داغ ترین ها :
بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

بهترین فیلم های کلاسیک؛ پرده‌ی نقره‌ای در عصر طلایی فیلمسازی!

فیلم‌های کلاسیک، همیشه پرطرفدار بوده و هستند. از آن‌جا که خیلی از فیلمبازان معتقدند آثار قدیمی سینما از نظر داستانی و کارگردانی ارزش بالاتری دارند، خیلی از افراد همیشه به دنبال پیدا کردن آثار قدیمی خوب هستند. در این مطلب ما گلچینی از بهترین فیلم های کلاسیک را آماده کرده‌ایم تا اگر شما هم از هواداران این سبک فیلم‌ها هستید، به‌راحتی به مجموعه‌ای از کلاسیک‌های ارزشمند دسترسی پیدا کنید. همراه ما باشید.

 

با خرید تلویزیون از تکنولایف، بهترین فیلم های کلاسیک را با بهترین کیفیت تماشا کنید

بهترین فیلم های کلاسیک جهان

موقعی که اسم سینمای کلاسیک جهان می‌آید، ذهن ما به فیلم‌های سیاه و سفید کارگردانانی چون چارلی چاپلین، هیچکاک، یا هنرپیشگان مطرحی مانند جک لمون، آدری هپبورن، مرلین مونرو و خیلی‌های دیگر می‌رود. اگر تا پایان این مطلب بروید، با فیلم‌های خوبی در سبک کلاسیک آشنا خواهید شد که همگی ارزش بالایی دارند و جزء بهترین آثار ابدی سینما محسوب می‌شوند.

فیلم سینمایی کلاسیک Gone with the wind (ساخته ۱۹۳۹)

فیلم های کلاسیک جهان را ببینید

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۲
  • ژانر: عاشقانه

بر باد رفته یکی از شناخته شده‌ترین آثار سینمای کلاسیک جهان است که همه‌ی فیلمبازان یا آن را دیده‌اند، یا کتابش را خوانده‌اند. بازی ویوین لی در نقش اسکارلت و کلارک گابل در نقش رت باتلر، ترکیبی را ساخت که در زمان اکرانش دل همه را برد و هنوز هم یکی از زوج‌های جادویی سینما کلاسیک محسوب می‌شوند.

این فیلم در سال ۱۹۳۹ بر اساس کتابی به همین نام نوشته مارگارت میچل ساخته شد. داستان فیلم در خلال جنگ های داخلی آمریکا، در سال‌ ۱۸۶۱ می‌گذرد. اسکارلت زیبا و جوان، دل خود را به اشلی سپرده است. مردی که قرار است به‌جای اسکارلت با دختر دیگری به نام ملانی ازدواج کند. اسکارلت با این که جلوی دیگران می‌خواهد به اشلی التماس کند تا او را به جای ملانی انتخاب کند، متوجه نیست که توجه مرد جذاب دیگری به نام رت باتلر را به خود جلب کرده است…

بر باد رفته، یکی از بهترین فیلم های عاشقانه جهان به‌شمار می‌رود و دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

فیلم The Seventh Seal (ساخته ۱۹۵۷)

فیلم The Seventh Seal

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۱
  • ژانر: دلهره آور، فانتری

بدون هیچ شکی یکی از فیلم های کلاسیک تاریخ سینما همین The Seventh Seal است، یک فیلم سوئدی به کارگردانی اینگمار برگمن که یک شاهکار به تمام معنا به حساب می‌آید. داستان فیلم در مورد شوالیه‌ای است که پس از جنگ‌های صلیبی به سوئد بازمی‌گردد و برای جلب رحمت خدا به جستجوی معنای زندگی می‌پردازد. او در طول سفرش با مرگ روبرو می‌شود و با آن شطرنج بازی می‌کند تا زمان بیشتری بخرد و موفق شود به پاسخ سوال‌های مختلف خود برسد. فیلم The Seventh Seal با الهام از مفاهیم مذهبی و فلسفی، به تأمل در معنای زندگی، مرگ، ایمان و بی‌ایمانی می‌پردازد.

 

سینمایی The sound of music (ساخته ۱۹۶۵)

بهترین موزیکال کلاسیک جهان

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۱
  • ژانر: موزیکال، خانوادگی

سینمایی کلاسیک آوای زندگی، یک اثر بیوگرافی و خانوادگی است که دیدن آن حال شما را خوب خواهد کرد. این فیلم ۵ اسکار برنده شد و برای بیش از ۱۳ جایزه نیز نامزد شده بود. روبرت وایز سازنده این فیلم، آن را در سال ۱۹۶۵ با بازی کریستوفر پلامر و جولیا اندروز ساخت.
داستان فیلم درباره یک راهبه تازه‌کار به نام ماریا است که آن‌طور که تمایل دارد در کارش پیشرفت نمی‌کند و به‌طور رسمی شناخته نمی‌شود. زمانی که یک ناخدای معروف به اسم جورج وان ترپ که به تازگی بیوه شده به سرپرست راهبه‌ها نامه می‌دهد و می‌خواهد کسی را برای مراقبت از ۷ فرزند خود بفرستد، مادر اَبی ماریا را مناسب این کار می‌داند. ماریا حالا باید از این بچه‌های بازیگوش مراقبت کند اما مسیرش چالش‌های زیادی دارد. کم‌کم، توجه ناخدا جورج وان ترپ نیز به او جلب می‌شود…

فیلم کلاسیک Vertigo (ساخته ۱۹۵۸)

فیلم کلاسیک Vertigo

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: درام، هیجان انگیز

اگر با آلفرد هیچکاک آشنایی داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که کارگردان انگلیسی تا چه حد ذهن خاص و جالبی دارد و به همین جهت آثار آن و به‌خصوص فیلم کلاسیک Vertigo از ابتدا تا انتها شما را میخکوب می‌کند. داستان فیلم یک مأمور پلیس به نام “اسکاتی” را روایت می‌کند که پس از یک حادثه ناگوار این شغل را کنار گذاشته، اما زمانی که به صورت اتفاقی با یک زن زیبا به نام “مادلین” آشنا می‌شود، به دنیایی از رمز و راز و معماهای پیچیده ورود می‌کند.

“اسکاتی” در مواجه با ارتفاع سرگیجه و حالت تهوع می‌گیرد و نام فیلم هم دقیقا به همین دلیل Vertigo است (البته که اشاره جالبی نیز به نقطه انتهایی داستان دارد). در ادامه بین “اسکاتی” و “مادلین” احساساتی شکل می‌گیرد و زمانی داستان پیچیده می‌شود که به طور ناگهانی “مادلین” گم شده و “اسکاتی” مجبور می‌شود به دنبال او بگردد.

 

 

 

فیلم طنز کلاسیک Some like it hot (ساخته ۱۹۵۹)

فیلم بعضی ها داغش رو دوست دارند

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۲
  • ژانر: کمدی، جنایی

فیلم بعضی‌ها داغش را دوست دارند یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار کلاسیک است و  آن‌قدر خوب است که یکی از بهترین فیلمهای کلاسیک هم محسوب می‌شود. این مسئله به‌خاطر حضور مرلین مونرو، جک لمون و چند تن دیگر از هنرپیشگان معروف آن دوران است. این فیلم بعدها ایده‌ی خیلی از آثاری شد که شاهدشان بودیم.

داستان فیلم درباره دو نوازنده در شیکاگو به نام‌های جو و جری است که شاهد یک آدم‌کشی بوده‌اند. آن‌ها که می‌ترسند تا گیر آدم‌کش‌ها بیفتند، می‌خواهند هر طور که شده از شهر خارج شوند. به همین خاطر، ظاهر خود را شبیه خانم‌ها می‌کنند و یواشکی به یک گروه دختران خواننده و نوازنده می‌پیوندند. اما این تازه شروع داستان آن‌هاست! حالا باید با چالش‌های جدیدی که به‌عنوان زن برایشان پیش می‌آید روبرو شوند. مثلا، یکی از آن‌ها توجه یکی از مردان را به خود جلب می‌کند ….

کلاسیک صامت City lights (ساخته ۱۹۳۱)

فیلم شهر نور با بازی چارلی چاپلین

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵
  • ژانر: کمدی، رمانتیک

وقتی اسم فیلم های کلاسیک معروف دنیا به میان می‌آید، نمی‌شود نامی از آثار چارلی چاپلین، کارگردان و هنرپیشه شهیر هالیوود نیاوریم. فیلم City lights یک فیلم صامت کمدی و رمانتیک است که در دهه ۳۰ ساخته شد و در لیست ۱۰۰ فیلم برتر جهان قرار گرفته است.

داستان فیلم درباره یک مرد ولگرد است که به یک دختر گلفروش نابینا دل می‌بندد. برای این که بتواند پول لازم برای عمل چشمان او را به دست بیاورد، دست به کارهای مختلفی می‌زند. از جمله مبارزه در رینگ بوکس، نظافت شهر و … .

 

ما در انتخاب فیلم برای اوقات فراغت به شما کمک می‌کنیم
آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟

 

فیلم Anatomy of a Murder (ساخته ۱۹۵۹)

فیلم Anatomy of a Murder

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸
  • ژانر: معمایی، درام

فیلم Anatomy of a Murder یک فیلم درام-جنایی بر اساس رمانی به همین نام به کارگردانی اوتو پرمینجر است با بازیگرانی همچون جیمز استوارت، لی ممای، و جورج کسیدا در نقش‌های اصلی، تولید شده است. داستان فیلم درباره یک وکیل مدافع به نام پاول بی‌آنی (با بازی جیمز استوارت) است که تلاش می‌کند تا یک مرد جوان که به اتهام قتل دستگیر شده را نجات دهد. اگر به فیلم‌های معمایی علاقه دارید بدون شک تماشای Anatomy of a Murder که جزو بهترین فیلم های کلاسیک تاریخ سینما است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

فیلم Singin’ in the Rain (ساخته ۱۹۵۲)

فیلم Singin' in the Rain

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: موزیکال

فیلم Singin’ in the Rain یک فیلم موزیکال به کارگردانی استنلی دونن و جین کلینتون است که به عنوان یکی از شاهکارهای هالیوود و یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال تمام دوران شناخته می‌شود. داستان فیلم حول دو بازیگر سینما به نام‌های دان لاکوود و لینا لموند است و در حدود سال ۱۹۲۰ جریان دارد. این فیلم ترکیبی از خنده، موزیک، رقص و عشق است و تجربه‌ای شاد و جذاب را برای تماشاگران ارائه می‌دهد. اگر به فیلم‌های موزیکال علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این عنوان را از دست ندهید.

 

فیلم The great dictator (ساخته ۱۹۴۰)

سیمای کلاسیک چارلی چاپلین

  • امتیاز IMDb: ۸.۴
  • ژانر: کمدی، جنگی

فیلم دیکتاتور بزرگ را چاپلین به‌عنوان اولین فیلم صدادار خود، پس از تمام شدن دوره‌ی فیلم‌های صامت ساخت. ایده‌ی این فیلم از آن‌جا به ذهن او رسید که خیلی از اطرافیانش معتقد بودند او شباهت زیادی به هیتلر دارد. این فیلم در دوره‌ی میان دو جنگ جهانی ساخته شد. زمانی که هیتلر داشت بستر به قدرت رسیدن خود را مهیا می‌کرد و پدیده‌ای به اسم نازیسم خلق شده بود. نام‌گذاری‌ها در این فیلم براساس دیکتاتورهایی اصلی است و شاهد نام‌هایی مانند «آدنوید هینکل» با اشاره به آدولف هیتلر و «ناپولینی» با اشاره به موسیلینی هستیم.

داستان فیلم درباره یک سرباز سابق به نام چارلی است که حافظه خود را از دست داده و در یک آسایشگاه روانی‌ست. حکومت نیز دست دیکتاتوری به اسم آدنوید هینکل  است. چارلی به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شود اما پس از مدتی از آن‌جا می‌گریزد و به خاطر شباهتی که به دیکتاتور داشته، همه او را با هینکل اشتباه می‌گیرند…

 

فیلم کلاسیک Wizard of Oz (ساخته ۱۹۳۹)

برترین فیلم های کلاسیک تاریخ

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۱
  • ژانر: موزیکال، فانتزی

داستان جادوگر شهر از را تقریبا همه می‌دانند. داستان دختری به نام دوروتی که پس از یک طوفان، زندگی‌اش از این رو به آن رو شد. این داستان معروف، فیلمی هم دارد که در سال ۱۹۳۹ به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شده است. این فیلم که یکی از فیلم های کلاسیک معروف دنیا محسوب می‌شود، توانست ۲ جایزه اسکار و ۱۳ جایزه دیگر را مال خود کند.

داستان این فیلم از جایی شروع می‌شود که طوفان کانزاس، سگ دوروتی یعنی توتو را با خود می‌برد. اما این اصل ماجرا نیست! علاوه بر توتو، کل خانه‌ی آن‌ها نیز از جا کنده می‌شود و در این طوفان به شهر جادویی اُز برده می‌شود. در آن‌جا، دوروتی چند دوست عجیب پیدا می‌کند: یک مترسک که به دنبال مغز است، یک مرد حلبی که به دنبال قلب است، و یک شیر ترسو که دلش می‌خواهد شجاعت پیدا کند. حال دوروتی باید با جادوگر شهر اُز روبرو شود تا هم بتواند به دوستانش کمک کند، و هم به خانه برگردد…

 

Rear Window (ساخته ۱۹۵۴)

Rear Window

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵
  • ژانر: معمایی، هیجان انگیز

یک عکاس جنایی به نام جف جفریز (با بازی جیمز استوارت) را تصور کنید که به دلیل شکستن پا محبور می‌شود مدتی را خانه نشین باشد. در همین حد و برای سپری کردن این تایم شروع می‌کند به دنبال کردن زندگی افراد در خانه‌های روبرویی و کم کم متوجه می‌شود که اتفاقات عجیب مرموزی در خانه روبرویی جریان دارد و اینجاست که داستان جذاب Rear Window به کارگردانی آلفرد هیچکاک بزرگ آغاز می‌شود.

بازیگر اصلی داستان با کمک نامزدش، لیزا فرمن (با بازی گریس کلی‌ک)، و دوستش، استلی (با بازی ون ریمیکس) تلاش می‌کند تا این معنای خانه روبرویی را حل کند. کل داستان فیلم در یک لوکیشن می‌گذرد ولی با این وجود شما احساس خستگی در طول فیلم نخواهید داشت و در داستان غرق می‌شوید و تلاش می‌کنید تا جزئیات ریز را برای حل کردن معما دنبال کنید.

 

با خرید اندروید باکس به‌سادگی تلویزیون خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید!

فیلم کلاسیک 12 Angry men (ساخته ۱۹۵۷)

فیلم کلاسیک چی ببینیم

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۹
  • ژانر: جنایی، مهیج

فیلم ۱۲ مرد خشمگین نه تنها یکی از بهترین فیلم های کلاسیک، که یکی از برترین فیلم‌های تمام دوران به شمار می‌رود. نام این فیلم در لیست بهترین فیلم های لیست IMDb نیز می‌درخشد و کمتر کسی پیدا می‌شود که آن را دیده باشد اما خوشش نیامده باشد.

۱۲ مرد خشمگین یک فیلم سیاه و سفید است و همانطور که از نامش پیداست، تنها ۱۲ شخصیت دارد. ۱۲ شخصیتی که در یک فضای بسته قرار دارند. لوکیشن فیلم با این که تغییر نمی‌کند و فیلم صرفا دیالوگ محور است، اما محال است حوصله‌تان را سر ببرد! پس اگر یک فیلم خوب و غنی می‌خواهید، این مورد که یکی از ۱۰ فیلم برتر کلاسیک است را از دست ندهید.

داستان فیلم درباره ۱۲ عضو هیئت ژوری است. آن‌ها باید به گناهکار بودن یا نبودن یک جوان که به جرم قتل دستگیر شده، رای بدهند. زمانی که در اتاق قرار می‌گیرند تا با هم مشورت کنند، ۱۱ نفر از جمعیت معتقدند که آن شخص قاتل و گناهکار است، اما فقط یک نفر رای متفاوت می‌دهد و معتقد است که او بی‌گناه می‌باشد…

فیلم ترسناک کلاسیک Psycho (ساخته ۱۹۶۰)

بهترین فیلم های کلاسیک دهه ۶۰

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵
  • ژانر: ترسناک، رازآلود

سایکو یا روانی جز شناخته‌شده‌ترین فیلم های کلاسیک تاریخ سینما است. این سینمایی ترسناک سیاه و سفید، توسط کارگردان ژانر ترس جهان یعنی آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۶۰ ساخته شد. این فیلم کاری کرد که خیلی از افراد، از حمام رفتن وحشت پیدا کردند!

فیلم روانی از جایی شروع می‌شود که ماریون، زنی که با مبلغ زیادی پول فرار کرده، در شبی طوفانی به مسافرخانه عجیب و بی‌مسافری می‌رسد. او که مجبور است شب را در جایی سر کند، در این مسافرخانه اتاق می‌گیرد. نورمن بیتس، صاحب مسافرخانه که به‌نظر خیلی عجیب می‌رسد، مردی تنها است که با ماریون مدام صحبت می‌کند. او از مادر سختگیرش می‌گوید که در خانه‌ی نزدیک مسافرخانه زندگی می‌کند و از تنهایی خودش که به خاطر مادرش نمی‌تواند به کسی نزدیک شود. ماجراهای عجیبی که پیش می‌آید، بر دلهره‌ی فضای فیلم می‌افزاید؛ اما به گونه‌ای نیست که بتوانیم بیشتر از این از داستان برای شما توضیح دهیم…

 

مطلبی برای طرفداران سینمای نولان:
بهترین فیلم های کریستوفر نولان

 

فیلم کلاسیک Citizen Kane (ساخته ۱۹۴۱)

فیلم کلاسیک Citizen Kane

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: رازآلود

فیلم کلاسیک Citizen Kane به کارگردانی و بازیگری اورسن ولز به عنوان یکی از بهترین فیلم های کلاسیک جهان است. در این فیلم شاهد داستان زندگی “چارلز فاستر کین” خواهیم بود، فرد ثروتمندی که داستان جالبی دارد و روایت را خبرنگاری به نام “جبلر” برای ما تعریف می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که عنوان Citizen Kane از نگاه بسیاری از منتقدین به دلیل نوآوری‌های مختلف در زمان انتشار به عنوان بهترین فیلم تاریخ شناخته می‌شود. اگر به آثار کلاسیک علاقه دارید اصلا این فیلم را از دست ندهید.

 

فیلم قدیمی Sunset Blvd. (ساخته ۱۹۵۰)

سینمای کلاسیک جهان

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴
  • ژانر: کمدی، جنایی

بلوار سانست فیلمی از سال ۱۹۵۰ است که از بهترین فیلمهای کلاسیک به شمار می‌رود. این فیلم در سبک نوآر ساخته شده است.

فیلم بلوار سانست درباره یک فیلمنامه‌نویس در مضیقه مالی، و یک هنرپیشه فراموش‌شده است. جو گیلیسِ فیلمنامه‌نویس به‌خاطر آن که نیاز به پول دارد،‌ از دست طلبکاران خود می‌گریزد و به خانه نورما دزموند که ستاره سابق هالیوود است وارد می‌شود. نورما مدت‌هاست که دیگر پیشنهاد کاری نداشته و در خانه بزرگ خود در بلوار سانست، به تنهایی زندگی می‌کند. او معتقد است که به‌زودی دوباره پیشنهاد کار خواهد داشت و به صحنه‌ها باز خواهد گشت. نورما کم کم، به گیلیس که نزد او مانده علاقه‌مند می‌شود…

سینمایی کلاسیک معروف Casablanca (ساخته ۱۹۴۲)

فیلم های کلاسیک جهان

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۵
  • ژانر: عاشقانه، جنگی

نمی‌شود حرف از بهترین فیلم های کلاسیک به میان باشد و اسمی از کازابلانکا نشوید. این اثر سیاه‌وسفید یک اثر در ژانر جنگ جهانی نیز محسوب می‌شود و به‌خاطر دوبله‌ی زیبایی که دارد، یکی از بهترین فیلمهای کلاسیک دوبله فارسی نیز هست. در این فیلم، هنرنمایی هامفری بوگارت و اینگرید برگمان را داریم که بسیار در کنار هم خوش درخشیدند و در چشم مخاطبین کلاسیک‌پسند ماندگار شدند.

