داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A71 با گلکسی S20 Fe 5G

مقایسه گلکسی A71 با گلکسی S20 Fe 5G

سامسونگ گلکسی A71 و گلکسی S20 Fe 5G را می‌توان دو مدل پرطرفدار و محبوب از میان گوشی‌های غول تکنولوژی کره جنوبی معرفی کرد که ارزش خرید بسیار زیادی دارند. کاربران زیادی که قصد خرید گلکسی A71 را دارند، همواره نسبت به پرداخت هزینه بیشتر به منظور خرید مدل S20 Fe 5G تردید دارند، اما بهترین انتخاب کدام یک از این دو مدل می‌تواند باشد؟ در این مقاله با مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G همراه شما خواهیم بود؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

 

مشاهده قیمت و خرید جدیدترین گوشی های سامسونگ در سایت تکنولایف: گوشی سامسونگ

 

سامسونگ گلکسی A71 سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G
سایز نمایشگر 6.7 اینچ فول اچ دی پلاس سوپر آمولد (60 هرتز) 6.5 اینچ فول اچ دی پلاس سوپر آمولد (120 هرتز)
وضوح تصویر 1080×2400 1080×2400
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 کوالکام اسنپدراگون 865
حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت 128 و 256 گیگابایت
حافظه رم 6 و 8 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت
دوربین سنسور اصلی 64 مگاپیکسل

سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل

دو سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق

سنسور اصلی 12 مگاپیکسل

سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل

سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3x

دوربین سلفی 32 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع 25 وات 4500 میلی‌آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع 25 وات، فناوری شارژ بی سیم 10 وات و فناوری شارژ معکوس
سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5

 

مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ طراحی

این دو دستگاه از نظر طراحی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که هر دو دستگاه از فلز و شیشه ساخته شده‌اند، اما این موضوع حقیقت ندارد. گوشی سامسونگ گلکسی A71 مجهز به یک فریم و قاب پلاستیکی در بخش عقب بوده و این در حالی است که سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G با فریم فلزی و قاب پلاستیکی تولید شده است. هر دو دستگاه با حاشیه‌های بسیار کم و یک حفره در بخش مرکزی قسمت بالای نمایشگر همراه هستند که محل قرارگیری سنسور سلفی است. همچنین لبه‌های منحنی یکسان و گوشه‌های دایره‌ای شکل گلکسی A71 و S20 Fe 5G هم نشان‌دهنده شباهت بسیار زیاد این دو دستگاه به یکدیگر هستند. با این که هر دو گوشی A71 و S20 Fe 5G مجهز به حفره روی نمایشگر به منظور قرارگیری سنسور سلفی هستند، اما به خاطر داشته باشید که سایز آن‌ها متفاوت است؛ در حقیقت حفره روی نمایشگر S20 Fe 5G در مقایسه با سامسونگ A71 کوچک‌تر است. قاب هر دو دستگاه از نظر ضخامت به یکدیگر شباهت دارند، اما نمی‌توان آن‌ها را در این زمینه مشابه هم دانست. کلید پاور در سمت راست هر دو گوشی قرار گرفته و مشابه سایر گوشی‌های سامسونگ، کلیدهای حجم صدا هم در قسمت بالای آن قرار دارند؛ این ترتیب مورد علاقه سامسونگ در طراحی بیشتر گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آید که تاکنون روانه بازار کرده و به نظر می‌رسد قصد ندارد این روش را تغییر دهد.

 

 

نام تجاری شرکت سامسونگ در بخش عقب هر دو دستگاه درج شده و نشان‌دهنده اصالت محصول است. همچنین هر دو گوشی سامسونگ A71 و سامسونگ S20 Fe 5G در بخش عقب و در یک بخش مجهز به ماژول دوربین هستند؛ در حقیقت قسمت بالای سمت چپ را می‌توان محل قرارگیری ماژول دوربین این دو اسمارتفون عنوان کرد. البته فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی A71 در بخش عقب مجهز به یک سنسور دوربین بیشتر در مقایسه با S20 Fe 5G است، اما این معنا را نمی‌دهد که توانایی تصویربرداری بهتری دارد. همچنین گلکسی A71 صفحه نمایش بزرگ‌تر و عریض‌تری در مقایسه با S20 Fe 5G دارد، اما نمی‌توان آن را قابل توجه دانست. در صورتی که باریک بودن یک اسمارتفون برای شما اهمیت دارد، بد نیست بدانید سامسونگ A71 در مقایسه با S20 Fe 5G باریک‌تر است. در صورتی که سامسونگ S20 Fe 5G را خریداری کردید، باید یک قاب مناسب هم برای آن خریداری کنید؛ علت تاکید ما برای خرید یک قاب را می‌توان کیفیت ساخت بالا و لغزندگی بدنه دستگاه دانست. همچنین از نظر وزن هم سامسونگ A71 با 179 گرم و S20 Fe 5G با 190 گرم وزن برای استفاده در دسترس قرار دارند.

 

قیمت گوشی S20 Fe 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ صفحه نمایش

گوشی سامسونگ A71 مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچ سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس بوده و در مقابل، گوشی سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G با یک نمایشگر 6.5 اینچ سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس تولید شده است. البته به یاد داشته باشید که نمایشگر S20 Fe 5G برخلاف سامسونگ A71 با نرخ تازه‌سازی بیشتری همراه بوده و این مسئله تاثیر زیادی در کیفیت صفحه نمایش و خروجی آن خواهد داشت؛ در حقیقت نرخ تازه‌سازی نمایشگر سامسونگ S20 Fe 5G معادل 120 هرتز بوده و این نرخ در سامسونگ A71 به 60 هرتز محدود شده است. توجه داشته باشید که نرخ بالای تازه‌سازی می‌تواند استفاده عمومی از صفحه نمایش را روان‌تر کند و هنگامی که به آن عادت کنید، بازگشت به نرخ‌های پایین‌تر سخت و دشوار خواهد بود.

نسبت صفحه نمایش هر دو گوشی یکسان است؛ نسبت ابعاد تصویر هر دو دستگاه معادل 20:9 بوده و می‌توان هر دو نمایشگر را صاف و کارآمد توصیف کرد. توجه داشته باشید که نمایش رنگ از سوی هر دو نمایشگر به خوبی انجام می‌شود و این یک مسئله تاثیرگذار در نظر مخاطبین است. در حالت کلی می‌توان پنل گلکسی S20 Fe 5G را از نظر فنی مناسب‌تر دانست، اما در صورتی که به نرخ تازه‌سازی اهمیت نمی‌دهید، قطعا اختلاف قابل توجهی هم میان این دو پنل برای شما مشخص نخواهد شد. همچنین اگر به محتوای HDR10 اهمیت می‌دهید، بهتر است گوشی سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G را خریداری کنید؛ سامسونگ گلکسی A71 از این ویژگی مهم پشتیبانی نمی‌کند.

 

خرید گوشی S20 Fe 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ عملکرد سخت افزار

در این بخش به مقایسه عملکرد سخت افزاری میان دو گوشی سامسونگ A71 و گلکسی S20 Fe 5G خواهیم پرداخت و در ابتدا بهتر است بدانید S20 Fe 5G حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته نباید برداشت اشتباه داشته باشید و اینگونه فکر کنید که سامسونگ A71 عملکرد بدی از خود نشان خواهد داد. هنگامی که هر دو گوشی را در کنار هم قرار دهید، خواهید دید که سامسونگ S20 Fe 5G در یک سطح بالاتر قرار دارد؛ این موضوع نباید با توجه به پردازنده قوی آن باعث شگفتی شما شود. سامسونگ گلکسی A71 مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 است؛ این پردازنده در گوشی پیکسل 4a هم قرار دارد. همچنین سامسونگ S20 Fe 5G مجهز به تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 865 بوده که می‌توان آن را به عنوان یک پردازنده درجه یک معرفی کرد، اما اسنپدراگون 730 قدیمی‌تر بوده و می‌توان آن را به عنوان یک تراشه میان‌رده به حساب آورد. توجه داشته باشید که سامسونگ گلکسی A71 با حافظه رم 6 و 8 گیگابایت همراه بوده و فقط با حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه شده است. همچنین سامسونگ S20 Fe 5G هم شرایط مشابهی دارد، اما مدل 256 گیگابایت از آن هم در دسترس قرار دارد. گوشی‌های سامسونگ A71 و سامسونگ S20 Fe 5G می‌توانند عملکرد خوب و قابل قبولی از خود نشان دهند، اما قطعا S20 Fe 5G توانایی بارگیری سریع‌تر برنامه‌ها را خواهد داشت و علاقه‌مندان به دنیای گیم هم می‌توانند از سرعت بالای آن بهره‌مند شوند. در صورتی که از هنگ کردن گوشی بیزار هستید، بهتر است سامسونگ S20 Fe 5G را برای تجربه‌ای عالی و جذاب خریداری کنید. به عنوان مثال، سامسونگ S20 Fe 5G می‌تواند به شما اجازه دهد بازی‌هایی که گرافیک بالایی دارند را به خوبی اجرا کرده و استفاده کنید، اما احتمالا در سامسونگ A71 با کاهش فریم مواجه خواهید شد. در حالت کلی می‌توان گفت این دو دستگاه برای مصرف‌کنندگان متفاوت طراحی و تولید شده است.

