داغ ترین ها :
آموزش صفر تا 100 ساخت ربات تلگرام

آموزش صفر تا 100 ساخت ربات تلگرام

بر اساس اطلاعات منتشرشده می‌توان گفت 1.4 میلیارد کاربر از برنامه‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند و تمایل دارند با ربات‌ها ارتباط داشته باشند.‌ مطالعات زیادی پیرامون این مسئله انجام شده که نشان می‌دهد ربات‌ها می‌توانند هزینه‌های پشتیبانی از مشتریان را 30 درصد کاهش دهند. بدون تردید می‌توان گفت ربات‌های مخصوص چت به یک بخش جدایی‌ناپذیر از خدمات مشتری، بازاریابی و سایر موارد تبدیل شده‌اند. کسب و کارهای زیادی از این فناوری جدید به دلیل انعطاف‌پذیری و قابل اطمینان بودن برای رسیدگی به سوالات مشتریان استفاده می‌کنند. در حالی که ربات‌های فیسبوک در میان کاربران از شهرت زیادی بهره‌مند هستند، اما بهتر است بدانید ربات‌های تلگرام هم گام‌های بزرگی برداشته‌اند. پیام رسان تلگرام کاربران زیادی دارد و توانسته نرخ رشد سالیانه 50 درصد را ثبت کند که در نوع خود بی‌نظیر است. در این مقاله با آموزش ساخت ربات تلگرام همراه شما خواهیم بود.

 

لیست امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

 

چرا تلگرام منحصر به فرد است؟

ساخت ربات تلگرام

برخلاف سایر پیام‌رسان‌های موجود، تلگرام به گونه‌ای توسعه پیدا کرده است که می‌تواند ربات‌ها را بدون مشکل پشتیبانی کند. در حقیقت کلیه ربات‌های تلگرام با رابط کاربرپسند همراه هستند و می‌توانند در دستگاه‌های مختلف هم کارایی داشته باشند. به عنوان مثال، امکان استفاده از ربات‌ها در سیستم عامل iOS، اندروید یا ویندوز و سایر پلتفرم‌ها وجود دارد و شاهد پشتیبانی از نسخه‌های وب هم خواهید بود. همچنین عملکرد تلگرام همانند واتساپ نیست که فقط امکان دسترسی به آن از طریق یک پلتفرم وجود داشته باشد.

به لطف همگام‌سازی سریع، کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم‌های مختلف به چت‌های خود دسترسی داشته باشند. در صورتی که مالک یک کسب و کار هستید، بهتر است در سریع‌ترین زمان یک حساب کاربری تلگرام را برای بازاریابی و پشتیبانی از شغل خود ایجاد کنید. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد نرخ بازدید تلگرام معادل 20 درصد بوده و این در حالی است که نرخ بازدید فیسبوک و اینستاگرام معادل 4 و 3 درصد اعلام شده است؛ این ویژگی توانسته تلگرام را به محبوب‌ترین پلتفرم اجتماعی تبدیل کند.

 

 

ربات تلگرام چیست؟

مشابه تمام چت بات‌هایی (ChatBot) که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید، ربات تلگرام برنامه کوچکی بوده که در کلیه کانال‌های تلگرام یا کانال‌های عمومی با ویژگی‌های هوش مصنوعی ایجاد شده است. از نظر متن می‌توان ربات‌های تلگرام را با حساب‌های ویژه‌ای مقایسه کرد که برای ایجاد نیازمند شماره تلفن نیستند. در حقیقت ربات‌ها برای شبیه‌سازی تعامل و گفت‌و‌گوی انسانی طراحی شده‌اند؛ آن‌ها می‌توانند ارائه آموزش، جستجو، پخش را به سادگی مدیریت کرده و با سایر سرویس‌ها ادغام شوند. اگر بخواهیم عملکرد ربات‌های تلگرام را شرح دهیم، می‌توان این کار را به سادگی انجام داد. ربات‌ها از یک API مخصوص استفاده می‌کنند که یک برنامه شخص ثالث مبتنی بر تلگرام است. کاربران می‌توانند با ارسال تصاویر، موقعیت مکانی، داده‌ها، متن‌ها، درخواست‌ها و سایر موارد، ارتباط خود را با ربات‌ها برقرار کرده و تعامل داشته باشند.

آموزش ساخت ربات تلگرام: ایجاد یک حساب کاربری با تلگرام و چت با Botfather

ابتدا اپلیکیشن تلگرام را برای دسکتاپ دانلود کنید. پس از انجام این کار باید با ربات اصلی تلگرام که همان BotFather است، ارتباط برقرار کنید. از آن جایی که کلیه ربات‌های تلگرام از BotFather توسعه پیدا کرده‌اند، می‌توان نام پدرخوانده ربات‌ها را جذاب توصیف کرد؛ شما باید این نام را در بخش جستجوی تلگرام پیدا کنید.

ایجاد یک حساب کاربری با تلگرام و چت با Botfather

برای راه‌اندازی یک مکالمه و دریافت پاسخ باید /start را در BotFather تایپ کنید. در ادامه یک لیست از دستورها را دریافت خواهید کرد.

