داغ ترین ها :
راهنمای خرید گوشی از 2 تا 60 میلیون

راهنمای خرید گوشی از 2 تا 60 میلیون

تنوع بالای مدل‌های گوشی مطمئنا شما را هم برای انتخاب یک مدل مناسب و مطابق با نیازتان سردرگم می‌کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین گوشی‌های ۲ تا ۶۰ میلیون را بر اساس عملکرد و کارایی به شما معرفی کنیم.

این راهنمای خرید گوشی همچنین بر حسب قیمت خواهد بود اما برای حداکثر رضایت و بهترین انتخاب باید انتظارات درستی از هر بازه قیمتی، خصوصاً درمورد گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده داشته باشید. در ادامه سعی می‌کنیم در کنار معرفی بهترین گوشی‌ها در هر بازه قیمتی، اطلاعات مفیدی درباره این گوشی‌ها ارائه کنیم تا با آگاهی بیشتری نیازهای خود را تشخیص دهید. 

 

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید.

 

گوشی تا 2 میلیون

گوشی هوشمند زیر 1 میلیون تومان؟ حتی اگر دراین قیمت گوشی هوشمندی پیدا کردید، اصطلاح ارزان، گران‌تر است را به یاد بیاورید.

البته گوشی‌های ساده برای افرادی که حداقل کارها—برقراری تماس یا ارسال و دریافت پیامک—را دارند به قیمت کمتر از یک میلیون تومان یافت می‌شوند. اما از آنجا که تفاوت چندانی میان آن‌ها نیست، از اضافه‌گویی پرهیز خواهیم کرد.

یک بازه معقول‌تر، 1 تا 2 میلیون تومان است. اما ابتدا باید انتظارات منطقی از گزینه‌های این رنج داشته باشید.

گوشی‌های این رنج قابلیت‌ها و امکانات فراوانی در اختیارتان قرار نخواهند داد. برای مثال، انتظار گیمینگ با این دسته محصولات را نداشته باشید. در عوض، دنبال نیازهایتان باشید که در این بازه قیمتی ممکن است.

جی‌پلاس Q10

مشخصات گوشی جی‌پلاس Q10

با مقایسه جی پلاس Q10 با رقبای هم قیمت، به ارزش خرید بالای آن پی‌ خواهید برد.

در کارهای روزمره و استاندارد گوشی‌های هوشمند یعنی برقراری تماس، پیام‌رسانی، تماشای ویدیو و مرورگری وب، جی پلاس Q10 عملکرد رضایت بخشی دارد. ایرانی‌ها از تراشه چهارهسته‌ای MediaTek Helio A22 استفاده کرده‌اند. این تراشه در آزمون‌ها با Snappdragon 450 رقابت می‌کند. علاوه بر کارهای روزمره، اجرای سبک‌ترین بازی‌های ویدیویی موبایل ممکن است. ممکن است بتوانید برخی بازی‌های سنگین‌تر هم اجرا کنید اما با افت فریم شدید.

در این قیمت انتخاب‌های زیادی ندارید، اما زمانی که گوشی‌های اقتصادی عملاً غیر قابل استفاده بودند را هم تمام شده بدانید.

جی پلاس Q10 علاوه بر استفاده از بهینه‌ترین تراشه در این قیمت، استانداردهای دیگر روز را رعایت کرده است.  برخلاف اکثر گوشی‌های اقتصادی، نمایشگر ۶.۲۶ اینچی Gplus Q10 حاشیه‌های کم‌تری دارد. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی ایرانی را به گزینه مناسبی برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی اقتصادی برای انجام کارهای روزمره هستند تبدیل می‌کند. این گوشی را با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم با بهترین قیمت، کمتر از 2 میلیون تومان از تکنولایف خرید کنید.

 

قیمت گوشی جی پلاس Q10

 

گوشی تا 3 میلیون

در این قیمت، گزینه‌های شما بیشتر می‌شوند.

گوشی‌های اقتصادی مناسبی از برندهای معتبر شیائومی، نوکیا، سامسونگ و جی پلاس در این قیمت پیدا می‌شوند. همچنان نمی‌توانیم انتظار عملکرد ۱۰۰٪ روان یا بهترین کیفیت دوربین داشته باشیم، اما به دلیل تنوع بیشتر محصولات، می‌توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

Redmi 9a

مشخصات ردمی 9A

ردمی 9a یک گوشی زیبا و اقتصادی است که از پس اکثر کارها بر می‌آید.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گویا به امضای برند ردمی تبدیل شده و اینجا هم شاهد آن‌ هستیم. برای گرفتن نهایت بهره از انرژی این باتری، شیائومی تراشه MediaTek Helio G25 را انتخاب کرده است. با امتیاز آنتوتو بالای ۱۰۰ هزار، ردمی 9a تجربه دلچسبی با بازی‌های سبک رقم می‌زند. با وجود ۲ گیگابایت حافظه RAM، نمی‌شود روی مالتی‌تسکینگ با این گوشی حساب کرد.

کیفیت تصاویر دوربین حتی در طول روز تعریفی ندارد، و در نور کم و شب عملاً غیر قابل استفاده است. کیفیت عکاسی در شب و نور کم محیط افت می‌کند تا جایی که جزئیات کم با نویز فراوان ثبت می‌شوند.

نبود حسگر اثر انگشت هم می‌تواند برای برخی کاربران ناامید کننده باشد. اما عملکرد نسبتاً روان Redmi 9a در اپلیکیشن‌های سبک، آن را به گزینه‌ای زیبا و مقرون به صرفه‌ای برای مرورگری وب، برقراری تماس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تبدیل کرده است. 

