داغ ترین ها :
آموزش نصب فونت فارسی در مک بوک اپل

آموزش نصب فونت فارسی در مک بوک اپل

نصب فونت فارسی در مک بوک مانند نصب هر فونت دیگری است. تنها کافی است روش نصب فونت فارسی در مک بوک را یاد بگیرید.

نصب فونت فارسی در مک بوک با استفاده از Font Book

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نصب فونت فارسی در مک بوک استفاده از Font Book خوس سیستم عامل مک است. با این‌کار نه تنها فونت فارسی در مک خواهید داشت، بلکه روند نصب فونت فارسی در ورد مک بوک را به‌صورت پیش فرض انجام داده‌اید.

برای نصب فونت فارسی در مک بوک باید از طریق Findder پوشه‌ای که فونت فارسی مورد نظر شما در آن قرار دارد را باز کنید. پس از باز کردن پوشه فایل‌هایی مانند ttf، ttc و otf را مشاهده می‌کنید. روی فونت مورد نظر دوبار کلیک کنید. با این کار Font Book به صورت خودکار باز می‌شود.

نصب فونت فارسی در مک بوک

حالا در پنجره جدید باید روی Install Font کلیک کنید. روند نصب فونت انجام می‌شود. روش نصب فونت فارسی در مک بوک دقیقا به همین صورت است.

نصب فونت فارسی در مک بوک

 

نحوه کار با Macbook را به طور کامل برای افراد مبتدی بررسی کردیم:
آموزش کار با مک بوک

 

نصب فونت فارسی در مک بوک به صورت دستی

در حالی که می‌توانید از Font Book برای نصب فونت فارسی در مک بوک استفاده کنید، امکان نصب دستی فونت فارسی را هم خواهید داشت. برای اینکار باید Finder را باز کنید و سپس روی گزینه Go که در بالای صفحه دیده می‌شود، کلیک کنید.

حالا باید از منو گزینه Go to Folder را انتخاب کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا باز شود. سپس فولدر Font را انتخاب کنید. حالا همه فونت‌های خودتان کپی و سپس داخل این فولدر پیست کنید.

مشکل فونت فارسی در ورد مک بوک

 

آموزش اتصال ایرپاد اپل به Macbook:
چگونه ایرپاد را به مک بوک متصل کنیم

 

مشکل فونت فارسی در ورد مک بوک

کیبورد فارسی به صورت پیش فرض روی سیستم عامل مک فعال نیست. باید کیبورد فارسی را روی این سیستم عامل فعال کنید تا توانایی استفاده از فونت فارسی را داشته باشید.

برای اینکار باید از منویی که لوگوی Apple دارد گزینه System Preferences را انتخاب کنید. در منوی جدید وارد Language & Text شوید. در ادامه تب Input Sources را انتخاب کنید تا لیست کیبوردها نشان داده شود. کیبورد فارسی را انتخاب کنید.

حالا که کیبورد فارسی را به مک اضافه کردید، باید مشکل فونت فارسی در ورد مک بوک را حل کنیم. برای برطرف کردن این مشکل باید از بخش Bidirectional Text روی Use Split Cursor کلیک کنید. با این کار چینش نوشته‌های تغییر می‌کند.

 

تفاوت Macbook pro با air در چیست؟
مقایسه مک بوک ایر و پرو

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%88%da%a9/
ads
ads