داغ ترین ها :
بهترین مک بوک برای برنامه نویسی کدام است؟

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی کدام است؟

یکی از شغل‌های محبوب در حال حاضر که کار زیادی هم برای آن وجود دارد برنامه نویسی است. ابزار کار برنامه‌ نویس‌ها را می‌توان لپ تاپ آن‌ها به حساب آورد و به همین جهت هم باید از سیستم مناسبی بهره ببرند تا بازدهی کار بالاتر برود. اگر برنامه نویس هستید و از طرفی به لپ تاپ‌های اپل یا همان مک بوک‌ها علاقه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم بهترین مک بوک برای برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم.

 

لیست امروز قیمت لپ تاپ های اپل را در فروشگاه تکنولایف ببنید: خرید مک بوک

 

ایا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است؟

درست است که یک لپ تاپ خوب باید در بخش‌های مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد ولی برای برنامه نویس‌ها قدرت پردازنده مرکزی از هر چیز دیگری مهم‌تر است. از طرفی مک بوک‌های حال حاضر اپل، همگی از تراشه‌های اختصاصی این شرکت با نام M1 یا M2 در مدل‌های مختلف استفاده می‌کنند و این تراشه‌ها نیز توان پردازشی بسیار خوبی دارند.

ایا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است؟

با توجه به این گفته‌ها و همچنین کیفیت خوب نمایشگر مک بوک‌ها و همچنین شارژدهی بسیار خوب آن‌ها می‌توان گفت لپ تاپ‌های اپل یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای کاربران به حساب می‌آيند.

مک بوک برای برنامه نویسی

مک بوک‌های اپل در دو سری کلی ایر و پرو ساخته و روانه بازار می‌شوند. در ادامه ما مک بوک‌ها را از قیمت کم به زیاد مرتب کرده‌ایم و اگر بودجه کمتری دارید باید مدل‌های ابتدای لیست را برای خرید انتخاب کنید و در صورت داشتن بودجه بیشتر، باید به سراغ مدل‌های انتهایی لیست بروید.

مک بوک ایر M1

مک بوک ایر m1 برای برنامه نویسی مناسب است و در واقع این مدل ارزان‌ترین لپ تاپ حال حاضر شرکت اپل به حساب می‌آید. این دستگاه با وجود این که ساخت سال 2020 است هنوز هم توسط اپل به فروش می‌رسد و می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران این برند و برنامه نویس‌های مختلف باشد. در دل این مک بوک تراشه M1 دیده می‌شود که می‌تواند به خوبی از پس پردازش‌های مختلف بربیاید.

این تراشه دارای 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 4 هسته قوی و 4 هسته بهینه است و 7 هسته پردازنده گرافیکی و البته 16 هسته موتور عصبی را نیز شامل می‌شود. البته اگر برنامه نویس حرفه‌ای هستید و قرار است پروژه‌های سنگین‌تری انجام دهید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مک بوک ایر M2 یا مدل‌های پرو بروید؛ چرا که نسخه‌ای ایر فاقد فن هستند و سریع‌تر از مدل‌های پرو دمای آن‌ها بالا رفته و عملکرد پردازشی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مک بوک برای برنامه نویسی

مک بوک ایر M1 در زمینه نمایشگر هم محصول خوبی است و از پنلی 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2560 در 1600 استفاده می‌کند و روشنایی آن نیز تا 400 نیت قابل افزایش است. مک بوک ایر M1 تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن کاملا آلومینیومی است و ضخامت آن نیز به 16 میلی‌متر می‌رسد.

این دستگاه شارژدهی باتری بسیار خوبی هم دارد و به گفته اپل شما می‌توانید تا 18 ساعت شارژدهی را از آن انتظار داشته باشید. در نسخه پایه‌ای مک بوک M1 دارای 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم است و برای نسخه‌هایی با حافظه یا رم بیشتر با هزینه بالاتری را پرداخت کنید. اگر مک بوک می‌خواهید و بودجه محدودی دارید بدون شک خرید این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

قیمت انواع مک بوک ایر m1

 

تفاوت پارت نامبر های مختلف مک بوک:
پارت نامبر مک بوک

 

مک بوک ایر M2

مک بوک ایر M2 نسخه جدیدتر مک M1 است و با بهبودهایی روانه بازار شده است. طراحی این لپ تاپ کاملا تخت شده و اپل ضخامت آن را به عدد بسیار عالی 11.3 میلی‌متر کاهش داده است. اندازه پنل این مک بوک از 13.3 به 13.6 اینچ افزایش داشته و حاشیه‌های کمتری را اطرف نمایشگر شاهد هستیم. روشنایی این نمایشگر نیز از 400 به 500 نیت رسیده است.

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

مک بوک M2 از تراشه جدیدتر M2 بهره می‌برد. این چیپست در حالت پایه دارای 8 هسته پردازنده مرکزی و 8 هسته پردازنده گرافیکی است. اپل ادعا کرده که این چیپست در مقایسه با M1 حدود 18 درصد از نظر پردازشی و حدود 35 درصد از نظر گرافیکی قوی‌تر است. در تست‌های انجام شده اما مشخص شده تراشه M2 در مدل پایه‌ای تنها 10 درصد عملکرد بهتری نسبت به M1 دارد.

اکثر ویژگی‌های دیگر این دو لپ تاپ یکسان است ولی وبکم هم در مک بوک M2 از HD به FHD تغییر کرده است. اگر مک بوک برنامه نویسی می‌خواهید و مقداری بودجه بیشتر از مک بوک M1 دارید، به سراغ این مدل بیایید تا هم نمایشگر کم حاشیه‌تر و روشن‌تری نصیبتان شود و هم قدرت پردازنده 10 درصد بیشتر شود.

 

خرید انواع مک بوک ایر m2

 

مک بوک پرو M2

مک بوک پرو M2 محصول سال 2022 است و از نظر ظاهری دقیقا مانند مک بوک ایر M1 به نظر می‌رسد. این مدل از تاچ بار استفاده می‌کند و در بالای کیبورد آن یک نوارد باریک لمسی دیده می‌شود که شما می‌توانید از طریق آن کارهای مختلفی را در هر نرم افزار انجام دهید. این لپ تاپ از تراشه M2 با 8 هسته پردازنده مرکزی و 10 هسته پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند.

برنامه نویسی با مک بوک

این یعنی توان پردازشی مک بوک پرو M2 در واقع دقیقا با مک بوک ایر M2 در نسخه پایه‌ای برابر است ولی این مدل پردازنده گرافیکی بهتری دارد. البته به طور کلی این محصول به لطف برخورداری از فن، بهتر می‌تواند در طولانی مدت عملکرد خود را در سطح بالایی نگه دارد و قطعا برای برنامه نویسی سنگین مناسب‌تر از مدل‌های ایر است.

شارژدهی مک بوک پرو M2 به گفته اپل برابر با 20 ساعت است و شما در مقایسه با 18 ساعت مدل‌های قبلی شارژدهی بهتری را دریافت خواهید کرد. در نسخه پایه این لپ تاپ 256 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت حافظه رم دارد و نمایشگر آن نیز دقیقا مانند مک بوک ایر M1 است با این تفاوت که روشنایی آن به 500 نیت قابل افزایش است.

قیمت انواع مک بوک پرو m2

مک بوک ایر M2 نسخه 15 اینچ

مک بوک ایر M2 نسخه 15 اینچ چند ماه قبل معرفی شد و هیچ تفاوت اصلی بین این مدل و نسخه 13.6 که در بالا معرفی کردیم دیده نمی‌شود. این دستگاه دارای نمایشگری 15.3 اینچی است و اگر شما به نمایشگری بزرگ‌تر برای برنامه نویسی نیاز دارید انتخاب ایر M2 نسخه 15 اینچ می‌تواند مناسب‌تر باشد.

مک بوک برنامه نویسی

این لپ تاپ حتی از نظر شارژدهی هم عملکرد مشابهی با نسخه 13 اینچی دارد و می‌تواند 18 ساعت دوام بیاورد. البته تراشه M2 این مک بوک مشخصاتی شبیه به مک بوک پرو M2 دارد و دارای 10 هسته پردازنده گرافیکی است که برای برنامه نویسی اهمیت زیادی ندارد. تنها در صورتی به سراغ این لپ تاپ بروید که برای شما نمایشگر و اندازه بزرگ آن اهمیت زیادی داشته باشد.

 

قیمت مک بوک ایر m2 MQK P3 8gb 256gb

 

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 14 اینچ

مک بوک پرو با تراشه M2 PRO محصول سال 2023 است و یکی از بهترین مک بوک‌های اپل و یکی از بهترین لپ تاپ‌های جهان به حساب می‌آید. این لپ تاپ نمایشگری 14.2 اینچی از نوع Liquid Retina XDR با رزولوشن بالای 3024 در 1964 دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این پنل در حالت HDR به 1000 نیت می‌رسد و در بخش‌های خاصی تا 1600 نیت بالا می‌رود.

وزن مک بوک پرو M2 PRO برابر با 1.6 کیلوگرم و ضخامت آن برابر با 15.5 میلی‌متر است. در بخش سخت افزار تراشه M2 PRO اپل به روی این مک بوک خودنمایی می‌کند. این تراشه در نسخه پایه‌ای دارای 10 هسته پردازنده مرکزی و 16 هسته پردازنده گرافیکی است و شما می‌توانید همین تراشه را با 12 هسته پردازنده مرکزی و 19 هسته پردازنده گرافیکی نیز انتخاب کنید.

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 14 اینچ

بسته به بودجه‌ای که در اختیار دارید و قدرت سخت افزاری که برای برنامه نویسی نیاز دارید می‌توانید به سراغ یکی از دو نسخه بروید. نسخه M2 PRO با 12 هسته پردازنده مرکزی به طبع قوی‌تر است و 8 هسته قدرتمند و 4 هسته بهینه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به خوبی بتوانید از پس هر پردازشی بربیایید.

این مدل در نسخه پایه‌ای دارای 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم است و شما می‌توانید نسخه‌های مختلف با حافظه و رم بیشتر را هم انتخاب کنید. شارژدهی مک بوک پرو M2 PRO طبق ادعای سازنده حدود 18 ساعت است که عملکردی مشابه اکثر مک بوک‌های حال حاضر به حساب می‌آید.

 

خرید مک بوک پرو M2 PRO MPHE3

 

اتصال گوشی اندروید به مک بوک:
چگونه گوشی اندروید را به مک بوک وصل کنیم

 

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

اگر ترجیح می‌دهید نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید و شارژدهی مک بوک نیز بهتر شود پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچی بروید. این مدل دارای نمایشگری 16.2 اینچی است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. شارژدهی این لپ تاپ طبق گفته اپل به 22 ساعت می‌رسد که بهترین عملکرد در بین مدل‌های موجود به حساب می‌آید.

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ در نسخه پایه‌ای دارای 12 هسته پردازنده مرکزی (شامل 8 هسته قوی و 4 هسته بهینه) است و 19 هسته پردازنده گرافیکی را شامل می‌شود. نسخه پایه‌ای این محصول دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است و اگر به برنامه نویسی با مک بوک علاقه دارید باید بگوییم این مدل بهترین انتخاب پیش روی شما به حساب می‌آید.

مک بوک پرو M2 MAX

مک بوک پروهای 2023 اپل در دو نسخه 14 اینچ و 16 اینچ با پردازنده‌های M2 MAX نیز در دسترس قرار دارند، اما به دو دلیل خیلی خرید این نسخه‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. دلیل اول این که موجودی مک بوک پرو با تراشه M2 MAX در ایران پایین است و دوم این که تراشه M2 MAX با M2 PRO (نسخه 12 هسته CPU) در زمینه پردازنده مرکزی تفاوت چندانی ندارد و M2 MAX در زمینه گرافیکی با 38 هسته بسیار بهتر عمل می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب به شما مک بوک‌های مختلف اپل برای برنامه نویسی را معرفی کردیم تا شما بسته به بودجه و نیاز خود بتوانید یکی از این لپ تاپ‌های باکیفیت را خریداری کنید. اگر بودجه مد نظر شما کمتر از مک بوک ایر M1 است پیشنهاد می‌کنیم به سراغ لپ تاپ‌های ویندوزی بروید، جایی که حتی با بودجه 30 میلیون یا کمتر هم می‌توانید لپ تاپ مناسب برنامه نویسی پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا مک بوک برای برنامه نویسی مناسب است؟ بله، این محصولات به لطف تراشه‌های اختصاصی خود اپل قدرت پردازشی بالایی دارند و شارژدهی باتری طولانی مدتی را هم ارائه می‌کنند. به‌علاوه شما نمایشگرهای باکیفیتی را به روی مک بوک‌ها دریافت خواهید کرد.

برای برنامه نویسی مک بوک ایر بهتره یا مک بوک پرو؟ اگر قرار است برنامه نویسی پیشرفته انجام دهید و با لپ تاپ خود به سراغ پروژه‌های سنگین بروید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های پرو را انتخاب کنید؛ چرا که این مک بوک‌ها دارای فن هستند و در پردازش‌های سنگین کمتر با افت عملکرد مواجه می‌شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/
ads
ads