داغ ترین ها :
بعد از افتادن گوشی در آب چطور آن را نجات دهیم ؟

بعد از افتادن گوشی در آب چطور آن را نجات دهیم ؟

انداختن گوشی در آب می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود آورد و خسارت‌های آن غیرقابل جبران باشد، اما خاموش کردن فوری گوشی می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های نجات آن به حساب آید. در حقیقت چندین مرحله برای نجارت گوشی در آب افتاده وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم معرفی کنیم. شما می‌توانید روش‌های زیر را به خاطر بسپارید تا در شرایط لزوم از آن‌ها استفاده کنید. آخرین قیمت انواع گوشی موبایل را می توانید در سایت Technolife.ir مشاهده کنید.

هنگام افتادن گوشی در آب نکات زیر را مرور کنید

هنگامی که تبلت یا گوشی موبایل خیس شد، باید عملکرد سریع داشته باشید. آب و برق با یکدیگر هماهنگ نیستند و شرایط یک دستگاه الکترونیک را دشوار خواهند کرد. یک دستگاه خیس می‌تواند اتصال کوتاه را به وجود آورد و حتی باعث بروز شوک الکتریکی شود. آب می‌تواند به صفحه نمایش آسیب بزند و وارد قاب، شکاف، قسمت زیرین نمایشگر و درون حفره باتری شود. در حالت کلی نباید باعث خیس شدن گوشی یا تبلت خود شوید و در غیر این صورت باید بتوانید مراحل خاص را به سرعت انجام دهید. به صورت خلاصه تلاش برای روشن کردن گوشی یا تبلت خیس را متوقف کرده و در صورتی که می‌خواهید آن را مجددا ببینید، لازم است دستگاه خشک شود.

گوشی خیس شده در آب

ابتدا گوشی را خاموش کنید

در صورتی که گوشی شما درون آب افتاد یا در معرض آن قرار گرفت، نخستین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه است. همچنین اگر باتری گوشی شما جدا می‌شود، بهتر است آن را خارج کرده و یک گوشه‌ای برای خشک شدن قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید وقت خود را برای بررسی این که گوشی یا تبلت خیس شده هنوز هم کار می‌کند یا خیر، هدر دهید؛ انجام این کار فقط شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، مراحل خشک کردن گوشی یا تبلت خیس شده خود را انجام دهید. ما توصیه می‌کنیم لحظه‌ای را برای بررسی مشکل یا روشن شدن دستگاه هدر ندهید.

 

بخش‌های جداشدنی گوشی را خارج کنید

 

همانطور که ذکر شد، اگر گوشی قدیمی در اختیار دارید و امکان خارج کردن باتری آن وجود دارد، بهتر است این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. همچنین در کنار آن باید مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • سیم کارت؛ شما باید بتوانید سیم کارت را با حوله کاغذی خشک کرده و در مکانی ایمن قرار دهید.
  • کارت میکرو اس دی؛ کارت حافظه جانبی خود را خارج کرده و خشک کنید.

اگر گوشی درون آب دریا افتاده است باید حتما ابتدا با یک دستمال نم دار گوشی و ورودی‌های آن را تمیز کنید تا اثر مخرب نمک کمتر شود.

 

نکاتی که هنگام خرید ایفون دسته دوم باید بدانید:
راهنمای خرید آیفون دست دوم

 

گوشی یا تبلت را خشک کنید

شما نباید به جدا کردن خشاب سیم کارت یا میکرو اس دی بسنده کنید. در حقیقت شما باید هر قطره آبی که در دستگاه مشاهده کرده‌اید را پاکسازی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه قطره‌های آب در لبه‌های نمایشگر پاکسازی شده است. همچنین باید اطراف دستگاه و حاشیه پیچ‌های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. هنگامی که موفق شدید کلیه قطره‌های آب روی دستگاه یا در بخش‌های قابل دسترس را پاکسازی کنید، وقت از بین بردن رطوبت فرارسیده و بهتر است این مسئله را به خوبی مدنظر قرار دهید. آیا با روش کاهش و حذف رطوبت گوشی بدون باز کردن آن، آشنا هستید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

2 روش برای خشک کردن گوشی یا تبلت

در داخل یک گوشی موبایل یا تبلت، پردازنده‌ها، بردهای مدار و سایر بخش‌ها وجود دارد که می‌توانند مکان جمع شدن قطره‌های آب باشند. با این که روش‌های ذکرشده در بخش‌های قبل فقط مربوط به خشک کردن قطره‌های آب بود، اما هم اکنون شما می‌توانید رطوبت را هم از بین ببرید.

ظرف برنج

گوشی در ظرف برنج

 

با این که ممکن است مجبور به خرید برنج شوید، اما باید از برنج به عنوان یکی از راه‌های حذف رطوبت بخش‌های درونی گوشی موبایل یا تبلت استفاده کرد. شما باید برنج را درون یک ظرف بزرگ قرار دهید تا بتوانید دستگاه را به گونه‌ای درون آن قرار دهید که یک لایه 1 اینچ از تمام بخش‌ها وارد برنج شود. معمولا توصیه می‌شود 24 ساعت گوشی را درون ظرف برنج قرار دهید تا رطوبت بخش‌های درونی دستگاه گرفته شود و در ادامه آن را مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که دانه های برنج از طریق درگاه های گوشی وارد آن نشود.

خرید مک بوک

استفاده از ژل سیلیکا

 

آیا بسته‌های سیلیسی را که معمولا در بسته‌بندی کالاهای الکترونیکی وجود دارد، مشاهده کرده‌اید؟ آیا آن‌ها را در اختیار دارید؟ شما می‌توانید گوشی یا تبلت خود را در یک جعبه با کیسه‌های سیلیس فراوان قرار دهید و 24 ساعت درون آن قرار دهید تا رطوبت از بین برود. انجام این کار می‌تواند تاثیر زیادی در بازیابی دستگاه داشته باشد.

استفاده از ژل سیلیکا

 

چگونه هوای گلس را بگیریم؟ مطلب زیر را بخوانید:
از بین بردن حباب زیر گلس با سشوار

 

مراجعه به مراکز تعمیر مجاز

در صورتی که هیچکدام از روش‌های ذکرشده نتوانستند مشکل را حل کنند، توصیه می‌کنیم دستگاه را به صورت خاموش به مراکز مجاز تعمیر ارجاع دهید. فراموش نکنید که باید این مراکز شناخته شده باشند و نباید دستگاه خود را به مراکز غیرمجاز یا غیرحرفه‌ای منتقل کنید.

پیشگیری از افتادن گوشی یا تبلت در آب

روش‌های ذکرشده برای بدترین سناریوها هستند. شما نباید اجازه بدهید گوشی یا تبلت خیس شود. چند قطره باران نمی‌تواند مشکل ایجاد کند، اما بیشتر از آن می‌تواند فاجعه به حساب آید. بهترین کار را می‌توان پیشگیری از افتادن گوشی در آب دانست و برای دستیابی به آن، بهتر است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • از گوشی یا تبلت خود در توالت، سینک یا حمام استفاده نکنید.
  • دستگاه خود را در حمام قرار ندهید؛ بخار ناشی از آب گرم می‌تواند متراکم شود و در نتیجه مشکلات زیادی را به وجود آورد.
  • خرید گوشی‌های ضدآب مجهز به تاییدیه IP68 یا IP67 را مدنظر قرار دهید. اگر گوشی این دو گواهی ضد آب را نداشته باشد بهتر است مدل‌هایی را خریداری کنید که حداقل گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب را داشته باشند.

 

لپ تاپ گیمینگ بنر

 

جمع‌بندی

افتادن گوشی در آب برای کاربران یک تراژدی بزرگ است که می‌توان از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌ها را برای نجات گوشی در آب افتاده آموزش دهیم؛ در صورتی که شما با روش‌های عملی بهتر آشنا هستید، با ما اشتراک‌گذاری کنید.

 

 

سوالات متداول

آیا می‌توان بعد از افتادن گوشی در آب برای اطمینان، دستگاه را روشن کرد؟ خیر؛ هنگامی که گوشی درون آب افتاد، باید در سریع‌ترین آن را خاموش کرده و سپس مراحل خشک کردن را انجام دهید.