 

قیمت گوشی ردمی 9A شیائومی

 

Nokia G10

مزایا و معایب نوکیا G10

برند نوکیا محبوبیت بالایی نزد ایرانیان دارد، محبوبیتی که با محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه آن رو به افزایش است.

زمان زیادی از عرضه این گوشی نمی‌گذرد؛ پشتیبانی نوکیا از این گوشی احتمالا به انتشار اندروید 12 ختم نشود و ادامه دار باشد. رابط کاربری نوکیا هم شباهت زیادی به اندروید خام دارد که سبک‌ترین انتخاب ممکن برای یک گوشی اقتصادی است.

نوکیا برای G10 از تراشه اقتصادی قدرتمند MediaTek Helio G25 استفاده کرده است. همراه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، این گوشی به راحتی می‌تواند بیشتر از یک روز شارژدهی داشته باشد. نمایشگر ۶.۵۲ اینچ با رزولوشن 720 در 1600 از نوع IPS رنگ‌های جذابی نمایش می‌دهد. دوربین ۳ گانه واید ۱۳ مگاپیکسلی، ماکرو و عمق سنج وظیفه عکاسی را برعهده دارند در حالی که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با طراحی قطره جلوی دستگاه نشسته است.

تصاویر ثبت شده در طول روز کیفیت قابل قبولی دارند اما در نور کم نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشت.

وجود درگاه USB-C یکی از ویژگی‌های نادر در این رنج قیمتی است که توجه نوکیا به آن خوشحال کننده است. اگر فنلاندی‌ها به کیفیت ساخت بدنه گوشی اهمیت بیشتری داده بودند، خوشحال‌تر هم می‌شدیم.

 

قیمت گوشی نوکیا G10

 

GPlus X10

مزایا و معایب جی پلاس x10

اگر مأموریت اصلی برند ایرانی جی‌پلاس رساندن گوشی‌های اقتصادی با کیفیت قابل قبول به ایرانیان باشد، Gplus X10 گواه بر موفقیت آن‌ها است.

نمایشگر ۶.۵ اینچ این گوشی اقتصادی از دلایل حضور آن در این راهنمای خرید گوشی موبایل است. رزولوشن 720 در 1600 با تراکم 294 پیکسل بر اینچ وضوح مناسبی برای ۱۶.۷ میلیون رنگِ ممکن ایجاد می‌کند. سخت افزار گوشی در بازی‌های سبک تجربه‌ای روان ارائه می‌کند اما در بازی‌های سنگین‌تر مانند کال آف دیوتی دچار افت فریم و لگ می‌شود.

درگاه USB-C برای شارژ کردن باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری که یک روز تمام پاسخگوی کاربران خواهد بود خبر خوبی‌ست. از دیگر مزایای گوشی اقتصادی Gplus X10، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۳ گیگابایت حافظه RAM است.

 

قیمت گوشی جی پلاس x10

 

گوشی تا 4 میلیون

در این بازه تنوع بالاتر رفته و شاهد ورود برندهای برتر بازار از جمله سامسونگ و هواوی به رقابت هستیم.

رفته رفته انتظار لگ کمتر و عملکرد روان‌تر سخت افزار را داریم تا کم‌کم به دنبال بهترین امکانات دوربین، رابط کاربری و نمایشگر و غیره باشیم.

Samsung Galaxy A03s

مزایا و معایب گوشی A03s سامسونگ

گلکسی A03s پاسخ پرفروش‌ترین برند تلفن‌های همراه در دنیا به بازار گوشی‌های اقتصادی است.

کره‌ای‌ها گوشی اقتصادی خود را با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم عرضه کرده‌اند تا توان اجرای دو یا سه برنامه به صورت همزمان را داشته باشد. قلب تپنده این گوشی تراشه میان‌رده مدیاتک است تا عملکرد روانی برای کاربر ارائه شود. این تراشه برای بهترین تجربه با رابط کاربری خوش ساخت One UI ترکیب شده است.

گوشی گلکسی A03s علاوه بر چیپ‌ست مناسب، به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده تا بتواند بیشتر از ۲۴ ساعت کاربری داشته باشد. نگران امنیت گوشی نباشید؛ علاوه بر ایمنی اندروید ۱۱، وجود حسگر اثر انگشت در این گوشی امنیت گوشی را بالا می‌برد.

دوربین سه گانه ۱۳ مگاپیکسلی این دستگاه تصاویر معمولی ثبت می‌کند.

 

خرید گوشی a03s سامسونگ

 

Redmi 10c 64GB/4GB

مزایا و معایب گوشی ردمی 10c

ردمی 10c به راحتی در کلاس بهترین‌های رنج قیمتی خود است.

تراشه قدرتمند و فوق بهینه Snapdragon 680 (امتیاز آنتوتو 264904) برای Redmi 10c یک انتخاب بسیار جذاب از طرف چینی‌ها است. نمایشگر ۶.۷۱ ابعاد خوبی دارد اما رزولوشن HD کمی تو ذوق می‌زدند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی اقتصادی چینی‌ها هستند.

حسگر اثر انگشت برای Redmi 10c در نظر گرفته شده اما نه در بهترین جای ممکن؛ این حسگر در نزدیکی دوربین‌ها قرار دارد که دسترسی به آن را سخت می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع ۱۸ واتی خیال کاربر را از بابت شارژدهی راحت می‌کند. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 فضای مناسبی است و در صورت نیاز، امکان افزایش حافظه با کارت microSDXC وجود دارد. حافظه RAM این گوشی ۴ گیگابایت است و از پس مولتی‌تسکینگ اپلیکیشن‌های سبک برمی‌آید.

 

قیمت شیائومی redmi 10c با حافظه 64 گیگابایت و رم 4

 

Poco C3 32GB

مزایا و معایب پوکو C3

دیگر همه پوکو را به گوشی‌های اقتصادی خوبش می‌شناسند. اگر به دنبال بهترین گوشی اقتصادی از نظر قیمت هستید، Poco C3 پاسخ چینی‌ها به شماست.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی اقتصادی پوکو، با یک بار شارژ برای بیشتر از یک روز استفاده معمولی و بیشتر از ۲ روز برقراری تماس مناسب است. نمایشگر ۶.۴۳ اینچ با حاشیه‌های کم فضای مناسبی برای استفاده از دستگاه به کاربر می‌دهد. شیائومی از پنل IPS LCD استفاده کرده که برای تماشای ویدیو گزینه‌ مناسبی در این رنج قیمتی‌ست، و رزولوشن HD+ هم جای زیادی برای نارضایتی نمی‌گذارد. دوربین سه‌گانه ۱۳ مگاپیکسلی ویژگی دیگر این گوشی اقتصادی است.

اگر رزولوشن بالاتر می‌خواهید POCO C3 انتخاب بدی برای گوشی هوشمند تا 4 میلیون تومان نیست اما به جز نمایشگر، Redmi 10c از همه لحاظ نسبت به این گوشی برتری دارد.

 

قیمت پوکو C3 با حافظه 32 گیگابایت

 

گوشی تا 6 میلیون

Samsung Galaxy M32 128GB/6GB

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه RAM با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه؟ مشخصات سامسونگ گلکسی M32 روی کاغذ برای یک گوشی با قیمت کمتر از 6 میلیون‌ تومان رویائی بنظر می‌رسند. با این حال داریم وارد بازه‌های قیمتی می‌شویم که جای بیشتری برای سخت گیری و انتقاد به ما می‌دهند.

تراشه مدیاتک هم که برای M32 در نظر گرفته شده یکی از بهترین انتخاب‌ها در این قیمت است اما این به معنای مصونیت گلکسی M32 از لگ و تأخیر در مولتی‌تسکینگ و استفاده سنگین نیست. هر گوشی اقتصادی به ازای هر نکته مثبت خود نقطه منفی هم دارد. برای گلکسی M32، این نقاط منفی نمایشگر TFT و HD آن هستند. 

اگر بتوانید از پنل TFT به معنای زوایای دید ضعیف و رنگ‌های مرده‌ای که ارائه می‌کند بگذرید، این گوشی اقتصادی کهکشانی‌ها به خاطر سخت افزار مقبول، شارژدهی خوب باتری و دوربین‌های قابل قبول در فهرست راهنمای خرید گوشی تا 6 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

 

قیمت گوشی M32 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

Redmi Note 11

مزایا و معایب گوشی هواوی Huawei Y7a

مشخصات Redmi Note 11 برای یک گوشی هوشمند زیر 6 میلیون تومان بسیار جذاب هستند. البته اگر نسل پنجم شبکه یا 5G معیار مهمی برایتان است، گوشی‌ کهکشانی‌ها گزینه مناسب شما خواهد بود.

اگر نبود 5G را نادیده بگیریم، Redmi Note 11 از هر نظر رضایت کاربر را جلب می‌کند. نمایشگر 6.43 اینچ آن به لطف پنل AMOLED رنگ‌های بسیار روشن و زنده‌ای به نمایش می‌گذارد که به مراتب زیباتر از نمایشگر TFT مدل M32 از سامسونگ است. تراشه میان‌رده Snapdragon 680 از پس اکثر کار‌های روزمره بدون مشکل بر می‌آید و تنها در اجرای بازی های سنگین‌تر ضعف نشان می‌دهد.

ترکیب چهارگانه دوربین‌، گزینه‌های فوق عریض و ماکرو را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. عملکرد دوربین اصلی در نور کافی مناسب است اما در شب تصاویر بی‌نقصی ثبت نمی‌کند. دوربین فوق عریض هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما Redmi Note 11 و به طور کلی گوشی‌های اقتصادی، جایگزین دوربین حرفه‌ای نخواهند بود.

بحث باتری در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی همیشه شیرین می‌شود. ردمی نوت ۱۱ هم شارژدهی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و بیشتر از یک روز کامل کاربر را همراهی می‌کند. شارژ شدن کامل گوشی از صفر تا صد کمی بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد.

 

قیمت گوشی ردمی نوت 11

 

گوشی تا 8 میلیون

Poco X4 Pro 256GB

گوشی Poco X4 Pro در حالی که قیمت خوب یک گوشی میان‌رده اقتصادی را حفظ می‌کند، امکانات فراوانی در سطح پرچمدار برای ارائه کردن دارد.

طراحی گوشی مورد بحث است و تا حد زیادی سلیقه‌ای. اما مژول دوربین بسیار بزرگ است و سخت می‌توان به آن توجه نکرد. قاب پشت گوشی از پلاستیک در Poco X3 به شیشه تغییر یافته که کیفیت خوبی دارد و گوشی خوش دست و باریکی را به وجود می‌آورد. قلب تپنده مدل X4 Pro را تراشه Snapdragon 695 با مودم 5G تشکیل می‌دهد که برای گوشی‌های Poco کمی ضعیف به حساب می‌آید و برای گیمینگ حرفه‌ای‌تر چندان مناسب نیست. رابط کاربری MIUI توسط یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با وضوح و روشنایی عالی زنده می‌شود که تصاویر را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا می‌گذارد.

دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل عملکرد خوبی دارد و تصاویر جذابی می‌توان با آن ثبت کرد. متأسفانه دوربین‌های جانبی به سطح کیفیت آن نزدیک نمی‌شوند، خصوصاً دوربین ماکرو که یک جنایت علیه بشریت است. دوربین سلفی در نور روز جزئیات خوبی ثبت می‌کند اما همانطور که انتظار می‌رود در نور کم از کیفیت آن کاسته می‌شود.

وظیفه تغذیه قطعات به یک باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپر ساعتی سپرده شده که به راحتی کاربر را یک روز کامل همراهی می‌کند.

گوشی تا 10 میلیون

Xiaomi 11T

مشخصات گوشی شیائومی 11t

یک گوشی ارزنده دیگر از شیائومی با طراحی زیبا، تراشه پرچمدار و نمایشگر عالی.

شیائومی 11T از تراشه پرچمدار MediaTek Dimensity 1200 استفاده می‌کند که بدون لگ از پس اکثر کارهای پردازشی برمی‌آید. به همراهی نمایشگر AMOLED بزرگ ۶.۶۷ اینچ، شیائومی 11T می‌تواند تجربه گیمینگ جذابی تا نرخ 120 فریم ارائه کند.

ویژگی‌های پرچمدار-مانند این گوشی میان‌رده در اینجا ختم نمی‌شوند. شارژ فوق سریع ۶۷ واتی (۰ تا ۱۰۰ در ۳۶ دقیقه) و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر باکیفیت هم از نقاط مثبت Xiaomi 11T حساب می‌شود. 

مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی قاتل پرچمدار را می‌توانید با قیمت فوق العاده ۸ میلیون تومان و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن را با قیمت 10 میلیون تومان تهیه کنید.

تفاوت‌های اصلی مدل پرو با مدل عادی در شارژ سریع ۱۲۰ هرتز و تراشه اسنپدراگون 888 به جای مدیاتک هستند. در صورتی که بودجه اجازه می‌دهد و حس می‌کنید به آن نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر مدل پرو را تهیه کنید. اما شیائومی 11T یکی از بهترین قاتلان پرچمدار چند سال اخیر است و به راحتی نیازهای اکثر کاربران خصوصاً گیمرها را رفع می‌کند.

 

قیمت گوشی شیائومی 11T با حافظه 128 گیگابایت

 

Samsung Galaxy A52s

مزایا و معایب A52s 5g

گلکسی A52s و A53 هم‌قیمت هستند اما گلکسی A52s به مراتب بهتر از برادر خود است. از نام گذاری‌های عجیب کهکشانی‌ها که بگذریم، گلکسی A52s از بهترین‌ گوشی‌های هوشمندی است که تا ۱۰ میلیون تومان می‌توان تهیه کرد.

جدیدترین عضو خانواده A52 با نمایشگر ۶.۵ اینچ و ۱۲۰ هرتز OLED طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 778 برای عملکرد روان خود استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل دارد و با لرزش‌گیر اپتیکال، می‌تواند لحظات خوش شما را تبدیل به تصاویر باکیفیتی کند. گوشی میان‌رده و ضد آب کره‌ای‌ها از بهترین گزینه‌ها برای عموم کاربران و گیمر‌های نیمه‌حرفه‌ای در بازه قیمتی 10 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود A52s که با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه شد، پشتیبانی طولانی مدت سامسونگ را داشته باشد. 

 

خرید گوشی A52s سامسونگ 128 گیگابایت

 

+Redmi Note 11 Pro Plus

بله می‌دانیم، نام‌گذاری گوشی‌های ردمی از شیائومی می‌توانند خیلی سریع گیج‌کننده شوند، اما +Redmi Note 11 Pro Plus به جز نام طولانی، ارزش خرید بالایی هم دارد.

در بیشتر موارد، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از فرمول موفق دیگر اعضای خانواده چینی‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، نمایشگر فوق العاده جذاب ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن FH+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که در سطح پرچمدار دلبری می‌کند. روشنایی این نمایشگر به عدد خیره کننده 1200nits می‌رسد که برای یک گوشی میان‌رده بی‌نظیر است. شیائومی برای این مدل سراغ تایوانی‌ها رفته و از تراشه MediaTek Dimensity 920 استفاده کرده است. انتخاب این چیپ‌ست نسبت به قیمت انتخاب مناسبی از سوی شیائومی بوده که امکان گیمینگ روی +Redmi Note 11 Pro Plus را فراهم می‌کند.

ترکیب سه‌گانه دوربین واید، اولترا واید و ماکرو از مشکل نداشتن بالانس رنج می‌برند و کیفیت متوسطی دارند؛ که در بازه قیمتی گوشی هوشمند تا 10 میلیون قابل قبول است. اما دوربین سلفی عملکرد جذاب‌تری دارد و تصاویر خوش رنگ، روشن و پر جزئیاتی ثبت می‌کند.

باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که به خودی خود آش دهان سوزی نیست. اما سرعت شارژ شدن گوشی به طرز مسخره‌ای سریع است به طوری که در ظرف تنها ۱۵ دقیقه صفر تا صد را طی می‌کند! با وجود چنین شارژ سریعی عملاً مشکل شارژدهی باتری نخواهید داشت.

 

قیمت گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس

 

گوشی تا 15 میلیون

iPhone SE 2022

مزایا و معایب ایفون SE 2022

آیفون SE برای عاشقان اپل، یا حداقل علاقه‌مندان به طرح‌های قدیمی اپل در رنج قیمتی 15 میلیون تومان قابل خرید است.

اولین آیفون این فهرست خرید گوشی موبایل، شاید بهترین آیفون موجود و بهینه‌ترین گزینه نباشد. همانطور که می‌دانید، این محصول کوپرتینویی‌ها در زمان عرضه با انتقادات زیادی مواجه شد. اما نمی‌توانیم از جاذبه‌های این گوشی مانند نمایشگر عالی، دوربین خوب و عملکرد فوق روان و بدون ایراد سیستم عامل iOS برای طرفداران این برند (و شاید هواداران دکمه Home) صرف نظر کنیم.

اگر اولویت شما سخت افزار قدرتمندی است که به راحتی و برای سال‌ها پاسخگوی نیاز کاربر روزمره و گیمر حرفه‌ای باشد، قدرتمندتر از تراشه A13 اپل در این برچسب قیمتی پیدا نخواهید کرد.

 

قیمت آیفون Se 2022

 

Xiaomi 12x

راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند تیر ماه ۱۴۰۱

به عنوان کاندید اندرویدی بهترین گوشی موبایل تا 15 میلیون تومان، یک قاتل پرچمدار دیگر از برند محبوب شیائومی انتخاب کرده‌ایم.

کمتر نقصی می‌توان از نسخه جمع و جورتر Mi 12 گرفت. شیائومی 12x با نمایشگر کم‌نظیر ۶.۲۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED در اولین نگاه، کاربر را به خود جذب می‌کند. پس از کمی استفاده، عملکرد روان و قدرت پردازشی تراشه اسنپدراگون 870 رضایت کامل عموم کاربران را بدست می‌آورد. در نهایت، حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 بهترین تجربه عکاسی حال حاضر در این بازه قیمتی را رقم می‌زند.

با شارژ سریع ۶۷ واتی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی شیائومی 12x در ۴۸ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود. شارژدهی باتری برای ۱۹ ساعت تماشای ویدیو، ۱۵ ساعت وبگردی و ۲۷ ساعت مکالمه کافی‌ است.

 

قیمت شیائومی ۱۲ ایکس

 

Xiaomi 11T Pro

مزایا و معایب شیائومی 11 تی پرو

یک قاتل پرچمدار محبوب دیگر از شیائومی در این بازه قیمتی تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

شیائومی 11t Pro صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدل 12x دارد که می‌تواند وجه تمایز و معیار انتخاب میان این دو باشد. این نمایشگر AMOLED رزولوشن 1080*2400 پیکسل دارد و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه بسیار روان در کنار رنگ‌های دقیق و زیبا ارائه می‌کند. در بحث سخت افزار با تراشه Snapdragon 888 روبه‌رو هستیم که از زمان پرچمداری خود مقداری فاصله گرفته اما همچنان از تراشه‌های قدرتمند بازار است که در این بازه قیمتی عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. به لطف این تراشه می‌توانید اکثر بازی‌های ویدیویی را در بهترین گرافیک خود تجربه کنید، تا زمانی که حواستان به داغ شدن گوشی باشد.

این تراشه با هوش مصنوعی و پردازش تصویر به کمک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید می‌آید و در نور روز یا شب تصاویر جذابی ثبت می‌کند. دوربین فوق عریض هم برای استفاده روزمره کاملاً جوابگو است. اگر استفاده‌ای از آن پیدا کنید، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو بین گوشی‌های اندرویدی رقیب ندارد.

باتری گوشی Xiaomi 11T Pro شاید نتواند از نظر استقامت برنده ماراتونِ بارکلی شود اما با شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات عملاً نگرانی از بابت شارژدهی باقی نمی‌گذارد.

 

قیمت گوشی شیائومی 11 تی پرو

 

گوشی تا 18میلیون

Galaxy S21 FE

مزایا و معایب S21 fe

کره‌ای‌ها نام Fan Edition را نمایشی انتخاب نکرده‌اند و گلکسی S21 FE پیش از هرچیز برای جلب رضایت طرفداران طراحی شده است.

سامسونگ گلکسی S20 FE یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های نسل پیشین بازار بود. از همین رو کهکشانی‌ها فرمول موفق آن را تغییر ندادند و با S21 FE، صرفاً شاهد ارتقای تراشه به اگزینوس ۲۱۰۰، بروزرسانی طراحی و ارتقاء مقاومت بدنه هستیم.

طرفداران سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با 17 میلیون تومان از امکانات فراوان رابط کاربری One UI، دوربین‌های خوب، باتری عالی و سرعت عمل بالای گوشی گلکسی S21 FE بهره مند شوند.

 

قیمت گوشی S21 Fe

 

گوشی تا 20 میلیون

Xiaomi 12

نکات مثبت و منفی شیائومی 12

شیائومی 12 شباهت‌های زیادی با شیائومی 12x دارد که پیشتر در راهنمای خرید گوشی موبایل تا 15 میلیون معرفی کردیم. این دو را کنار هم بگذارید و محال است بتوانید آن‌ها را از هم تمایز دهید.

داخل گوشی‌ها هم تا حد زیادی مشابه هستند. چینی‌ها تراشه قدرتمندتر و لایقِ پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در این گوشی به کار برده‌اند که وجه اصلی تمایز آن با Xiaomi 12x است. این تراشه قدرتمند، عملکرد بی‌نقص مدل پایه پرچمدار شیائومی برای چندین سال را تضمین می‌کند. با همراهی اندروید ۱۲ و شارژ سریع ۵۰ واتی، شیائومی 12 از بهترین گوشی‌های هوشمند تا 15 میلیون تومان شمرده می‌شود.

 

قیمت گوشی شیائومی ۱۲

 

گوشی تا 25 میلیون

Xiaomi 12 Pro

مزایا و معایب شیائومی 12 پرو

پرچمداران شیائومی همواره با استفاده از آخرین تراشه کوالکام، صفحه نمایش‌های عالی و امکانات فراوان ارزش خرید بالایی داشته‌اند و مدل حرفه‌ای Xiaomi 12 هم استثناء نیست.

در این گوشی شاهد حضور تراشه چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل یک هستیم که از پس همه کارها از جمله سنگین‌ترین بازی‌های ویدیویی برمی‌آید. نمایشگر ۶.۷۳ اینچ آن از نوع LTPO AMOLED است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کند و نگاه کردن به آن لذت بخش است. ترکیب سه گانه لنز واید، اولتراواید، تله‌فوتو و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند که توان ثبت تصاویر با جزئیات بالا و نویز کم را دارد. دوربین اصلی این گوشی با امتیاز ۱۳۱ از آزمون معتبر DxoMark، در رده دهم دنیا و هم‌تراز گوشی‌هایی مانند گلکسی S22 Ultra قرار می‌گیرد.

باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت آن با شارژ سریع ۱۲۰ واتی به سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود و شارژدهی خوبی هم دارد.

 

قیمت شیائومی ۱۲ پرو

 

iPhone 12

مزایا و معایب ایفون 12

طرفداران iOS با 25 میلیون تومان می‌توانند آیفون 12 را تهیه کنند.

با وجود عرضه آیفون 13، آیفون 12 همچنان از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار به حساب می‌رود. سال‌ها طول خواهد کشید تا تراشه بیونیک A14 از پس سنگین‌ترین بازی‌های ویدیویی بر نیاید. نمایشگر سوپر رتینا با پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن رنگ‌های روشن و وضوح بالایی ارائه می‌کند. دوربین‌‌های ۱۲ مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال و اولتراواید این گوشی تصاویر فوق‌ العاده‌ای ثبت می‌کنند. آیفون 12 در بحث شارژدهی و شارژ سریع نسبت به هم‌قیمتان اندرویدی کم می‌آورد اما iOSیی‌ها دیگر به باتری کوچک‌تر آیفون عادت کرده‌اند.

حذف شارژر از جعبه و ناچ بزرگ از نقاط ضعف آیفون 12 است. به همین خاطر حتما باید یک شارژر ایفون هم به همراه آن خریداری کنید.

 

 

Pixel 6

مزایا و معایب پیکسل 6 گوگل

علاقه‌مندان به اندروید خام را هم در این راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند تا 25 میلیون تومان فراموش نکرده‌ایم.

اگر به دلایلی به محصولات شیائومی علاقه ندارید و سیستم عامل iOS هم جذبتان نمی‌کند، شاید این گوشی جذاب از گوگل برای شما باشد. در بحث دوربین، پیکسل ۶ بهترین گوشی در بین هم‌رده‌های خود است که امتیاز ۱۳۲ را از سایت معتبر DXOMARK بابت دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دریافت کرده است. نمایشگر ۶.۴ اینچ آن با گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود و با پنل AMOLED، قابلیت نمایشگر-همیشه-روشن و رنگ‌های روشن و جذابی دارد.

گوگل از تراشه اختصاصی خود با نام تنسور در پیکسل 6 استفاده کرده است که بسیار قدرتمند و هوشمند است و خیال کاربر را از بابت عملکرد روان آسوده می‌کند.

گوشی تا 30 میلیون

iPhone 13 mini

نکات مثبت و منفی ایفون 13 مینی

در روزگاری که همه گوشی‌ها فبلت‌های ۶.۵ اینچی شده‌اند، گوشی خوش‌دست و کوچکی مانند آیفون ۱۳ مینی کمتر پیدا می‌شود.

اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های خوش دست و کوچک هستید، برادر کوچک‌تر پرچمداران اپل را نادیده نگیرید. آیفون ۱۳ مینی تمام امکانات و مشخصه‌های خوب آیفون 13 را در یک نمایشگر ۵.۴ اینچ جمع کرده است. نه اینکه بقیه مدل‌های آیفون بد دست باشند، اما تا زمانی که این گوشی را در دست نگرفته‌اید نمی‌توانید خوش دست بودن آن را تصور کنید. از نظر دوربین، نمایشگر و البته قدرت سخت‌ افزاری شکی به این گوشی نیست و مانند آیفون ۱۳ از بهترین‌های نسل حاضر است. با این حال اگر اپل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در انحصار مدل‌های پرو نگه نداشته بود خوشحال‌تر هم می‌شدیم.

باتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته اما مشکل شارژدهی باتری آیفون‌های مینی همچنان پابرجاست. 

 

قیمت ایفون 13 مینی

 

OnePlus 10 Pro

مزایای و معایب وان پلاس 10 پرو

در مقایسه با شیائومی و هوآوی، برند چینی وان‌پلاس دیرتر در ایران شناخته شد و همچنان کم‌یاب است. اما با گوشی‌های باکیفیتی مانند OnePlus 10 Pro به راحتی می‌تواند جای خود را در بازار کشورمان پیدا کند.

10 Pro بهترین گوشی بالارده‌ای است که وان پلاس عرضه کرده و به همین خاطر برای آن سنگ تمام گذاشته است. دوربین‌های خوب این گوشی به دلیل همکاری با برند مطرح Hasselblad ممکن شده‌اند و امتیاز ۱۲۷ را از DXOMARK دارند. قلب گوشی را تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تشکیل می‌دهد که از روان‌ترین و بهترین عملکرد در بازی‌های سنگین اطمینان حاصل می‌کند. نمایشگر LTPO2 Fluid نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن را تکمیل می‌کند. پنل AMOLED با وضوح QHD قابلیت Always-on-Display و رنگ‌های زنده را به صفحه ۶.۷ اینچ آن می‌آورد.

از امکانات دیگر OnePlus 10 Pro می‌توانیم به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع  ۸۰ وات اشاره کنیم.

گوشی تا 40 میلیون

وارد لیگ قهرمانان گوشی‌های هوشمند در این راهنمای خرید شدیم. در این قیمت، طرفداران برند اپل و سیستم عامل iOS می‌توانند آخرین پرچمدار آیفون را تهیه کنند. اندرویدی‌ها اگر یک گوشی با پشتیبانی از قلم هوشمند (که داخل گوشی قرار می‌گیرد و مشکل حمل هم ندارد) می‌خواهند می‌توانند گلکسی S22 Ultra سامسونگ را تهیه کنند. در غیر این صورت با پرداخت هزینه کمتر، گلکسی S22 Plus با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت یک اندرویدی همه کاره تا 40 میلیون تومان است.

iPhone 13

نکات مثبت و منفی در آیفون 13

با بودجه تقریباً ۳۵ میلیون تومانی می‌‌توانید نسخه پایه (۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) آخرین پرچمدار اپل را تهیه کنید.

آیفون ۱۳ با تراشه قدرتمند بیونیک A15 از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند بازار است. نمایشگر چشم‌گیر سوپر رتینا XDR OLED تجربه گیمینگ، تماشای ویدیو و کاربری کم‌نظیری را در ابعاد مناسب ۶.۱ اینچ ارائه می‌کند. محصولات اپل همواره در بحث دوربین بهترین و استاندارد این صنعت بوده‌اند و آیفون 13 نیز همان رویه را دنبال می‌کند. در این قیمت دیگر بحث سلیقه و انتخاب میان سیستم عامل iOS و اندروید مطرح است چرا که هم آیفون ۱۳ و هم رقیب کهکشانی خود از بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار هستند.

تفاوت‌های اصلی آیفون ۱۳ با مدل پرو و پرومکس خود در تعداد دوربین، نداشتن حسگر LiDAR، باتری و نمایشگر کوچکتر و یک هسته گرافیکی کمتر است.

 

قیمت آیفون ۱۳

 

Galaxy S22 Ultra

نکات مثبت و منفی Galaxy S22 Ultra

گلکسی S22 اولترا بهترین و کامل‌ترین تجربه اندرویدی که تا به حال داشته‌ایم را به ارمغان می‌آورد.

مدل اولترا پرچمدار سامسونگ، میراث سری نوت را زنده نگه می‌دارد. این بار، قلم هوشمند جدید سامسونگ S Pen داخل گوشی جا می‌گیرد تا حمل آن آسان و ایمن باشد. S21 Ultra نتوانست به خوبی کار تلفیق سری S و نوت را انجام دهد اما گلکسی S22 اولترا بدون شک بهترینِ دو دنیا است.

کره‌ای‌ها که به بهترین صفحه نمایش‌های AMOLED می‌شناسیم، برای این پرچمدار سنگ تمام گذاشته‌اند. نمایشگر روشن و پویا و البته بسیار بزرگ ۶.۷ اینچ آن از نوع Dynamic AMOLED 2X با وضوح QHD و نرخ نوسازی پویای ۱۲۰ هرتزی، در بازار اندرویدی‌ها رقیب ندارد. این گوشی در دو مدل با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به فروش می‌رسد؛ هر دو از نظر عملکرد، قدرت پردازشی و بهینگی بی‌نقص هستند و تنها تفاوت‌های جزئی دارند.

تغذیه این دو تراشه قدرتمند توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۴۵ وات انجام می‌شود. این باتری بزرگ را کنار بی کره‌ای‌ها برای تجربه صدای استریو به سراغ زیربرند خود، AKG رفته‌اند تا بهترین بلندگوها را داشته باشیم. 

روی قاب پشتی گوشی ۴ دوربین دیده می‌شود: دو لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی. با امتیاز ۱۳۱ از DxoMark، گلکسی اس ۲۲ اولترا در مقام دهم دنیا از نظر کیفیت دوربین قرار می‌گیرد.

 

قیمت S22 ultra سامسونگ

 

گوشی تا 60 میلیون

جالب است که انتخاب‌ها در رنج قیمت بالای ۴۰ میلیون به اندازه یک تا دو میلیون تومان محدود است! اگر محدودیت مالی ندارید و بهترین گوشی موجود در بازار را می‌خواهید، آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس مناسب‌ترین و البته تنها گزینه‌های منطقی برای شما هستند.

iPhone 13 Pro Max

نکات مثبت و منفی iPhone 13 Pro Max

هزینه برایتان اهمیتی ندارد و صرفاً بهترین گزینه بازار را می‌خواهید؟ بدون شک بهترین گزینه برای شما iPhone 13 Pro Max خواهد بود که هر آنچه از یک گوشی هوشمند در حال حاضر و تا سال‌ها نیاز دارید برآورده می‌کند.

