داغ ترین ها :

بهترین بازی های دهه 2000

به راحتی می‌توانیم دهه ۲۰۰۰ میلادی یا سال‌های بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ یکی از طلایی‌ترین دوران ویدیو گیم بود. دقیقا در این ۱۰ سال بسیاری از بازی‌هایی که امروز نسخه‌های جدید آن را مشاهده می‌کنیم، راهی بازار شدند و فصل جدیدی در دنیای ویدیو گیم خلق کردند. در این قسمت از پادکست بازی تصمیم گرفتیم که بهترین بازی های دهه 2000 را به شما معرفی کنیم. بازی‌هایی که در میان‌ آن‌ها نام‌های بزرگی را مشاهده می‌کنید. پس با بهترین بازی های کامپیوتری دهه 2000 همراه ما باشید.

Pro Evolution Soccer 2009

بدون شک یکی از بهترین بازی های 2000 تا 2010 را می‌توانیم بازی محبوب و خاطره انگیز Pro Evolution Soccer 2009نام ببریم. بازی‌ای که برای PS2 و ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی راهی بازار شده بود. ستاره‌های فوتبال آن زمان و کیفیت بالایی که مجموعه PES در آن سال‌ها ارائه می‌داد، باعث شد که Pro Evolution Soccer 2009 به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این سری تبدیل شود. بازی‌ای که در حال حاضر هم کلی طرفدار دارد.

Assassin’s Creed

یکی دیگر از بهترین بازی های دهه 2010 قطعا قسمت اول مجموعه Assassin’s Creed است. قیمت اول مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed به شکل خاص تحولی بزرگ در دنیای ویدیو گیم ایجاد کردند. بازی‌ای که به جای سری محبوب Prince of Persia ساخته شده و با المان‌های مخفی‌کاری جذاب و گرافیک فوق العاده پایه‌گذار سبکی شد که هنوز هم طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

 

علاقه مندان به بازی های World War پست زیر را از دست ندهید:
بهترین بازی جنگ جهانی

 

Hitman: Codename 47

اگر از جمله گیمرهای قدیمی باشید، حتما با بازی Hitman: Codename 47 و این بازی‌ها آشنایی دارید. در واقع بهترین بازی های سال ۲۰۰۰ همین بازی Hitman: Codename 47 بود. بازی‌ای که در ان سال‌ها اکثر گیمرها آن را تجربه کرده بودند. این بازی از اولین بازی‌هایی بود که توانسته بود سبک مخفی کاری را در بین گیمرها محبوب کند. البته که شخصیت جذاب مامور ۴۷ و المان‌های مخفی کاری طراحی شده در بازی، این بازی را بسیار زیبا کرده بودند.

Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

یکی دیگر از بهترین بازی های سال 2000 تا 2010 همین بازی Devil May Cry 3: Dante’s Awakening بود. بازی‌ای که توانست المان‌های بسیار جذابی به سبک Hack and Slash اضافه کند.  البته که ماموریت‌های سخت و اکشن فوق العاده‌ای که برای این بازی در نظر گرفته شده بود را هم نباید از یاد ببریم. شخصیت دانته و مبارزه‌های هیجان‌انگیزی که با شمشیر و سلاح گرم در بازی انجام می‌داد، هنوز هم در خاطر خیلی از گیمرها باقی مانده است.

Silent Hill 3

همان طور که گفتیم دهه ۲۰۰۰ میلادی میزبان بازی‌های بزرگ متعددی بود. یکی دیگر از این بازی‌ها بازی Silent Hill 3 بود. بازی‌ای که به جرات می‌توانیم بگوییم که یکی از نسخه‌های هیجان‌انگیز و جذاب این سری بود. یکی از بهترین بازی های دهه هشتاد که سبک جدیدی را در بازی‌های ترسناک خلق کرد.

 

چه زمانی منتظر نسخه جدید PS باشیم:
پلی استیشن ۶ کی میاد

 

Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter

همزمان با عرضه کنسول‌های PS3 و ایکس باکس ۳۶۰ بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter هم راهی بازار شد. توان سخت‌افزاری بالای این کنسول‌ها در آن سال‌ها باعث شد که Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter یک بازی چشم نواز از نظر جلوه‌های بصری تبدیل شود. البته که گیم‌پلی مدرن این بازی را هم نباید نادیده گرفت. به هر حال که این بازی آنقدر موفق بود که بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 هم ساخته شد.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

یکی دیگر از بهترین بازی ها از سال 2000 به بعد قطعا بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion خواهد بود. یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ همین بازی است. بازی‌ای که پایه‌گذار بسیاری از المان‌های نقش افرینی مدرن شد. این بازی نقش آفرینی در دنیای جهان باز رخ می‌دهد و شما را با ماموریت‌های بی‌شمار و قدرت‌های عجیب تنها می‌گذاشت.

Indigo Prophecy

یکی از منحصر به فردترین بازی‌هایی که در می‌توانیم از آن به عنوان بهترین بازی های 2000 تا 2010 نام ببریم همین بازی Indigo Prophecy است. بازی‌ای که توسط دیوید کیج سازنده بازی‌هایی مانند Heavy Rain و byond two Souls و Detroit ساخته شده بود. این بازی داستانی به شدت مرموز داشت و روند با کاملا به تصمیمی که بازیکنان در جریان بازی می‌گرفتند وابسته بود.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

بازی Metal Gear Solid 4 را می‌توانیم بهترین بازی ۲۰۱۰ و دهه‌ای که گذشت نام ببریم. این بازی تکاملی برای این مجموعه بازی‌ها به شمار می‌رود و نه تنها از نظر جلوه‌های گرافیکی در آن زمان عملکردی خیره کننده داشت، بلکه از نظر داستان‌سرایی هم فوق العاده عمل کرده بود. این بازی یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های این سری به شمار می‌رود.

Grand Theft Auto: San Andreas

یکی دیگر از بهترین بازی های دهه هشتاد قطعا بازی GTA San Adreas است که می‌توانیم از آن به عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سری GTA نام ببریم. بزرگ‌تر شدن جهان بازی باعث شد که گیمرها آزادی عمل بی‌سابقه‌ای را در این بازی تجربه کنند. داستان فوق العاده و البته که گرافیک این بازید در آن زمان باعث شد که با یکی از بهترین بازی های سال 2000 تا 2010 سروکار داشته باشیم.

 

بهترین بازی های آفلاین و آنلاین اندروید با گرافیک بالا:
بازی های گرافیکی اندروید

 

Max Payne

اگر به دنبال یکی دیگر از بهترین بازی ها از سال 2000 به بعد می‌گردید، قسمت اول مجموعه بازی‌های Max Payne یکی از همین بازی‌ها خواهد بود.  این بازی در سال ۲۰۰۱ برای PS2 و ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر شد و نوآوری‌های زیادی به همراه داشت. برای اولین بار در بازی‌های ویدیویی با تکنیک bullet-time آشنا شدیم. روند اکشن بازی فوق العاده بود و داستان بی نظیری را هم ارائه می‌کرد. این بازی انقدر موفق شد که قسمت‌های دوم و سوم آن هم ساخته شد.

BioShock

یکی دیگر از بهترین بازی های سال 2000 تا 2010 قطعا بازی BioShock است. گرافیک عالی به همراه گیم‌پلی درگیر کننده و جذاب به همراه داستانی فوق العاده این بازی را به یک عنوان خاطره انگیز تبدیل کرد. البته که قدرت کنسول‌هایی مانند ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ هم باعث شد که سازندگان بتوانند بازی با کیفیتی راهی بازار کنند.

God of War

بهترین بازی های دهه 2000 شاید قسمت اول مجموعه بازی‌های God of War باشد که برای پلی استیشن ۲ راهی بازار شد. دنیا برای اولین بار با داستان کریتوس مواجه شد و توانست یک بازی اکشن بسیار سریع و جذاب را مشاهده کند. بازی‌ای که از بخش‌های معمایی هم برخوردار بود و و با صحنه‌های اکشن بی‌نظیری که داشت همه را جذب خودش کرد.

Mass Effect

قسمت اول مجموعه بازی‌های Mass Effect هم از جمله بهترین بازی های دهه 2000 به شمار می‌رود. گرافیک فوق العاده این بازی هنوز هم جذاب است. داستان عالی و روند نقش آفرینی اکشنی که پیش روی گیمرها قرار می‌داد هم باعث شد که این بازی به شدت مورد توجه قرار بگیرد. موفقیت این بازی در قسمت اول و داستان جذابی که ارائه می‌داد، باعث شد که قسمت‌های دوم و سوم این بازی هم ساخته شود.

Prince of Persia: The Sands of Time

بازی Prince of Persia: The Sands of Time در ایران که بسیار محبوب است. در کشورهای دیگر هم طرفداران بسیار زیادی دارد. اما محبوبیت این بازی در ایران باعث شد که Prince of Persia: The Sands of Time را به جرات بتوانیم یکی از بهترین بازی های دهه هشتاد نام ببریم و که قطعا یکی از بهترین بازی ها از سال 2000 به بعد هم به شمار می‌رود. صحنه‌های QTE و المان‌های کنترل زمان در این بازی به شکل خوبی پیاده‌سازی شده بود.

Call of Duty 4: Modern Warfare

با عرضه Call of Duty 4 سری بازی‌های Call of Duty با یک پیشرفت تغییر سبک بزرگ مواجه شدند. اکتیویژن بالاخره از جنگ جهانی دوم فاصله گرفت و راهی دنیای مدرن امروزی شد. بازی Call of Duty 4 Modern Warfare به واسطه صحنه‌های سینمایی عالی و گیم‌پلی بسیار سریع و جذاب و البته که بخش چند نفره بی‌نظیر به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این مجموعه تبدیل شد.

Resident Evil 4

یکی دیگر از بهترین بازی های دهه 2010 بازی Resident Evil 4 است. این بازی تغییرات بزرگی در مجموعه رزیدنت اویل ایجاد کرد و این تغییرات مورد توجه بازی‌های دیگر هم قرار گرفت. رزیدنت اویل ۴ توانست به یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه تبدیل شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. خیلی‌ها به این باور هستند که این نسخه بهترین نسخه از سری رزیدنت اویل به شمار می‌رود.

Gears of War

قسمت اول مجموعه بازی‌های Gears of War که یکی از بازی‌های انحصاری Xbox 360 بود، در دهه ۲۰۰۰ میلادی حسابی سروصدا به راه انداخت. گرافیک فوق العاده در کنار گیم پلی اکشن بسیار سریع باعث شد که این بازی سریع محبوب شود. در آن سال‌ها کمتری بازی اکشن سوم شخصی با کیفیت Gears of War راهی بازار شده بود که بتواند از المان کاور گرفتن به خوبی استفاده کند.

‌Batman Arkham Asylum

یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی ساخته شده تا امروز قطعا قسمت اول مجموعه بازی‌های Batman Arkham است. بازی Batman Arkham Asylum المان‌های جدیدی را در قالب یک بازی ابر قهرمانی خلق کرد که هنوز هم در بسیاری از بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بازی انقدر خوس ساخت بود که توانست امتیازات بسیار بالایی را دریافت کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. Arshia

    CRASH BANDICOOT 3

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-2000s-games-gaming-podcast-ep14/