داغ ترین ها :
آموزش حل مشکل اینترنت شیائومی

آموزش حل مشکل اینترنت شیائومی

اگر تا به حال گوشی شیائومی خریده باشید؛ احتمالا با مشکل قطعی اینترنت گوشی شیائومی مواجه شده‌اید. مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های شیائومی در بدو خرید و استفاده از محصول است که در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به طور کامل توضیح دهیم که چرا اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند شیائومی چه راه حلی برای ما در نظر گرفته است؟ پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله بررسی مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی از تکنولایف با ما همراه باشید.

 

لیست گوشی های جدید برند شیائومی را ببنید: خرید گوشی شیائومی

 

مشکل اینترنت شیائومی چیست و چرا گوگل باز نمی شود؟

همیشه کاربران گوشی‌های شیائومی با باگ اینترنت شیائومی مواجه هستند و رفع این باگ در الویت قرار دارد. اینکه گوشی شیائومی تازه آنباکس شده شما به اینترنت متصل نشود و حتی یک سرچ ساده گوگل هم انجام ندهد، اصلا مشکل کمی نیست به همین دلیل حتی اگر صدها اپلیکیشن هم درون گوشی اجرا شوند، فرقی نمی‌کند زیرا باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع باگ اینترنت شیائومی در تمامی گوشی‌ها اقدام شود. برای حل مشکل اینترنت شیائومی راه حل‌های متفاوتی وجود دارد که در ارتباط با روشن نشدن اینترنت خط سیم کارت باید از طریق تغییر تنظیمات اینترنت شیائومی اقدام کنید.

اینترنت گوشی وصل است ولی کار نمی کند شیائومی چه راه حلی دارد؟

همانطور که گفتیم جهت رفع باگ اینترنت شیائومی تنها یک راه حل وجود ندارد؛ اما عمده راه حل‌ها از طریق تغییر تنظیمات اینترنت شیائومی به بهترین نحو قابل انجام است به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا شما را قدم به قدم با راه حل‌های مشکل قطعی اینترنت گوشی شیائومی به همراه تست و اسکرین شات آشنا کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

روش اول رفع باگ اینترنت شیائومی

به قسمت تنظیمات (Settings) گوشی بروید.

گزینه SIM cards & Mobile network را فشار دهید.

تنظیمات اینترنت شیائومی

سیم کارتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید را انتخاب کنید.

 

راهنمای بهترین تنظیمات اینترنت برای خط ایرانسل:
تنظیمات اینترنت ایرانسل

 

وارد گزینه Access name Points شوید.

در قسمت پایینی New APN را فشار دهید


در اینجا می‌توانید مشکل اینترنت ایرانسل در شیائومی را با تغییر ای پی ان حل کنید. به این صورت که اگر سیم کارت شما ایرانسل است نام APN را MTN بگذارید. ولی در صورتیکه از سیم کارت همراه اول استفاده می‌کنید، در این قسمت عبارت MCI را وارد کنید. همچنین برای خط رایتل از Rightel در قسمت APN استفاده کنید و برای سیم کارت شاتل از عبارت shatelmobile استفاده کنید.

در قسمت APN نیز به همین طریق عمل کنید و بسته به سیم کارت، MTN، MCI Rightel و Shotel را وارد کنید.

 

در قسمتی پایینی More را فشار دهید و گزینه Save را بزنید.

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که با ساخت apn جدید apn قبلی پاک نمی‌شود و در حافظه باقی می‌ماند و برای خارج کردن گوشی از حالت apn قدیمی باید روی APN جدید ساخته شده ضربه بزنید و آن را انتخاب کنید.

 

بررسی پرچمدار جدید شیائومی را ببنید:
بررسی دوربین و کیفیت شیائومی ۱۳ اولترا

 

روش دومی که به حل مشکل اینترنت شیائومی کمک می کند

در روش دوم باید از طریق قسمت Proxy و Port تنظیمات را جلو ببرید. شما نیاز دارید تا Port را به حالت Not Set در بیاورید تا مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی قابل حل باشد و به شما اجازه دهد تا مانند سایر کاربران از اینترنت خط سیم کارت استفاده کنید.
به Settings مراجعه کنید.
گزینه SIM cars & mobile networks را انتخاب کنید.
به قسمت Access point names بروید. در بخش General سیم کارت در حال استفاده را انتخاب کنید.

برای اینکه در Not Set تنظیم شوند نیاز دارید تا بخش‌های Proxy و Port را پاک کنید.

یکی از سوال‌های مطرح کاربران شیائومی این است که به جز 2 روش توضیح داده شده دیگر در چه زمان‌هایی نیاز به تغییر تنظیمات اینترنت شیائومی در قسمت APN داریم؟ که جواب این سوال خیلی ساده است. همیشه مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی برای گوشی‌های به تازگی آنباکس شده پیش نمی‌آید. به زبان ساده‌تر اگر شما گوشی را به هر دلیل ریست فکتوری کرده باشید، ممکن است برای بار دیگر با مشکل مشکل اینترنت شیائومی مواجه شوید که در این شرایط برای حل مشکل اینترنت شیائومی نیاز دارید تا از یکی از 2 روش تغییر APN استفاده کنید.

رفع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی در داخل و خارج از مرز ایران

خروج از مرز و سفر به کشورهای دیگر اتفاقی طبیعی است که قاعدتا نباید باعث بروز مشکل در ارتباط گرفتن و اتصال اینترنت در گوشی‌ها شود، درصورتیکه این اتفاق برای کاربران شیائومی مشکلی بزرگ است و در این شرایط استفاده از تنظیمات اینترنت رومینگ و تغییر آن‌ها از حالت خاموش به روشن راه حل مناسبی محسوب می‌شود. حق می‌دهیم که شنیده باشید که تنظیمات رومینگ هزینه‌های گران قیمت دارد، اما موضوع اینجاست که تا زمانی که شما از مرز ایران خارج نشوید، هزینه‌ای گریبان گیر شما نخواهد بود و به محض خروج از کشور شما موظف به پرداخت هزینه‌های تنظیمات اینترنت رومینگ خواهید شد. در ادامه با روش فعال کردن اینترنت رومینگ شما را آشنا خواهیم کرد.
فعال کردن اینترنت رومینگ بستگی به نسخه MIUI دارد. در واقع بخش‌هایی از این مراحل متفاوت است که در ادامه به طور کامل آن را توضیح می‌دهیم.
برای مرحله اول که طبق معمول باید به سمت برنامه تنظیمات بروید. سپس وارد SIM cards & Mobile networks شوید.


از اینجا به دلیل تغییر نسخه‌های ‌MIUI مرحله بعدی کمی تغییر می‌کند.


اگر بعد از انتخاب SIM cards & Mobile networks گزینه Advanced setting را مشاهده کردید، پس در صفحه بعدی Data roaming را انتخاب کنید، سپس international roaming را روی حالت Always قرار دهید. اگر در صفحه SIM cards & Mobile networks خبری از گزینه Advanced setting نبود، اصلا نگران نباشید زیرا قطعا گزینه Data roaming وجود دارد و اتفاقا مسیر شما کوتاه‌تر هم شده است. روی Data roaming ضربه بزنید و کاملا شبیه به تمامی نسخه‌های MIUI آیکون international roaming را از میان گزینه‌های پیشنهادی روی حالت Always قرار دهید تا به همین آسانی اینترنت رومینگ در گوشی شیائومی شما فعال شود.

 

مقایسه پرفروش ترین های روز یعنی ردمی نوت 12 با A24:
مقایسه a24 با note 12 4g

 

تغییر شبکه برای رفع مشکل اینترنت در شیائومی

گاهی اوقات هم پیش می‌آید که مشکل اینترنت ایرانسل در شیائومی به دلیل حالت شبکه باشد. در این جور مواقع بهتر است تا بهترین حالت شبکه یعنی Prefer LTE را انتخاب کنید. با استفاده از مراحل زیر می‌توانید حالت شبکه را تغییر دهید.
بخش Settings را باز کنید.
وارد قسمت SIM cards & Mobile networks شوید.


سیم کارتی که از اینترنت آن استفاده می شود را انتخاب کنید.
گزینه Preferred network type راانتخاب کنید تا در مرحله بعدی بتوانید گوشی را روی حالت Prefer LTE قرار دهید.

مشکل خاموش شدن اینترنت در شیائومی

تعدادی از کاربران گوشی‌های شیائومی با مشکل خاموش شدن‌های پی در پی اینترنت به صورت خودکار مواجه هستند. در صورتیکه شما هم با این مشکل روبه‌رو شده‌اید بهتر است که با استفاده از ریست کردن تنظیمات اینترنت خط موبایل برای حل این مشکل اقدام کنید.
مانند همیشه به بخش تنطیمات گوشی بروید تا بتوانید گزینه Connection & sharing را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

سپس گزینه Connection & sharing را انتخاب کنید و روی Reset Wi_Fi mobile networks and Bluetooth ضربه بزنید و برای مرحله آخر Reset setting را انتخاب کنید تا تنظیمات اینترنت شیائومی به طور کل ریست شود و همه تنظیمات به حالت اولیه گوشی برگردد.

 

مقایسه گلکسی a34 با note 12 pro 4g:
مقایسه a34 با نوت ۱۲ پرو

 

چرا مشکل اینترنت شیائومی درست نمی شود؟

اگر تمام مراحل توضیح داده شده را انجام دادید؛ اما باز هم مشکل قطعی اینترنت گوشی شیائومی برای شما وجود دارد، احتمال دارد که شما از آن دسته کاربرانی باشید که برای ذخیره بیشتر انرژی باتری گوشی آن را روی حالت Battery saver قرار می‌دهید. همانطور که می‌دانید حالت Battery saver روی گوشی‌های شیائومی برای این قرار داده شده که در زمان‌های لازم از هدر رفتن انرژی باتری جلوگیری کنید و گوشی را به مدت بیشتری روشن نگه دارید.
گاهی اوقات پیش می‌آید که گوشی روی حالت ذخیره باتری قرار می‌گیرد و برای حفظ شارژ باتری از روشن ماندن اینترنت سیم کارت جلوگیری می‌کند. در این حالت باید گوشی را از حالت Battery saver خارج کنید.

حل مشکل اینترنت شیائومی با استفاده از تنظیمات گوشی

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در گوشی‌های شیائومی قرار دارد، بررسی و تست سرعت و کیفیت اینترنت در حال استفاده است. اگر مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی برای شما هم وجود دارد، می‌توانید به تنظیمات رفته و از آن‌جا برای تست میزان سرعت اینترنت استفاده کنید. البته لازم به ذکر است درصورتیکه نسخه MIUI شما قدیمی باشد، گزینه advanced setting درون صفحه SIM cards & Mobile networks وجود ندارد و به همین منظور امکان تست گرفتن وجود ندارد پس حتما گوشی را آپدیت نگه دارید و همواره از جدیدترین نسخه‌های MIUI استفاده کنید.
برای تست گرفتن لازم است تا مطابق تمامی مراحل قبلی وارد تنظیمات گوشی شوید و روی گزینه SIM cards & Mobile networks ضربه بزنید.

سپس گزینه advanced setting را انتخاب کنید و بعد از آن از میان گزینه‌های موجود قسمت Mobile network diagnostics را انتخاب کنید تا به test nework برسید.

خاموش کردن حالت محدود کردن DATA در گوشی شیائومی

کمپانی شیائومی مانند سایر برندها از یک جایی به بعد تصمیم گرفت تا حالت محدود کردن DATA را در قسمت تنظیمات گوشی‌های خود قرار دهد. حالت محدود کردن دیتا سیم کارت به این منظور اعمال شده است تا از مصرف بیش از حد اینترنت کاربران در طول یک روز جلوگیری کند. گاهی اوقات یکی از دلایل قطع شدن یا بروز مشکل در اتصال اینترنت در گوشی‌های شیائومی همین تنظیمات می‌تواند باشد که برای تغییر آن باید به صورت زیر عمل کنید:
Settings را باز کنید.
در صفحه اول تنظیمات روی SIM cards & Mobile networks ضربه بزنید.
Set data plan را انتخاب کنید و بعد از آن Data Plan را انتخاب کنید.
در صفحه­ جدید میزان مصرف مجاز اینترنت را بسته به میانگین مصرف روزانه خود تعیین کنید.

