داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی ردمی نوت 12 با نوت 11

مقایسه شیائومی ردمی نوت 12 با نوت 11

ردمی نوت ۱۱ همچنان گوشی محبوبی است و گوشی ردمی نوت ۱۲ هم به عنوان یک گوشی جدید نظر ها را به سمت خودش جلب کرده است. در مقایسه ردمی نوت ۱۱ با ردمی نوت ۱۲ می‌خواهیم به شما بگوییم که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد و تقاوت اصلی این گوشی‌ها در چیست.

ردمی نوت 12 4g

note 12 4g

ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 شیائومی

ردمی نوت 12 4g

note 12 4g

امتیاز

6.5
طراحی :
6.5
صفحه نمایش :
7
باتری :
7.5
اسپیکر :
6
رابط کاربری :
6.5
عملکرد :
6
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • طراحی جدید و به‌روز
  • نمایشگر باکیفیت و 120 هرتزی
  • روشنایی بالای پنل
  • سخت افزار مناسب
  • شارژدهی باتری خوب
  • عملکرد خوب دوربین‌ اصلی

نقاط ضعف

  • اسپیکر استریو
  • عملکرد فوق عریض

ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 شیائومی

امتیاز

6.5
طراحی :
6
صفحه نمایش :
6.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
6.5
رابط کاربری :
6.5
عملکرد :
6
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • نمایشگر باکیفیت 90 هرتزی
  • روشنایی خوب
  • سخت افزار مناسب
  • دوربین اصلی
  • شارژدهی و سرعت شارژ

نقاط ضعف

  • عملکرد فوق عریض
  • عرضه با نرم افزار نه‌چندان به‌روز

سری نوت از گوشی‌های میان‌رده شیائومی همیشه محبوبیت و فروش بالایی دارند و امسال هم نسل 12 از راه رسیده تا بتواند این موفقیت را یک سال به روی دوش خود حمل کند. سری ردمی نوت 12 دارای مدل‌های فراوانی است ولی تنها چهار مدل ردمی نوت 12 4G، ردمی نوت 12، ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 پرو پلاس به صورت جهانی عرضه شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه شیائومی نوت 12 با نوت 11 بپردازیم تا مشخص شود گوشی جدید تا چه حد ارزش خرید دارد.

 

لیست قیمت روز گوشی های ردمی و شیائومی را در تکنولایف ببنید: خرید گوشی شیائومی

 

طراحی و کیفیت ساخت

اگر به گوشی‌های هوشمند جدید با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که اکثر مدل‌ها با طراحی تخت وارد بازار می‌شوند و به نوعی این طراحی به ترند تبدیل شده و تقریبا همه برندها از آن تبعیت می‌کنند. برای مثال ایفون‌های سری 12، 13 و 14 اپل، سری S23 سامسونگ و حتی میان‌رده‌هایی مثل A54 با همین طراحی روانه بازار شده‌اند.

این توضیحات را به این دلیل ذکر کردیم که بگوییم ردمی نوت 12 4G نیز در زمینه طراحی به طور کلی تغییر کرده و حالا کاملا تخت شده است. قاب پشتی پلاستیکی طراحی مات دارد و بدون ذره‌ای خمیدگی به فریم کناری متصل می‌شود. فریم دوربین‌های این گوشی جدید کمی بزرگ‌تر شده و خود را از حالت مستطیلی در نسل قبل به حالت مربعی نزدیک کرده است.

طراحی ردمی نوت 12 4g

خوشبختانه این فریم حالا دیگر به رنگ قاب پشتی درآمده و هم‌خوانی بسیار جذاب و زیبایی با دیگر قسمت‌های قاب دارد. قاب پشتی نوت 12 4G به غیر از دوربین‌ها فقط لوگوی ردمی را در پایین شامل می‌شود و دیگر قسمت‌ها کاملا ساده است. در سوی دیگر طراحی ردمی نوت 11 متفاوت است.

این گوشی هم قاب پشتی پلاستیکی و مات دارد اما با این تفاوت که در لبه‌ها و محل اتصال قاب به فریم انحنا وجود دارد تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و ارگونومی بهتر شود. فریم دوربین‌ها در نوت 11 به صورت مستطیلی و مشکی رنگ است و حتی اگر شما رنگ آبی را هم خریداری کنید باز هم بخش فریم دوربین کاملا مشکی خواهد بود.

طراحی ردمی نوت 11

فریم کناری هر دو گوشی در سمت راست میزبان دکمه‌های پاور و ولوم است و به روی فریم بالایی میکروفون دوم، اینفرارد، جک 3.5 میلی‌متری صدا و اسپیکر دوم دیده می‌شود، البته که اسپیکر دوم از ردمی نوت 12 4G حذف شده و در مورد این موضوع در بخش مربوطه بیشتر صحبت می‌کنیم. فریم سمت چپ خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را شامل می‌شود و به روی فریم پایینی نیز اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type-C قرار گرفته است.

یکی دیگر از تفاوت ردمی نوت 12 با نوت 11 در زمینه طراحی به بحث ارگونومی برمی‌گردد، جایی که مدل جدید به دلیل استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، ابعاد کشیده‌تر و پهن‌تری هم دارد. این گوشی حدود 6 میلی‌متر کشیده‌تر و حدود 2 میلی‌متر پهن‌تر از ردمی نوت 11 است. از سوی دیگر ضخامت نوت 12 به 7.9 رسیده که در مقایسه با 8.1 میلی‌متر در نوت 11 مقداری باریک‌تر است و وزن این دو محصول نیز تقریبا برابر بوده و در عدد 180 قرار می‌گیرد.

در کل از نظر ارگونومی ردمی نوت 11 مقداری وضعیت‌ بهتری نسبت به رقیب خود دارد؛ چرا که هم مقداری کوچک‌تر است و هم به دلیل داشتن انحنا در لبه‌های قاب پشتی بهتر در دست قرار می‌گیرد و حس امنیت بیشتری در دست دارد.

به سراغ فریم روبرویی برویم. ردمی نوت 11 در این بخش میزبان یک نمایشگر 6.43 اینچی است که توانسته 84.5 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. در بالا این پنل یک حفره کوچک دیده می‌شود و بالاتر از این حفره، اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. حاشیه پایینی این محصول کمی زیاد است ولی در کل به نسبت قیمت طراحی خوبی را شاهد هستیم. در سوی دیگر ردمی نوت 12 4G پنلی 6.67 اینچی را شامل می‌شود. این پنل 85.3 از فضای روبرو را در اختیار گرفته و دقیقا مانند رقیب در بالا ناچ و اسپیکر مکالمه دیده می‌شود.

شیائومی هر دوی این گوشی‌ها را به گواهی IP53 مجهز کرده تا بتوانند در برابر پاشش قطرات آب و همچنین گرد و خاک تا حد معقول، مقاومت کنند. ردمی نوت 12 4G طراحی جدیدتر و قطعا زیبا‌تری نسبت به نسل قبلی دارد ولی با این وجود ارگونومی ردمی نوت 11 مقداری بهتر است، هرچند که هر دو در دست راحت هستند. پس انتخاب برنده این بخش را به شما واگذار می‌کنیم.

 

گلکسی A73 بهتر است یا A54؟
مقایسه گوشی a73 با a54

 

صفحه نمایش؛ نرخ نوسازی بالاتر!

ردمی نوت 12 4G از صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد و نسبت آن هم 20 به 9 است. استفاده از این رزولوشن و اندازه نمایشگر باعث می‌شود تا در هر اینچ شاهد حضور 395 پیکسل باشیم. سازنده چینی ادعا کرده که این پنل می‌تواند تا 700 نیت نور تولید کن که باید دید این ادعا چقدر درست است.

نمایشگر ردمی نوت 12 4g

کیفیت نمایشگر Note 12 4G بدون هیچ شکی به نسبت بازه قیمتی محصول عالی است. این گوشی با برچسب قیمتی پایینی به بازار عرضه شده و با این وجود از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند تا تجربه‌ای بسیار روان و سریع در کار با این مدل داشته باشید. از طرفی به لطف پنل اولد رنگ‌ها شاداب نمایش داده می‌شوند و می‌توانید از تماشای محتوا لذت ببرید.

شاید به راحتی بتوانیم ادعا کنیم که اگر شما بودجه دو برابری نسبت به قیمت ردمی نوت 12 4G صرف کنید باز هم نمی‌توانید پنلی برتر و بهتر از این محصول پیدا کرده و خریداری کنید. نمایشگر این گوشی در حالت دستی می‌تواند تا 475 نیت روشن شود و در حالت خودکار و قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید این عدد تا 750 نیت هم می‌تواند افزایش پیدا کند که عملکردی بسیار خوب است.

