داغ ترین ها :
راهنمای خرید مک بوک اپل

راهنمای خرید مک بوک اپل

موقع خرید مک بوک، به‌خصوص اگر اولین باری باشد که قصد خرید مک بوک دارید، به یک راهنمای خرید مک بوک احتیاج دارید تا به شما بگوید چه مک بوکی مناسب شما است و موقع خرید لازم است به چه ویژگی‌هایی توجه داشته باشید. این مقاله، در واقع یک راهنمایی برای خرید مک بوک خواهد بود و قرار است به شما بگوید برای انتخاب مک بوک چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید. 

 

برای مشاهده لیست قیمت روز انواع مک بوک با گارانتی معتبر روی لینک بزنید: قیمت لپ تاپ اپل

 

نکات خرید مک بوک

کدام مک بوک را بخریم؟ برای اینکه راهنمای خرید مک بوک را گام به گام به صورت صحیح پیش ببریم، ما در هفت مورد جداگانه به ویژگی ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

۱. پردازنده (اپل سیلیکون یا اینتل؟)

در سال ۲۰۲۰ اپل بی‌خیال پردازنده‌های اینتل شد و سراغ تراشه‌های سیلیکون اپل رفت. در عین حال که استفاده از چنین تراشه‌های قدرتمندی در این لپ تاپ‌های نازک  تا پیش از آن رایج نبود، این تراشه‌ها مصرف انرژی بسیار پایینی داشتند.  استفاده از این تراشه‌ی درونی، منجر به این شد که تمامی لپ تاپ‌های اپل ساختاری یکپارچه و یک شکل داشته باشند و برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده‌های اپل بهتر بتوانند برنامه‌های آن‌ها را بهینه‌سازی کنند.

البته نمی‌توان گفت که پردازنده‌های اینتل که سابقا در مک بوک استفاده می‌شدند بد بودند. این تراشه‌ها، به کاربران اجازه می‌دادند بتوانند از طریق بوت کمپ ویندوز را روی مک نصب کنند و برنامه‌های زیادی را روی سیستم خود اجرا کنند. با این حال، آن‌ها از نظر کارآیی رقیب قدری برای سیلیکون اپل محسوب نمی‌شدند و بهتر است موقع خرید لپ تاپ مک بوک، مدل‌هایی را انتخاب کنید که به این تراشه مجهز هستند. در حال حاضر می‌توانید مک‌بوک اپل را با پردازنده M1 و M2 خریداری کنید. مک بوک پرو M2 در حال حاضر بهترین مدل لپ تاپ اپل محسوب می‌شود.

۲. سایز نمایشگر و کیفیت تصویر

macbook screen size

یکی از اولویت‌های شما موقع انتخاب لپ‌تاپ، باید اندازه‌ی نمایشگر و کیفیت آن باشد. با این که تمامی مک‌بوک‌ها در حال حاضر به نمایشگر Retina مجهز هستند، بعضی از آن‌ها بهتر از بعضی دیگر هستند. 

اگر مدل ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پرو را در نظر بگیریم، باید گفت که این دو مدل مک بوک تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی می‌کنند. حتی اگر برای شما سخت باشد که فرق نرخ نوسازی ۶۰ هرتز با ۱۲۰ هرتز را متوجه شوید یا برایتان چندان مهم نباشد، اگر عکاس حرفه‌ای، طراح گرافیک، فیلمساز یا تدوینگر باشید، نرخ نوسازی بالاتر محتوای تصویری بهتری را برایتان رقم می‌زند.

از لحاظ سایز نمایشگر، بیشتر سلیقه‌ی فردی دخیل است. برای استفاده‌ی معمولی و روزمره مدل ۱۳ اینچی مک بوک ایر گزینه‌ی خوبی است. برای استفاده‌های حرفه‌ای، بهتر است سراغ مک بوک پرو ۱۶ اینچی بروید. البته که مدل دوم سنگین‌تر هم هست و اگر قرار باشد آن را مدام با خود حمل کنید، باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

 

مک بوک مناسب ترید چی بخریم؟
بهترین مک بوک برای ترید

 

۳. نو یا دست دوم

گران بودن مک بوک در ایران، موجب شده تا خیلی از افراد موقع خرید، نیم نگاهی هم به مک بوک‌های دست دوم داشته باشند. 

اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشید، بهتر است سراغ مک بوک نو بروید و از خرید مدل‌های استفاده‌ شده بپرهیزید. یک لپ تاپ جدید کمتر احتمال دارد که مشکل داشته باشد. همچنین، همراه با گارانتی به دست شما می‌رسد و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید می‌توانید پیگیری کنید. 

با این حال، اگر نتوانستید مک بوک جدید خریداری کنید، بهتر است سراغ کسی فروشنده‌ای بروید که به او اطمینان دارید. در زمان خرید مک‌بوک دست دوم باید به سایکل باتری این محصول توجه کنید. توجه داشته باشید که لپ تاپ مک مورد نظر شما آسیب فیزکی ندیده باشد. شماره سرایل دستگاه را با شماره سریال روی جعبه هم چک کنید. مشخصات سخت‌افزاری را هم چک کنید تا دقیقا همان‌چیزی باشد که انتظارش را دارید.

۴. رم و حافظه داخلی

مورد پراهمیت دیگر در راهنمای خرید مک بوک، رم و ظرفیت داخلی است. برای دانشجویان و کسانی که یک کاربری عادی از مک دارند، مک بوک ایر M1 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی گزینه مناسبی است. تراشه‌ی M1 یک تراشه‌ی قدرتمند است و این میزان حافظه و رم نیز کار شما را راه می‌اندازد. 

اما اگر تدوینگر، انیمیشن‌ساز، طراح یا توسعه‌دهنده هستید و به‌طور کلی به واسطه‌ی کار خود به حافظه بیشتری احتیاج دارید، باید سراغ مک بوکی با حداقل ۱۶ گیگابایت رم بروید. 

توجه داشته باشید که برخلاف دیگر لپ تاپ‌ها، مک بوک به شما امکان ارتقا حافظه را نمی‌دهد پس یکی از نکات خرید مک بوک که باید به آن توجه داشته باشید این است که از همان اول مدلی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. 

۵. درگاه ها

اگر قرار است چندین کابل به مک بوک خود وصل کنید، از همان ابتدا و موقع خرید به تعداد درگاه‌ها توجه کنید. در دو مدل مک بوک ایر یعنی M1 و M2 فقط دو درگاه تاندربولت تایپ C و یک درگاه برای هدفون دارد. در M2، یک درگاه هم برای شارژ Magsafe دیده می‌شود ولی خبری از درگاه دیگری نیست و لازم است تجهیزات و دانگل‌های کافی برای اتصالات بیشتر را جداگانه خریداری کنید.

مدل‌های مک بوک پرو، به‌خصوص مدل‌های ۱۴و ۱۶ اینچی آن، یک درگاه تاندربولت ۴ بیشتر از مک بوک ایر دارند و به یک درگاه HDMI هم مجهز هستند. بهتر است برای مک‌بوک خودتان حتما یک هاب یو اس بی تهیه کنید.

 

بهترین مدل مک بوک در بازار فعلی کدام است:
بهترین لپ تاپ اپل

 

۶. باتری

مورد دیگری در راهنمای خرید لپ تاپ مک بوک که خیلی مهم است و اکثر افراد باید به آن توجه کنند، ظرفیت و ماندگار باتری است. به لطف تراشه‌ی M1، مک بوک ایر و مک بوک پرو ماندگاری خوبی دارند. باتری مک بوک پر، تا ۱۳.۵ ساعت دوام دارد و مک بوک ایر، تا ۱۱ ساعت. 

باتری‌ بزرگی که در مک بوک پرو ۱۶ اینچی استفاده شده، تا ۱۲ ساعت ماندگار است اما گردش فن داخلی آن هم تا حدی سروصدا ایجاد می‌کند. مک بوک ایر فاقد فن است و از این جهت، هیچ صدایی تولید نمی‌کند.

۷. مک بوک پرو یا ایر

Apple-MacBook-vs-macbook-air

شاید یکی از اساسی‌ترین سوال‌ها که هر کس موقع خرید از خود می‌پرسد این باشد: مک بوک ایر بهتر است یا مک بوک پرو؟

مک بوک ایر اولین مدلی است که اپل سراغ ساختش رفت. این مک بوک‌ها همانطور که از نامشان مشخص است سبک و نازک هستند و موقع سفر یا جابه‌جایی فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند و دست را خسته نمی‌کنند. مدل دوم یعنی مک بوک پرو، مدل حرفه‌ای است که برای کارهای تخصصی مانند طراحی و تدوین گزینه مناسبی است. این لپ تاپ‌ها قدرت بیشتری هم دارند.

از نظر ظاهری نیز، رنگ و تا حدودی طراحی دو لپ تاپ با هم فرق می‌کند. اگر کار شما با لپ تاپ یک کار ساده و روزمره است، مدل ایر را انتخاب کنید. اگر لپ تاپ را برای کار می‌خواهید، مک بوک پرو مناسب شما است.

 

پارت نامبر Macbook چه چیزی را مشخص می‌کند؟
تفاوت پارت نامبر های مک بوک

 

جمع بندی 

خرید یک مک بوک، به‌خصوص اگر بار اولتان باشد که از لپ‌تاپ‌های اپل خریداری می‌کنید، لازمه‌ی تحقیق و اطلاعات کافی است. در این مقاله سعی کردیم تا اساسی‌ترین چیزهایی که باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم. در صورتی که این مقاله برایتان مفید بود، خوشحال می شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، اگر نکات دیگری را می‌شناسید که به آن‌ها نپرداختیم، خوب است در بخش نظرات قرار دهید.

سوالات متداول

مک بوک ایر بهتر است یا مک بوک پرو؟

اگر لپ تاپ اپل را برای کاربری عادی روزمره یا دانشجویی می‌خواهید، مک بوک ایر گزینه بهتری است و اگر آن را برای کارهای تخصصی مانند طراحی انتخاب می‌کنید، مک بوک پرو یک لپتاپ حرفه‌ای و کارآمدتر است.

آیا مک بوک ایر برای دانشجویان خوب است؟

بله. این لپ تاپ سبک و کم وزن، یک گزینه‌ی عالی برای دانشجویان، دانش آموزان و انواع کاربری غیر حرفه‌ای است.

موقع خرید مک بوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

اندازه‌ی نمایشگر، پردازنده، ظرفیت داخلی و رم و باتری مک بوک نکاتی هستند که باید حتما به آن‌ها توجه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. Z

    با عرض سلام و وقت به خیر ببخشید چه لپ تاپی برای کاری فتوشاپ یا کار های نیمه حرفیه ای توی بحث گرافیک با رنج قیمتی 50 ،60 میلیون مناسب است؟
    باتشکر.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Z

      1. Z

        پاسخ به احسان نیک پی

        باسلام خیلی متشکرم از پاسختون، امکان دارد از مک بوک ها هم چند نمونه معرفی کنید با همین رنج قیمت؟خیلی متشکرم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Z

          مک بوک پرو m2 می‌تونید بگیرید مک بوک ایر m2 نسخه 15 اینچ هم می‌تونید انتخاب خودم به شخصه ایر m2 نسخه 15 اینچ ولی مک بوک پرو m2 به دلیل داشتن فن در صورت استفاده سنگین پایداری بالاتری داره انتخاب با خودتون
          1. Z

            پاسخ به احسان نیک پی

            خیلی خیلی ممنونم❤
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به Z

              پیروز باشید🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9/
ads
ads