داغ ترین ها :
مشخصات شیائومی 14 لو رفت

مشخصات شیائومی 14 لو رفت

در این مطلب به همه شایعات و خبرها درباره سری شیائومی ۱۴ می‌پردازیم.

 

شیائومی 14 و 14 پرو معرفی شدند

دو پرچمدار جدید شیائومی به صورت رسمی معرفی شدند و ما در مطلبی جداگانه به طور کامل شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو را معرفی کردیم و در ادامه به صورت مختصر به ویژگی‌های این دو محصول می‌پردازیم. طراحی این دو مدل تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است با این تفاوت که فریم دوربین‌ها بزرگ‌تر شده و مدل پرو به جای فریم کناری انحنا دار حالا دیگر از فریمی تخت و براق استفاده می‌کند. نمایشگر شیائومی 14 پرو تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است با این تفاوت که روشنایی حداکثری به 3000 نیت می‌رسد و حاشیه‌های اطراف پنل نیز کمتر شده است.

شیائومی 14 اما بهبود خوبی در زمینه نمایشگر داشته و هم مقداری رزولوشن آن بالاتر رفته و هم پنل از امولد به LTPO OLED تغییر کرده است و حالا فناوری یکسانی در مقایسه با مدل پرو دارد. هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می‌گیرند و از این نظر اولین گوشی‌های جهان هستند. حافظه داخلی هر دو گوشی 256، 512 یا 1 ترابایتی از نوع UFS 4.0 است و نسخه پرو دو مدل رم 12 و 16 دارد و شیائومی 14 از سه مدل رم 8، 12 و 16 گیگابایتی استفاده می‌کند.

باتری شیائومی 14 پرو ظرفیت 4880 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشیتبانی می‌کند. ظرفیت باتری شیائومی 14 نیز 4610 میلی آمپر ساعت است و برای آن نیز شارژ سریع 90 واتی و بی‌سیم 50 واتی در نظر گرفته شده است. شیائومی 14 و 14 پرو هر دو دارای دوربین اصلی با سنسوری 50 مگاپیکسلی و اندازه 1/1.31 اینچی و اندازه پیکسل 1.2 میکرونی هستند. نسخه پرو دیافراگم مغییر بین F/1.42 تا F/4.0 دارد و دیافراگم شیائومی 14 ثابت و F/1.6 است.

دوربین فوق عریض هر دو پرچمدار 50 مگاپیکسلی است و برتری نسخه پرو به داشتن فوکوس خودکار برای ثبت عکس‌های ماکرو برمی‌گردد. دوربین تله فوتو نیز برای ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی و برای ثبت پرتره‌های 50 مگاپیکسلی است.

 

تصاویر نهایی شیائومی ۱۴ منتشر شدند

آپدیت ۲ آبان ماه ۱۴۰۲

تنها چند روز قبل از معرفی رسمی گوشی شیائومی ۱۴، تصاویر این گوشی لو رفتند. در ادامه می‌توانید تصاویر نهایی گوشی شیائومی ۱۴ را مشاهده کنید. تصاویری که به خوبی ظاهر این محصول جدید را نشان می‌دهند.

شیائومی ۱۴ در برابر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو

شیائومی ۱۴ در برابر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو

کیفیت دوربین شیائومی ۱۴

در حالی که تصاویر رسمی این گوشی منتشر شد، در شبکه اجتماعی چینی Weibo هم تصاویری منتشر شد که به کیفیت دوربین شیائومی ۱۴ اشاره می‌کنند. تصاویر منتشر شده از کیفیت دوربین شیائومی ۱۴ را هم در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

شیائومی ۱۴ کی میاد؟

آپدیت ۱ آبان ماه ۱۴۰۲

شیائومی به صورت رسمی اعلام کرد که شیائومی ۱۴ و شیائویم ۱۴ پرو در تاریخ ۲۶ اکتبر یا ۴ آبان ماه معرفی می‌شود. به نظر می‌رسد که این در تاریخ ساعت هوشمند شیائومی Watch S3 هم معرفی می‌شود.

گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو طراحی جدیدی دارند و دوربین‌های آن‌ها توسط لایکا توسعه پیدا کرده است.  گفته شده دوربین‌های این گوشی سه فاصله کانونی مختلف دارند. اطلاعات دیگری می‌گویند که گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ با رابط شیائومی هایپر او اس راهی بازار می‌شوند.

گوشی شیائومی ۱۴ پرو فریم تیتانیومی دارد و از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل شیائومی ۱۴

امروز مشخص شد که گوشی شیائومی ۱۴ اولین دستگاهی خواهد بود که با سیستم عامل سیستم عامل HyperOS راهی بازار می‌شود. شیائومی گفت که اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های هایپر او اس را همزمان با عرضه شیائویم ۱۴ منتشر می‌کند.

مشخصات نهایی شیائومی ۱۴

اطلاعات جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که شیائومی سه دوربین پشت خواهد داشت که توسط شرکت لایکا توسعه پیدا کرده‌اند. دوربین اصلی شیائومی ۱۴ از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی OV50H استفاده می‌کند. یک دوربین اولتراواید با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

مشخصات شیائومی ۱۴

گوشی شیائومی ۱۴ از صفحه نمیاش ۶٫۴۴ اینچی C8 OLED استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که رنگ‌های ۱۲ بیتی نشان می‌دهد و وضوح تصویر آن 1.5K خواهد بود. نرخ نوسازی صفحه نمایش شیائومی ۱۴ هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و تا ۲۸۰۰ نیست روشنایی هم تولید می‌کند. گفته شده صفحه نمایش شیائومی ۱۴ از دالبی ویژن و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

در اطلاعات منتشر شده، گفته شده که گوشی شیائومی ۱۴ از اسپیکر استریو برخوردار است و گواهی IP68 و فرستنده IR هم دارد.

با توجه به شایعات منتشر شده گوشی شیائومی ۱۴ به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده است. این گوشی از رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4 استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد که گوشی شیائومی 14 از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و از شارژر سیمی ۹۰ وات برخوردار است. این گوشی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

عکس شیائومی ۱۴ پرو

در حالی که انتظار می‌رود گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو در تاریخ ۵ آبان ماه معرفی شوند، امروز عکس شیائومی ۱۴ پرو در زاویه‌های مختلف منتشر شد.

عکس شیائومی ۱۴ پرو

تصاویر منتشر شده از گوشی شیائومی ۱۴ پرو نشان می‌دهند که ماژول دوربین بزرگی در پشت این گوشی دیده می‌شود. محصول جدید شیائومی به صورت فلت ساخته شده و فریلم فلزی دارد. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا روی لبه سمت راست قرار گرفته و روی لبه سمت چپ هم دکمه‌ای دیده نمی‌شود.

 

آپدیت ۸ مهرماه ۱۴۰۲

شیائومی ۱۴ پرو با فریم تیتانیومی

پس از اینکه اپل آیفون ۱۵ پرو را در مدلی با آلیاژ تیتانیوم راهی بازار کرد، شایعات جدید می‌گویند که شیائومی ۱۴ هم از آلیاژ تیتانیوم استفاده می‌کند.

شایعات جدید می‌گویند که شیائومی ۱۴ مدلی خواهد داشت که فریم آن تیتانیومی خواهد بود. به شکل خاص هم گفته شده که این شیائومی ۱۴ پرو خواهد بود که با فریم تیتانیومی عرضه می‌شود.

استفاده از تیتانیوم باعث می‌شود که محصول وزن کمتری پیدا کند و مقاومت بالاتری هم داشته باشد.

شیائومی ۱۴ کی معرفی می‌شود؟

شایعات می‌گویند که سری شیائومی ۱۴ در تاریخ ۲۰ آبان ماه معرفی می‌شوند.

 

 

شارژر شیائومی ۱۴

در اطلاعات جدیدتر گفته شده که گوشی شیائومی ۱۴ پرو با شارژر ۱۲۰ وات راهی بازار می‌شود. گوشی شیائومی ۱۴ پرو به تازگی در زمان 3C دیده شده است. این گوشی با شماره مدل 23116PN5BC شناخته می‌شود که از شارژر ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند.

البته مشخص شده که گوشی شیائومی ۱۴ با شارژر ۹۰ وات راهی بازار می‌شود.

انتظار می‌رود که گوشی شیائومی ۱۴ به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده باشد.

در حالی که مدت زمان زیادی از عرضه گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ نمی‌گذرد، امروز مشخصات گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ لو رفته است.

آپدیت ۲۶ تیرماه

ظرفیت باتری شیائومی ۱۴

در شایعات جدید به این موضوع اشاره شده که گوشی شیائومی ۱۴ یک نسخه با یک ترابایت حافظه داخلی دارد و همچنین از باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در این شایعات گفته شده که این بازی با شارژر ۹۰ وات شارژ می‌شود و از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات بهره می‌برد.

 

جدیدترین های شیائومی را با قیمت مناسب از تکنولایف بخرید: خرید گوشی شیائومی

 

دوربین شیائومی ۱۴

با توجه به تصاویر لو رفته، دوربین گوشی شیائومی ۱۴ از حسگر بزرگ‌تری استفاده می‌کند. حسگری در اندازه 1/1.49” برای این گوشی در نظر گرفته شده است. در کنار دوربین اصلی دوربین مدیوم-تله‌فوتو هم دیده می‌شود. این دوربین احتمالا زوم ۳٫۲ برابری دارد.

تصویر شیائومی ۱۴ لو رفت

امروز اولین تصویر از گوشی شیائومی منتشر شد. تصویری که ظاهر نهایی این گوشی را نشان می‌دهد. این تصویر نشان می‌دهد که شیائومی ۱۴ صفحه نمایشی تخت با حاشیه‌های بسیار باریک دارد. روی صفحه نمایش دوربین سلفی دیده می‌شود که داخل ناچ حفره‌ای قرار گرفته است.

در پشت گوشی ماژول دوربین را مشاهده می‌کنید که به صورت مربعی طراحی شده و به نظر می‌رسد که سه دوربین پشت به همراه فلش LED دارد.

تصویر شیائومی ۱۴

تصویر شیائومی ۱۴

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو

به نظر می‌رسد که دو گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو در آبان ماه راهی بازار می‌شوند و به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده‌اند. این تراشه‌ پرچم‌دار جدید کوالکام در اواخر مهر ماه به صورت رسمی معرفی می شود. به نظر می‌رسد که شیائومی اولین شرکتی است که از جدیدترین تراشه کوالکام استفاده می‌کند.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسب ۳ از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای برخوردار است با ترکیب ۱ + ۵ + ۲ هسته که احتمالا Cortex-X4 هسته اصلی خواهد بود و پنج هسته Cortex-A720 و ۲ هسته Cortex-A520 خواهد داشت. پردازنده گرافیکی این تراشه هم Adreno 750 خواهد بود.

شیائومی ۱۴ به باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. گوشی شیائومی ۱۴ پرو هم باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. مهدی

    اون دوربین 3 بعدی پشت ایفون رو فعلا گوشی های دیگه ای ندارن، اونو بزارن خوبه چیز جالبیه 🙂
    همچنین داینامیک ایسلند
    ولی خوب سرع کار کردن بین اپ ای خود گوشی تو ای او اس خیلی خوبه! من که تجربه کار زیاد پرچمدارای اندرویدی نداشتم اگه سرعت اونا کند نشه به خصوص هنگام کار کردن بین اپ تا عالیه

  2. علیزز

    به نظر گوشی قدرتمندی میاد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-14-%d9%84%d9%88-%d8%b1%d9%81%d8%aa/
ads
ads