داغ ترین ها :
تبلت قلم دار چی بخرم؟ معرفی بهترین تبلت های قلم دار بازار

تبلت قلم دار چی بخرم؟ معرفی بهترین تبلت های قلم دار بازار

تبلت‌ها وسیله همه کاره‌ای هستند که برای کارهای متفاوتی در هر محیطی می‌توانند استفاده شوند. چه در حال چک کردن ایمیل، مدیریت امور مالی، آزمایش مهارت‌های هنری خود باشید یا به طور معمولی در حال مرور یوتیوب و تماشای ویدیو باشید یک تبلت می‌تواند همه این کارها را انجام دهد. تبلت‌های قلم‌دار علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده به شما امکان طراحی، نوت برداری و سایر موارد را نیز می‌دهند. در لیستی که پیش رو برایتان تهیه کرده‌ایم به معرفی بهترین تبلت های قلم دار موجود در بازار پرداختیم. در این لیست با هر بودجه‌ای می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

معرفی بهترین تبلت های قلم دار

تمامی تبلت‌های قرار گرفته در لیست زیر از قلم پشتیبانی می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که اکثر این تبلت‌ها از قلم پشتیبانی می‌کنند؛ اما قلم به همراه ندارند و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در صورتی که تبلت به همراه خود قلم نیز داشته باشد.

تبلت قلم دار ارزان چی بخریم؟

تبلت‌هایی که در ادامه معرفی می کنیم در دسته بندی بهترین تبلت های قلم دار ارزان قرار دارند و اگر قصد خرید تبلت قلم دار برای تدریس و یا تبلت قلم دار دانشجویی را دارید می توانند گزینه های خوبی برای خرید باشند.

تبلت اپل مدل (iPad 10.2 2021 (Wifi ظرفیت 64 گیگابایت رم 3 گیگابایت

تبلت اپل مدل (iPad 10.2 2021 (Wifi

ایپد iPad 10.2 مدل 2021 یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که در این لیست وجود دارد؛ اما ویژگی‌های جانبی زیادی را درون خود جای داده است. تبلت اپل صفحه‌نمایشی از نوع Retina IPS LCD دارد که رزولوشن 2160 در 1620 را ارائه می‌کند. از ویژگی‌های جالب توجهی که اپل برای صفحه‌نمایش این محصول در نظر گرفته شیشه‌ مقاوم در برابر خش و پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست است. شدت روشنایی صفحه آن به 500 نیت می‌رسد که باعث می‌شود حتی زیر نور خورشید نیز بتوانید به راحتی محتویات موجود در صفحه را مشاهده کنید.

تبلت اپل مدل (iPad 10.2 2021 (Wifi از قلم پشتیبانی می‌کند؛ اما همراه خود قلمی ندارد و باید آن را جدا بخرید. ابعاد این محصول برابر با 250.6 در 174.1 در 7.5 میلی‌متر همراه با وزن 487 گرم است. در کل با محصولی خوش ساخت با کیفیتی بالا رو به رو هستیم که هم برای تدریس و هم برای دانشجوها کاربرد زیادی دارد.

 

قیمت تبلت اپل مدل iPad 10.2 2021

 

جدیدترین انواع تبلت را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

تبلت شیائومی مدل Pad 6 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

تبلت شیائومی مدل Pad 6

مناسب ترین تبلت قلم دار که در این لیست قرار گرفته متعلق به برند شیائومی است. تبلت pad 6 قیمت نسبتا خوبی دارد. از نظر وزن و ابعاد با محصولی 254 در 165.2 در 6.5 میلی‌متری به همراه وزن 490 گرمی رو به رو هستیم. این تبلت از قلم پشتیبانی می‌کند؛ اما به همراه آن قلمی وجود ندارد و باید قلم را به صورت جداگانه خریداری کنید. علاوه بر پشتیبانی از قلم پشتیبانی از کیبورد را نیز دارد. صفحه نمایش تبلت شیائومی 11 اینچ است و با توجه به بزرگ بودن صفحه‌نمایش به راحتی می‌توانید با تبلت طراحی کنید یا فیلم و سریال تماشا کنید. نرخ تازه سازی 144 هرتزی، پنلی از نوع IPS، نمایش 1 میلیارد رنگ و پشتیبانی از HDR10 سایر ویژگی‌های صفحه‌نمایش هستند.

منبع قدرت این محصول را تراشه Snapdragon SM8250-AC 870 5G (7 nm) تامین می‌کند؛ همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 650 برای عملکرد بهتر تراشه اصلی را همراهی می‌کند. باتری قرار گرفته در دل این محصول 8840 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و توانی مناسبی در نگهداری شارژ دارد. درضمن می‌توانید با استفاده از شارژر سریع 33 واتی مجدد آن را به سرعت شارژ کنید.

 

جدیدترین مدل های تبلت شیائومی را از تکنولایف بخرید

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین تبلت های شیائومی

 

لیست بهترین تبلت قلم دار و پرفروش بازار ایران

مدل‌هایی که در ادامه این لیست قرار گرفته‌اند بازه‌های قیمتی مختلفی دارند و قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های دانشجویی و تدریس بیشتر است.

تبلت اپل مدل iPad Air 5th Generation Wi-Fi (2022) ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad Air 5th Generation Wi-Fi (2022)

صفحه‌نمایشی که اپل برای این محصول در نظر گرفته 10.9 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. این صفحه‌نمایش میزان روشنایی 500 نیت دارد و می‌تواند محتوای در حال پخش را با رزولوشن 1640 در 2360 نمایش دهد؛ همچنین تراکم پیکسلی آن به 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. جنس شیشه صفحه‌نمایش آن نیز طوری در نظر گرفته شده که خط و خش را جذب نمی‌کند و پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست نیز دارد. از مشخصات سخت افزاری این محصول می‌توان به تراشه M1 اپل اشاره کرد که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و کاملا مناسب افرادی است که نیاز به تبلت قلم دار با کیفیت بالا دارند. تبلت اپل از قلم نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. باتری 28.6 میلی‌آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت، دوربین 12 مگاپیکسلی و سیستم عامل iPadOS 15.4 از دیگر قابلیت‌های این تبلت هستند.

 

قیمت تبلت اپل مدل iPad Air 5th Generation (2022) 

 

 

تبلت 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8 i5 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگا‌بایت

تبلت 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8 i5

سرفیس پرو 8 مجهز به تراشه Core i5 مدل 1135G7 شده و از توانایی مناسبی در اجرای برنامه‌ها برخوردار است. تبلت سرفیس 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از 8 گیگابایت رم نیز برخوردار شده است. از پورت‌های متنوع لپ تاپ سرفیس می‌توان درگاه USB Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt و جک 3.5 میلی‌متری صدا را نام برد. باتری این محصول 50 وات ساعت ظرفیت دارد و طبق ادعای سرفیس باتری آن می‌تواند تا 16 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین کند.

نوع صفحه‌نمایش استفاده شده در تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 8 از نوع PixelSense LCD است و اندازه‌ای برابر با 13 اینچ دارد. رزولوشن این صفحه‌نمایش 2880 در 1920 است و قابلیت دریافت 10 لمس به طور همزمان را نیز دارد. این صفحه‌نمایش از قلم نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارد. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این محصول سنسورهای Ambient Color Sensor (حسگر تنظیم نور صفحه و رنگ) Accelerometer (شتاب سنج)، Gyroscope (ژیروسکوپ)، Magnetometer (مغناطیس سنج) است.

 

قیمت تبلت 13 اینچی مایکروسافت Surface Pro 8 i5

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع تبلت سرفیس به تکنولایف مراجعه کنید

 

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2021 WiFi ظرفیت 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2021 WiFi

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2021 WiFi یکی از بهترین تبلت های قلم دار برای افرادی است که به دنبال محصولی با کیفیت صرف نظر از قیمت آن هستند. در پشت بدنه این محصول درگاه مغناطیسی قرار گرفته که برای نگهداری و شارژ قلم از آن استفاده می‌شود. همراه محصول قلم وجود ندارد و باید قلم مناسب آن را خریداری کنید. تبلت اپل ابعادی برابر با 247.6 در 178.5 در 5.9 میلی‌متر همراه با وزن 466 گرم دارد. تراشه‌ای که اپل برای سخت افزار این محصول در نظر گرفته M1 است و در قدرت پردازش و عملکرد بالای آن شکی نیست.

این تبلت درگاه USB Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و درگاه Display Port را نام برد. صفحه‌نمایش این محصول 11 اینچی از نوع Retina IPS LCD است که رزولوشن 1668 در 2388 را نمایش می‌دهد. صفحه‌نمایش با کیفیت این محصول ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی از HDR10، دالبی ویژن و میزان روشنایی 600 را دارد. شیشه آن نیز در برابر خط و خش مقاوم است و لک و اثر انگشت جذب نمی‌کند.

قیمت تبلت اپل مدل iPad Pro 11 inch 2021

 

برای خرید و مشاهده قیمت ایپد به تکنولایف مراجعه کنید

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 Ultra یکی از تبلت‌هایی است که علاوه بر پشتیبانی از قلم همراه خود قلم نیز دارد و نیازی به خرید ندارید. این قلم در نوار مشکی رنگ پشت تبلت قرار می‌گیرد و در صورت کم بودن شارژ نیز باتری آن پر می‌شود. میزان تاخیر قلم این محصول 2.8 میلی‌ثانیه است که نسبت به نسل‌های قبلی کاهش چشمگیری داشته است. این تبلت می‌تواند انتخاب خوبی برای طراحان باشد و برنامه اختصاصی Clip Studio Paint برای آن‌ها به صورت پیش فرض روی تبلت قرار دارد تا در صورت نیاز بتوانند به راحتی به طراحی بپردازند.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این تبلت پشتیبانی آن از کیبورد است. صفحه‌نمایش Tab S8 Ultra از نوع سوپر امولد با اندازه 14.6 اینچ است. صفحه‌نمایش بزرگ آن به شما قابلیت دیدن فضای وسیع‌تر و محتوا در ابعاد بزرگتری را می‌دهد. این صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 5 نیز در برابر خط و خش و ضربه محافظت می‌شود. در بخش سخت افزاری نیز شاهد حضور تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 هستیم که یکی از بهترین تراشه‌های سامسونگ محسوب می‌شود.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع تبلت سامسونگ به تکنولایف مراجعه کنید

 

تبلت اپل مدل iPad 10th Gen (2022) Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad 10th Gen (2022) Wi-Fi

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در معرفی بهترین تبلت های قلم دار سراغ آن رفته‌ایم مجددا محصولی از اپل است. این تبلت از تراشه A14 استفاده می‌کند که پیش‌تر این تراشه را در گوشی‌های سری 12 اپل نیز دیده بودیم. این پردازنده از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های با کیفیت برمی‌آید و از توان پردازشی مناسبی برخوردار شده است. تبلت اپل از قلم استایلوس نسل 1 پشتیبانی می‌کند؛ اما این قلم همراه تبلت نیست و در صورت نیاز باید آن را خریداری کنید.

پنل Liquid Retina IPS LCD برای صفحه‌نمایش این محصول در نظر گرفته شده که اندازه آن نیز 10.9 اینچ است. این صفحه‌نمایش با کیفیت محتوا را با رزولوشن 1640 در 2360 ارائه می‌کند و میزان روشنایی 500 نیت را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. این صفحه نمایش پس از سخت افزار تبلت از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود. باتری قرار گرفته در دل تبلت اپل 7606 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و توانایی مناسبی نیز در نگهداری شارژ دارد.

 

قیمت تبلت اپل مدل iPad 10th Gen (2022)

 

 

تبلت هواوی مدل MatePad 11 2023 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت هواوی مدل MatePad 11 2023

میت پد 11 مدل 2023 جدیدترین تبلت قلم دار هواوی محسوب می‌شود. ابعاد این تبلت برابر با 253.7 در 165.3 در 7.2 میلی‌متر است و وزن آن نیز به 480 گرم می‌رسد. صفحه‌نمایش این محصول اندازه‌ای برابر با 11 اینچ دارد و پنل آن از نوع TFT در نظر گرفته شده است. نرخ تازه سازی تبلت هواوی به 120 هرتز می‌رسد و بدون احساس لگ و کندی به راحتی از این محصول برای انجام امور مختلف استفاده کنید. پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ، پشتیبانی از گستره رنگی P3 و رزولوشن 2560 در 1600 از دیگر قابلیت‌های صفحه‌نمایش این محصول است.

قدرت مورد نیاز میت 11 را تراشه Snapdragon 865 تامین می‌کند. این محصول را می‌توان با حافظه 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت خریداری کرد؛ همچنین در صورت کم بودن فضای داخلی می‌توانید از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید. 4 اسپیکر تنظیم شده توسط هارمن کاردون به شما کمک می‌کنند تا صدای محتوا و فایل‌های در حال پخش را با بهترین کیفیت گوش کنید. باتری در نظر گرفته شده برای این محصول 7250 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و به فناوری شارژ سریع 22.5 وات و شارژ وارونه 5 وات نیز مجهز شده است. همانند اکثر مدل‌های معرفی شده در این لیست، میت 11 نیز از قلم پشتیبانی می‌کند و در صورت نیاز باید آن را بخرید.

 

انواع تبلت هواوی را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

تبلت سامسونگ مدل  Galaxy Tab S9 Ultra ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل  Galaxy Tab S9 Ultra

Tab S9 Ultra یکی از بزرگ‌ترین تبلت‌های موجود در بازار است و تمامی ویژگی‌هایی را که سامسونگ در سال 2023 برای طراحی، صفحه‌نمایش، سخت‌افزار و ورودی قلم ارائه کرده است در بر می‌گیرد. این دستگاه جدیدترین تبلت قلم دار سامسونگ است. در دل تبلت سامسونگ تراشه اسنپدارگون 8 نسل 2 قرار گرفته که یکی از بهترین تراشه‌‌های اسنپدارگون محسوب می‌شود. این تراشه قدرتمند به عملکرد مناسب و بالای تبلت کمک زیادی می‌کند. این دستگاه را می‌توانید با حافظه 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت خریداری کنید و در صورتی که به فضای ذخیره‌سازی دیگری نیاز داشتید Tab S9 Ultra از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل تبلت سامسونگ نیز اندروید 13 است و رابط کاربری One UI 5.1 دارد. این محصول از صفحه‌نمایش با کیفیتی برخوردار شده که اندازه 16.6 اینچ دارد. این اندازه برای صفحه‌نمایش به شما امکان می‌دهد تا محتوا و طراحی را در ابعاد بزرگتری انجام دهید و دید بهتری داشته باشید. Tab S9 Ultra از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند که تاخیر 2.8 میلی‌ثانیه‌ای دارد. این قلم همراه تبلت ارسال می‌شود و نیازی به خرید جداگانه ندارید. استاندارد IP68، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG، باتری با ظرفیت 11200 میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع 45 وات از دیگر ویژگی‌های تبلت سامسونگ هستند.

 

قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7

صفحه‌نمایش 11 اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل همراه با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی از ویژگی‌های تبلت سامسونگ هستند. این محصول پر طرفدار مناسب افرادی است که نیاز به تبلت با کیفیتی دارند که از قیمت مناسبی نیز برخوردار شده باشد. Snapdragon 865 5G+ وظیفه تامین قدرت مورد نیاز این تبلت را بر عهده دارد؛ همچنین تبلت سامسونگ 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم دارد. این مقدار حافظه را می‌توانید با اضافه کردن کارت حافظه جانبی آن را تا 1 ترابایت افزایش دهید.

باتری در نظر گرفته شده برای این تبلت 8000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و برای آن فناوری شارژ سریع 45 واتی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانید آن را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از USB Type-C، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و قلمی با تاخیر 9 میلی‌ثانیه از دیگر ویژگی‌های این محسوب به شمار می‌روند.

 

 

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8

آخرین مدلی که در مقاله مناسب ترین تبلت قلم دار به معرفی آن پرداخته‌ایم Galaxy Tab S8 است. این محصول نسخه ساده‌تر مدل اولترا و پلاس سری تبلت‌های S8 است که از قابلیت‌های جالب توجهی در کنار قیمتی کمتر بهره‌مند شده است. تبلت سامسونگ از قلمی با تاخیر 6.2 میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند که نسبت به مدل قبلی خود که در این مقاله نیز معرفی کردیم تاخیر کمتری دارد و بهبود یافته است. قلم همراه تبلت در جعبه وجود دارد و نیازی به هزینه کردن اضافه ندارید.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 جزو سخت افزار قدرتمند این تبلت محسوب می‌شود که از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه‌تان به راحتی بر می‌آید. این محصول امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی را نیز دارد و می‌توانید در صورت نیاز از کارت حافظه microSDXC استفاده کنید. صفحه نمایش این تبلت 11 اینچ از نوع TFT LCD است که توسط گوریلا گلس 5 از آن در برابر خط و خش و ضربه محافظت می‌شود. باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی این محصول مجهز به فناوری شارژ سریع 45 وات شده که طبق ادعای سامسونگ در 80 دقیقه کامل شارژ می‌شود.

قیمت تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G -X706

جمع‌بندی

در این مقاله در جواب به این سوال که تبلت قلم دار چی بخرم مدل‌های زیادی از برندهای مختلف را به شما معرفی کردیم. تمامی مدل‌های فوق از قلم پشتیبانی می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها داخل جعبه قلم ندارند و در صورت نیاز باید آن را جداگانه خریداری کنید. در لیست بهترین تبلت های قلم دار موجود در بازار که تهیه کردیم تبلت‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت وجود دارند که با هر بودجه می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

سوالات متداول

تبلت قلم دار برای تدریس کدام مدل بهتر است؟

در لیست فوق دستگاه‌های تبلت اپل مدل (iPad 10.2 2021 (Wifi و تبلت شیائومی مدل Pad 6 را به عنوان تبلتی خوش قیمت برای تدریس و دانشجوها معرفی کردیم.

بهترین تبلت قلم دار چه مدلی را خریداری کنیم؟

تبلت سامسونگ مدل  Galaxy Tab S9 Ultra را می‌توان به عنوان بهترین تبلت قلم دار معرفی شده در این لیست معرفی کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%b1/
ads
ads