ردمی نوت 12 4g

در واقع روشنایی بالایی 700 نیت باعث می‌شود تا در محیط باز با مشکلی مواجه نشوید و بتوانید به‌راحتی محتوا را مشاهده کنید. بد نیست بدانید که روشنایی نمایشگر ایفون 12 اپل 640 نیت است و این پنل 100 نیت روشنایی کمتری نسبت به نوت 12 4G دارد و همین موضوع نشان دهنده جذابیت نمایشگر این گوشی اقتصادی و خوش‌قیمت است.

در طرف دیگر ردمی نوت 11 هم از نظر نمایشگر خیلی عقب‌تر قرار نمی‌گیرد و مشخصات خوب آن باعث می‌شود که بتواند تا حد زیادی با نماینده جدید رقابت کند. این محصول از نمایشگری 6.43 اینچی با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد و به همین سبب تراکم پیکسلی 409 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این پنل اولد برابر با 90 هرتز بوده و مانند رقیب نسبت این نمایشگر 20 به 9 است.

نمایشگر ردمی نوت 11

از نظر کیفیت این نمایشگر با نمایشگر ردمی نوت 12 4G تفاوتی ندارد و هر دو محتوا را با کیفیت و کنتراست بسیار خوبی به نمایش درمی‌آورند. رنگ مشکی در این پنل هم دارای عمق بی‌نهایت است و رنگ سفید کمی مایل به آبی نمایش داده می‌شود. از نظر روان بودن محتوا اما قطعا گوشی جدید به سبب نرخ نوسازی 120 هرتزی حس روان‌تری را به شما انتقال می‌دهد.

جالب است که میزان روشنایی این گوشی در حالت دستی و خودکار نیز مانند نوت 12 4G است و نوت 11 می‌تواند در حالت دستی تا حدود 440 نیت و در حالت خودکار تا 730 نیت روشنایی از خود ساطع کند.

به عنوان جمع بندی بخش نمایشگر باید بگوییم که این دو گوشی هر دو پنل‌های بسیار خوب و باکیفیتی به نسبت قیمت دارند و روشنایی زیادی را هم در اختیار قرار می‌دهند. برتری اصلی و شاید تنها مزیت Note 12 4G هم برخورداری آن از نرخ نوسازی 120 هرتزی در مقایسه با 90 هرتز ردمی نوت 11 است که باعث می‌شود حس روان‌تر هنگام کار داشته باشید. پس برنده فقط به دلیل نرخ نوسازی بالاتر نوت 12 فورجی است.

 

مقایسه گوشی a34 با a33:
تفاوت a34 با a33

 

اسپیکر

در بخش طراحی توضیح دادیم که ردمی نوت 11 به غیر از اسپیکر پایینی در بالا هم از اسپیکر دوم استفاده می‌کند ولی این قسمت به روی فریم نوت 12 دیده نمی‌شود. این اتفاق باعث شده تا نوت 11 بتواند صدای استریو تولید کند ولی صدای ردمی نوت 12 4G مونو باشد و این یعنی در زمینه اسپیکر قطعا نسل جدید پسرفت کرده است.

تفاوت ردمی نوت 12 با نوت 11

اسپیکر تکی ردمی نوت 12 بلندی صدای مناسب و قابل قبولی دارد و کیفیت آن هم رضایت‌بخش است ولی صدا به صورت مونو به گوش می‌رسد. از طرفی اسپیکرهای ردمی نوت 11 بلندی بسیار خوبی به نسبت بازه قیمتی دارند و صدای فراگیر و نسبتا شفافی را هم به گوش می‌رسانند. به این ترتیب قطعا برنده بخش اسپیکر ردمی نوت 11 است و اگر این بخش برای شما اهمیت دارد به سراغ مدل قبلی بروید.

نرم افزار و رابط کاربری؛ آشنا و بهبود یافته!

ردمی نوت 11 با اندروید 11 وارد بازار شد در حالی که می‌توانست اندروید 12 هم داشته باشد و شیائومی با این تصمیم باعث شد تا این گوشی یک آپدیت نرم افزاری کمتر دریافت کند. ردمی نوت 12 4G اما از ابتدا به جدیدترین نسخه از رابط کاربری و اندروید یعنی MIUI 14 بر مبنای اندروید 13 مجهز شده تا شما بتوانید از آخرین قابلیت‌های موجود استفاده کنید.

شما می‌توانید ردمی نوت 11 را نیز به این نسخه جدید آپدیت کنید و این یعنی از نظر نرم افزاری بین این دو مدل تفاوتی وجود ندارد و دقیقا عملکرد یکسانی را شاهد هستیم. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با MIUI 14 و تغییرات آن می‌توانید مطلب تغییرات و ویژگی‌های رابط کاربری MIUI14 روی سیستم عامل اندروید 13 را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که Note 12 4G از ابتدا دو نسخه اندروید جدیدتری دارد و واضح است که در ادامه هم دو آپدیت نرم افزاری بیشتر دریافت خواهد کرد و مدت زمان بیشتری به روز خواهد بود. در واقع با وجود این که دو گوشی در حال حاضر دقیقا یکسان هستند ولی با نگاهی به یک سال یا دو سال بعد متوجه خواهید شد که نوت 12 4G برتری خواهد داشت.

عملکرد سخت افزاری؛ فقط کمی بهتر!

انتخاب تراشه‌ای خوب برای یک گوشی اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. تراشه خوب الزاما به معنای قدرت خیلی زیاد نیست و نمی‌توانیم در این محدوده قیمتی انتظار عجیب و غریبی داشته باشیم، بلکه منظور از تراشه خوب، انتخابی دقیق و متناسب است که بتواند از پس کارهای لازم بدون کندی و مشکل بربیاید.

گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G از چیپست 6 نانومتری اسنپدراگون 685 قدرت می‌گیرد. این تراشه 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را نیز دربر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری ردمی نوت 12 4g

در سوی دیگر ردمی نوت 11 از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610  را شامل می‌شود.

اسنپدراگون 685 در عمل نسخه جدیدتر اسنپدراگون 680 و شاید به نوعی نسخه بهبود یافته آن باشد. نتایج تست‌ها و بنچمارک‌های مختلف نشان می‌دهند که قدرت اسنپدراگون 685 حدود 5 تا 10 درصد قوی‌تر از اسنپدراگون 680 است و به این ترتیب قدرت سخت افزاری نوت 12 4G نیز تنها کمی بهتر از ردمی نوت 11 شده است.

در استفاده روزمره دو گوشی عملکرد روان و خوبی دارند و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی در فضای رابط کاربری اسکرول کنید و وارد برنامه‌های مختلف شوید. جابجایی بین برنامه‌ها هم بدون مشکل انجام می‌شود و شما حتی با این دو گوشی می‌توانید بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty یا PUBG را در حالت گرافیکی متوسط یا پایین بدون افت فریم تجربه کنید.

عملکرد ردمی نوت ۱۱

ردمی Note 12 4G دارای نسخه‌های 64 گیگابایت رم 4، 128 گیگابایت رم 4، 128 گیگابایت رم 6 و 128 گیگابایت رم 8 است و شما می‌توانید Note 11 را در نسخه‌های 64 گیگابایت رم 4، 64 گیگابایت رم 6، 128 گیگابایت رم 4 و 128 گیگابایت رم 6 خریداری کنید. شیائومی برای هر دو مدل امکان ارتقاء حافظه داخلی از طریق SD Card را در نظر گرفته و این خشاب مجزا از دو اسلات سیم‌کارت است.

همان‌طور که توضیح دادیم قدرت سخت افزاری دو گوشی در حد 5 یا 10 درصد تفاوت دارد و این اختلاف شاید باعث نشود که نسل جدید را برتر بدانیم، ولی در نهایت اگر بخواهیم یک برنده از بین note 11 و Note 12 4G انتخاب کنیم برنده نسل جدیدتر خواهد بود.

 

گلکسی آ 53 بهتر است یا آ54:
تفاوت a53 با a54

 

باتری

شیائومی در نسل جدید ظرفیت باتری را تغییر نداده و هر دو مدل از باتری‌هایی 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. شارژدهی دو محصول در استفاده ترکیبی تقریبا شبیه به هم است ولی هر کدام در یک زمینه بهتر عمل می‌کند. ردمی نوت 11 موفق شده با یک بار شارژ کامل 37.5 ساعت مکالمه 3G یا 16 ساعت وبگردی یا 21 ساعت پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد. از سوی دیگر این اعداد برای ردمی نوت 12 4G در تست مشابه برابر با 36، 13 و 29.5 ساعت است.

شارژدهی باتری در مقایسه شیائومی نوت 12 با نوت 11

این اعداد نشان می‌دهند که از نظر دوام باتری حین وبگردی ردمی نوت 11 گوشی بهتری است و در زمینه پخش مداوم ویدئو ردمی نوت 12 فورجی بسیار بهتر عمل می‌کند. با داشتن استفاده متوسط هر دو مدل می‌توانند 1 الی 1.5 روز شما را همراهی کنند که عملکرد خوبی به حساب می‌آید.

هر دو گوشی از شارژ سریع 33 واتی برخوردار هستند و برعکس گوشی‌های سامسونگ درون جعبه آداپتور هم وجود دارد. ردمی نوت 12 نسخه 4G در 30 دقیقه تا 55 درصد و در 1 ساعت و 10 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود. در سوی دیگر نوت 11 در 30 دقیقه به 51 و در 1 ساعت و 18 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. سرعت شارژ هر دو مدل را به نسبت قیمت خوب ارزیابی می‌کنیم.

دوربین

ردمی نوت 11 چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان دارد. در نسل جدید اما این تعداد به سه کاهش یافته و دوربین تشخیص عمق میدان از نوت 12 4G حذف شده است. در ادامه قصد داریم به طور کامل این دو مدل را از نظر عملکرد دوربین‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

دوربین اصلی

شیائومی برای دوربین اصلی هر دو گوشی به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این دو گوشی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

این دو گوشی دارای دوربین اصلی یکسانی هستند و از طرفی پردازنده آن‌ها نیز تقریبا یکسان است و همین موضوع به احتمال زیاد سبب می‌شود تا خروجی تصاویر یکسان یا بسیار نزدیکی را شاهد باشیم. در عمل هم دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد. هر دو گوشی تصاویر بسیار شبیهی به ثبت می‌رسانند و گفته‌های ادامه برای هر دو کاملا صادق است.

عملکرد دوربین اصلی این دو مدل به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب است. این به معنای بدون ایراد بودن دوربین نیست، بلکه این یعنی به نسبت بازه قیمتی برخی از ایرادها را نمی‌توانیم جزو نکات منفی به حساب بیاوریم و این دو مدل حتی بهتر از انتظار عمل می‌کنند. تصاویر ثبت شده دقت رنگ خوب و جزئیات کافی دارند و رنج دینامیکی و شارپنس نیز در سطح مناسبی قرار می‌گیرد.

البته که عکس‌های هر دو گوشی دارای مقداری نویز هستند که قابل چشم‌پوشی است. شما می‌توانید از حالت رزولوشن کامل و 50 مگاپیکسلی نیز استفاده کنید که باعث می‌شود عکس‌ها با جزئیات بیشتری به ثبت برسند. در حالت کلی استفاده از این حالت را پیشنهاد نمی‌کنیم و در صورتی از این امکان بهره ببرید که مقدار زوم عکس پس از ثبت برای شما مهم باشد.

هرچه نور محیط کاهش پیدا کند و نویز عکس‌ها بیشتر شده و از مقدار جزئیات کاسته می‌شود. این یعنی تصاویر شب خیلی عالی نیستند و سایه‌ها تا حدی تاریک به ثبت می‌رسند و رنج دینامیکی نیز چنگی به دل نمی‌زند. در واقع در شب خیلی نمی‌توانید به روی دوربین اصلی نوت 12 فورجی و نوت 11 حساب کنید که تا حد زیادی با توجه به قیمت امری طبیعی است.

دوربین فوق عریض

ردمی نوت 11 و ردمی نوت 12 4G از دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. عکس‌های ثبت شده با این دوربین صرفا قابل قبول هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را مانند دوربین اصلی جذاب و خوب بدانیم. در برخی تصاویر فوق عریض نویز زیادی دیده می‌شود و جزئیات از دست می‌رود و به دلیل کمبود شارپنس سوژه‌ها حالت آبرنگی به خود می‌گیرند. در نور کم اصلا نمی‌توانید با این دوربین عکس‌های مناسبی به ثبت برسانید.

در کل به نسبت قیمت می‌توانیم کیفیت تصاویر فوق عریض را قابل قبول بدانیم و شما می‌توانید از این عکس‌ها برای اشتراک‌ گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این عکس‌ها به روی مانیتورهای بزرگ‌تر مانند لپ تاپ اما کیفیت جذابی ندارند و به همین جهت عملکرد این دوربین را خیلی خوب نمی‌دانیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو گوشی 13 مگاپیکسلی است اما این دوربین‌ها از مشخصات یکسانی استفاده نمی‌کنند. با نگاهی به عکس‌های سلفی می‌توانیم بگوییم که در این زمینه نوت 11 بهتر از نوت 12 4G عمل می‌کند. تصاویر گوشی قدیمی‌تر جزئیات بیشتر و رنج دینامیکی وسیع‌تری دارند و مقداری هم نویز در آن‌ها کمتر است. به طور کلی برنده این قسمت را Note 11 می‌دانیم.

دوربین ماکرو

هر دو گوشی از دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. عملکرد این دوربین برای ثبت تصاویر نمای نزدیک در نوت 11 قابل قبول و مناسب است ولی نوت 12 4G اصلا کلوزآپ‌های خوبی به ثبت نمی‌رساند. یعنی در این زمینه قطعا نسل قبلی بهتر و برتر است و ماکروهای بهتر و باجزئیات‌تری می‌گیرد.

پرتره

تصاویر پرتره با دوربین اصلی به ثبت می‌رسند ولی فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه در نوت 11 به کمک لنز عمق میدان انجام می‌شود و در نوت 12 4G این وظیفه بر عهده نرم افزار است. هر دو گوشی پرتره‌های بسیار خوبی به نسبت قیمت ثبت می‌کنند و کیفیت تصاویر کاملا رضایت‌بخش است. عکس‌ها برش تقریبا بی‌نقصی دارند و پس‌زمینه هم به قدر کفایت مات می‌شود. به‌علاوه سوژه جذب نور مناسب و جزئیات زیادی دارد.

فیلم‌برداری

نهایت کیفیتی که می‌توانید با این دو مدل فیلم‌برداری کنید FHD 30fps است و حتی حالت 60fps نیز برای این دو دستگاه در نظر گرفته نشده است. ویدئوهای نوت 12 4G کیفیت خیلی عالی ندارند و عملکرد نوت 11 در این زمینه هم بهتر از اقتصادی جدید است. برای نمونه ویدئوهای ضبط شده با Note 12 4G نویز زیادی دارد و رنج دینامیکی آن هم وسیع نیست در صورتی که در ویدئوهای نوت 11 چنین مشکلاتی تقریبا دیده نمی‌شود. پس از نظر فیلم‌برداری نیز نوت 11 برنده است.

 

نمونه عکس ها و بررسی عملکرد nova 10:
بررسی گوشی نوا 10

 

جمع بندی؛ شیائومی نوت 12 بخریم یا نوت 11؟

مقایسه redmi note 12 با redmi note 11 به اتمام رسید و حالا وقت آن است که یکی از این دو گزینه را برای خرید انتخاب کنید. ردمی نوت 11 دوربین فوق عریض، ماکرو و سلفی بهتری دارد و فیلم‌های باکیفیت‌تری هم به ثبت می‌رساند. از طرفی این محصول ارگونومی بهتری دارد و قدری خوش‌دست‌تر از رقیب است و اسپیکرهای آن نیز استریو است و صدای بلندتر و باکیفیت‌تری تولید می‌کند.

در سوی دیگر Note 12 4G نمایشگر 120 هرتزی در مقابل 90 هرتزی دارد و سخت افزار آن حدود 10 درصد بهتر شده است. این گوشی حالا طراحی مدرن‌تر و به‌روزتری دارد و از طراحی تخت استفاده می‌کند. در کنار این موارد نوت 12 4G دو آپدیت نرم افزاری بیشتر دریافت خواهد کرد.

این دو مدل تقریبا قیمت یکسان و نزدیکی در بازار دارند و شما باید ببینید بر اساس نیاز کدام گوشی می‌تواند انتخاب بهتری باشد. به شخصه از بین این دو گزینه نوت 12 4G‌ را به دلیل طراحی به‌روز، نمایشگر 120 هرتزی، سخت افزار بهتر و البته آپدیت طولانی‌تر انتخاب می‌کنم ولی در نهایت انتخاب مثل همیشه با شما خواهد بود.

سوالات متداول

از نظر کیفیت نمایشگر شیائومی نوت 12 بخریم یا نوت 11؟ از بین این دو مدل هر دو پنل‌های باکیفیت و خوبی دارند ولی برتری نوت 12 داشتن نرخ نوسازی 120 هرتزی و اندازه بزرگ‌تر آن است.

تفاوت ردمی نوت 12 با نوت 11 در زمینه سخت افزار چیست؟ دو گوشی تقریبا قدرت سخت افزاری یکسانی دارند و نوت 12 4G تنها 5 الی 10 درصد بهتر عمل می‌کند.

در مقایسه شیائومی نوت 12 با نوت 11 کدامیک دوربین بهتری دارد؟ دوربین اصلی این دو گوشی کیفیت یکسانی دارد ولی از نظر سلفی، فوق عریض، ماکرو و فیلم‌برداری نوت 11 کمی بهتر عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
14 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/redmi-note-12-vs-redmi-note-11/
ads
ads