مدت زمان قرار دادن گوشی در برنج چه قدر است؟ معمولا 24 ساعت می‌تواند زمان مناسبی باشد، اما اگر میزان خیس شدن زیاد باشد، بهتر است 48 ساعت آن را درون ظرف برنج قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

34 نظر

  1. Surena

    سلام من یک گوشی a71 دارم توی زمین چمن داشتم بازی میگردم که یهو لیز خوردم و با سر رفتم تو زمین از شانسم اونجا آب جمع شده بود و گوشیم افتاد توی آب سریع خاموش کردم وقتی رفتم خونه گذاشتم تو برنج و امروز صبح دیدم خوب کار میکنه اما اسپیکرش یکم صداش کم شده اما داره کم کم صداش زیاد تر میشه

  2. محمد

    سلام خسته نباشید گوشی من pocox5pro دیشب برا چند ثانیه زیر اب رو شویی افتاد سریع خشکش کردم اما ربع ساعتی استفاده معمولی انجام دادم و بعد گوشیو خاموش کردم امروز صبح گوشی رو زدم به شارژ و بعد شارژ شدن کار کردم و مشکلی نبود ولی هنگام گیم سنگین نسبت به قبل سریع داغ میشه و پر از لگ هستش این عملکرد بخاطرافتادن توی آب هستش یا خیر؟

    1. Erfan

      پاسخ به محمد

      سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که یه گوشی هوشمند چند ساعت یا چند دقیقه توی آب بمونه کلا میسوزه گوشی که نه ضد آبه نه اینکه IP هم نداره
      1. nokia

        پاسخ به Erfan

        سلام من یه نوکیا ۵cدارم افتاده تو اب در اوردم می زنی تو شارژ فقط دکمه ها نور دارن صدا نور نداره صحفه تا ریکه
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Erfan

        سلام وقت بخیر زمان مشخصی نداره ولی هر چی طولانی تر باشه احتمال خرابی بیشتر میشه
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به محمد

      کلا وقتی میفته تو آب ممکنه اسیب جدی ببینه. بعید نیست الان گوشی شما هم خراب شده باشه
  3. Ali

    سلام . خسته نباشید من میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم گوشی من Redmi 12C هست دو روز پیش توی یه قابلمه بزرگ پر آب حدود چهل دقیقه غرق شده منم اصلا خبر نداشتم گوشیم هم دست یه بچه کوچولو بود من خبر نداشتم الانم دارم با این گوشی کار میکنم مثل قبل هست هیچ صدمه ای ندیده میخواستم بدونم حالا چیکار کنم که هیچ مشکلی براش پیش نیاد تازه خریدمش لطفا زود جوابمو بدید ممنون میشم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ali

      سلام وقت بخیر اگه کار می‌کنه که مشکلی نیست
  4. Salman

    سلام وخسته نباشید،گوشی من داخل استخرافتاد،توچند ثانیه دراوردم ودو روز گذاشتم داخل برنج،بعدبردم تعمیر کار الان همه چیزش قشنگ کار میکنه ولی شماره IMEIگوشم پاک شده وتعمیر کار هم نتونسته درستش بکنه،چطور میتونم شمارهIMEIگوشیم رو برگردونم لطفا راهنماییم کنین. ممنون

    1. مسعود

      پاسخ به Salman

      سلام گوشیم a50 هس موقع تعمیر کولر به مدت۵ ثانیه افتاد تو آب کولر وقتی بیرونش آوردم هرکار کردم خاموش نشد. بردم گذاشتم داخل کیسه برنج بعدهم با سشوار خشکش کردم و روشنش کردم ولی صفحه روشن نشد. زنگ که میخوره نمیتونم ببینم کیه ولی میتونم با هدفن جواب بدم. بنظرتون قابل تعمیر هست؟ ممنونم
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به مسعود

        سلام وقت بخیر قابل تعمیر که احتمالا هست ولی باید ببینید هزینش ارزشش رو داره یا نه به نظر من چون a50 قدیمی شده خیلی ارزش هزینه زیاد رو نداره
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Salman

      سلام وقت بخیر IMEI پاک شدنی نیست اصن متوجه نشدم
      1. نیوشا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام ببخشید من گوشیم بع مدت نیم ساعت ت استخر افتاده بود بعدش تازه فهمیدم و اینقد هول کردم ک دستگاه فقط خاموش کردم با همون گارد خیس صفحه خیس داخل کیفم گذاشتم بعد سه ساعت که به خونه رفتم خشک شده بود و داخل کیسه برنج گذاشتم گوشیم آیفون ۱۲ پرو چه راحلی پیشنهاد میدین که گوشیم باز نشه اتفاقی براش پیش نیاد ممنون میشم زود جوابمو بدین
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به نیوشا

          سلام وقت بخیر آیفون ۱۲ پرو ضد آب احتمال داره مشکلی براش پیش نیومده باشه
  5. پویا