ایجاد یک حساب کاربری با تلگرام و چت با Botfather - 2

همانطور که در تصاویر مشخص است، دستورهای موجود از شما می‌خواهد که ربات‌های خود را ایجاد یا ویرایش کنید. از آن جایی که در حال ایجاد نخستین ربات خود هستید، کافی است ریو /newbot ضربه بزنید تا بتوانید وارد مراحل بعد شوید.

 

دیگر آموزش های مرتبط با تلگرام را در وبلاگ تکنولایف بخوانید:
ساخت کانال در تلگرام

 

گام دوم: یک نام و نام کاربری برای دریافت رمز ایجاد کنید

دستور /newbot از شما می‌خواهد ربات خود را معرفی کرده و یک نام کاربری برای آن تعیین کنید. در حقیقت نام موردنظر همان چیزی خواهد بود که مخاطبین در یک مکالمه خواهند دید؛ آن‌ها ربات را از طریق نام پیدا خواهند کرد؛ توصیه می‌کنیم یک نام دوستانه برای ربات خود تعیین کنید. توجه داشته باشید که شرایط برای نام کاربری متفاوت خواهد بود. هنگامی که نام کاربری را وارد می‌کنید، نباید میان آن‌ها فاصله وجود داشته باشد و لازم است پسوند bot را در انتهای آن قرار دهید. همچنین نام کاربری بین 5 الی 32 کاراکتر بوده و می‌تواند شامل حروف لاتین، اعداد یا خطوط باشد. همانطور که در تصویر مشخص است، ما برای ربات خود نام کاربری FLTelegram_bot را انتخاب کرده‌ایم.

ساخت ربات تلگرام بسیار ساده

پس از ایجاد نام کاربری، یک پسورد دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که توکن برای کنترل ربات و ارسال آن به Bots API مورد نیاز است. شما باید از رمز عبور خود محافظت کرده و آن را در اختیار هیچ کاربر دیگری قرار ندهید. برخی افراد ممکن است با استفاده از ربات شما اقدام به انجام کارهای غیرمجاز کنند. شما در ادامه کار به توکن نیاز خواهید داشت؛ در صورتی که یک کاربر بتواند توکن شما را سرقت کند یا اگر ناپدید شود، بهتر است از فرمان مربوط به توکن استفاده کرده تا یک رمز عبور جدید ایجاد شود.

 

 

گام سوم: متصل کردن ربات به FlowXO

اولین قدم این است که یک حساب کاربری با FlowXO ایجاد کنید. وارد پلفترم شوید و روی نماد سبز رنگ New که در سمت راست قسمت بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در ادامه کار باید تلگرام را به عنوان پلتفرم موردنظرتان انتخاب کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، یک باکس همانند تصویر پایین نمایش داده خواهد شد. شما باید نام کاربری خود را وارد کرده و رمزی که در گذشته از BotFather دریافت کرده‌اید را قرار دهید.

متصل کردن ربات تلگرام به FlowXO

گام چهارم: ربات خود را آزمایش کنید

هنگامی که مراحل ذکرشده را انجام دادید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. ربات را ذخیره‌سازی کرده و کار آزمایش کردن آن را آغاز کنید.

آزمایش ربات تلگرام

در ادامه خواهید دید که کلیه بخش‌های ربات به صورت کاملا منطقی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. البته شما می‌توانید فیلترهایی را به آن‌ها اضافه کنید. در نهایت یک تنظیم اختیاری وجود دارد که می‌توانید آن را در BotFather بروزرسانی کرده تا سفارشی‌سازی ربات انجام شود. با انجام این کار، ظاهر ربات تغییر کرده تا با نیازهای تجاری شما همخوانی داشته باشد.

 

تلگرام همچنان بهترین پیام رسان محسوب می‌شود:
انتقال چت واتساپ به تلگرام

 

جمع‌بندی

هم اکنون شما موفق شده‌اید نخستین ربات خود را ایجاد کنید و این مسئله ما را دلگرم می‌کند. نوع کاربری که از ربات‌ها انتظار دارید به نظر و ایده‌های شما بستگی دارد. بدون تردید استفاده از ربات تلگرام می‌تواند برای انجام اقدامات گوناگون، مناسب و کاربردی باشد.

سوالات متداول

آیا ساخت ربات تلگرام ارزشمند است؟ در صورتی که دارای فروشگاه اینترنتی هستید یا خدمات خاص را به کاربران ارائه می‌کنید، بهتر است یک ربات تلگرام ایجاد کرده تا بتوانید خدمات پشتیبانی را به سادگی ارائه دهید.

آیا روش‌های دیگری هم برای ایجاد ربات تلگرام وجود دارد؟ بله؛ به عنوان مثال شما می‌توانید ربات تلگرام را از طریق زبان برنامه‌نویسی پایتون و روش‌های مشابه هم ایجاد کنید، اما در این مقاله تلاش کردیم تا ساده‌ترین و کارآمدترین روش ساخت حساب کاربری تلگرام را آموزش دهیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. میلاد

    بسیار عالی

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads