داغ ترین ها :
چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد

مسلما سیم کارت مهم‌ترین بخش گوشی است. در واقع بدون وجود سیم کارت گوشی ما تمام توانایی و کارکرد خود را ندارد. مخصوصا اگر می‌خواهید از اینترنت گوشی خود استفاده کنید، سیم کارت مهم ترین ابزار است. گوشی‌هایی با ۱ شیار سیم کارت وجود دارند، در حالی که برخی از آنها دارای دو اسلات سیم کارت هستند. علاوه بر این سیم کارت‌ها در اندازه های مختلف موجود هستند. نوع سیم کارتی که استفاده می‌کنید به گوشی که در حال حاضر استفاده دارید، بستگی دارد. اما سوال اصلی این است که چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته است؟

 

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

مشکل این است که سیم کارت شما ممکن است آسیب ببیند. متأسفانه راه‌های زیادی برای آسیب دیدن آن وجود دارد. اما اگر سیم کارت شما بسوزد، باید آن را تعویض کنید. در غیر این صورت، ارتباط شما با دیگران را مختل می‌کند. اما چگونه متوجه شوید که سیم کارت شما آسیب دیده است یا خیر؟ علائم بسیاری وجود دارد که سیم کارت آسیب دیده، ممکن است، نشان دهد. اگر با هر یک از علائم سیم کارت سوخته مواجه شدید، می‌توانید بگویید که سیم کارت شما آسیب دیده است. اما اگر می‌خواهید بدانید، سیم کارت شما فقط آسیب دیده و یا سوخته است، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته است؟

تشخیص سیم کارت سوخته

زمانی که استفاده از قابلیت تماس و ارتباط گوشی ما دچار مشکل شود و یا نشانه‌های آسیب به سیم کارتمان را ببینیم، اولین چیزی که ذهنمان می‌رسد، سوختن سیم کارت است. اما واقعا همیشه، هر خرابی به معنای سوختن سیم کارت است؟ بعضی وقت‌ها ممکن است مشکلات مربوط به سیم کارت نباشد. گاهی اوقات هم راهی به جز عوض کردن سیم کارت پیش روی ما نیست. بنابراین باید با موقعیت‌های متفاوتی که به ما کمک می‌کند بفهمیم سیم کارتمان سوخته آشنا شویم.

آسیب فیزیکی

اگر متوجه شدید که سیم کارت شما از نظر فیزیکی آسیب دیده است، باید نگران باشید. برای بررسی آن، باید سیم کارت را از گوشی خود خارج کنید و آسیب فیزیکی را به دقت بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که تراشه‌های طلایی رنگ سیم کارت آسیب دیده، این موضوع می‌تواند نشان دهنده مشکل بسیار جدی باشد. تقریبا بیشتر تعمیرات مربوط به سیم کارت آسیب دیده، تعویض آن است.  وقتی متوجه شدید که سیم کارت از نظر فیزیکی آسیب دیده، باید در اسرع وقت سیم کارت را تعویض کنید.

خرید مک بوک

مشکل شبکه

اگر متوجه شدید که مشکلات شبکه در گوشی شما وجود دارد، این موضوع نیز می‌تواند نشانه‌ای از سوختگی سیم کارت شما باشد. اما مشکل شبکه باید مکرر و دائمی باشد زیرا ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نیز ممکن است هر از گاهی در منطقه شما با مشکلات شبکه مواجه شود. اصولا در جاهای شلوغ و یا مکان‌هایی که با ساختمان‌های بلند محاصره شده، آنتن سیم‌کارت ضعیف‌تر است. این مشکل موقتی است و معمولا با رسیدن به یک مکان خلوت و یا باز حل می‌شود. اما اگر دیدید که در اکثر مواقع شبکه یا پوشش سیم کارت از دست رفته، این موضوع می‌تواند نشان دهنده آسیب دیدن سیم کارت باشد.