برطرف کردن مشکل عدم اتصال وای فای به گوشی شیائومی

اگر از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید و گوشی با اینکه نشان می‌دهد که وای فای به آن وصل است، اما به اینترنت متصل نیست، باید برای بهبود سرعت وای فای در شیائومی حالت extreme traffic را فعال کنید.
فعال کردن حالت extreme traffic:
وارد تنظیمات شوید
وارد بخش WiFi شوید روی دستیار WiFi کلیک کنید.
سپس گزینه Traffic mode را انتخاب کنید.
روی گزینه Extreme mode ضربه بزنید.

وارد کردن مجدد سیم کارت برای حل مشکل قطعی اینترنت

گاهی اوقات سیم کارت داخل درگاه به درستی قرار نمی‌گیرد و اصطلاحا گوشی آن را نمی‌خواند. در این جور مواقع از اینترنت خط هم نمی‌توان استفاده کرد. وارد کردن مجدد سیم کارت برای حل مشکل قطعی اینترنت یکی از راهکارهای رفع باگ اینترنت در گوشی‌های شیائومی است.

سخن آخر

مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی یکی از مشکلاتی است که ممکن است کاربران شیائومی با آن روبه‌رو شده باشند. راه حل‌های مختلفی مانند تغییر APN، به روزرسانی MIUI و خاموش کردن حالت محدود کردن DATA وجود دارند که می‌توانند باعث حل مشکل اینترنت شیائومی شوند. اگر شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده‌اید یا یکی از روش‌های گفته شده در این مقاله را امتحان کرده‌اید، می‌توانید تجربه و نظر خود را در ارتباط با این مدل باگ گیری به صورت کامنت در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

فعال سازی اینترنت گوشی شیائومی به چه صورت است؟
وارد قسمت تنظیمات شوید و بعد از آن روی گزینه SIM cards & Mobile networks ضربه بزنید تا وارد صفحه تنظیمات سیم کارت مورد نظر شوید.
چرا مشکل قطعی اینترنت گوشی شیائومی پیش می‌آید؟
مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند به روز نبودن نسخه ‌MIUI، فعال بودن حالت محدودیت مصرف DATA، درست قرار نگرفتن سیم کارت درون درگاه، قرار داشتن گوشی روی حالت Battery saver و استفاده از حالت شبکه ضعیف با سرعت پایین باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

53 نظر

  1. محسن

    تشکر . مشکلم با همون روش اول تو دوتا گوشی درست شد

  2. .

    Thanks❤️❤️
    Teknolife is the best site for helping.

  3. حامد

    مشکل من همچنان باقی است. حل نشد

  4. Sh

    برگام فکر نمیکردم انقدر راحت حل شه مرسی

  5. ارین مرادی

    آقا سلام
    من ی سوال برام پیش اومد ؟
    آقاااا چطور میتونم ازتون تشکر کنم واقعا من مشکل اینترنت داشتم با اینکه گوشیم نو بود و فقط به هات اسپات بقیه وصل میشدم و پیش هر کسی هم می‌بردم نمیدونستم باید چیکار کنه و الان دست شد .واقعا ممنونم از تکنولایف .🥰🧡

    1. محمد

      پاسخ به ارین مرادی

      ممنون از سایت خوبتون راه حل اول با تغییر نام APN مشکل کاملاً بر طرف شد کمی گیر داشت ولی چند بار این مرحله رو تکرار کردم تا جواب داد.
    1. ناصر

      پاسخ به ارین مرادی

      سلام فکر کنم مشکلم حل شد ممنونم 🙏🙏♥️
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ارین مرادی

      سلام خوشحالم که مشکلتون حل شده دوست خوبم🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads