داغ ترین ها :
مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra

مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra

طبق معمول سامسونگ دو نسخه از تلفن‌های هوشمند برتر خود را منتشر کرده است، یکی با چیپست کوالکام و دیگری با تراشه‌های Exynos مخصوص خود سامسونگ؛ بنابراین، طبق معمول در جستجوی تفاوت احتمالی بین این دو نسخه هستیم تا ببینیم کدام‌یک از این پردازنده‌ها برنده سال جدید هستند. به‌عبارت‌دیگر، آیا سرعت یکی از دیگری بیشتر است یا کدام‌یک از آن‌ها زیر فشار بیشتر داغ می‌کنند؟ همراه مجله تکنولایف باشید تا به تمام سؤالات شما پاسخ داده شود.

 

برای مقایسه گوشی دلخواه خود با یک گوشی دیگر کافی است تا به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

چه فرقی بین Snapdragon 888 و Exynos 2100 وجود دارد؟

 

هر دو چیپست گوشی پرچمدار 2021 سامسونگ اشتراکات زیادی دارند. از روند تولید 5 نانومتری EUV تا استفاده از جدیدترین هسته‌های پردازنده Arm Cortex و همچنین مودم‌های 5G یک‌پارچه. امسال چیپست Exynos 2100 یک گام مهم روبه‌جلو برای سامسونگ به وجود آورده است.
پس از بررسی‌های اولیه، تفاوت عملکرد بین دو تراشه در Galaxy S21 Ultra تقریباً یکسان بود، سپس به مقایسه دوام باتری پرداختیم. در هر دو مورد، داده‌ها مناسب بودند و به این نتیجه رسیدیم که عملکرد دو نوع S21 Ultra بسیار مشابه است.

مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra
البته، این مقایسه کلی از این دو پردازنده نبود و همیشه جزئیات دقیق‌تری برای تجزیه‌وتحلیل وجود دارد. بحث گرمایی که در اگزینوس های قبلی هم شاهد بودیم در این گوشی هم خبرساز شده، اما این بار تراشه اسنپدراگون هم در عین ناباوری دچار فشار و گرمای زیادی شده است که باعث شده این گوشی بیش‌ازپیش موردتوجه و بحث قرار گیرد.

تست چندهسته‌ای S21 Ultra در بنچمارک گیگ بنچ 5

 

در ابتدا با بنچمارک گیک بنچ 5 این مقایسه را شروع می‌کنیم، جایی که نسخه اگزینوس عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. درحالی‌که هسته‌های قرار گرفته روی هر دو پردازنده مانند یکدیگر هستند، اما اس 21 اولترای مجهز به تراشه اگزینوس توانسته امتیاز بالاتری را کسب کند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این تفاوت آن‌چنان‌که بایدوشاید زیاد نیست و در استفاده روزمره، آن‌چنان به چشم نمی‌آید. حقیقت ماجرا اینجاست که توان هسته‌های Cortex-A78 قرار گرفته در تراشه اگزینوس حدوداً 400 مگاهرتز بیشتر بوده و از طرف دیگر، هسته‌های Cortex-A55 نیز با توان بیشتری همراه بوده و همین موضوع، سبب ایجاد تفاوت می‌شود.

مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra

تست تک‌هسته‌ای S21 Ultra در بنچمارک گیگ بنچ 5

 

عملکرد تک‌هسته‌ای این دو پردازنده تا حد زیادی به یکدیگر شباهت داشته و تفاوت‌های زیادی نمی‌توان بین آن‌ها قائل شد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تراشه امسال تولید شده توسط سامسونگ توانسته به‌صورت پایاپای با پردازنده تولید شده توسط کوالکام پیش برود.

 

تست S21 Ultra در بنچمارک انتوتو 8

 

در این بنچمارک، کلیه قابلیت‌های سخت‌افزاری دستگاه شامل GPU و حافظه داخلی نیز مورد بررسی قرار گرفته و روی نتیجه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عملکرد این دو دستگاه در این قسمت نیز تقریباً با یکدیگر مساوی است. سامسونگ همواره سعی داشته است تا عملکرد هر دو نسخه پرچمداران خود را با یکدیگر برابر کند و حالا با معرفی خانواده اس 21، شاهد آن هستیم که آن‌ها به هدف خود رسیده‌اند.

مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra

تست S21 Ultra در بنچمارک GFX

 

در نهایت به عملکرد گرافیکی این دو پردازنده می‌رسیم. نتایج بنچمارک GFX در مراحل مختلف، بازهم وضعیت برابر آن‌ها با یکدیگر را یادآور می‌شود. البته پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 888 در برخی موارد، کمی بهتر عمل کرده است.

