داغ ترین ها :
علت ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید

علت ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید

با فیلتر شدن تلگرام واتساپ به محبوب‌ترین مسنجر در کشور تبدیل شد و حالا با توجه به فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند در بین تمام افراد جامعه این برنامه بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است و کاربران در جهت آموزش، گفتگو و حتی فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

اما آیا شما با قابلیت‌های مختلف واتساپ و تنظیمات مختلف آن آشنا هستید؟ آیا می‌دانید نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری چگونه است؟ با نحوه ذخیره عکس واتساپ در گالری ایفون آشنایی دارید؟ در این مطلب روش ذخیره شدن و ذخیره نشدن محتوا واتساپ در گالری گوشی را به شما آموزش داده و در ادامه به تنظیمات مختلف برنامه واتساپ می‌پردازیم.

 

انواع گوشی از اقتصادی تا پرچمدار در فروشگاه تکنولایف موجود است: قیمت روز گوشی

 

نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری

برای ذخیره کردن فیلم‌های واتساپ در گالری باید ابتدا این ویدئوها را به طور کامل دانلود کنید. پس از دانلود شدن ویدئوها به روی آن کلیک کرده و سه نقطه موجود در بالا سمت راست تصویر را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه Save را انتخاب کنید تا فیلم واتساپ شما در حافظه گوشی ذخیره شده و طبیعتا در گالری گوشی نمایش داده شود.

ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید

در پاسخ به این سوال که چگونه عکس های واتساپ را در گالری ذخیره کنیم باید بگوییم شما دو راه کلی را می‌توانید پیش بگیرید. راه اول برای ذخیره کردن عکس واتساپ در گالری این است که شما به روی آن کلیک کرده و از بالا سمت راست سه نقطه موجود را انتخاب کرده و گزینه Save را انتخاب کنید.

راه دوم هم این است که به تنظیمات واتساپ بروید (از طریق سه نقطه بالای برنامه و گزینه Settings) و به بخش Chats مراجعه کنید. از طریق این بخش گزینه Media visibility را روشن کنید تا محتوای جدید در گالری شما نمایش داده شود.

اما دلیل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری آیفون و برندهای دیگر چیست؟ اول این که برای نمایش عکس و فیلم ذخیره شده باید به گوشی کمی زمان دهید تا محتوا را از حافظه شناسایی کرده و در گالری به شما نمایش دهد و ثانیا ممکن است دلیل ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری آیفون عدم دسترسی گالری به فایل‌های واتساپ باشد. البته احتمالا از طریق گزینه Media visibility محتوای مورد نظر شما در گالری نمایش داده خواهد شد.

 

آموزش نحوه مدیریت حافظه ذخیره سازی واتساپ
پاك كردن حافظه پنهان واتساپ در ايفون

 

چه کار کنیم فیلمهای واتساپ در گالری ذخیره نشود؟

فرقی نمی‌کند که به دنبال ذخیره نشدن عکس واتس اپ در گالری سامسونگ باشید یا برای شما سوال باشد که چگونه ذخیره خودکار واتساپ را غیر فعال کنیم در اندروید، در هر صورت باید به تنظیمات واتساپ و سپس بخش Chats مراجعه کرده و گزینه Media visibility را غیرفعال کنید.

با انجام این کار دیگر عکس و فیلم شما به صورت خودکار در گالری گوشی نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید هر عکس و فیلم دلخواه را صرفا با ذخیره کردن آن به گالری گوشی منتقل کنید و به این شکل کنترل بیشتر و بهتری به روی محتوای دانلود شده در واتساپ خواهید داشت.

تنظیمات برنامه واتساپ

وارد برنامه واتساپ شوید و به روی سه نقطه موجود در بالا سمت راست کلیک کنید. در این مرحله Settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید. در صفحه اصلی تنظیمات گزینه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به طور مجزا به هر کدام خواهیم پرداخت.نحوه ذخیره فیلم واتساپ در گالری

بخش Account

در این بخش تنظیمات مختلفی وجود دارد. گزینه اول Privacy است و زمانی که به آن وارد شوید گرینه اول تا چهارم برای این است که مشخص کنید چه کسی بتواند مثلا پروفایل شما یا زمان آنلاین بودن شما را مشاهده کنید. این اطلاعات را می‌توانید برای همه، برای مخاطبین خودتان و یا فقط برای خودتان قابل مشاهده کنید.

گزینه Read receipts در صورت روشن بودن باعث می‌شود هم شما و هم دیگران بتوانید زمان خوانده شدن یک پیام را مشاهده کنید. اگر این گزینه را خاموش کنید دیگر قادر نخواهید بود افرادی که در یک گروه پیام شما را مطالعه کرده‌اند را مشاهده کنید و از طرف دیگر شما نیز برای دیگران در این بخش نمایش داده نخواهید شد.

گزینه Default message time به شما اجازه می‌دهد تا برای چت‌ها جدید خود تایمر تعیین کنید. با این کار اگر مثلا تایمر را به روی 24 ساعت قرار دهید هر روز چت‌ها شما حذف می‌‌شود و تنها 24 ساعت چت‌های در لیست شما حضور خواهند داشت.

گزینه‌های بعدی برای این است که مشخص کنید چه کسانی اجازه اضافه کردن شما به گروه‌ها را داشته باشند و همچنین چه افرادی را در واتساپ بلاک کرده‌اید. گزینه آخر این لیست به نام Fingerprint lock به شما اجازه می‌دهد تا برای ورود به واتساپ از حسگر اثر انگشت خود کمک بگیرید و به نوعی برنامه واتساپ را قفل کنید.

از بخش Privacy که خارج شوید گزینه بعدی Security است که در صورت روشن کرده به روی دستگاه مورد نظر کد امنیتی ارسال می‌کند. گزینه بعدی Two-step verification یا ورود دو مرحله‌ای است که امنیت اکانت شما را افزایش داده و پیشنهاد می‌کنیم آن را روشن کنید.

بخش بعدی Change number است که به شما اجازه می‌دهد شماره اکانت واتساپ خود را تغییر دهید. گزینه Request account info گزارشی از اطلاعات اکانت شما و تنظیمات آن تهیه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد و در نهایت گزینه Delete my account برای پاک کردن کلی اکانت شما است.ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید

 

آموزش پاك كردن گروه در واتس اپ توسط ادمین
بستن گروه در واتساپ

 

بخش Chats

گزینه اول این بخش Theme است که اجازه می‌دهد شما ظاهر Light، Dark و یا هر دو (متناسب با فعال بودن و نبودن دارک مود برای گوشی) را برای واتساپ خود انتخاب کنید. گزینه Wallpaper اجازه می‌دهد تا شما پس‌زمینه گفتگوهای خود را تغییر دهید. می‌توانید از عکس‌های پیش فرض خود واتساپ یا حتی عکس‌های موجود در گالری خود استفاده کنید.

گزینه Enter is send در صورت روشن بودن باعث می‌شود تا اینتر کیبورد به جای رفتن به خط بعدی پیام مورد نظر شما را ارسال کند. گزینه بعدی Media visibility است و همان طور که در بالا نیز توضح دادیم روشن بودن این گزینه باعث ذخیره عکس واتساپ در گالری ایفون و اندروید می‌شود. پس اگر برای شما سوال است که چگونه عکس های واتساپ را در گالری ذخیره کنیم باید این گزینه را در حالت روشن قرار دهید و اگر به هر دلیلی به ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری اندروید نیاز دارید این گزینه را خاموش کرده و یا در حالت خاموش قرار دهید.

گزینه Font size به شما کمک می‌کند تا اندازه فونت واتساپ را کوچک یا بزرگ کنید. گزینه Keep chats archived در صورت روشن بودن باعث می‌شود که چت‌های آرشیو شده در صورت دریافت پیام نیز به صفحه اصلی باز نگردند و به نوعی فقط از طریق بخش خود آرشیو قابل دسترسی باشند.

دو گزینه Chat backup و Chat history نیز به شما کمک می‌کند تا از چت‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و یا اطلاعات خود را به صورت فایل ذخیره کنید.

بخش Notifications

گزینه اول این بخش Conversation tones است و باعث می‌شود شما هنگام دریافت و حتی ارسال پیام صدایی به گوشتان برسد. در گزینه‌های بعدی می‌توانید این صدا را شخصی سازی کرده و برای آن ویبره در نظر بگیرید. گزینه Use high priority notifications باعث می‌شود شما یک پیش نمایش از پیام خود در بالای صفحه دریافت کنید.

گزینه Reaction notifications در صورت روشن بودن باعث می‌شود تا شما حتی برای پیام‌های واکنش نیز نوتیفیکیشن دریافت کنید. گزینه‌های بعدی همین تنظیمات است اما با این تفاوت که برای گروه‌ها اعمال می‌شود و نه برای چت‌های شخصی.

 

چگونه در واتساپ بیزینس دو اکانت داشته باشیم؟
چگونه دو واتساپ داشته باشیم

 

بخش Storage and data

به محض وارد شدن به این بخش شما گزینه‌ای تحت عنوان Manage storage مشاهده می‌کنید. وارد این بخش که شوید به طور دقیق به شما نمایش داده می‌شود که هر چت شخصی یا گروهی چه مقدار از حافظه گوشی شما را اشغال کرده است. اگر گوشی شما ظرفیت کمی دارد حتما اطلاعات را از این طریق به طور مرتب حذف کنید.

البته باید در نظر داشت که هر چتی را حذف کنید کلیه‌ محتوای موجود در آن به جزو نوشته‌ها حدف خواهد شد و دیگر نمی‌توانید عکس‌ و فیلم‌ها و حتی ویس‌های موجود در چت را مورد استفاده قرار دهید.ذخیره نشدن عکس واتساپ در گالری آیفون

به صورت پیش فرض واتس اپ قابلیتی دارد که عکس‌ها و ویدئوها را بدون این که شما به روی آن‌ها کلیک کنید دانلود می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود حجم زیادی از اطلاعاتی که نیازی به آن‌ها ندارید هم به روی گوشی شما ذخیره شود و اینترنت بسیار بیشتری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خاموش کردن این قابلیت در واتس اپ به تنظیمات درون خود واتس اپ بروید و سپس به روی Storage and data کلیک کنید. در این بخش هر سه گزینه‌ی When using mobile data، When Connected on Wi-Fi و When roaming را به ترتیب انتخاب کرده و تیک مقابل تمام موارد را خاموش کنید.

گزینه آخر این بخش هم Photo upload quality است که به صورت پیش فرضه به روی حالت Auto قرار دارد. شما می‌توانید این گزینه را به روی Best quality یا Data saver قرار دهید. گزینه Best quality باعث می‌شود عکس با بهترین کیفیت آپلود شود و گزینه Data saver باعث می‌شود تا کیفیت عکس آپلود شده تا حد امکان کاهش پیدا کند.

داشتن دو واتساپ در گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ در تنظیمات قابلیتی به نام پیام رسان دوتایی یا Dual messenger دارند که از طریق همین بخش می‌توان واتساپ دوم را به روی گوشی نصب کرد. البته این بخش تنها برای واتساپ نیست و در این قسمت شما می‌توانید نسخه دوم از هر کدام پیام رسان‌های خود مانند تلگرام یا اسکایپ را به روی گوشی نصب کنید.

برای انجام این کار کافیست به تنظیمات یا Settings بروید و سپس به قسمت Advanced features یا قابلیت‌های پیشرفته مراجعه کنید. در این بخش به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Dual messenger یا پیام رسان دوتایی برسید. وارد این بخش که بشوید لیست پیام رسان‌های موجود به روی گوشی به شما نمایش داده می‌شود.

برای نصب واتساپ دوم کافیست تا به روی تیک مقابل واتساپ کلیک کنید تا خود گوشی نسخه دوم از واتساپ را نصب کند. در بخش پایینی این صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Use separate contacts list وجود دارد که در صورت روشن بودن باعث می‌شود واتساپ دوم دیگر از لیست مخاطبین واتساپ اول استفاده نکند.

حال به منو گوشی خود که بروید به علاوه واتساپ قبلی یک واتساپ جدید نیز با علامتی نارنجی رنگ به شما نمایش داده می‌شود. به این برنامه که وارد می‌شوید می‌توانید یک شماره دیگر از خود را وارد کرده و اکانت دوم خود را تشکیل دهید.

 

 

داشتن دو واتساپ در گوشی شیائومی

در گوشی‌های شیائومی نیز قابلیتی مشابه با گوشی‌های سامسونگ وجود دارد و شما می‌توانید از برنامه‌های پیام رسان خود دو نسخه متفاوت داشته باشید. جالب است بدانید که این قابلیت در شیائومی پیشرفته‌تر از سامسونگ است و نه تنها به شما امکان نصب دو مسنجر را می‌دهد بلکه هر برنامه‌ای را می‌توانید در دو نسخه به روی گوشی خود داشته باشید.

این یعنی مثلا در گوشی سامسونگ شما نمی‌توانید دو نسخه از همراه بانک خود ایجاد کنید یا مثلا دو نسخه از یک برنامه آموزش زبان داشته باشید ولی در گوشی‌های شیائومی هر برنامه‌ای را می‌توانید به صورت دوتایی استفاده کنید.چگونه عکس های واتساپ را در گالری ذخیره کنیم

برای انجام این کار کافیست به تنظیمات یا Settings بروید و وارد بخش Apps یا برنامه‌ها شوید. در این صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Dual apps یا برنامه‌های دوتایی نمایش داده می‌شود که باید به روی آن کلیک کنید. حال در صفحه جدید لیستی از برنامه‌های شما نمایش داده می‌شوند و تیک مقابل هر کدام را که فعال کنید نسخه دوم آن برنامه به روی گوشی نصب می‌شود.

در این صفحه همچنین از طریق چرخ دنده بالا سمت راست تصویر می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و گزینه‌های مورد نظر خود را برای برنامه‌ی دوم اعمال کنید.

اگر برند گوشی شما سامسونگ یا شیائومی نیست و یا به هر دلیلی نمی‌توانید دو روش گفته شده در بالا را انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم واتساپ بیزنس را به روی گوشی خود نصب کنید.

نصب دو واتساپ روی سیستم امکان پذیر است؟

دسته‌ای از کاربران ترجیح می‌دهند که از لپ تاپ و کامپیوتر برای چت کردن با دوستان خود استفاده کنند و یا به طور کلی ترجیح می‌دهند تا واتساپ را به روی لپ تاپ داشته باشند تا در هنگام کار سریع‌تر و راحت‌تر بتوانند به پیام‌های خود پاسخ دهند.

برای نصب واتساپ به روی لپ تاپ می‌توانید به سایت واتساپ مراجعه کرده و آن را برای ویندوز دانلود کنید. پس از نصب کردن برنامه تنها کافیست که یک بار واتساپ گوشی را با واتساپ لپ تاپ لینک کنید تا دیگر بدون مشکل امکان استفاده از آن به روی سیستم وجود داشته باشد.

در نظر داشته باشید که امکان نصب دو واتساپ به روی ویندوز وجود ندارد ولی از طریقی دیگر می‌توانید دو یا حتی چند اکانت واتساپ به صورت همزمان به روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود داشته باشید.

برای انجام این کار باید از چند مرورگر یا از بخش Incognito مرورگر خود بهره ببرید. مثلا می‌توانید یکی از اکانت‌های خود را در گوگل کروم و دیگری را در فایرفاکس باز کنید و حتی اکانت سوم را هم با مایکروسافت اج باز کنید.

از طرفی می‌توانید یکی از اکانت‌ها را با گوگل کروم و دیگری را در بخش Incognito گوگل کروم باز کنید. بخش Incognito به دلیل این که نباید اطلاعات را ذخیره کند بخش جدایی از کروم اصلی و تاریخچه مرورگر به حساب می‌آید و از این طریق می‌توانید همزمان با گوگل کروم به دو اکانت واتساپ وارد شوید.

 

نحوه پاک کردن اکانت واتس‌اپ:
دیلیت اکانت واتساپ

 

سوالات متداول

چگونه ذخیره خودکار واتساپ را غیر فعال کنیم در اندروید؟ باید به تنظیمات واتساپ و سپس بخش Chats مراجعه کرده و گزینهMedia visibility را غیر فعال کنید. با انجام این کار دیگر عکس و فیلم شما به صورت خودکار در گالری گوشی نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید هر عکس و فیلم دلخواه را صرفا با ذخیره کردن آن به گالری گوشی منتقل کنید و به این شکل کنترل بیشتر و بهتری به روی محتوای دانلود شده در واتساپ خواهید داشت.

دلیل ذخیره نشدن عکس واتس اپ در گالری سامسونگ چیست؟ شما دو راه کلی برای ذخیره محتوای واتساپ دارید. راه اول برای ذخیره کردن عکس واتساپ در گالری این است که شما به روی آن کلیک کرده و از بالا سمت راست سه نقطه موجود را انتخاب کرده و گزینه Save را انتخاب کنید. راه دوم هم این است که به تنظیمات واتساپ بروید (از طریق سه نقطه بالای برنامه و گزینه Settings) و به بخش Chats مراجعه کنید. از طریق این بخش گزینه Media visibility را روشن کنید تا محتوای جدید در گالری شما نمایش داده شود. اگر محتوای در گالری نمایش داده نمی‌شود مطمئن شوید که گزینه Media visibility روشن باشد.

چکار کنیم فیلم‌های واتساپ در گالری ذخیره نشود؟ به تنظیمات واتساپ بروید (از طریق سه نقطه بالای برنامه و گزینه Settings) و به بخش Chats مراجعه کنید. از طریق این بخش گزینه Media visibility را خاموش کنید تا محتوای جدید در گالری شما نمایش داده نشود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. زهرا

    من بخش مدیا، همه تیک ها رو برداشتم اما باز هم بعد از باز کردن عکس و ویدئو به طور خودکار تو گالری ذخیره میشن، نمی‌خوام برن تو گالری

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زهرا

      سلام یه بار گوشی رو خاموش روشن کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%b0%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%a7%d9%84%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1/
ads
ads