مدل پرو مکس و پرو تفاوت خاصی ندارند و اگر فکر می‌کنید آیفون 13 پرو مکس برایتان زیادی بزرگ است می‌توانید مدل پرو را انتخاب کنید. هر دو از فناوری Pro Motion برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند. برخلاف خانواده آیفون ۱۲، بین دوربین مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ اختلافی نیست و هر دو از یک حسگر استفاده می‌کنند. نیازی هم به تعریف درمورد قدرت سخت افزاری و کیفیت نمایشگر نیست. پرچمداران اپل همواره در صدر انواع بنچ‌مارک‌ها بوده‌اند و تا چندین نسل بعدتر عملکرد بی‌نقص خود را حفظ می‌کنند. 

آیفون 13 پرو خود یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که در سال ۱۴۰۱ می‌توانیم پیشنهاد خرید بدهیم. اما اگر نمایشگر بزرگ‌تر یا شارژدهی بیشتر می‌خواهید، iPhone 13 Pro Max پیشنهاد این راهنمای خرید برای گوشی موبایل هوشمند تا 60 میلیون تومان است.

 

قیمت ایفون ۱۳ پرو مکس

 

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان چیست؟ گلکسی A52s و Xiaomi 11T انتخاب‌های مناسبی از نظر عملکرد و کارایی در این بازه قیمت هستند.

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان کدام است؟ در این راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند، Xiaomi 12x را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی تا 20 میلیون چی بخرم؟ مدل پایه پرچمدار اژدهای چین، شیائومی 12 انتخاب مناسبی در این قیمت است.

آیفون چی بخرم؟ بسته به نیاز و علاقه، می‌توانید آیفون مطلوب خود را از ۱۵ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان پیدا کنید. ارزان‌ترین آیفون، آیفون SE است. این محصول برای طرفداران وفادار طرح‌های قدیمی اپل با دکمه Home و کسانی که با بودجه زیر ۱۵ میلیون تومان قصد خرید آیفون دارند پیشنهاد می‌کنیم. مدل پایه آیفون ۱۲ و ۱۳ همچنان از بهترین گوشی‌های این نسل هستند. اگر از این همه گوشی غول پیکر خسته شده‌اید، آیفون ۱۳ مینی را امتحان کنید. بودجه معنی ندارد؟ با خرید آیفون ۱۳ پرو یا پرو مکس بهترین گوشی ممکن را انتخاب کنید. البته این‌ها بدون در نظر گرفتن مدل‌های دست دوم یا آیفون‌هایی که ساختشان توسط اپل متوقف شده بیان شدند.

ارزان‌ترین گوشی گیمینگ کدام است؟ به عنوان مناسب‌ترین گوشی گیمینگ از نظر قیمت، در این راهنمای خرید گوشی هوشمند Poco F3 را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی ۸ میلیون تومانی سخت افزار قدرتمند، نمایشگر زیبا و باتری مناسبی دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. نیما

    سلام الان تاریخ۱۵/۱۱/۱۴۰۱است من خواهم گوشی بخرم ولی بین مدل های پایین شک دادم
    Redmi note 10 pro 8/256
    قیمت:7900تا8200
    Redmi note 11s 8/126
    قیمت:7300تا7500
    Samsung A33 5g 6/126
    8600تا8800
    Samsung M33 5g 8/126
    8000تا8400
    من از سه مدل اولی خیلی خوشم می آید نمی دونم بین 11sو10pro کدومو انتخاب کنم من به خاطر فیلمبرداری به 10proفکر می کنم چون ۱۰۸۰/۳۰،۶۰و4k/30ولی 11s فقط۱۰۸۰/۳۰
    بین A33 5g با10pro هم شک دارم اون هم جدید تره و هم 5g ولی دوربین10pro بهتره ولی فیلمبرداری A33 5g بهتره
    یک 10pro دست دوم 16ماه گارانتی داره فقط 2ماه کار کرده 8/126
    قیمت6800 خیلی تمیزه مثل صفر می مونه من الان چکار کنم یه
    Samsung Note 9 6/126 دست دوم پیدا کردم تمیزه بدون عیب مهلت تست دو سه روز قیمت8500
    لطفا جامع رهنمایی کنی چون من حساسم و هم به گوشی خیلی علاقه دارم لطفا رهنمایی کنید ممنون.

    1. میلاد شیری

      پاسخ به نیما

      سلام وقتتون بخیر گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با توجه با سخت افزار و دوربین با کیفیت گزینه مناسب تریه برای خرید
      1. یه گیمر ساده

        پاسخ به میلاد شیری

        سلام آقای احسان نیک پی خواستم بدونم شیائومی 14 ارزش خرید داره؟ و اینکه در بخش باتری از آیفون 14 پرو مکس قویتره یا ضعیف تر
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به یه گیمر ساده

          سلام وقت بخیر بله گوشی خوبیه نه بهتر نیست باتریش
          1. یه گیمر ساده

            پاسخ به احسان نیک پی

            در مقایسه با شیائومی 13 پرو چی؟؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به یه گیمر ساده

              دوربین از نظر مشخصات یکیه ولی به دلیل تفاوت در پردازنده شیائومی ۱۳ تی پرو عکس های بهتری میگیره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-2-%d8%aa%d8%a7-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads