داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A34 با A33؛ نسل جدید واقعا بهتر است؟

مقایسه گلکسی A34 با A33؛ نسل جدید واقعا بهتر است؟

دو گوشی A34 و A33 به واسطه قیمت مناسی که دارند، بیشتر از سایر گوشی‌ها با هم مقایسه می‌شوند. در این مطلب به شما می‌گوییم که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی A34

گوشی A33

گلکسی a33

گوشی A34

امتیاز

7.5
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8
باتری :
8
اسپیکر :
6.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
7
دوربین :
7

نقاط قوت

  • گواهی IP67 و طراحی جدید و زیبا
  • نمایشگر باکیفیت و پرنور
  • جدیدترین نسخه نرم افزاری و آپدیت 4 ساله
  • عملکرد سخت افزاری خوب به نسبت قیمت
  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • شارژدهی عالی باتری

نقاط ضعف

  • نبود آداپتور درون جعبه
  • نبود نرخ نوسازی تطبیق پذیر

گوشی A33

گلکسی a33

امتیاز

7
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
6.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
6.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • گواهی IP67
  • نمایشگر باکیفیت
  • شارژدهی مناسب
  • دوربین‌های خوب
  • عملکرد سخت افزاری مناسب
  • آپدیت 4 ساله

نقاط ضعف

  • نبود آداپتور درون جعبه
  • ضعیف‌تر بودن نسبت به برخی رقبا

شرکت کره‌ای و محبوب سامسونگ مدتی قبل نسل جدید از گوشی‌های خود را با پسوند AX4 وارد بازار کرد. گران‌ترین و بهترین کهکشانی این سری، گلکسی A54 است که به مقایسه آن با گلکسی A53 پرداختیم. در این مطلب اما قصد داریم به سراغ گزینه ارزان‌تر این سری یعنی گلکسی A34 برویم و این میان‌رده را با گلکسی A33 مقایسه کنیم. اگر قصد دارید گوشی میان‌رده از برند سامسونگ بخرید، ادامه متن را در تکنولایف از دست ندهید تا مشخص شود کدام کهکشانی از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. مقایسه گوشی را می‌توانید در سایت فروشگاه تکنولایف هم انجام دهید و ریز مشخصات آنها را کنار هم مقایسه کنید. “گوشی a34 بهتره یا a33؟” اگر این سوال شماست به توضیحات این مطلب دقت کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر سری جدید از گوشی‌های سامسونگ را مشاهده کرده باشید به خوبی می‌دانید که این محصولات با طراحی جدید روانه بازار شده‌اند. گلکسی A34 از نظر ظاهر شبیه به دیگر اعضای خانواده مانند A54 است و همه این گوشی‌ها با زبان طراحی سری S23 و پرچمداران سامسونگ ساخته شده‌اند. در واقع‌ کره‌ای‌ها با این تصمیم، یکپارچگی را در بین گوشی‌های مختلف این برند افزایش داده‌اند که از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

 این کهکشانی قاب پلاستیکی با طراحی براق دارد و از سه دوربین و یک فلش در بالا سمت چپ قاب میزبانی می‌کند. این لنزها بدون داشتن فریم به روی سطح بدنه قرار گرفته‌اند، دقیقا مانند S23 و S23 پلاس. این قاب حس شیشه بودن را تا حدی به شما انتقال می‌دهد و اثر انگشت زیادی را هم به خود جذب می‌کند که باعث می‌شود زیبایی گوشی تحت الشعاع قرار بگیرد.

عکس گلکسی A34 سامسونگ

طراحی گلکسی A34

این قاب که به حالت کاملا تخت طراحی شده بدون داشتن ذره‌ای انحنا یا خمیدگی به فریم کناری متصل می‌شود. فریم پلاستیکی کناری برعکس قاب پشتی دارای پوشش مات است و کمی هم انحنا دارد تا کناره‌های گوشی هنگام قرار گرفتن در دست حس بهتری داشته باشند و گوشی بهتر در دست قرار بگیرد.

در سوی دیگر این مقایسه گلکسی A33 قرار می‌گیرد، گوشی که یک سال از عمر آن می‌گذرد ولی همچنان از نظر طراحی و ظاهری شرایط خوبی دارد و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. دقیقا مانند A53 این گوشی هم طراحی تخت دارد و از قاب پشتی پلاستیکی با پوشش مات استفاده می‌کند. این قاب در بالا سمت چپ فریم دوربین‌ها را شامل می‌شود.

عکس گلکسی A33 سامسونگ

طراحی گلکسی A33

این فریم دوربین‌ها همرنگ با بدنه طراحی شده و در واقع فضای بین لنزها را رنگ قاب پشتی پوشانده است تا گلکسی A33 ظاهر یکدست‌تری داشته باشد. قاب پشتی A33 بدون انحنا به کناره‌ها متصل می‌شود، جایی که فریم کناری از جنس پلاستیک است و برعکس A34 طراحی براقی دارد و لک و اثر انگشت زیادی را جذب می‌کند.

هر دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم میزبانی می‌کنند با این تفاوت که جایگاه دکمه‌ها در گلکسی A34 کمی به سمت پایین منتقل شده و در جای بهتری قرار گرفته است. به روی فریم بالایی هر دو مدل میکروفون دوم و خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی دیده می‌شود و فریم پایینی میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه Type-C را در بر می‌گیرد.

فریم سمت راست گلکسی A34

فریم سمت راست گلکسی A34

گلکسی A34 نسبت به نسل قبلی 13 گرم سنگین‌تر شده و وزن آن به 199 گرم رسیده است. ضخامت گوشی نیز افزایش 0.1 میلی‌متری را تجربه کرده و حالا برابر با 8.2 میلی‌متر است. در کنار این موارد نسل جدید حدود 1.5 میلی‌متر کشیده‌تر و حدود 4 میلی‌متر پهن‌تر است تا از نظر ارگونومی بتوانیم گلکسی A33 را گوشی برتر و بهتر در نظر بگیریم، هرچند که هر دو هنگام در دست گرفتن راحتی مناسبی دارند.

سازنده کره‌ای در A34 طراحی نمای روبرویی را تغییر نداده و این گوشی هنوز هم از ناچ قطره‌ای در بالا استفاده می‌کند. البته این گوشی حالا حاشیه‌های کمتری دارد و نسبت نمایشگر به بدنه در آن از حدود 84 درصد A33 به حدود 85 درصد رسیده است که یک نکته مثبت به حساب می‌آید.

در مقایسه گلکسی A34 با A33 باید اشاره کنیم که هر دو مدل از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند در عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورند. این نکته با توجه به بازه قیمتی این دو کهکشانی اتفاقی بسیار مثبت است و این دو گوشی را از بسیاری از رقبا متمایز می‌کند. گلکسی A33‌ را می‌توانید در چهار رنگ هلویی، مشکی، سفید و آبی خریداری کنید و گلکسی A34 در رنگ‌های لیمویی، مشکی، بنفش و نقره‌ای در دسترس است.

در نهایت باید بگوییم که این بخش برنده‌ای ندارد و هر دو گوشی از نظر متریال وضعیت یکسانی دارند. در این میان گلکسی A33 مقداری ارگونومی بهتری دارد و گلکسی A34 دارای ظاهر جدیدتر و شبیه به پرچمداران سری S23 است. انتخاب برنده این قسمت را بر عهده شما می‌گذاریم.

 

تفاوت نسخه های امسال سامسونگ با مدل های سال قبلی:
مقایسه a53 با a54

 

صفحه نمایش؛ سریع‌تر و روشن‌تر!

گلکسی A33 دارای نمایشگری 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 است. این پنل از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و در هر اینچ تراکم 411 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نسبت این صفحه نمایش برابر با 20 به 9 است که در اکثر مدل‌های موجود در بازار دیده می‌شود.

در سوی دیگر گلکسی A34 پنلی با اندازه بزرگ‌تر 6.6 اینچی دارد و از رزولوشن 2340 در 1080 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از نوع سوپر امولد است و نسبت 19.5 به 9 دارد. خوشبختانه نرخ نوسازی در این نمایشگر از 90 هرتز به 120 هرتز افزایش پیدا کرده است تا اسکرول کردن حس بهتری داشته باشد.

صفحه نمایش a34

نمایشگر گلکسی A34

گلکسی A34 و A33 از نظر کیفیت صفحه نمایش وضعیت یکسانی دارند و هر دو بسیار خوب هستند. رنگ‌ها کمی غلظ اما به شکلی پویا و زنده نمایش داده می‌شوند و کنتراست هم بسیار مناسب است. هر دو گوشی به صورت پیش فرض از تنظیمات Vivid استفاده می‌کنند. در این حالت رنگ‌ها در گستره رنگی DCI-P3 نمایش داده می‌شوند و دقت خوبی هم دارند. اگر دقت رنگ بالاتری می‌خواهید حالت natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها در گستره رنگی sRGB با دقت بسیار بالایی نمایش داده شوند.

در زمینه نرخ نوسازی اما قطعا برتری با نسل جدید است. این گوشی هنگام اسکرول کردن در منوها، بازی کردن و وب‌گردی حس و حال سریع‌تر و روان‌تری دارد و انتخاب بهتری به حساب می‌آید. البته در نظر داشته باشید که این نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیق‌پذیر نیست و در هر حالت نمایشگر محتوا را با این نرخ نوسازی نمایش می‌دهد.

نمایشگر گلکسی A33

نمایشگر گلکسی A33

به غیر از نرخ نوسازی بخش دیگری که در نسل جدید با بهبود بسیار خوبی مواجه شده میزان روشنایی صفحه نمایش است. پنل گلکسی A33 در حالت دستی می‌تواند تا حدود 410 نیت روشنایی تولید کند و این عدد با فعال کردن روشنایی خودکار و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید تا حدود 730 نیت قابل افزایش است. این حداکثر روشنایی برای مشاهده محتوا در روزهای بسیار روشن قابل قبول و مناسب است ولی عالی نیست.

در طرف دیگر کهکشانی جدید یعنی گلکسی A34 می‌تواند در حالت دستی روشنایی 475 نیتی و در حالت خودکار روشنایی بی‌نظیر 1010 نیتی را در در اختیار قرار دهد. این یعنی شما در روزهای بسیار روشن هم بدون مشکل می‌توانید از گوشی خود در محیط باز استفاده کنید. برای این که درک بهتری از عدد 1000 نیت داشته باشید، بد نیست اشاره کنیم که حداکثر روشنایی S23 با قیمت 4 برابری تنها 200 نیت بیشتر است و در عدد 1200 قرار می‌گیرد. ایفون 13 اپل تنها 800 نیت روشنایی دارد.

روشنایی نمایشگر A34

روشنایی نمایشگر A34

طبق این توضیحات قطعا برنده بخش نمایشگر را در مقایسه گوشی a34 با a33، گوشی جدیدتر می‌دانیم. گلکسی A34 پنل بزرگ‌تری دارد و نرخ نوسازی بالاتری را هم در اختیار قرار می‌دهد. روشنایی این نمایشگر حدود 300 نیت بیشتر شده تا در محیط باز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در نهایت حاشیه‌های کمتر اطراف صفحه نمایش باعث می‌شود تا از مشاهده محتوا بیشتر لذت ببرید.

 

نقد و بررسی گوشی جدید پوکو را از دست ندهید:
بررسی poco f5

 

اسپیکر

هر دو کهکشانی می‌توانند صدای استریو تولید کنند و به گوش شما برسانند. اسپیکر اصلی این دو گوشی به روی لبه پایینی دیده می‌شود و اسپیکر مکالمه هم در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو و فراگیر ظاهر می‌شود. از نظر بلندی عملکرد این دو میان‌رده خوب است ولی عالی نیست و برخی از رقبا عملکرد بهتری دارند.

اسپیکرهای استریو دو گوشی

اسپیکر استریو A34

از نظر کیفیت صدای خروجی اما عملکرد هر دو مدل را بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم. صدا بالانس شده به گوش می‌رسد و اعوجاج هم تقریبا وجود ندارد. صدای خروجی حتی از نظر بیس و تریبل هم وضعیت مناسبی دارد و در زمینه کیفیت این دو اسپیکر نمره خوبی را کسب می‌کنند.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A34 جزو جدیدترین میان‌رده‌های شیائومی است و کاملا امری طبیعی به نظر می‌رسد که از آخرین رابط کاربری و اندروید موجود یعنی One UI 5 بر پایه اندروید 13 استفاده کند. گلکسی A33 از طرف دیگر با نسخه قبلی یعنی One UI 4 بر مبنای اندروید 12 وارد بازار شده ولی در حال حاضر به نسخه جدیدتر بروز شده تا هر دو گوشی دقیقا نرم افزار یکسانی داشته باشند.

کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند که قرار است برای گوشی‌های خود تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی منتشر کنند. این یعنی گلکسی A33 باید تا اندروید 16 و گلکسی A34 باید تا اندروید 17 را دریافت کند که نکته بسیار جذابی است. از آنجایی که دو گوشی نرم افزار کاملا یکسانی دارند خیلی قصد نداریم به این بخش بپردازیم. اگر قصد داشتید بیشتر با One UI 5.0 آشنا شوید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطلب: ویژگی‌ های One UI 5 سامسونگ

عملکرد سخت افزاری

سال قبل سامسونگ برای گلکسی A53 و A33 از تراشه یکسانی کمک گرفته بود و قلب تپنده این دو محصول اگزینوس 1280 بود. این تراشه 5 نانومتری، هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 را نیز شامل می‌شود. کاربران زیادی سال قبل به حضور این تراشه به روی A53 اعتراض داشتند ولی چون A33 گزینه‌ ارزان‌تری بود به این مدل ایراد گرفته نشد.

سازنده کره‌ای امسال اما ترجیح داده تا از شرکت مدیاتک برای تأمین قدرت گوشی جدید کمک بگیرد. گلکسی A34 از چیپست 6 نانومتری دیمنسیتی 1080 قدرت می‌گیرد. این تراشه دارای هشت هسته پردازنده مرکزی به صورت 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 است.

عملکرد A34 در اجرای بازی‌ها

عملکرد A34 در اجرای بازی‌ها

با نگاهی به بنچمارک‌های مختلف و تست‌های انجام شده متوجه خواهیم شد که دیمنسیتی 1080 از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی حدود 20 درصد قوی‌تر از اگزینوس 1280 عمل می‌کند. در استفاده روزمره هر دو گوشی سرعت مناسبی دارند و هیچ کندی هم دیده نمی‌شود ولی در اجرای بازی‌ها گلکسی A34 به لطف داشتن چیپست قوی‌تر، عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد.

تست‌های گوشی A34

به نوعی می‌توانیم ادعا کنیم که قدرت تراشه مدیاتک دیمنسیتی 1080 تقریبا نزدیک و شبیه به اگزینوس 1380 به‌کار رفته در گلکسی A54 خود سامسونگ است و این یعنی قطعا A34 نسبت به A33 توان سخت افزاری بالاتری دارد. هر دو مدل از نسل پنجم اینترنت همراه هم پشتیبانی می‌کنند و در آینده شما می‌توانید از سرعت بالای این نسل بهره‌مند شوید.

عملکرد A33 در اجرای بازی‌ها

عملکرد A33 در اجرای بازی‌ها

گلکسی A33 در نسخه‌های 128 گیگابایت با رم 4، 128 گیگابایت با رم 6، 128 گیگابایت با رم 8 و 256 گیگابایت با رم 8 در دسترس است و گلکسی A34 را هم می‌توانید در سه نسخه 128 گیگابایت با رم 6، 128 گیگابایت با رم 8 و 256 گیگابایت با رم 8 خریداری کنید. هر دو میان‌رده از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند ولی باید در نظر داشته باشید که اسلات کارت حافظه با سیم‌کارت دوم مشترک است و فقط از یکی می‌توانید استفاده کنید.

پس در نهایت برنده بخش سخت افزاری در مقایسه A34با A33، گوشی جدیدتر است و اگر برای شما قدرت سخت افزاری اهمیت دارد باید به سراغ گلکسی A34 بروید.