    سلام خسته نباشید گوشی من تو دریا افتاد و سریعا برداشتم و هول شده بودم بعد که خواستم با لباسم خشک کنم گوشی خودش خاموش شد گوشیم شیامی ردمین نوت 8 هست وقتی رسیدم خونه گذاشتم تو جای برنج گوشی شیامی طوری هست که وقتی شارژ میزنی از سمت چپ بالای دستگاه یه چراغ سفید ریز روشن میشه از جای برنج که درآوردم اون تند تند روشن خاموش میشد دکمه روشن رو که نگه میداشتم فقط ویبره میخورد فقط یک سوال داشتم اصلا دستگاه درست میشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پویا

      سلام وقت بخیر آب دریا چون نمک زیادی داره آسیب جدی وارد می‌کنه باید توسط تعمیرکار دیده بشه ولی اگه برد آسیب دیده باشه هزینه بالایی داره
  6. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    آسیب دیده دستگاه قطعا

    1. محمد مهدی سالاری

      پاسخ به احسان نیک پی

      سلام گوشی من درون آب استخر افتاد زود درش آوردم وخشک کردم الان چند روزی هست وقتی داخل برنامه گوشی میروم روی صفحه نمایش مینویسه گوشی داغ هست وخد به خد از برنامه خارج میشه وطبیعی هست چون معلومه گوشی داغ هست سوال اینجاست که آیا درست میشه یا نه گوشی هم a12هست
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به محمد مهدی سالاری

        سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم به تعمیرکار نشون بدید گوشی رو حتما
  7. سارا

    سلام
    گوشی من سامسونگ a51 هست که حدود پنج ثانیه افتاد توی آب و سریع خاموش کردم و گذاشتم توی کیسه برنج و 12 ساعت بعد در آوردم و الان بعد از گذشت 7-8 ساعت صفحه دو بار سبز شد باید چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارا

      سلام وقت بخیر اگه به برد آسیب رسیده باشه به زودی کلا خاموش میشه گوشی بستگی به آسیب داره
  8. ارمان

    سلام ببخشید گوشی من pocof3عه به مدت ۱۰ ثانیه داخل اب رودخونه بوده وقتی دراوردمش خاموشش کردم ولی بعدش سه یا چهار بار روشنش کردم هیچ مشکلی نداشت ایا ممکنه که خراب بشه؟

    1. جواد

      پاسخ به ارمان

      سلام من گوشیم ۳ثانیه افتاد توی دستشویی اون راخشکش کردم وبعدا که روشن کردم روی صفحه خط های پهن افتاده وکم کم صفحه تار میشه چی شده جواب بدید ممنون
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ارمان

      سلام وقت بخیر اگه بعد چند روز بدون مشکل کار نمیکنه نه احتمالا به طور کلی اما وارد شدن آب آسیب میزنه به بخش‌های مختلف گوشی
  9. مبینا

    سلام ، ببخشید گوشی مادرم چهارشنبه افتاد تو آب دریا و دو ثانیه طول نکشید سریع از آب درش آوردم ، مدل گوشی سامسونگ a6 هست و متأسفانه باتریش جدا نمیشه ولی با اون حال تو کیسه برنج به مدت چند ساعت گذاشتیم. دوبار روشن شد که مادرم اطلاعاتش رو خالی کرد اما خاموش شد و دیگه روشن نشد ، حتی بهش زنگ میزنی زنگ میخوره

    1. سعید

      پاسخ به مبینا

      سلام گوشی من موتورلا G51 هستش نزدیک به ده دقه تو آب جوب افتاده بود وقتی پیداش کردم دیدم داره تو آب زنگ میخوره بعد سریع خاموشش کردم از طریق میک زدن آب توش روخالی کردم با سشوار و مکش جاروبرقی حسابی خشکش کردم یه شب تا صبح تو برنج گذاشتمش و بعدش یه خورده گرمش کردم لنزهاش بخار گرفت ولی باز روشنش نکردم و گذاشتم تو برنج الان باید چکارباید بکنم؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مبینا

      سلام وقت بخیر آب دریا حاوی نمک هست که به برد آسیب میزنه گوشی آسیب دیده و برای همین روشن نمیشه پاینده باشید
  10. صدرا

    سلام البته برای اسپیکر ها یک سایتی هست که با پخش صدای خاص اسپیکر را تمیز میکنید و کثیفی هارو بیرون میارد که اسمش رو یادم نیس اما تو نت سرچ کنید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%a8-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa/
ads
ads