داغ ترین ها :
منشن کردن چیست و چگونه انجام میشود

منشن کردن چیست و چگونه انجام میشود

شبکه‌های اجتماعی امروزه به ابزاری کاربردی برای ما تبدیل شده‌اند که بدون واسطه از آن لذت می‌بریم. ممکن است درحین استفاده از این شبکه‌های اجتماعی با واژه‌های جدیدی رو به رو شویم. به‌خصوص که هر روز در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک و توییتر شاهد افزوده شدن ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های گوناگون هستیم. یکی از این کلمات منشن است که حتما با آن زیاد برخورد داشتید و ممکن است از خودتان سوال کنید، معنی کلمه منشن چیست؟ یا مثلا منشن در کامنت چیست که دائما از آن استفاده می‌شود؟ اگر می خواهید بدانید که منشن چیست پس در این مقاله با ما همراه باشید.

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

منشن در اینستاگرام به چه معنا است؟

بیاید با یک سوال ساده شروع کنیم. معنی کلمه منشن چیست؟ جواب بسیار جالب است. منشن به معنی اشاره و ذکر کردن است. تگ و منشن اینستاگرام باعث ایجاد پیوند بین افراد، محصولات و مکان‌ها می‌شود. تگ کردن یک راه عالی برای کسب و کارها است تا از طریق تعامل با مشتریان و سایر مشاغل، در معرض دید قرار گیرند. پس تگ و منشن چیست؟ یک قابلیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام است که به شما اجازه می‌دهد یک صفحه اینستاگرام  را زیر یک کامنت و یا کپشن اضافه کنید تا از محتوای آن مطلع شود. احتمالا با این جواب تا حدودی سوال منشن اینستا چیست برای شما حل شده است.

با افزودن علامت @ در جلوی اسم کاربران در بخش نظرات و یا کپشن پست، می‌توان منشن ایجاد کرد. اگر سوال دیگر شما این است که منشن شدن چیست؟ باید گفت شخصی که بعد از علامت @ اسمش آمده باشد، منشن شده است. منشن‌ها (معمولاً) به کاربر هشدار می‌دهند و به شما امکان می‌دهند به راحتی در بخش نظرات به کاربران پاسخ دهید و یک راه عالی برای تعامل با مشتریان فراهم می‌کند. بنابراین سوال منشن در کامنت چیست نیز پاسخ داده خواهد شد. چون به‌راحتی در بخش کامنت‌ها می‌توانید به همین روش شخصی را منشن کنید.

تگ منشن چیست؟

در جواب سوال تگ و منشن چیست باید گفت تگ گذاری یا برچسب گذاری فرآیند افزودن پیوند به حساب، مکان و یا محصول به پست شما است. سه نوع مختلف از برچسب‌گذاری یا تگ در اینستاگرام وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

برچسب گذاری کاربری

آیا تا به حال دوستی را در عکسی تگ کرده‌اید؟ این عمل یک مثال رایج از برچسب گذاری کاربری است که در آن یک پیوند قابل کلیک از پروفایل کاربران به پست اضافه می‌شود. این کار یک ابزار عالی برای کسب‌وکارهایی است که می‌توانند مشتریان (نظرات)، اینفلوئنسرها ( تبلیغ محصول) و سایر مشاغل (همکاری‌ها) را برچسب‌گذاری کنند. بنابراین استوری منشن چیست؟

زمانی که یک نفر را در استوری ای که می گذارید تگ و یا منشن می کنید، اعلان برچسب گذاری شده برای او می رود و او می تواند استوری شما را به استوری خودش اضافه کند و دیگران هم می توانند نام و پروفایل اینستاگرام شما را ببینند. این هم از پاسخ به سوال منشن در استوری اینستا چیست.

 

ناشناس های کمتری در اینستاگرام داشته باشید:
دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

 

تفاوت بین تگ و منشن در اینستاگرام

برچسب‌گذاری یا تگ فقط توسط سازنده محتوا انجام می‌شود، در حالی که منشن توسط هر کسی انجام می‌شود. برچسب‌گذاری اغلب گزینه بهتری است. منشن‌ها می‌توانند در نوتیفیکیشن‌ها گم شوند (یعنی فید فقط ۱۰۰ اعلان اخیر را نشان می‌دهد)، در حالی که برچسب‌گذاری به طور جداگانه نشان داده می‌شود. علاوه بر این، پست برچسب‌گذاری شده روی عکس‌های برچسب‌گذاری شده شخص نشان داده می‌شود که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در معرض دید قرار گیرند. مشکل تگ گذاری این است که کاربران شخص تگ شده را نمی‌بینند مگر اینکه روی پست ضربه بزنند.

چگونه یک نفر را در استوری اینستاگرام خود منشن کنیم؟

سوال بعدی که قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که منشن در استوری اینستا چیست؟ اگر کاربر اینستاگرام هستید و اغلب پست می‌گذارید، احتمالا از ویژگی استوری لذت می‌برید. می‌توانید از عکس‌ها در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید و همچنین ویدیوهای کوتاه بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید کاربر دیگری را به بخشی از استوری خود تبدیل کنید، می توانید آنها را منشن کنید.

در اینجا ما دو راه آسان برای منشن کردن شخصی در استوری اینستاگرام به شما نشان خواهیم داد.

با استفاده از متن شخصی را منشن کنید

اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید و روی علامت مثبت ضربه بزنید تا استوری خود را همانطور که معمولا انجام می‌دهید، ایجاد کنید.

  1.  هنگامی که آماده اضافه کردن منشن به استوری هستید، روی نماد متن (Aa) ضربه بزنید.
  2.  با استفاده از صفحه کلیدی که نمایش داده می شود، علامت @ و نام کاربری آن شخص خاص را تایپ کنید.
  3.  پیشنهاداتی را برای کاربر مشاهده خواهید کرد، بنابراین مورد صحیح را انتخاب کنید.
  4.  روی Done ضربه بزنید.

منشن کردن با استفاده از استیکر

یکی دیگر از راه‌های ساده برای منشن یک کاربر دیگر، استفاده از برچسب یا استیکر است. اگر موسیقی را به استوری اینستاگرام اضافه کرده باشید، ممکن است با این نوع استیکرها آشنا باشید.

  1. هنگامی که آماده اضافه کردن منشن به استوری خود هستید، روی نماد استیکر ضربه بزنید.
  2. باید برچسب Mention را نزدیک بالا ببینید، اما اگر نه، آن را جستجو کرده و انتخاب کنید.
  3. پس از اینکه فیلد در استوری شما ظاهر شد، نام کاربری شخص مورد نظر خود را وارد کنید. پیشنهادات را مشاهده خواهید کرد. مورد صحیح را انتخاب کنید.

وقتی این مراحل را دنبال می‌کنید، می‌توانید حداکثر ۱۰ نفر را در هر عکس یا ویدیو منشن کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید، هر فرد یک اعلان جداگانه دریافت می‌کند، بنابراین هر فرد می‌تواند به صورت جداگانه اعلان را مشاهده کرده و به آن پاسخ دهد. پس از پایان ۲۴ ساعت و ناپدید شدن استوری، اعلان پیامی که در صندوق ورودی همه کاربرانی که از آنها نام بردید، ظاهر می‌شود نیز همراه با مورد استوری ناپدید می‌شود.

 

 

بعد از منشن کردن یک نفر در استوری چه اتفاقی می افتد؟

مرحله بعدی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم این است که استوری منشن چیست؟ هنگامی که از شخصی در استوری خود نام می‌برید، آن شخص یک اعلان مستقیم مانند پیام دریافت می‌کند که به او هشدار می‌دهد که شما از او نام برده‌اید. اگر آن شخص شما را فالوو کرده باشد، بلافاصله اعلان را همراه با پیش نمایش استوری می‌بیند.

هنگامی که شخصی را در استوری خود منشن می‌کنید، آن شخص می‌تواند ببیند که از او نام برده شده، اما در پروفایل او یا در برگه عکس‌های برچسب گذاری شده او ظاهر نمی‌شود.

همچنین مهم است، توجه داشته باشید که آنها نمی‌توانند خود را از استوری شما حذف کنند. هرکسی که می‌تواند استوری شما را ببیند می‌تواند روی نام کاربری شخص  ضربه بزند تا از پروفایل اینستاگرام او بازدید کند، بنابراین این موضوع را در نظر بگیرید.

 

 

چگونه در تویتتر کاربری را منشن کنیم؟

حالا که فهمیدیم معنی منشن چیست، ممکن است سوال بعدی شما این باشد که منشن توییتر چیست؟ ردیابی منشن‌‌های توییتر یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سنجش حضور برند یا نام در این شبکه است، زیرا ذکر نام نشان‌دهنده مشارکت در مکالمات است. اساسا سه روش مختلف وجود دارد که کاربران می‌توانند نامی را در توییتر «منشن» کنند:

یوزرنیم

وقتی افراد از اصطلاح توئیتر منشن استفاده می‌کنند، معمولا به این موضوع اشاره می‌کنند. منشن زمانی است که شخصی از علامت @ بلافاصله پس از نام توییتر استفاده کند. بسته به تنظیمات، اعلانی از توییتر دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه شخصی از شما نام برده است.

نام تجاری

زمانی است که شخصی نام شرکت یا برند شما را بدون نام کاربری @ در توییتی ذکر می‌کند. زمانی که مردم با پیوندی به یک پست وبلاگ از سایت شما توییت می‌کنند یا مشتریان در مورد شرکت شما نظر می‌دهند، این مورد معمول است. با ذکر نام تجاری، اعلانی دریافت نخواهید کرد زیرا توییتر آن را فقط به صورت متن می‌بیند.

هشتگ

یکی دیگر از روش‌های متداول که مردم از برندها در توییتر نام می‌برند، استفاده از هشتگ است، به خصوص اگر برند شناخته شده باشد. باز هم، اگر کسی نام برند را در هشتگ ذکر کند، اعلان توییتر دریافت نخواهید کرد. گاهی اوقات افراد از هشتگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که حاوی نام شرکت است، که می‌تواند ردیابی نام های تجاری را کمی پیچیده تر کند.

خرید مک بوک

فرق ریپلای و منشن در توییتر چیست؟

ریپلای، پاسخ به توییت شخص دیگری است. قبلا با نام کاربری @ شروع می‌شد و توییت‌های بعدی به‌عنوان یک رشته در زیر توئیت اول متصل می‌شدند. اکنون، توییتر نحوه عملکرد پاسخ‌ها را تغییر داده است. در حالی که کاربر هنوز هم در مورد پاسخ ها مطلع شده و اعلان دریافت می‌کند، توییت‌ها دیگر حاوی نام کاربری @ نیستند. توییتر این کار را به این ترتیب انجام داد تا محدودیت ۱۴۰ کاراکتری بیشتر برای پیام واقعی توییت در دسترس باشد.

نکته مهم دیگری که باید در مورد پاسخ‌ها بدانید این واقعیت است که آنها فقط توسط فرستنده، گیرنده و افرادی که هر دو طرف را دنبال می‌کنند، دیده می‌شوند. بنابراین منشن توییتر چیست؟ منشن‌ها بیشتر یک مکالمه عمومی هستند و می‌توانند نام کاربری @ را در هر جایی از توییت داشته باشند.

فرق فیو و منشن چیست؟

یکی از اصطلاحات توییتری فیو کردن است، فیو یا FAV مخفف کلمه Favorite به معنی مورد علاقه است؛ پس فرقی بین فیو و لایک نیست، فیو در توییر به معنی همان لایک در اینستاگرام است. پس منشن فیو چیست؟ زمانی که یک منشن را لایک یا فیو می کنید به این معنی است که شما آن منشن را پسندیده اید و اعلانش برای کسی که منشن گذاشته است می رود.

سایت اینستاگرام برای بازیابی رمز را در مطلب زیر خواهید یافت:
ریست پسورد اینستاگرام

 

منشن در فیسبوک چیست؟

ابتدا بیایید به سوال منشن در گروه چیست پاسخ دهیم تا بتوانید معنی منشن شدن در گروه را بهتر درک کنید؛ زمانی که می خواهید در گروه های شلوغ فردی را صدا بزنید تا در میان پیام ها متوجه صدا کردن شما بشود، باید آن فرد را منشن کنید. برای این کار کافیست علامت @ را که نماد منشن و تگ کردن است را تایپ کنید و سپس اسم آن شخص را بنویسید و انتخاب کنید. حالا پیامی که می خواهید را در ادامه اش بنویسید و پیام را ارسال کید تا اعلانش برای فرد منشن شده برود و متوجه پیام شما شود.

منشن در تلگرام چیست؟

در تلگرام هم می توانید افراد را در گروه ها منشن کنید، برای این کار کافیست ابتدا @ را تایپ کنید و سپس اسم شخصی که در آن گروه است را در ادامه اش بنویسید تا در زمان ارسال پیام متوجه ارسال پیام مربوط به او شود. حالا که فهمیدیم منشن تلگرام چیست، بد نیست توضیح دهیم که منشن چیست در واتساپ که یکی از برنامه های پر کاربرد این روزهای ایران محسوب می شود. منشن در واتس اپ هم درست مانند منشن در تلگرام و فیسبوک است، در گروه ها می توانید با نوشتن @ و اسم فرد مورد نظر اون را صدا کنید، اعلان شخصی روی گوشی او میوفتد و متوجه می شود که در آن گروه شما او را صدا کرده اید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

سوالات متداول

منشن در فیسبوک چیست؟ فیسبوک نیز مانند هر شبکه اجتماعی دیگری قابلیت منشن دارد. برای این کار مانند هر شبکه اجتماعی دیگری کافی است که از علامت @ و نام کاربری شخص مورد نظر استفاده کنید تا نام او منشن شود. از این قابلیت می‌توانید در کامنت و پست استفاده کنید. اگر شما شخصی را منشن کنید یک اعلان برای اطلاع رسانی به او ارسال خواهد شد.

منشن توییتر چیست؟ منشن توییتر نیز یکی از قابلیت‌های قدیمی این شبکه اجتماعی است.وقتی افراد از اصطلاح توئیتر منشن استفاده می‌کنند، معمولا به این موضوع اشاره می‌کنند که  شخصی از علامت @ بلافاصله پس از نام توییتر استفاده کند.

منشن اینستا چیست؟ در اینستاگرام نیز به عنوان یک شبکه اجتماعی پرکاربرد منشن وجود دارد.با افزودن علامت @ در جلوی اسم کاربران در بخش نظرات و یا کپشن پست، می‌توان منشن ایجاد کرد. اگر سوال دیگر شما این است که منشن شدن چیست؟ باید گفت شخصی که بعد از علامت @ اسمش آمده باشد، منشن شده است. بنابراین می‌توان به راحتی از این قابلیت برای اشاره به شخص خاصی استفاده کرد تا او نیز مطلع شود.

معنی کلمه منشن چیست؟ منشن در لغت به معنای اشاره و ذکر کردن است. بنابراین منشن کردن یعنی نام کسی را در جایی به کار بردن. در شبکه‌های اجتماعی این قابلیت به این منظور ایجاد شده تا افراد بتوانند از ذکر شدن نامشان مطلع شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. GodGoblin

    همشون رو گفتی آخر نفهمیدم صدا زدن یا منشن کردن در یوتیوی به چه شکل هست!
    من اشتباهی ابتدای اسم دوستم بجای اَد ساین اون علامت رو که شبیه راه آهنه بهش هشتگ میگن رو زدم آیا اون علامت دوستم رو مثل منشن کردن صدا میزرنه یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به GodGoblin

      سلام وقت بخیر خیر علامت @ برای منشن کردن هست علامت # برای هشتگ زدن کاربرد داره
  2. سعید

    عالی بود

  3. مریم طاهریان

    سلام مریم جان
    ممنون از اطلاعات خوبی که در سایت گذاشتی .
    موفق باشید

    1. رویا

      پاسخ به مریم طاهریان

      سلام ازراهنمایی مفیدتون بسیار سپاسگزارم 💜♾️💜
  4. FredRiK

    دمت جیز مریم 😘😍

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به FredRiK

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که از مطالب راضی بودید موفق باشید
  5. آریو

    سلتم ،،،،،، عالییییییییی بود ،،،، استفاده کردم ،،،،،،، سپاس

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%86%d8%b4%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%88%d8%af/
ads
ads