 

بررسی یک گوشی زیبا و پرفروش از شیائومی:
بررسی xiaomi 13 lite

 

باتری

گلکسی A33 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و اتفاقا شارژدهی خوبی هم دارد. سامسونگ به همین جهت ظرفیت باتری را تغییر نداده و از همین ظرفیت در A34 استفاده کرده است. از سوی دیگر اندازه نمایشگر گلکسی A34 بزرگ‌تر شده و نرخ نوسازی آن نیز افزایش پیدا کرده است که این موضوع می‌تواند باعث شود دوام باتری کاهش پیدا کند.

در عمل اما نه‌تنها شارژدهی گلکسی A34 ضعیف‌تر از نسل قبل نشده، بلکه این بخش بهبود هم داشته و حالا کهکشانی جدید از نظر میزان دوام باتری جزو بهترین گوشی‌های بازار قرار می‌گیرد که به این موضوع در مطلب بهترین گوشی‌های 2023 از نظر باتری پرداخته‌ایم. گلکسی A33 با شارژ کامل در تست مکالمه 3G حدود 30 ساعت دوام می‌آورد.

همین گوشی در تست وبگردی می‌تواند حدود 14 ساعت با یک بار شارژ سر پا بماند و این عدد در تست پخش ویدئو مداوم به 18 ساعت می‌رسد. همین عددهای گفته شده در گلکسی A34 به 31.5 ساعت، 19 ساعت و 21.5 ساعت افزایش داشته‌اند و این یعنی در استفاده روزمره و ترکیبی قطعا A34 بیشتر دوام می‌آورد.

شارژدهی a33 و a34

شارژدهی خوب a33 و a34

اگر استفاده ساده‌ای از گوشی داشته باشید گلکسی A34 می‌تواند 2 روز کامل یا حتی بیشتر برای شما شارژدهی کند و این عدد برای A33 حدود 1.5 روز است. در کل هر دو گوشی شارژدهی خوبی دارند ولی قطعا برتری با نسل جدید است و این گوشی یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار از نظر دوام باتری به حساب می‌آید.

گلکسی A33 و A34 از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کنند ولی درون جعبه خبری از آداپتور نیست و باید به صورت جداگانه به خرید آداپتور اقدام کنید. به کمک یک شارژر 25 واتی گلکسی A33 در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد و در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه تا 100 درصد شارژ می‌شود. زمان فول شارژ شدن A34 هم تقریبا 1 ساعت و 20 دقیقه است و در این زمینه تفاوتی دیده نمی‌شود.

دوربین

از نظر اعداد و ارقام این دو برادر دقیقا از دوربین‌های یکسانی استفاده می‌کنند و تنها دوربین تشخیص عمق میدان از گلکسی A34 حذف شده است. در ادامه به طور مجزا به دوربین‌های مختلف و عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت تا مشخص شود کدام گوشی عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند.

دوربین اصلی

گلکسی A33 و A34 هر دو از سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX 582 استفاده می‌کنند. این سنسور با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

یکسان بودن مشخصات دوربین دو گوشی به معنای یکسان بودن کیفیت عکس‌های آن‌ها است؟ به طور کلی به غیر از مشخصات لنز و سنسور، تراشه گوشی نیز نقش پر رنگی در کیفیت نهایی تصاویر دارد؛ چرا که این چیپست باید عکس‌ها را پردازش کند و بتواند بهترین و بالانس‌ترین خروجی را تحویل دهد.

دوربین اصلی هر دو گوشی می‌تواند عکس‌های خوبی به نسبت بازه قیمتی به ثبت برساند. این تصاویر کنتراست خوب و رنج دینامیکی نسبتا وسیعی دارند و نویزی هم در آن‌ها دیده نمی‌شود. دقت رنگ تصاویر اما خوب نیست و سوژه‌ها غلیظ‌تر از حالت نرمال به ثبت می‌رسند، اتفاقی که در بسیاری از گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود.

عکس‌های دوربین اصلی A34:

البته که این موضوع سلیقه‌ای است و امکان دارد شما این عکس‌های غلیظ‌تر و جذاب‌تر را بیشتر بپسندید. اگر ترجیح می‌دهید تصاویر واقعی‌تر به ثبت برسند پیشنهاد می‌کنیم قابلیت Scene Optimizer و HDR را خاموش کنید. این کار باعث می‌شود پردازش کمتری به روی عکس‌ها صورت بگیرد و خروجی طبیعی‌تر باشد.

برای هر دو کهکشانی حالت رزولوشن کامل در دسترس قرار دارد. در حالت 48 مگاپیکسلی عکس‌ها طبیعی‌تر و با دقت رنگ بالاتری به ثبت می‌رسند و دیگر سوژه‌ها غلیظ شده نیستند. این تصاویر همچنین دارای جزئیات بیشتر هستند و در کل استفاده از این حالت را پیشنهاد می‌کنیم، هرچند که ثبت تصاویر کمی کندتر می‌شود و این عکس‌ها فضای بیشتری را نیز اشغال می‌کنند.

دوربین اصلی این دو گوشی در شب هم عملکرد خوبی دارد. عکس‌ها با جزئیات خوب و دقت رنگ مناسب به ثبت می‌رسند و گستره دینامیکی هم به حد کفایت وسیع است. دوربین به خوبی بین سایه‌ها و منابع نوری بالانس برقرار می‌کند و نویز زیادی هم در تصاویر دیده نمی‌شود. روشن کردن حالت نایت مود باعث می‌شود تصاویر با جزئیات بیشتر و البته نویز کمتر به ثبت برسند و استفاده از این حالت را توصیه می‌کنیم.

در کل عملکرد هر دو گوشی در زمینه دوربین اصلی بسیار نزدیک است و هر دو هم عملکرد بسیار خوبی در روز و شب به نسبت برچسب قیمتی دارند. البته که اگر بخواهیم عکس‌های دو گوشی را زیر ذره‌بین قرار دهیم باید بگوییم که گلکسی A34 در مجموع مقدار بسیار کمی در حد 5 الی 10 درصد عملکرد بهتری دارد.

دوربین فوق عریض

گلکسی A33 دوربین فوق عریض با سنسوری 8 مگاپیکسلی مدل Sony IMX 355 با اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 13 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/2.2 قرار گرفته است. برعکس دوربین اصلی، در این بخش گلکسی A34 از سنسور متفاوتی استفاده می‌کند. مدل سنسور به صورت دقیق مشخص نشده ولی این سنسور Samsung S5K4HAYX یا Siliconfile SR846D با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی است.

عکس‌های فوق عریض گلکسی A34:

گلکسی A33 عکس‌های فوق عریض خوبی به ثبت می‌رساند. این تصاویر دارای کنتراست و رنج دینامیکی مناسب و نویز بسیار کم هستند. رنگ‌های سوژه‌ها دقیقا مانند دوربین اصلی غلیظ‌تر از واقعیت است و اعوجاج کنارهای تصویر هم به خوبی تصحیح می‌شود. عکس‌های فوق عریض گلکسی A34 حتی مقداری از نسل قبلی هم بهتر است. در این تصاویر مقداری جزئیات بیشتر و نویز کمتری دیده می‌شود و مقداری هم گستره دینامیکی وسیع‌تری را شاهد هستیم.

در کل با وجود این که هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارند، کهکشانی جدیدتر مقداری بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

 

گلکسی a13 بخریم یا a14؟
مقایسه گوشی a13 با a14

 

دوربین سلفی

هر دو گوشی از دوربین‌های سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. تصاویر ثبت شده با این دوربین دارای جزئیات مناسب و رنج دینامیکی قابل قبول هستند. رنگ پوست در سلفی‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسد و کنتراست هم بالا است. خیلی تفاوتی بین این دو دوربین سلفی دیده نمی‌شود و به همین جهت هم در این قسمت برنده‌ای نداریم.

نمونه عکس‌های سلفی A34:

ماکرو

گلکسی A34 و A33 هر دو از دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. این دوربین دارای فوکوس ثابت در فاصله 4 سانتی‌متری است و باید حتما در این فاصله قرار بگیرید. عکس‌های ماکرو اگر فوکوس صحیحی داشته باشند دارای کیفیت مناسبی هستند. سطح جزئیات رضایت‌بخش است و کنتراست خوبی را هم شاهد هستیم.

نمونه عکس‌های ماکرو A34:

پرتره

گلکسی A33 دارای لنز عمق میدان با سنسور 2 مگاپیکسلی است و این دوربین در ثبت پرتره‌ها به دوربین اصلی کمک می‌کند. در طرف دیگر این لنز از A34 حذف شده و تشخیص فاصله سوژه به کمک قابلیت‌های نرم افزاری انجام می‌شد. کیفیت پرتره‌های ثبت شده با این دو کهکشانی بهتر از چیزی است که انتظار دارید.

نمونه پرتره‌های گلکسی A34:

این عکس‌ها برش بسیار خوبی دارند و سوژه جذب نور دقیق و دقت رنگ بالایی دارد. کنتراست و شارپنس عکس‌ها خوب است و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود تا پرتره‌ حالت طبیعی داشته باشد. در کل از نظر کیفیت پرتره‌ها عملکرد دو گوشی را عالی و برابر می‌دانیم.

فیلم‌برداری

گلکسی A33 و A34 هر دو می‌توانند در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کنند. این کیفیت برای دوربین اصلی و دوربین سلفی در دسترس است و فیلم‌برداری با دوربین فوق عریض به FHD 30fps محدود می‌شود. شما با دوربین اصلی به حالت FHD 60fps نیز دسترسی خواهید داشت.

کیفیت ویدئوهای ضبط شده با این دو کهکشانی بسیار خوب است. این فیلم‌ها جزئیات زیاد و شارپنس خوب دارند و تقریبا هیچ نویزی هم در فریم دیده نمی‌شود. رنج دینامیکی این ویدئوها بسیار وسیع است و در عین حالت کنتراست مناسبی را شاهد هستیم. رنگ‌ها در ویدئوها نیز مانند تصاویر کمی غلیظ‌تر از واقعیت هستند و در بالا در مورد سلیقه‌ای بودن این قضیه توضیح دادیم.

 

تفاوت ردمی نوت 12 با نوت 11:
مقایسه شیائومی نوت 12 با نوت 11

 

جمع بندی

از یک میان‌رده نسل جدید چه انتظاری داریم؟ این که در هر بخش نسبت به نسل قبلی مقداری بهتر شده باشد و این دقیقا اتفاقی است که در گلکسی A34 سامسونگ رخ داده است. گلکسی A34 حالا نسبت به گلکسی A33 نمایشگر بزرگ‌تر، سریع‌تر و روشن‌تری دارد و از نظر سخت افزاری هم مقداری بهتر شده است. این گوشی شارژدهی بسیار خوبی دارد و از این نظر جزو بهترین‌های بازار قرار می‌‌گیرد.

گلکسی A34 بخریم؟

گلکسی A34 بخریم؟

با توجه به وضعیت حال حاضر بازار که این دو گوشی تقریبا با قیمت مشابه و نزدیک به هم به فروش می‌رسند پیشنهاد می‌کنیم A34 را انتخاب کنید. این گوشی همان A33 با بهبودهای خوب است و این اتفاق ارزش خرید این گوشی موبایل سامسونگ را بیشتر کرده است.

سوالات متداول

گلکسی A34 نمایشگر بهتری دارد یا A33؟ قطعا گلکسی A34 دارای نمایشگر بهتری است؛ چرا که این پنل حدود 300 نیت روشنایی بیشتری دارد و همچنین نرخ نوسازی گلکسی A34 از 90 هرتز نسل قبل، حالا به 120 هرتز افزایش داشته است.

قدرت سخت افزار گلکسی A33 بهتره گلکسی A34؟ خیر، قدرت سخت افزار گلکسی A34 حدود 20 درصد از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بیشتر از رقیب است. این محصول تقریبا در سطح گلکسی A54 از نظر سخت افزاری عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
23 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. مسعود

    درود برشما سپاس از راهنمایی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مسعود

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده🌱
  2. Chani

    سلام خیلی ممنونیم از اطلاعاتی که دراختیار کاربران میزاریدبسیار مفید وعالی هست باتشکر از زحماتتون موفق باشید ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Chani

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/samsung-a33-vs-a34/
ads
ads