داغ ترین ها :
هر آنچه باید از رابط کاربری ریلمی یا 2.0 Realme UI بدانید

هر آنچه باید از رابط کاربری ریلمی یا 2.0 Realme UI بدانید

ریلمی یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شرکت چینی به نام BBK Electronics است که برای مدتی می‌شود پا را از بازار کشور چین فراتر گذاشته و به سمت کسب بخش قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی می‌رود. محصولات این شرکت را عمدتا گوشی‌های هوشمند پایین‌رده و میان‌رده تشکیل می‌دهند، البته برای مدتی می‌شود که ریلمی به سراغ تولید محصولات بالارده رفته و حتی در نظر دارد پرچم‌داری تمام عیار را معرفی و سپس راهی بازار جهانی کند. محصولاتی که همگی با رابط کاربری ریلمی راهی بازار می‌شوند. در این مطلب با بررسی رابط کاربری realme ui همراه ما باشید.

 

قیمت گوشی های ریلمی را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: گوشی realme

 

شرکت ریلمی برای اینکه بتواند در بازار با شرکت‌های دیگر رقابت کند به سراغ عرضه‌ی محصولاتی رفت که برای کاربران نوجوان و جوان جذاب باشند. درواقع محصولات ریلمی در کنار امکانات مختلف و توان پردازشی قابل توجه پردازنده‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار شده‌اند که برای کاربران جوان و نوجوان از ارزش خرید بالایی بهره‌مند شوند.

یکی از این ویژگی‌ها رابط کاربری است. پیش از اینکه به توضیح رابط کاربری گوشی‌های هوشمند ریلمی بپردازیم، ابتدا باید بگوییم که در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و اندروید به دلیل اینکه متن باز یا Open Source است به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند و تبلت اجازه می‌دهد تغییرات دلخواهشان در سیستم‌عامل اندروید را با توجه به نیازشان اعمال کنند.

چنین آزادی عملی به شرکت‌های سازنده اجازه داده تا نرم‌افزاری را به‌صورت انحصاری برای محصولاتشان طراحی کنند که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است و با اصطلاح رابط کاربری یا User Interface در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته برخی از شرکت‌ها از همان نسخه‌ی خام اندروید استفاده می‌کنند و تغییری در آن اعمال نکرده‌اند.

با این حال، ریلمی از شرکت‌هایی محسوب می شود که از رابط کاربری انحصاری استفاده می‌کند. برند چینی رابط کاربری خورد را با نام Realme UI معرفی کرد و در حال حاضر نیز آخرین نسخه از رابط کاربری ریلمی با نام Realme UI 2.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که مبتنی بر اندورید ۱۱ توسعه داده شده است.

سیاست‌های شرکت چینی را می‌توان در طراحی رابط کاربری آن مشاهده کرد. درواقع ریلمی در جهت جذب مخاطبان جوان و نوجوان تلاش کرده تا رابط کاربری متناسب با این رده‌های سنی توسعه دهد. همین امر نیز باعث افزایش جذابیت Realme UI شده که در ادامه به بررسی مولفه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله، همراه تکنولایف باشید.

 

مقایسه دو عدد از ارزان ترین گوشی های اندرویدی بازار:
مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی

 

طراحی ظاهری رابط کاربری Realme UI 2.0

درمقایسه با نسخه‌ی خام اندروید 11 باید گفت که ریلمی تلاش کرده تا طراحی ساده‌تر و به اصطلاح مینیمالیستی را برای رابط کاربری خود استفاده کند؛ طراحی که دسترسی به ویژگی‌های مختلف رابط کاربری تنها با چند ژست حرکتی در اختیار کاربر قرار گیرد.

چنین طراحی ساده‌ای سبب شده تا ناوبری در محیط رابط کاربری Realme UI 2.0 از سرعت بالایی برخوردار باشد و با مشکلاتی ازجمله فریز شدن دستگاه مواجه نشوید. البته هدف اصلی ریلمی، ارائه‌ی سرعت بالای کار با رابط کاربری بوده است؛ به نحوی که باعث شده تا اجرای اپلیکیشن‌ها در کسری از ثانیه رخ داده و بدون برنامه‌های مدنظر به سرعت راه‌اندازی شوند.

با سواپ کردن از بالا به پایین به منوی کشویی دسترسی خواهید داشت که به‌صورت پیش‌فرض امکانات بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ اما می‌توانید از این منو به بخش تنظیمات رفته یا حتی آن را شخصی‌سازی کرده و امکانات قابل دسترس را کاهش یا افزایش دهید.

امکان شحصی‌سازی گسترده در رابط کاربری ریلمی

رابط کاربری ریلمی به شما اجازه می‌دهد تقریبا اکثر قسمت‌های رابط کاربری را تغییر داده و ظاهر آن را با توجه به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. در صفحه‌ی خانه می‌توانید مشخص سازید که والپیپر به‌صورت ثابت باشد یا متحرک. علاوه بر آن می‌توانید نوع چینش و طراحی ظاهری آیکون‌ها را تغییر داده یا مشخص کنید که چه ویجت‌هایی در صفحه‌ی خانه قرار گیرند.

گزینه‌ی دیگر شخصی‌سازی، نوع رفتن به منوهای دیگر است که هر یک از انیمیشن متفاوتی استفاده می‌کنند. در صورتی که بخواهید میزان شخصی‌سازی محیط رابط کاربری را گسترش دهید در بخش تنظیمات می‌توانید به بخش شخصی‌سازی یا Personalizations بروید. در این بخش به شما اجازه داده می‌شود تم‌های از پیش طراحی شده را دانلود و نصب کنید.

در صورتی که گوشی هوشمندی که دارید از صفحه‌ی همیشه روشن پشتیبانی کند در بخش تنظیمات می‌توانید گزینه‌ی صفحه‌نمایش همیشه روشن را انتخاب کرده و با توجه به سلیقه‌ی خود آن را شخصی‌سازی کنید. صفحه‌نمایش همیشه روشن اجازه می‌دهد بدون آنکه وارد منوی گوشی هوشمند شوید به برخی از اطلاعات مانند اعلانات، تماس ورودی، ساعت، تقویم و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. در بخشی شخصی‌سازی نیز می‌توانید محتوای قابل نمایش را ویرایش کنید که شامل شکل ساعت، رنگ نوشته‌ها و انیمیشن‌ها می‌شود.

محصولی که در اختیارمان قرار دارد تا رابط کاربری Realme UI 2.0 را بررسی کنیم، ریلمی GT Master Edtion بود. گوشی هوشمند مدنظر از ویژگی اسکنر اثر انگشت استفاده می‌کند که با صفحه‌نمایش ادغام شده است. جالب است بدانید که رابط کاربری Realme UI 2.0 به شما اجازه خواهد داد تا انیمیشن تشخیص اثر انگشت را نیز شخصی‌سازی کنید.

امکانات امنیتی رابط کاربری Realme UI 2.0

رابط کاربری اختصاصی ریلمی از روش‌های مختلف امنیتی برای خارج ساختن گوشی هوشمند از حالت قفل برخوردار است که شامل الگو، پین کد، اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره می‌شود. در آزمایش‌هایی که انجام دادیم روش‌های مدنظر به خوبی پاسخگو بودند.

ویژگی تشخیص چهره می‌تواند در کمتر از یک ثانیه، چهره‌ی کاربر را تشخیص داده و گوشی هوشمند را از حالت قفل خارج سازد. چنین موضوعی در مورد حسگر اسکنر اثر انگشت نیز صدق می‌کند. با وجود اینکه فناوری حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با صفحه‌نمایش از فناوری‌های نوظهور محسوب می‌شود، اما در زمان بررسی و استفاده از ریلمی GT Master Edition از سرعت و دقت بالایی برخوردار بود.

 

 

حالت تیره یا Dark Mode در رابط کاربری Realme UI 2.0

رابط کاربری شرکت ریلمی از حالت تیره نیز استفاده می‌کند؛ حالتی که اجازه می‌دهد با تغییر رنگ‌های سفید در محیط کاربری به رنگ تیره، فشار کمتری به باتری و همچنین به چشمان کاربر وارد شود. در بررسی که داشتیم، متوجه شدیم که حالت تیره برای بخش‌های مختلف رابط کاربری در نظر گرفته شده که تنها شامل منوی تنظیمات یا منوی کشویی نمی‌شود.

در بررسی که داشتیم، متوجه شدیم که انتخاب حالت تیره تا حد قابل توجهی به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. با این حال، باعث افت کیفیت تجربه‌ی کار با رابط کاربری Realme UI 2.0 نخواهد شد.

حالت گیم در رابط کاربری Realme UI 2.0

ریلمی اصولا محصولاتی به بازار عرضه می‌کند که تجربه‌ی ایده‌آل بازی‌های اندرویدی یکی از ویژگی‌های آن باشند. به همین منظور، بخشی ویژه برای اجرای بهتر بازی‌های اندرویدی در نظر گرفته شده که البته امکانات مختلفی نیز به همراه دارد. در ابتدا باید گفت که این منو می‌تواند فریم ریت و میزان استفاده از پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی را به‌صورت لحظه‌ای نمایش دهد.

زمانی که بازی‌های اندرویدی را اجرا کنید به منویی دسترسی می‌یابید که با ژست حرکتی از سمت چپ به راست می‌توان به آن دسترسی داشت. این منو بدون خروج از بازی قابل دسترس خواهد بود و امکاناتی مانند دسترسی سریع به پیام‌ها، واتساپ و اعلانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گیم مود ریلمی

شما می‌توانید نمایش اعلانات یا تماس‌های ورودی را متوقف سازید. همچنین امکان تنظیم میزان روشنایی تصویر و تنظیم حساسیت لمس صفحه‌نمایش وجود دارد. شما می‌توانید از این منو برای تهیه‌ی اسکرین شات، ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش یا اتصال به شبکه نیز استفاده کنید یا حالت تمرکز بر بازی را انتخاب کرده و گوشی را به حالتی تنظیم کنید که هیچگونه اعلانی یا تمام ورودی ایجاد مزاحمت نکند.

شما می‌توانید با رفتن به اپ گیم به تمامی بازی‌های نصب شده روی گوشی هوشمند دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که عملکرد دستگاه در زمان اجرای بازی به چه صورتی باشد. اپلیکیشن، حالت اجرای بازی‌ها را در سه گزینه تعریف کرده که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. Low power mode: اجرای بازی‌ها به حالتی باشد که نرم و روان اجرا شوند و مصرف باتری کاهش یابد.
  2. Balanced Mode: تنظیمات روی حالت متوسط قرار می‌گیرد تا کاربر تجربه‌ی نسبی از بازی‌ها داشته باشند، اما فشار بیشتری به باتری وارد خواهد شد.
  3. Pro Gamer Mode: بازی‌ها در بالاترین تنظیمات ممکن اجرا خواهند شد تا کاربر از تجربه‌ی بصری بازی لذت ببرد. انتخاب چنین حالتی به معنی تخلیه‌ی زودتر شارژ باتری خواهد بود.

عملکرد باتری در رابط کاربری Realme UI 2.0

ریلمی تمام تلاش خود را کرده تا رابط کاربری این شرکت از هر لحاظ پاسخگوی نیاز کاربران باشد. یکی از این موارد، مدیریت مصرف باتری است. رابط کاربری Realme UI 2.0 از دو حالت مختلف برای مدیریت باتری برخوردار شده تا بتواند به افزایش عمر مفید باتری کمک کند.

درواقع زمانی که دسترسی به شارژر ندارید و می‌خواهید شارژ موجود در باتری را نگه دارید، می‌توانید از حالات ذکر شده استفاده کنید. دسترسی به حالات ذخیره‌ی انرژی بسیار ساده است. شما می‌توانید آن‌ها را از منوی کشویی فعال کنید یا به بخش تنظیمات رفته و اطلاعات جالبی از آن‌ها را به دست آورید.

در بخش تنظیمات به شما گفته می‌شود که هر یک از اپلیکیشن‌های در حال اجرا چقدر از باتری را مصرف می‌کنند. همچنین توضیحاتی ارائه خواهد شد که چه بخش‌هایی از دستگاه، مصرف بسیاری دارند. شما می‌توانید تنها با چند فرمان ساده، عمر مفید باتری را تا زمان دست یافتن به منبع تغذیه و شارژ مجدد باتری، افزایش دهید.

 

 

ابزارهای کاربردی رابط کاربری Realme UI 2.0

در بخش ابزارها شما می‌توانید به قسمت Phone Management بروید و به ویژگی‌های جالبی دسترسی داشته باشید؛ ویژگی‌هایی که شامل پاکسازی فضای حافظه، مدیریت دسترسی‌ها، اسکن ویروس‌ها، مدیریت اپلیکیشن‌ها، بررسی عملکرد دستگاه و موارد دیگر می‌شوند.

در منوی کشویی شما می‌توانید به حالت GT نیز دسترسی داشته باشید، حالتی که اجازه می‌دهد پردازنده‌ها با فرکانس بالاتری عمل کنند تا توان پردازشی بیشتری در اختیارتان قرار گیرد. با این حال، انتخاب چنین حالتی سبب تولید دمای بیشتر خواهد شد. البته این حالت متعلق به سری Realme GT است.

کلام آخر

باید گفت که رابط کاربری Realme UI 2.0 یکی از برترین نرم‌افزارهای موجود برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که نه‌تنها امکانات درخور توجهی دارد، بلکه از عملکرد بسیار خوبی نیز برخوردار است. در حال حاضر محصولات مختلفی از این رابط کاربری استفاده می‌کنند که شاید مهم‌ترینشان را بتوان سری ریلمی GT دانست.

پرسش‌های متداول

رابط کاربری Realme UI 2.0 مبتنی بر کدام سیستم عامل است؟ رابط کاربری Realme UI 2.0 در گوشی های ریلمی مبتنی بر اندروید 11 توسعه یافته است.

آیا نارزو 30 5G هم رابط کاربری Realme UI 2.0 دارد؟ بله. گوشی هوشمند مدنظر همراه با این رابط کاربری به بازار عرضه شد.

از کجا بدانم گوشی هوشمند من رابط کاربری Realme UI 2.0 را دریافت می‌کند؟ ریلمی گفته که اکثر محصولات جدید این شرکت، رابط کاربری Realme UI 2.0 را دریافت خواهند کرد. اگر تاکنون این آپدیت را دریافت نکرده‌اید، باید کمی صبر کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. حسین گوهری

    آیاc53رابط‌کاربری‌دریافت‌میکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین گوهری

      سلام این گوشی realme ui 5 بر پایه اندروید ۱۴ دریافت می‌کنه
  2. Mohammad_javad

    سلام وقت بخیر
    آیا گوشی ریلمی 7 5g این رابط کاربری را دریافت می‌کند؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%85%db%8c/
ads
ads