 بررسی پوشش شبکه با دیگران

اگر اخیرا با مشکلات شبکه تلفن همراه خود مواجه شده‌اید، باید با افراد دیگری در منطقه نیز صحبت کنید. مطمئن شوید که آنها نیز از همان اپراتور سیم کارت شما استفاده می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که آیا مشکل مربوط به منطقه خاص ارائه دهنده خدمات است یا سیم کارت شما واقعا سوخته است. در این صورت می‌توانید سیم کارت خود را جایگزین کنید.

 

 

 تماس‌ها و پیام‌ها با تاخیر همراه است

اگر سیم کارت شما دچار اشکال شده باشد، متوجه خواهید شد که تماس‌ها مدام قطع می‌شوند. در این صورت سیم کارت شما نسوخته و فقط آسیب دیده است. همچنین متوجه خواهید شد که پیام‌های شما ارسال نمی‌شود. بلکه پیام‌ها در پوشه Outbox گیر کرده‌اند. پیام‌های دیگران نیز ممکن است به گوشی شما با تاخیر ارسال شود. همچنین ممکن است تماس‌های تلفنی شما در بیشتر مواقع قطع شود. اینها نشانه‌های اصلی آسیب دیدن سیم کارت هستند.

 آیا این تغییرات همیشگی است؟

اول از همه، باید بررسی کنید که آیا این مشکلات مکرر رخ می‌دهند یا خیر. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا این مشکلات در مکان دیگری وجود دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، راه حل این است که سیم کارت خود را عوض کنید.

 کیفیت صدا در تماس بد است

یکی دیگر از نشانه‌های معیوب بودن سیم کارت این است که هنگام مکالمه با کیفیت صدای بدی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، اگر در حال مکالمه با شخصی هستید و سیم کارت آسیب دیده باشد، صدای طرف مقابل با وضوح در دسترس نیست. البته این موضوع ممکن است به کمبود پوشش شبکه در منطقه نیز مربوط شود. اما  اگر مرتبا این اتفاق در هرمکانی برای شما می‌افتد، پس باید نگران باشید.

سلامت سخت افزار گوشی خود را نیز بررسی کنید

اگر مشکل صدا در گوشی شما وجود دارد، ممکن است به دلیل معیوب بودن بلندگوی گوشی نیز باشد. در این صورت باید گوشی خود را تعمیر کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که بلندگو سالم است، منبع مشکل می‌تواند سیم کارت شما باشد که نیاز به تعویض دارد.

لپ تاپ گیمینگ بنر

 اغلب پین کد درخواست می‌شود

اگر هنگام بوت شدن روی گوشی، درخواست پین کد تنظیم کرده باشید، هر بار که گوشی خود را مجددا راه اندازی می‌کنید، یک کد PIN/PUK از شما درخواست می‌شود. این کد PIN/PUK در واقع به گوشی شما مربوط نمی‌شود. بلکه یک ویژگی امنیتی سیم کارت است. این کد به گونه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند از سیم کارت بدون اطلاع از کد PIN/PUK استفاده کند. اگر سیم کارت شما آسیب دیده است، ممکن است درخواست وارد کردن کد پین را به صورت مکرر مشاهده کنید، حتی اگر در حال کار با گوشی باشد. متأسفانه، این بدان معنا است که حتی اگر گوشی خود را راه اندازی مجدد نکرده باشید، باز هم باید با وارد کردن این کد سر و کله بزنید. این موضوع به این دلیل است که سیم کارت عملکرد غیرعادی دارد.

ممکن است سیم کارت را به درستی وارد نکرده باشید. در نتیجه، به اطراف حرکت می کند و وقتی به موقعیت صحیح رسید، تلفن شما کد پین را می خواهد. این به این دلیل است که فکر می کند سیم کارت همین الان وارد شده است.

به همین دلیل است که باید سیم کارت را دوباره به درستی وارد کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. در این صورت ممکن است سیم کارت آسیب دیده باشد. بنابراین بهتر است آن را جایگزین کنید.

 

 

 پیام خوش آمدگویی شبکه

مشکلات سیم کارت

اگر تلفن خود را مجددا راه اندازی کرده‌اید، در بیشتر مواقع باید یک پیام خوشامدگویی از اپراتور شبکه دریافت کنید. با این حال، اگر مشاهده کردید که این پیام خاص همیشه ظاهر می‌شود، حتی اگر گوشی خود را ریستارت نکرده باشید، باید مراقب باشید زیرا به نظر می‌رسد سیم کارت شما آسیب دیده است.

 سیم کارت را روی تلفن دیگری امتحان کنید

ابتدا باید سیم کارت را از گوشی خود خارج کرده و سپس آن را در گوشی دیگری قرار دهید. اکنون، بررسی کنید که آیا پیام خوش آمدگویی همچنان ظاهر می‌شود یا خیر. اگر هنوز این پیغام دریافت می‌شود، پس باید سیم کارت را عوض کنید. در غیر این صورت، اگر می‌بینید که همه چیز خوب است، ممکن است مشکل از شیار سیم کارت باشد. بنابراین، بهتر است به جای آن اسلات سیم کارت را تعمیر کنید.

 عدم نمایش مخاطبین سیم کارت

به طور معمول، سیم کارت با مقدار کمی فضای ذخیره سازی همراه است. به همین دلیل می‌توانید شماره‌های تماس را در سیم کارت خود ذخیره کنید. همچنین می‌توانید این شماره‌های تماس را در تلفن خود مشاهده کنید. اگر مطمئن هستید که شماره‌های تماس روی سیم‌کارت شما ذخیره شده و مخاطبین در برنامه تماس تلفن ظاهر نمی‌شوند، ممکن است سیم‌کارت شما آسیب دیده باشد.

 

با One Ui 4 و قابلیت های جدید آن آشنا شوید:
25 ویژگی جذاب و جدید از رابط کاربری One UI 4

 

 تنظیمات تماس را در تلفن خود بررسی کنید

در برنامه مخاطبین، باید بررسی کنید که آیا مخاطب سیم کارت فعال است یا خیر. اگر فعال باشد، باید مخاطبینی را که در سیم کارت خود ذخیره کرده‌اید، مشاهده کنید. اما اگر فعال نباشد، خب مسلما این مخاطبین را نخواهید دید. برای دیدن مخاطبین سیم کارت باید تنظیمات آن را فعال کنید. اگر با فعال کردن این قابلیت هنوز این مخاطبین در لیست دیده نشدند، باید سیم کارت را تعویض کنید.

فعال شدن حالت هواپیما به طور ناگهانی

اگر حالت هواپیما در تلفن شما فعال باشد، اتصال سلولی وجود خواهد داشت. به طور معمول، شما باید این حالت را به صورت دستی فعال کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که حالت هواپیما به طور خودکار فعال می شود، ممکن است ربطی به سیم کارت داشته باشد.

 به صورت دستی حالت هواپیما را غیرفعال کنید

اول از همه، بررسی کنید که آیا حالت هواپیما واقعا به طور خودکار فعال می‌شود یا خیر. اگر متوجه شدید که گوشی خود به خود به حالت هواپیما می‌رود، باید سیم کارت خود را تعویض کنید.

سیم کارت شناسایی نمی‌شود

اگر سیم کارت آسیب دیده باشد، گوشی شما سیم کارت را نمی‌شناسد. در این صورت، ممکن است متوجه شوید که هیچ شبکه‌ای روی گوشی شما وجود ندارد. همچنین، اگر به «تنظیمات سیم‌کارت» گوشی خود بروید، می‌بینید که سیم‌کارتی در گوشی شما موجود نیست. اگر سیم کارت شناسایی شد، نام شرکت اپراتور سیم کارت در این بخش قابل دیدن است.

 سیم کارت را دوباره وارد یا فعال کنید

در اکثر گوشی‌های هوشمند، می‌توانید سیم کارت را به صورت دستی غیرفعال و فعال کنید. بنابراین مطمئن شوید که سیم کارت را از صفحه تنظیمات سیم کارت گوشی خود غیرفعال نکرده‌اید. سپس، می‌توانید سیم کارت را دوباره به درستی وارد کنید تا بررسی کنید که آیا شناسایی شده است یا خیر. همچنین می‌توانید «حالت هواپیما» را چند بار به‌صورت دستی فعال و غیرفعال کنید تا ببینید آیا سیم‌کارت شناسایی شده یا خیر. در غیر این صورت باید سیم کارت را تعویض کنید.

 استفاده از آداپتور سیم کارت

آیا از آداپتور سیم کارت استفاده می‌کنید و با مشکل پوشش شبکه مواجه هستید؟ گاهی اوقات، افراد از آداپتورهای سیم کارت برای استفاده از سیم کارت‌های ناسازگار استفاده می‌کنند. اما آداپتور سیم کارت می‌تواند به سیم کارت آسیب برساند.

 

راهنمای خرید شارژر و کابل شارژ:
بهترین شارژر گوشی

 

 آداپتور را حذف کنید

اول از همه باید از سیم کارت بدون آداپتور استفاده کنید تا ببینید درست کار می‌کند یا خیر. برای این کار، می‌توانید سیم کارت را در گوشی دیگری که دارای یک اسلات سازگار است، قرار دهید. اگر دیدید که سیم کارت روی گوشی جدید کار نمی‌کند، سیم کارت آسیب دیده است. بهتر است آن را تعویض کنید. می دانید که سیم کارت در اندازه‌های مختلفی مانند سیم کارت استاندارد، میکرو و نانو عرضه می‌شود. در حال حاضر، گوشی‌ها نیز دارای انواع خاصی از اسلات سیم کارت هستند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر گوشی شما با یک سیم کارت نانو سازگار است و یک سیم کارت استاندارد دارید، باید آن را تبدیل کنید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که سیم کارت استاندارد شرکت مخابراتی خود را جایگزین کنید. با این حال، بسیاری از مردم این کار را انجام نمی‌دهند. بلکه سیم کارت با اندازه استاندارد خود را بریده و دقیقا اندازه سیم کارت نانو می‌کنند. اما اگر هنگام برش سیم کارت مراقب نباشید، ممکن است به طور تصادفی به سیم کارت آسیب برسانید.

انواع سایز سیم کارت

 سیم کارت خود را دستی کوچک نکنید

بله، سیم کارت خود را برای سازگاری با گوشی خود کوچک نکنید. بلکه می‌توانید سیم کارت را از مرکز خدمات مشتریان شرکت مخابراتی خود تعویض کنید. همچنین امروزه سیم‌کارت‌ها با آداپتورهای از پیش قطع شده در دسترس هستند. بنابراین، می توانید با هر گوشی از یک سیم کارت استفاده کنید.

 مشکلات عمر باتری

اگر می بینید که عمر باتری گوشی خیلی کوتاه شده و دائما به شارژ نیاز دارد، این موضوع ممکن است مربوط به سیم کارت باشد.در این مورد، مشکل ممکن است به دلیل معیوب بودن باتری نیز باشد. بنابراین، ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل از خود باتری نیست. پس از آن می‌توانید سیم کارت را جایگزین کنید.

 گوشی بی از حد گرم می‌شود

یکی دیگر از نشانه‌های معیوب بودن سیم کارت این است که گوشی شما همیشه گرم می‌شود. اگر گوشی شما هر از چند گاهی بدون هیچ هشدار قبلی ناگهان گرم می‌شود، این موضوع می‌تواند مربوط به سیم کارت آسیب دیده باشد. این احتمال وجود دارد که در این مورد گوشی شما مقصر باشد نه سیم کارت. بنابراین، قبل از تعویض سیم کارت، باید از سالم بودن گوشی خود مطمئن شوید.اگر می‌بینید که گوشی شما هیچ مشکلی ندارد، می‌توانید سیم کارت خود را تعویض کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

 

 

جمع بندی

سیم کارت برای گوشی ضروری است. با این حال، می‌تواند به طرق مختلف آسیب ببیند. و اگر سیم کارت آسیب دیده داشته باشد، نمی‌توانید با استفاده از شبکه تلفن همراه یا داده تلفن همراه با دیگران ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل سیم کارت شما باید سالم باشد. با این حال، با گذشت زمان، ممکن است سیم کارت آسیب ببیند و این موضوع اجتناب ناپذیر است. در این مقاله، ما چندین سناریو مختلف را توضیح دادیم. با بررسی این سناریوهای احتمالی اگر متوجه شدید که سیم کارت شما دیگر کار نمی‌کند، باید زودتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

سوالات متداول

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته است؟ راه‌های زیادی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد. راحت‌ترین راه این است که بررسی کنید آیا قادر به تماس یا ارسال پیام متنی هستید یا خیر. اگر نه باید سیم کارت را در گوشی دیگری امتحان کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، به این معنی است که سیم کارت شما سوخته است. در این حالت از داده‌های تلفن همراه نیز نمی‌توانید استفاده کنید. در واقع کلیه راه‌های ارتباطی شما قطع خواهد شد.

آیا می‌توانم سیم کارتم را به صورت دستی کوچک کنم؟ این کار امکان پذیر است اما بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است به سیم کارت آسیب برسانید. امروزه تمامی دفاتر مخابراتی برای شما به آسانی و بدون هزینه سیم کارت جدید صادر می‌کنند. شما می‌توانید بسته به نوع گوشی خود از سیم کارت نانو یا میکرو استفاده کنید.

سیم کارت نانو چیست؟ امروزه انواع سیم کارت در اندازه‌های مختلفی مانند سیم کارت استاندارد، میکرو و نانو عرضه می‌شود. گوشی‌ها نیز ممکن است اسلات‌های متفاوتی داشته باشند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر گوشی شما با یک سیم کارت نانو سازگار است و یک سیم کارت استاندارد دارید، باید آن را تبدیل به سیم کارت نانو کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. erfan

    سلام وقت بخیر
    سیم‌کارت رایتلم تقریباً چند ماه بعد گرفتن شروع به افت کیفیت آنتن دهی ،قطع شدن اینترنت ،پیام‌های مکرر به شرح عدم فعال شدن historical call و خاموش شدن خودکار دیتای گوشی رو حالت 4g میشه
    می‌خواستم بدونم مشکل از سیم کارته یا موبایل ؟

  2. الی اگاه

    سلام وقت شما بخیر
    من گوشیم علامت اینترنتش همون علامت(4g) از دیروز اینطورشده که کلا وقتی باز میکنم ثابت نمیمونه همش میادو میره حتی به مدت ۱ ثانیه!
    کلا در حالا اومدن و رفتنه با اینکه گشیو ریست فکتوری زدم و هر کار دیگه ای که فکرشو بکنین کردم اما بازم همونطوری هستش ممکنه که سیم کارتم سوخته باشه؟؟؟

    بعد اینکه خیلیا میگن دیگه شبکه های ایرانسل در حتل غیر فعال شدنه اینو یکی از دوستام بهم گفتش که گوشیه مامانم من هم مشکل گوشیه تو رو داره و این دلیلش اینه که قراره کلا سیم‌کارتهای ایرانسل غئر فعال بشن ؟؟؟؟
    آیا این حقیقت داره؟؟؟؟؟؟

    ممنون میشم یه راه حلی برامبگید دیگه خسته شدم 😔😔🖤💔

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الی اگاه

      سلام وقت خوش از اپراتورهای ایرانسل سوال کنید اگه مشکل از سمت خودشون باشه راهنماییتون میکنن
  3. بینام

    سلام من سیم کارتم یه پیام اومد که اگه سیم کارت رو شارژ نکنین سیمکارت از دسترس خارج میشه از مخابراتم بود بعدش دیگه سیمکارت کار نکرد الانم میخوام برم به اکانت تلگرامم اما نمیشه چون پیام نمیره لطفا بهم بگید چیکار کنم خیلی مهمهههه

    1. زهرا هوتی

      پاسخ به بینام

      سلام عرض ادب ببخشید این کارهای که گفتین رو چطور انجام بدم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بینام

      سلام وقت بخیر اگه استفاده نکنید واگذار میشه سیم‌کارت احتمالا در اختیار فرد دیگه ای قرار گرفته از خود اپراتور سوال کنید موفق باشید
  4. Not

    من یهو از گوشیم کشیدم بیرون فکر کنم سوخت🥺😢🤦🏾‍♀️

    1. امید

      پاسخ به Not

      منم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%81%d9%87%d9%85%db%8c%d9%85-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%88%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads