشید که باتری گوشی تان همیشه پر باشد تا هر وقت که نیاز به تولید محتوا داشتید لنگ شارژ نمانید و کار خود را انجام دهید؛ همانطور که می دانید برنامه دوربین یکی از پر مصرف ترین برنامه های گوشی است و وقتی با این برنامه کار می کنید، شارژ زیادی از گوشی شما مصرف می شود، پس پیشنهاد می کنیم حتما گوشی ای تهیه کنید که باتری قدرتمندی داشته باشد و از شارژ سریع پشتیبانی کند تا هیچوقت شارژ نداشتن مانع انجام کارتان نشود.

 

بیشتر بدانید: بهترین گوشی از نظر باتری

 

معرفی مناسب‌ترین مدل‌های گوشی برای بلاگرها

 

سامسونگ S21 Ultra

دوربین گلکسی اس 21 اولترا

جزئیات دوربین گوشی گلکسی S21 Ultra

یکی از برترین گوشی های سال 2021 سامسونگ S21 اولترا است که دارای پکیج دوربین بسیار حرفه ای است و با اینکه از پردازنده اگزینوس استفاده می کند، اما کیفیت بسیار بالایی دارد و می تواند راضی کننده باشد. باتری این گوشی هم شارژ سریع 25 واتی دارد و از ظرفیت باتری نسبتا خوبی استفاده می کند. همینطور این گوشی حافظه داخلی زیادی دارد که می توانید تا هر چقدر که نیاز دارید ویدئو تهیه کنید و به اشتراک بگذارید امات توجه داشته باشید که این گوشی کارت حافظه داخلی پشتیبانی نمی کند اما تا 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی به خوبی می تواند فیلم ها را ادیت کند و در رندر گیری سرعت بالایی دارد.

تراشه اگزینوس 2100
پردازنده گرافیکی Mali-G78
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل اولتراواید

10 مگاپیکسل تله فوتو

10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو

سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت و 512 گیگابایت
رم 8 گیگابایت و 12 گیگابایت و 16 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه ندارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

قیمت گوشی سامسونگ s21 ultra در سایت تکنولایف

 

آیفون 12 Pro Max

جزئیات دوربین گوشی آیفون 12 پرومکس

جزئیات دوربین گوشی آیفون 12 پرومکس

 

مثل همیشه گوشی های آیفون در لیست ما حضور دارند، گوشی هایی که از هر نظر برای تولید محتوا مناسب اند اما مقداری ریسک دارند، ابتدا در بخش حافظه که کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند و سپس محدودیت های برند اپل برای وصل شدن گوشی ها به فلش یا کامپیوتر که دردسر های خودشان را دارند اما نشدنی نیستند. شما می توانید به راحتی با آیتونز تمام اطلاعات خود را به کامپیوترتان منتقل کنید. اما خوبی گوشی های آیفون این است که اگر 256 گیگ فضای ذخیره سازی داشته باشید، به جز حجمی که سیستم عامل اشغال می کند، می توانید از تمام ظرفیت استفاده کنید بدون هیچگونه لگ یا کندی در پردازش و کارهای روزمره. این گوشی دارای سه دوربین بسیار پیشرفته و با کیفیت به همراه یک سنسور LiDAR عرضه شده که به خوبی می تواند عمق تصاویر را تشخیص دهد. اگر هزینه برایتان مهم نیست، این گوشی را با بالاترین ظرفیت خریداری کنید. فیلم برداری دالبی یکی از قابلیت های اضافه شده به این سری از آیفون ها است که به حرفه ای شدن هرچه بیشتر فیلم های گرفته شده کمک می کند.

تراشه A14 Bionic
پردازنده گرافیکی پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای اپل
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 12 مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل اولتراواید

سیستم عامل iOS 14.1
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت
رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 2815 میلی آمپر ساعت

 

قیمت گوشی آیفون 12 پرو مکس در سایت تکنولایف

 

شیائومی Mi 10T Pro

جزئیات دوربین گوشی شیائومی Mi 10T Pro

جزئیات دوربین گوشی شیائومی Mi 10T Pro

 

یکی از ارزان ترین گوشی هایی که دوربین بسیار خوبی دارد، پردازنده اسنپدراگون 865 را در قلب خود دارد و ظرفیت شارژ بالایی به همراه تکنولوژی شارژ سریع به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که دوربین خوبی داشته باشد و ساعت ها بتوانید با آن فیلم برداری کنید، Mi 10T Pro بهترین گزینه در رنج قیمتی میان رده است که می توانید تهیه کنید. لنز اصلی این گوشی یک حسگر 108 مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار بالایی دارد و برای فیلم برداری بسیار مناسب است. این گوشی قابلیت فیلم برداری 8K 30 فریم برثانیه و 4K 60 فریم برثانیه دارد که برای بلاگرها بسیار مناسب است.

 

تراشه اسنپدراگون 865
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید

13 مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل اندروید 10، قابل ارتقاء به 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه ندارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت

 

خرید گوشی mi 10t pro از سایت تکنولایف

 

آیفون 11

جزئیات دوربین گوشی آیفون 11

جزئیات دوربین گوشی آیفون 11

 

در این روز ها که آیفون ها قیمت بسیار بالایی دارند و در نسخه استاندارد تفاوت آن چنانی با یکدیگر ندارند، خرید آیفون 11 که برای سال قبل است می تواند گزینه بسیار خوبی برای بلاگرها باشد. این گوشی دارای دو حسگر بسیار با کیفیت است که هم در شب و هم در نور روز بسیار خوب عمل می کند. این دو حسگر 12 مگاپیکسلی بسیار بیشتر از اعداد و ارقامی که می بینید توانایی دارند و شما را شگفت زده خواهند کرد. آیفون 11 استاندارد می تواند با کیفیت فوق العاده 4K، 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. اما در نظر داشته باشید که این گوشی هم کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و باتری آن هم مقداری ضعیف تر از گوشی های دیگر این لیست است.

 

تراشه A13 بایونیک اپل
پردازنده گرافیکی Apple GPU
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت برای چین/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 12 مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل اولتراواید

سیستم عامل IOS 13، قابل ارتقاء به IOS 14.7
حافظه داخلی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت و 256 گیگابایت
رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه خیر
باتری 3110 میلی آمپر ساعت

 

خرید آیفون 11 از سایت تکنولایف

 

سامسونگ S20 FE 5G

جزئیات دوربین گوشی S20 FE 5G

جزئیات دوربین گوشی S20 FE 5G

یکی از برترین گوشی های سال 2020 همین گلکسی S20 FE نسخه 5G بود که از هر نظر یک گوشی بسیار کامل به شمار می رود. دوربین این گوشی مانند گلکسی S20 است و می توانید با کیفیت 4K و 60 فریم برثانیه فیلم برداری کنید. همچنین این گوشی دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می کند.
از طرفی هم باتری این گوشی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 25 واتی می تواند برای ساعت ها فیلم برداری کافی و مناسب باشد. توجه کنید که حتما نسخه 5G این گوشی را تهیه کنید که پردزانده آن اسنپدراگون است و در کنار سرعت و پایداری زیادی که دارد، باعث شده تا کیفیت تصاویر هم بالاتر برود. نسخه 4G این گوشی اصلا پیشنهاد خوبی برای بلاگرها نیست و سعی کنید سمت خرید آن نروید.

 

تراشه اسنپدراگون 865
پردازنده گرافیکی Adreno 650
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین 12 مگاپیکسل واید

12 مگاپیکسل اولتراواید

12 مگاپیکسل تله فوتو

سیستم عامل اندروید 10 با قابلیت ارتقا به 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایت
رم 6 گیگابایت و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 4500 میلی آمپر ساعت

 

قیمت s20 fe 5g در سایت تکنولایف

 

شیائومی Redmi Note 10 Pro

جزئیات دوربین گوشی ردمی نوت 10 پرو

جزئیات دوربین گوشی ردمی نوت 10 پرو

 

همانطور که می دانید، سری محبوب ردمی نوت شیائومی مخصوص افرادی تهیه شده که به دوربین گوشی نیاز بیشتری نسبت به بقیه اجزای گوشی دارند، اما گوشی محبوب ردمی نوت 10 پرو که چندین ماه است به عنوان گوشی محبوب جهان شناخته شده، توانسته از هر نظر کاربران را راضی نگه دارد و ما به بلاگرها پیشنهاد می کنیم حتما این گوشی جذاب را زیر نظر داشته باشند.
این گوشی دارای چهار دوربین است که حسگر اصلی آن 108 مگاپیکسل است و کیفیت بسیار بالایی دارد. این دوربین می تواند با کیفیت بسیار خوب 4K 30 فریم برثانیه و 1080 60 فریم برثانیه فیلم برداری کند که در رنج قیمت زیر 10 میلیون تومان بسیار ارزشمند است. همچنین این گوشی دارای یک پردازنده اسنپدراگون 732 جی است که قدرت پردازش بالایی دارد و باتری آن هم با تکنولوژی شارژ سریع 33 وات به سرعت شارژ می شود و هم شارژ دهی خوبی دارد. در کل یک گوشی بسیار ارزان قیمت برای بلاگرهای نوپایی است که قصد دارند با کمترین هزینه کار بلاگری را شروع کنند.

تراشه اسنپدراگون 732 جی
پردازنده گرافیکی Adreno 618
تعداد سیم کارت دوسیم‌کارت/نانو سیم‌کارت/ هم‌زمان فعال
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل اولتراواید

۵ مگاپیکسل ماکرو

2 مگاپیکسل تشخیص عمق

سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی 64 گیگابایت و 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت و 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5020 میلی آمپر ساعت

 

قیمت گوشی شیائومی نوت 10 پرو 128 گیگ در سایت تکنولایف

سوالات متداول

بهترین گوشی برای بلاگرها کدام است؟

گوشی سامسونگ S21 Ultra، آیفون 12 Pro Max و شیائومی Mi 10T Pro بهترین مدل هایی هستند که بلاگرها می‌توانند برای خود خریداری کنند.

بلاگر های به هنگام خرید گوشی برای خود باید به چه نکاتی توجه کنند؟

تراشه، دوربین، حافظه و باتری مهمترین فاکتوری هایی هستند که یک بلاگر باید به هنگام خرید گوشی به آن توجه کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1%d9%87%d8%a7/
ads
ads