داغ ترین ها :
بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

با بهترین تلویزیون‌های 4K به تماشای فوتبال بنشینید و لذت ببرید. هر صفحه نمایشی که در بازار می‌بینید به نحوی طراحی شده‌اند که به فضای فیلم‌های بلاک‌باستر مورد علاقه شما جان می‌دهد، اما در تماشای بازی‌ها و تماشای مسابقات ورزشی مثل فوتبال که سرعت مطرح است داستان متفاوت است. برخی از تلویزیون‌ها به نوعی مختص تماشای فوتبال و ورزش‌های پرحرکت طراحی شده‌اند برای اینکه هیچ صحنه‌ای را از دست ندهید و با کیفیت دلخواه‌تان تماشا کنید. اتومبیل‌های مسابقه‌ای و هر حرکت کوچک را با چشم تعقیب کنید. تماشای ورزش در خانه تجربه متفاوتی نسبت به نشستن در کنار زمین یا کنار رینگ دارد، تلویزیون‌های پیشرفته امروزی که فوق عریض هستند مسابقات ورزشی را در حد دلخواه و نزدیک به واقعیت نمایش نمی‌دهند. صفحه نمایش‌های Dolby Vision و Dolby Atmos به شما این حس را می‌دهد که انگار در میانه بازی یا مسابقه هستید.

جان کولینگ، معاون ارشد سرگرمی دالبی، به هالیوود ریپورتر می‌گوید: برای طرفداران ورزش، «زمان هیجان‌انگیزی است، اما ما تنها در ابتدای راهی هستیم که Dolby Vision و Dolby Atmos می‌توانند به دنیای پخش زنده بیاورند.»

نگاهی به انواع مختلف تلویزیون برای تماشای ورزش، و همچنین ترفندهایی برای طرفداران خاص ورزش و فوتبال.

 

تکنولایف فروشگاه اینترنتی تلویزیون با آفرهای ویژه: قیمت تلویزیون

 

QLED در مقابل OLED چه تفاوتی دارد؟

قبل از خرید یک تلویزیون جدید، مهم است که تفاوت‌های بین انواع صفحه ‌نمایش، عمدتاً نمایشگرهای QLED و OLED را بدانید.

QLED گونه‌ای مبتنی بر نمایشگر کریستال مایع (LCD) است که اشباع رنگ نمایشگر را با استفاده از نور پس‌زمینه LED، همراه با مواد تبدیل رنگ پیشرفته به نام «نقاط کوانتومی» که اغلب به اختصار QD خوانده می‌شود، افزایش می‌دهد. ال سی دی دارای یک صفحه نمایش شفاف است که به خودی خود نور ایجاد نمی‌کند. در عوض، این صفحه‌ها با نور پس‌زمینه ترکیب می‌شوند که اغلب از مجموعه‌ای از ال‌ای‌دی‌ها (دیودهای ساطع‌کننده نور) برای روشن کردن پیکسل‌های پنل استفاده می‌شود.

OLED یا دیود ساطع نور ارگانیک، «می‌تواند هر پیکسل را در یک سطح جداگانه روشن کند و نور پس‌زمینه را غیر ضروری کند. هر فناوری مزایای خود را دارد، و همه آنها به طور قابل توجهی در ده سال گذشته بهبود یافته‌اند، به ویژه وقتی که با ویژگی‌هایی مانند HDR همراه شوند. بهترین انتخاب بستگی به اولویت خودتان دارد. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.»

رفرش در مقابل نرخ فریم: تفاوت چیست؟

فرقی نمی‌کند گیمر، طرفدار ورزش یا علاقه‌مند به فیلم باشید، دانستن تفاوت بین نرخ تازه‌سازی تلویزیون و نرخ فریم نیز به تصمیم‌گیری در مورد بهترین صفحه نمایش کمک می‌کند.

«نرخ تازه‌سازی به سرعت بروزرسانی (یا تازه‌سازی) صفحه‌نمایش تصویری که نمایش داده می‌شود اشاره دارد.»

این را نباید با نرخ فریم اشتباه گرفت، که توضیح می‌دهد چه تعداد فریم (تصاویر جداگانه) توسط محتوا، مانند یک فیلم یا بازی، در تلویزیون نمایش داده می‌شود. به عبارت ساده‌تر، نرخ به روز‌رسانی تلویزیون باید به طور معنی‌داری با نرخ فریم هماهنگ شود، اما این چیزی‌ست که مصرف‌کنندگان نباید بیش از حد نگران آن باشند. زیرا نمایشگرهای مدرن این فرآیند را برای آنها انجام می‌دهند.

پشتیبانی از 24 و 60 فریم در ثانیه (fps) مدتی است که در تلویزیون‌های مدرن در دسترس بوده است. نرخ فریم بالاتر (حدود 60 فریم در ثانیه) معمولاً در ورزش‌ها استفاده می‌شود تا بازی‌ها روان‌تر به نظر برسند. “این یک انتخاب کاربردی برای اطمینان از طبیعی به نظر رسیدن عمل است، مانند یک کوارتربک که یک پاس را به یک گیرنده بازی پرتاب می‌کند.” و در بازی، نرخ فریم بالاتر (مانند 120 فریم در ثانیه) به ویژه با معرفی کنسول‌های بازی نسل بعدی، بیشتر پشتیبانی می‌شود. [آنها] به بازیکنان این امکان را می دهند که در عرض چند ثانیه نسبت به آنچه روی صفحه می‌بینند، واکنش نشان دهند. این در دنیای بازی‌ها رقابتی بسیار بزرگ است. اگر بازی برای شما مهم است، باید در خرید تلویزیون بعدی خود به دنبال آن باشید.

 

با چه برنامه هایی روی گوشی فوتبال ببینیم؟

اپلیکیشن پخش زنده فوتبال

 

بهترین فاصله برای راه اندازی تلویزیون چیست؟

«فاصله بین کاناپه و تلویزیون می‌تواند بر تجربه تماشای شما تأثیر بگذارد، اما فاصله بهینه تعادل بین آنچه برای شما بهتر به نظر می‌رسد، توصیه‌های علمی و آنچه قصد دارید، تماشا کنید است.» بسیاری از بینندگان تصور می‌کنند که تلویزیون‌های با صفحه بزرگ 55 اینچی یا بزرگتر نیاز به فاصله طولانی‌تری بین کاناپه و تلویزیون دارند، اما باید گفت که همیشه اینطور نیست.

از آنجایی که وضوح تلویزیون‌های مدرن نیز در طول زمان افزایش یافته‌است، ممکن است برعکس باشد. به‌طور کلی، برای اکثر انواع محتوا، اگر فاصله بین کاناپه و تلویزیون بیشتر از سه برابر ارتفاع تصویر عمودی تلویزیون (فاصله بین بالا و پایین صفحه نمایش شما) باشد، تصاویر شروع به از دست دادن جزئیات می‌کنند. برای کسانی که با کیفیت 4K تماشا می‌کنند، «این فاصله باید حتی نزدیک‌تر باشد (به طور دقیق حدود 1.5 ارتفاع تصویر) زیرا چشمان ما نمی‌توانند جزئیات دقیق پیکسل‌های جداگانه را از دورتر متمایز کنند.»

این بدان معناست که یک تلویزیون 65 اینچی باید حدود چهار فوت از مبل شما فاصله داشته باشد، «اما بسیاری از مردم احتمالاً اینقدر نزدیک نمی‌نشینند در حالی که دیگران ممکن است برای خرید تلویزیون بزرگتر در بازار باشند.»

به همین دلیل است که تلویزیون با HDR یا Dolby Vision هنگام جستجوی خرید بعدی شما باید در اولویت باشد. این فناوری‌ها بزرگترین پیشرفت‌ها را در کیفیت تصویر ایجاد می‌کنند و خوشبختانه برای مصرف‌کنندگان، فاصله مشاهده با HDR بسیار مهم است، زیرا چشمان ما می‌توانند رنگ‌های بیشتر، روشنایی بالاتر و کنتراست بهتر را از فواصل دورتر ببینند. HDR حتی می‌تواند باعث شود تصاویر دارای جزئیات بیشتری باشند. این فناوری همچنین 4K و HDR را با هم ترکیب می‌کند، بنابراین اگر تلویزیون HDR یا Dolby Vision خریداری کنید، از  قابلیت 4K نیز برخوردار می‌شوید.

 

مقایسه تلویزیون X-Vision با GPlus:
تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

 

بهترین راه برای تنظیم بلندگوهای تلویزیون چیست؟

بینندگانی که خواهان بهترین تجربه صوتی هستند باید روی نوار صوتی(ساند بار) یا سیستم صوتی سینمای خانگی سرمایه‌گذاری کنند. اگر آماده خرید یک دستگاه نیستید یا تلویزیون شما از قبل به Dolby Atmos مجهز شده است، چند راه برای اطمینان از صدای مطلوب وجود دارد:

تلویزیون خود را بالای یک میز قرار دهید «بیشتر تلویزیون های جدید دارای بلندگوهایی رو به پایین هستند که در پشت پنل قرار گرفته‌اند قرار دادن تلویزیون خود در بالای یک مرکز سرگرمی یا میز به صدا اجازه می دهد تا از سطح خارج شود و در سراسر اتاق منعکس شود، که تجربه صدای کامل تری ایجاد می کند.

نوار صوتی خود را نصب کنید یا آن را در لبه مرکز سرگرمی خود قرار دهید.

به اتاق‌های بزرگ کمک کنید تا صدا را جذب کنند. اگر فضای شما بیش از حد پژواک به نظر می‌رسد، قرار دادن فرش، آویزان کردن آثار هنری روی دیوار یا نصب پرده‌ها می‌تواند به جذب صدا کمک کند.

در نتیجه آنچه مهم است سلیقه شماست و اینکه چه میزان بودجه برای تلویزیون خود هزینه می‌کنید و چه سیستم صوتی را بر می‌گزینید.

 

پورت های تلویزیون و کاربرد آنها را بشناسید:
پورت های ورودی تلویزیون

 

سوالات متداول:

بهترین تلویزیون برای تماشای football کدام است؟ به‌طور کلی تلویزیون‌های جدید که از فریم ریت بالایی برخوردار هستند، در صورت قرار گرفتن در فاصله مناسب کیفیت خوبی را برای تماشاچیان رقم می‌زنند.

کدام تلویزیون برای دیدن ورزش بهتر است؟ تلویزیون‌های ultra HD  سامسونگ و QLED ال جی و همچنین کلیه تلویزیون‌های 4K با فریم ریت بالا.

فرق QLED و OLED چیست؟ QLED گونه‌ای مبتنی بر نمایشگر کریستال مایع (LCD) است که اشباع رنگ نمایشگر را با استفاده از نور پس‌زمینه LED همراه با مواد تبدیل رنگ پیشرفته به نام «نقاط کوانتومی» که اغلب به اختصار QD خوانده می‌شود، افزایش می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b4%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/
ads
ads