داغ ترین ها :
چطور با گوگل ترنسلیت ترجمه کنیم؟

چطور با گوگل ترنسلیت ترجمه کنیم؟

اگر قصد دارید با یک شخص دیگر که زبان متفاوتی دارد صحبت کنید یا نیازمند ترجمه یک مقاله برای پیشرفت کار خود هستید، گوگل می‌تواند با دو برنامه گوناگون که برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه کرده به شما کمک کند. گوگل ترنسلیت می‌تواند تعداد زیادی زبان را از طریق متن یا به صورت صوت ترجمه کند؛ شما فقط باید جمله‌های موردنظرتان را در برنامه تایپ کرده یا صحبت کنید. در حقیقت مترجم گوگل بدون درنگ می‌تواند ترجمه‌های طولانی را ارائه کند. چگونه گوگل ترنسلیت را فعال کنیم؟

 

لیست گوشی های موبایل و آفرهای ویژه خرید روز تکنولایف را مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

گوگل ترنسلیت (Google Translate) چیست؟

گوگل ترنسلیت (Google Translate) چیست؟

گوگل ترنسلیت چیست

برنامه Google Translate در دستگاه‌های مبتنی بر iOS و اندروید عمل می‌کند. کاربران آیفون یا آیپد می‌توانند آن را از اپ استور دریافت کنند و این در حالی است که کاربران اندروید باید برای دانلود برنامه موردنظر وارد گوگل پلی شوند؛ هر دو اپلیکیشن دارای ویژگی‌های مشابه خواهند بود. شما می‌توانید با استفاده از مترجم گوگل، یک متن تایپ شده را به بیشتر از 100 زبان گوناگون تبدیل کنید. همچنین ترجمه آفلاین برای تعداد زیادی از زبان‌ها در دسترس قرار دارد و شما می‌توانید کلمات و عبارت‌های ترجمه شده را برای استفاده در آینده هم ذخیره‌سازی کنید. اگر زبان انگلیسی را کنار بگذاریم می‌توان به زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی، چینی، ژاپنی، کره‌ای، عربی، روسی، عبری و فارسی را به عنوان تعداد کمی از زبان‌هایی دانست که توسط گوگل ترنسلیت پشتیبانی می‌شود.

ترجمه متن با Google Translate

فرض کنید که می‌خواهید ترجمه ایتالیایی یک عبارت انگلیسی را در اختیار داشته باشد. شما باید روی نام زبان فعلی که در قسمت بالای سمت چپ قرار دارد، ضربه زده و انگلیسی (English) را به عنوان زبان مبدا انتخاب کنید. در ادامه باید روی نام زبان موجود در سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید تا بتوانید ایتالیایی را به عنوان زبان خروجی تعیین کنید. در ادامه کار روی فیلد مخصوص وارد کردن متن ضربه زده تا بتوانید جمله موردنظرتان را تایپ کنید.

گوگل ترنسلیت فارسی خوان

در ادامه شما می‌توانید روی قلم ضربه زده و یک عبارت را به زبان انگلیسی وارد کنید. همانطور که کاراکترها را روی صفحه تایپ می‌کنید، برنامه سعی دارد با نمایش ترکیب کلمات و حروف احتمالی، محتوای موردنظرتان را پیشبینی کند. شما باید به نگارش ادامه دهید یا یکی از کلمات پیشنهادی را انتخاب کنید. در برخی موارد ممکن است برنامه کل عبارت موردنظرتان را پیشبینی کند و دیگر نیازی به تایپ نداشته باشید؛ در صورتی که با چنین صحنه‌ای مواجه شدید، بهتر است عبارت موردنظر را انتخاب کنید.

گوگل ترنسلیت (Google Translate) چیست

چگونه گوگل ترنسلیت را فعال کنیم

در ادامه کار گوگل ترنسلیت کلمه یا عبارت را در زبان مقصد نمایش خواهد داد. شما می‌توانید روی کلید سمت راست موجود در کنار بخش ترجمه ضربه بزنید تا امکان خواندن متن فراهم شود.

گوگل ترنسلیت (Google Translate) چیست - 3

شما می‌توانید روی نماد کپی یا نماد سه نقطه که مربوط به اشتراک‌گذاری متن است، ضربه بزنید. همچنین امکان مشاهده تمام صفحه، شروع مکالمه یا معکوس کردن ترجمه هم وجود خواهد داشت.

 

چطور در تلگرام یک ربات کاربردی بسازیم؟
ساخت ربات تلگرام با گوشی

 

ترجمه گفتار

ترجمه گفتار با گوگل translate

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد گوگل ترنسلیت را می‌توان دریافت گفتار و تبدیل آن به زبان دلخواه دانست. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون نیاز به تایپ، آیکون میکروفون موجود در بالای صفحه را فشار دهید و متن موردنظرتان را واژه به واژه بیان کنید تا بدین ترتیب، گوگل ترنسلیت آن را دریافت کرده و به زبان خروجی تبدیل کند.

 

دیگر آموزش های مرتبط با Google Translate:
چگونه با گوگل ترنسلیت عکس را ترجمه کنیم؟

 

جمع‌بندی

امروزه ترجمه یک زبان با وجود سرویس‌هایی همانند گوگل ترنسلیت کار سختی نیست. کاربران می‌توانند با ورود به گوگل ترنسلیت، زبان‌های گوناگون را به یکدیگر تبدیل کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازهای خود پاسخ دهند. در این مقاله سعی شد آموزش کامل و جامعی پیرامون ترجمه با گوگل ترنسلیت ارائه شود تا شما هم بتوانید از این سرویس کاربردی گوگل به خوبی استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا گوگل ترنسلیت از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می‌کند؟ بله؛ خوشبختانه این سرویس گوگل در زمینه ترجمه زبان فارسی به سایر زبان‌ها و بالعکس از توانمندی قابل قبولی برخوردار است.

آیا دایره لغات فارسی گوگل ترنسلیت قوی است؟ بله؛ با قاطعیت می‌توان این سوال را هم مورد تایید قرار داد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. زهرا

    ممنون از زحماتتون لطف می‌کنید راهنمایی کنید؟زیر ترجمه از انگیسی به فارسی یه خط هم لاتین نوشته شده چجوری درستش کنم؟

  2. امیر لطفعلی

    با سلام روز بخیر
    یه مشکلی که هست مترجم گوگل متن کپی شده برای ترجه را بصورت بهم پیوسته در می آورد و بین کلمات فاصله را رعایت نمی کند. آیا روشی هست که بین کلمات کپی شده به مترجم گوگل فاصله ایجاد کند؟

    1. گلی

      پاسخ به امیر لطفعلی

      آغا میخام صدای این کسی که ترجمه می‌کنه رو عوض کنم ولی نمیدونم چطوری
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به امیر لطفعلی

      سلام و روز بخیر می‌تونید متن رو توی ورد کپی کنید و بعدش از افزونه‌ی پاک نویس استفاده کنید.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%aa/
ads
ads