مقایسه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در S21 Ultra
تست باتری اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100

 

شرایط تست باتری بسیار مهم است. آزمایش‌های آماده‌به‌کار با بهترین شرایط آنتن‌دهی شبکه و در حالت پیش‌فرض S21 Ultra یعنی با S-Pen روشن و AOD خاموش انجام شده است.
آزمایش‌ها با نمایشگر روشن با فعال بودن رفرش ریت تطبیق‌پذیر تطبیقی با وضوح p1440 انجام شد، درحالی‌که به طور مداوم میزان واقعی رفرش ریت با ابزار داخلی اندروید 11 کنترل می‌شد.
اسکریپت مرور وب هر 10 ثانیه صفحات را رفرش می‌کند و هر بار رفرش باعث افزایش رفرش ریت به 120 هرتز می‌شود که حدود 1 تا 2 ثانیه بعد از آن به 60 هرتز کاهش می‌یابد. این یک نمونه بسیار عالی و کاربردی از رفرش ریت تطبیق‌پذیر درگوشی‌های امروزی است. زمانی که شما صفحه را لمس می‌کنید، رفرش ریت 120 هرتز است و سپس نمایشگر به رفرش ریت پایین‌تر منتقل می‌شود.

تست باتری اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100

در تست پخش ویدئو، این گوشی در تمام مدت آزمایش از رفرش ریت 48 هرتز بهره می‌برد. از آنجا که در هنگام پخش محتوای 24 فریم بر ثانیه این انتخاب را انجام می‌دهد، فکر می‌کنیم که این کاربرد خوب دیگر از کاربرد رفرش ریت تطبیق‌پذیر در زندگی واقعی است.
یک نکته جالب این است که به نظر می‌رسد اسنپدراگون 888 در پخش کلیپ تست h.264 کمی کم‌مصرف‌تر بود. هرچند واقعاً تفاوت زیاد نیست. این جا زمان مناسب برای یادآوری موفقیت برجسته Samsung Display در ایجاد نسل جدیدی از پنل‌هایOLED با مصرف انرژی بهینه‌تر است که در Galaxy S21 Ultra استفاده می‌شود.

باتری اس 21 اولترا

زمان آماده‌به‌کار بین دوگوشی تقریباً یکسان بود که خبر خوبی است زیرا حالت آماده‌به‌کار نشان‌دهنده یک بخش بزرگ از کاری است که یک گوشی به طور روزانه انجام می‌دهد.
تنها تفاوت را در تست مکالمه دیدیم و بازهم باید گفت که تفاوت بسیار زیاد نیست، اما هنوز هم توجه ما را به خود جلب کرده است، به‌خصوص اینکه به نظر می‌رسد اتفاق‌نظر مشترک این است که مودم X60 5G کوالکام کمی کارآمدتر از Exynos سامسونگ است. بااین‌حال، این ادعاها بیشتر مربوط به کارایی در اتصال شبکه 5G است. در این تست تماس که عمداً از طریق اتصال 3G یا 4G انجام می‌شود برتری نمونه اگزینوس مشهود است.
به نظر می‌رسد امسال تفاوت بین نسخه‌های Exynos 2100 و Snapdragon 888 گلکسی S21 Ultra از نظر عملی تقریباً غیر قابل‌ذکر باشد. امیدوارم، این آغاز یک روند برابری جدید برای همیشه در کمپ سامسونگ باشد.
نظر شما درباره مقایسه تراشه‌های اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 در بحث مصرف باتری چیست؟

 

اگزینوس به‌خوبی اسنپدراگون می‌شود؟

 

سامسونگ در سال‌های جاری، توانسته عملکرد پردازنده اگزینوس را تاحدامکان بهبود بخشد و آن را با نسخه مشابه، یعنی اسنپدراگون هماهنگ و هم‌راستا کند. به‌این‌ترتیب تفاوت‌های اندکی میان نسخه اروپایی و آمریکایی گلکسی اس 21 اولترا شاهد هستیم. البته هنوز هم برتری‌هایی در خصوص نسخه اسنپدراگون به چشم می‌خورد که ممکن است کمی روی فعالیت‌های روزمره شما تأثیر گذاشته یا هنگام بازی، این تفاوت‌ها را تا حد کمی متوجه شوید. همچنین عملکرد نسخه مجهز به پردازنده اسنپدراگون در خصوص مصرف باتری نیز در مقابل نسخه اگزینوس بهتر بوده است.

اس 21 اولترا اگزینوس و اسنپدراگون
با تمام این تفاسیر، عملکرد نهایی پردازنده اگزینوس سامسونگ رفته‌رفته در حال بهبود است و در سال جاری، به نمونه مشابه خود که محصول کوالکام است، بسیار نزدیک شده است. پس آینده درخشانی پیرامون پردازنده‌های سامسونگ بوده و ممکن است در سال آینده، این اعداد و ارقام به نفع آن‌ها جابه‌جا شود.
به نظر شما آینده پردازنده‌های اگزینوس چه می‌شود؟ آیا اگزینوس می‌تواند به‌خوبی اسنپدراگون عمل کند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3-2100-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-888-%d8%af%d8%b1-s21-ultra/
ads
ads