داستان در دوره‌ی جنگ جهانی دوم، کمی قبل از حمله سپاه ژاپن به پرل هاربر می‌گذرد. خیلی از مردم اروپا، در تلاش هستند تا به آمریکا پناهنده شوند؛ چرا که امن‌تر است. ریک بلین در کازابلانکا یک کافه راه‌اندازی کرده که خیلی از اروپاییان پیش از رسیدن به آمریکا در آن‌جا مدتی را می‌گذرانند. یکی از کسانی‌که به آن‌جا می‌رسد، ایلسا، عشق سابق ریک است که همراه با همسر خود به آن کافه آمده و می‌خواهند به آمریکا بروند…

 

دیگر فیلم های سبک جنگ جهانی را از دست ندهید!
فیلم های جنگ جهانی

 

سینمایی کلاسیک My fair lady (ساخته ۱۹۶۴)

دانلود بهترین فیلم های کلاسیک

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۷.۷
  • ژانر: موزیکال، عاشقانه

این فیلم سینمایی بازیگر زیبای قدیم هالیوود، یعنی آدری هپبورن را به عنوان هنرپیشه اصلی خود دارد و یک فیلم را بسیار دیدنی کرده است.

داستان فیلم با هنری هیگینز شروع می‌شود. پروفسور زبان شناسی که در کار خود ادعای زیادی دارد. او با یکی از دوستان خود شرط می‌بندد که می‌تواند دختری از طبقه متوسط به نام الیزا را طوری تربیت کند که بتواند در مجالس اشرافی مانند یک بانوی اشرافی باشد و بدرخشد…

فیلم در سال ۱۹۱۰ در لندن می‌گذرد؛ اما در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است. این اثر درام و موزیکال زیبا، ۲۵ جایزه کسب کرده که ۸تا از آن‌ها اسکار است.

فیلم سینمایی Mary Poppins (ساخته ۱۹۶۴)

فیلم کلاسیک معروف

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۷.۸
  • ژانر: موزیکال، فانتزی

فیلم مری پاپینز اقتباسی از یک اثر داستانی است که برای کودکان در اصل ساخته شده؛ اما بزرگ‌ترها نیز از‌ فضای موزیکال و جادویی آن لذت خواهند برد. این اثر جذاب، در سال ۲۰۱۸ نیز یک بازسازی سینمایی داشت که امیلی بلانت نقش اصلی آن را بر عهده داشت.

جین و مایکل بنکس، باید هرطور که شده برای فرزند خود یک پرستار پیدا کنند. در همین حین است که آمدن مری پاپینز، پرستار جادویی که با چتر از آسمان پایین آمده، آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. مری پاپینز و دوست عجیب‌تر از خودش به نام برت، ماجراجویی‌های جالب و دیدنی را در فیلم رقم می‌زنند….

 

جهت خرید لپ تاپ در مدل‌های مختلف، به وبسایت تکنولایف مراجعه کنید

فیلم عاشقانه کلاسیک Breakfast at Tiffany’s (ساخته ۱۹۶۱)

۱۰ فیلم برتر کلاسیک

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۷.۶
  • ژانر: عاشقانه

فیلم صبحانه در تیفانی براساس رمانی کوتاه نوشته ترومن کاپوتی ساخته شده است. ستاره‌ی زیبای سینمای کلاسیک، یعنی ادری هپبورن در نقش اصلی این فیلم می‌درخشد.

داستان فیلم درباره هالی گولایتلی است. دختری زیبا که وقت خود را بین خوشگذرانی، مهمانی و گردش تقسیم کرده است. او به منظور هنرپیشه شدن راهی هالیوود شده، اما در آن‌جا توجه پال وارجک را به خود جلب می‌کند…

فیلم ژاپنی کلاسیک Harakiri (ساخته ۱۹۶۲)

دانلود فیلم کلاسیک ژاپنی

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶
  • ژانر: اکشن

ماساکی کوبایاشی در اوایل دهه ۶۰ اثری خلق کرد که تا به امروز از آن صحبت می‌شود و یکی از آثار بسیار خوب سینمای کلاسیک ژاپن محسوب می‌شود. این فیلم، درباره خودکشی به سبک هاراکیری است که یک سبک بسیار رایج در دوره ژاپن باستان و در میان سامورایی‌ها بود.

داستان فیلم از نقطه‌ای شروع می‌شود که یک سامورایی به نام هانشیرو به عمارت رئیس گروه لی می‌رسد و درخواست می‌کند که در حیاط خانه هاراکیری کند. چنین روش خودکشی اصلا غیررایج در آن زمان نبود. با این حال، بزرگ آن گروه، برای هانشیرو توضیح می‌دهد که آخرین نفری که دست به این اقدام زد چه بر سرش آمد…

فیلم سینمایی It’s a wonderful life (ساخته ۱۹۴۶)

فیلم کلاسیک عاشقانه جدید

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶
  • ژانر: کمدی

فیلم سیاه و سفید زندگی فوق‌العاده است، یک اثر تاثیرگذار تلقی می‌شود که در شلوغی زندگی، ما را به یاد شگفتگی زندگی می‌اندازد. جیمی استوارت، بازیگر سرشناس عصر کلاسیک، در این فیلم به زیبایی نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم توانست رتبه‌ی فوق‌العاده ۸.۶ را از نگاه مخاطبین مال خود کند.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که مردی به نام جورج بیلی قصد تمام کردن زندگی خود را دارد، اما فرشتگان و خداوند قصد دارند جلوی این کار را بگیرند. قرار است که فرشته‌ای به زمین ارسال شود تا جورج را از انجام این کار منصرف کند و به او نشان دهد که اگر وجود نداشت، زندگی چطور میش می‌رفت. اما پیش از آن، خداوند زندگی جورج را از اول به او نشان می‌دهد که با جورج بیشتر آشنا شود. بنابراین، ما نیز با کل زندگی جورج آشنا می‌شویم و فداکاری‌ها، تلاش‌ها و کلیه‌ کارهایی که در طی زندگی‌اش انجام داد را کامل نظاره می‌کنیم…

این فیلم ۵ جایزه اسکار برده و در لیست بهترین فیلم‌های جهان، رتبه ۲۱ را دارد.

فیلم Seven Samurai (ساخته ۱۹۵۴)

فیلم های کلاسیک سینمای شرق

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۶
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی

هفت سامورایی یک اثر کلاسیک بسیار معروف از سینمای ژاپن است که توسط کارگردان شهیر ژاپنی، آکیرا کوروساوا ساخته شده. همچنین یکی از بهترین فیلمهای کلاسیک دوبله فارسی هم به شمار می‌رود و دوبله‌ی آن، حس و حال نوستالژیک را به‌خوبی منتقل می‌کند.

داستان فیلم درباره یک سامورایی قدیمی است که پس از به پایان رسیدن دوران سامورایی‌ها روزگار سختی را می‌گذراند. وقتی که اهالی یک روستا که مورد هجوم مداوم غارتگران قرار گرفته‌اند از او می‌خواهند تا به دادشان برسد، از ۶ سامورایی دیگر کمک می‌گیرد تا بتواند از روستا محافظت کند. داستان وقتی اوج می‌گیرد که ۴۰ یاغی به روستا حمله می‌کنند…

 

 

اثر سینمایی to Kill a mocking bird (ساخته ۱۹۶۲)

فیلم کلاسیک های خوب جهان را بشناسید

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: رازآلود، مهیج

کشتن مرغ مقلد یکی از آن آثار اقتباسی است که هم خود کتاب بسیار ماندگار بود، هم فیلمی که از روی آن ساخته شد بسیار وفادار به کتاب و خوش ساخت از آب درآمد. این فیلم، به زیبایی و از دید یک کودک به پدیده‌ی نژادپرستی نگاه می‌کند.