 

 

 مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ باتری

با این که می‌توان انتظار عملکرد قابل قبول باتری را در هر دو دستگاه داشته باشید، اما گلکسی A71 می‌تواند توانایی بیشتری از خود نشان دهد. هر دو دستگاه مجهز به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی هستند که می‌تواند در طول یک روز به شما خدمت کند. البته انتظار بیشتری از ماندگاری شارژ باتری در گلکسی A71 خواهیم داشت و علت آن را می‌توان مصرف بیشتر باتری از سوی S20 Fe 5G به دلیل نرخ تازه‌سازی بالاتر دانست، اما در صورتی که از هر دو دستگاه استفاده بیشتری داشته باشید، قطعا شارژ آن‌ها زودتر به پایان خواهد رسید. هر دو دستگاه از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کنند، اما اگر شارژ بیسیم هم برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید فقط سامسونگ S20 Fe 5G از فناوری شارژ وایرلس 15 وات پشتیبانی می‌کند.‌ همچنین این دستگاه از قابلیت شارژ بیسیم معکوس 9 وات هم پشتیبانی خواهد کرد و این در حالی است که سامسونگ A71 فقط با پشتیبانی از شارژ سیمی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ دوربین

بدون تردید کیفیت دوربین و تصویربرداری سامسونگ S20 Fe 5G در مقایسه با سامسونگ گلکسی A71 بهتر است. این دستگاه مجهز به سنسور اصلی موجود در سامسونگ S20 و S20 Plus بوده و قطعا از توانایی آن‌ها آگاه هستید. همچنین این دستگاه مجهز به سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل و یک سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3x است. در مقابل، سامسونگ A71 مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل در کنار دو سنسور ماکرو و سنجش عمق 5 مگاپیکسل است. البته شرایط درباره سنسور سلفی مشابه بوده و هر دو دستگاه با یک سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی تولید شده‌اند.

در طول روز و زمانی که روشنایی به اندازه کافی وجود دارد، هر دو گوشی می‌توانند در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری از خود توانایی قابل قبولی نشان دهند. همچنین سامسونگ A71 و S20 Fe 5G می‌توانند تصاویر با جزئیات بالا و محدوده دینامیکی مناسب ثبت کنند، اما عملکرد سامسونگ S20 Fe 5G در محدوده دینامیکی بهتر خواهد بود. اگر بخواهید کیفیت واقعی دو دستگاه در زمینه تصویربرداری را مشاهده کنید، کافی است آن‌ها در طول شب مورد آزمایش قرار دهید؛ بدون تردید عملکرد دوربین گلکسی S20 Fe 5G در ثبت تصاویر باکیفیت و جزئیات بالا بدون رقیب خواهد بود. همچنین عملکرد سنسور اولترا واید هر دو دستگاه را می‌توان یکسان توصیف کرد. همچنین سنسور تله فوتو این دستگاه هم می‌تواند توانایی بسیار خوبی از خود در محیط‌هایی که روشنایی مناسب دارند نشان دهد، اما توصیه می‌کنیم از آن در محیط‌های تاریک استفاده نکنید.

 

خرید گوشی A71 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A71 با S20 Fe 5G ؛ صدا

گوشی سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G در زمینه صدا هم می‌تواند توانایی بسیار خوبی از خود نشان دهد. این دستگاه مجهز به اسپیکرهای استریو بوده و این در حالی است که سامسونگ A71 مجهز به یک اسپیکر بوده و آن هم در قسمت پایین دستگاه قرار دارد؛ با این که اسپیکر موجود در گلکسی A71 را نباید نامناسب توصیف کرد، اما در مقایسه با تنظیمات استریو موجود در Galaxy S20 Fe 5G بسیار ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. بدون تردید تنظیمات استریو موجود در گلکسی S20 Fe 5G را می‌توان فوق‌العاده دانست. هنگامی که قصد داشته باشید از هندزفری باکیفیت هم استفاده کنید، قطعا کیفیت صدا کاهش پیدا نخواهد کرد. البته سامسونگ A71 هم می‌تواند کیفیت صدای مناسبی را از طریق هدفون ارائه کند، اما در حالت کلی ضعیف‌تر از سامسونگ S20 Fe 5G است. البته فراموش نکنید که سامسونگ A71 مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری بوده و سامسونگ S20 Fe 5G فاقد آن است؛ شما می‌توانید از یک تبدیل جک هدفون به تایپ سی به منظور متصل کردن هندزفری به سامسونگ گلکسی S20 Fe 5G استفاده کنید.

 

 

جمع‌بندی

تا این بخش از مقایسه A71 با S20 Fe 5G می‌توان گفت به نتیجه مشخص دست پیدا کرده‌اید. بدون تردید عملکرد سامسونگ S20 Fe 5G در مقایسه با سامسونگ گلکسی A71 در زمینه‌های مختلف، بهتر و کارآمدتر خواهد بود.

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند سامسونگ A71 و سامسونگ S20 Fe 5G مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است، اما شرایط و قابلیت‌های سامسونگ S20 Fe 5G در مقایسه با گلکسی A71 به مراتب بهتر و بیشتر است.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟  شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید یکی از آن‌ها اقدام کنید. همچنین برای مشاهده قیمت و خرید سامسونگ S20 Fe 5G و گلکسی A71 هم کافی است وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a71-%d8%a8%d8%a7-s20-fe/
ads
ads