داستان در دوره رکود اقتصادی آمریکا می‌گذرد. اتیکوس فینچ، یک وکیل بیوه است که همراه دختر و پسر خود و خدمتکارشان زندگی می‌کند. او قرار است از یک مرد سیاه پوست که به ناحق به تجاوز متهم شده، دفاع کند. در این میان، اتیکوس همچنین سعی دارد که به فرزندان خود درباره نژادپرستی درس‌هایی بدهد. با این که شخصیت اصلی فیلم اتیکوس است، اما داستان از نگاه دخترک او یعنی اسکاوت می‌گذرد و از زاویه دید او به وقایع می‌نگریم.

فیلم Paths of glory (ساخته ۱۹۵۷)

آثار کلاسیک جهان

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴
  • ژانر: جنگی، مهیج

مورد دیگر در لیست بهترین فیلم های کلاسیک راه‌های افتخار است و اگر از هواداران فیلم های جنگ جهانی هستید، این فیلم را نباید از دست بدهید. این فیلم در دهه ۵۰ ساخته شده و یک اثر فوق‌العاده از سینمای بی‌تکرار کلاسیک است. این فیلم، با توجه به داستانی که روایت می‌کند یک اثر ضدجنگ نیز هست. این فیلم را، استنلی کوبریک ساخته است.

داستان فیلم در زمان جنگ جهانی اول و در جبهه فرانسه می‌گذرد. زمانی که ارتش آلمان پاریس را محاصره کرده و امکان پیشروی ندارند. در این وضع، سیاستمداران نیز به نیروها فشار می‌آورند که پیشروی کنند. این در حالی است که این عمل چیزی جز مرگ سربازان را به همراه ندارد. وقتی نیروها از این کار خودداری می‌کنند، از سوی مقامات جریمه می‌شوند و باید در دادگان نظامی محاکمه شوند…

فیلم سینمایی Lawrence of Arabia (ساخته ۱۹۶۲)

لورنس عربیا فیلم برتر سینمای کلاسیک

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۳
  • ژانر: بیوگرافی، حماسی، درام

لورنس عربستان یکی از ۱۰ فیلم برتر کلاسیک است که در سال ۱۹۶۲ به دست دیوید لین ساخته شد. این فیلم در ژانر بیوگرافی و ماجراجویی ساخته شده و جوایز زیادی را کسب کرده است.

یک افسر ارتش بریتانیا به نام لارنس، به عربستان فرستاده می‌شود که با قبایل پراکنده عرب مذاکره کند و یاری آن‌ها را برای مقابله با ترک‌ها در جنگ جهانی اول را به دست بیاورد. در آن‌جا، لارنس به کویرها و صحراهای بکر عربستان جذب می‌شود. کم کم، لارنس تبدیل به یک مرد عرب می‌شود…

فیلم سینمایی Ben-Hur (ساخته ۱۹۵۹)

فیلم سینمایی بن هور

  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۱
  • ژانر: حماسی، ماجراجویی

بن‌هور یک فیلم حماسی از سینمای کلاسیک است که بسیار خوش درخشید و پسندیده شد. این فیلم از روی کتابی به همین اسم ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک شاهزاده‌ی یهودی‌ به نام بن‌هور است که به جرم کاری که نکرده، تبعید شده و به بردگی گرفته می‌شود. خانواده‌اش نیز زندانی می‌شوند.  او سختی‌های زیادی می‌کشد و آزادی خود را به دست می‌آورد و حالا می‌خواهد برای انتقام، بازگردد…

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی انداختیم به بهترین فیلم های کلاسیک جهان. همانطور که انتظار می‌رود، انتخاب یک فیلم از پرده‌ی نقره‌ای عصر طلایی هنر، کار راحتی نیست. با این حال، گلچینی از بهترین‌ها را ارائه دادیم که اگر از هواداران این سبک هستید، بهترین‌ها را بشناسید. اگر در پی بهترین فیلمهای کلاسیک دوبله فارسی هستید حتما با یک سرچ ساده نسخه‌های دوبله شده را یافت خواهید کرد.

چنانچه فیلمی را در نظر دارید که جای آن در لیست خالی است، حتما با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-classical-movies/
ads
ads