داغ ترین ها :
فرق ps5 با ps5 slim چیست؟

فرق ps5 با ps5 slim چیست؟

شرکت سونی کنسول بازی نسل نهمی خود با نام PS5 را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کرد و طبق انتظار با استقبال گسترده گیمرها در سرتاسر جهان نیز مواجه شد. این سازنده ژاپنی بعد از سه سال نسخه جدیدی از این کنسول با نام PS5 Slim را راهی بازار کرد و همین باعث شد تا در این مطلب به فرق ps5 با ps5 slim بپردازیم.

 

انواع کنسول بازی و تجهیزات گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: کنسول بازی

قیمت

طبق اعلام خود سونی، قیمت PS5 اسلیم در نسخه دیسک‌ خور برابر با ۴۹۹ دلار و در نسخه دیجیتالی برابر با ۴۴۹ دلار است. همین اعداد برای نسخه ابتدایی PS5 که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد برابر با ۴۹۹ و ۳۹۹ دلار است.

طبق این توضیحات یعنی قیمت PS5 Slim با PS5 ابتدایی در نسخه دیسک خور یکسان است و برای هر دو باید مبلغ ۴۹۹ دلار پرداخت کنید. از طرفی قیمت PS5 اسلیم در نسخه بدون دیسک ۵۰ دلار گران‌تر از PS5 است و این نشان از افزایش قیمت مدل اسلیم در نسخه دیجیتالی دارد.

پس اگر PS5 دیسک خور بخواهید هیچ تفاوت قیمتی بین پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ اسلیم دیده نمی‌شود ولی اگر نسخه دیجیتالی را بخواهید، قیمت پلی استیشن ۲۰۲۰ به مقدار ۵۰ دلار پایین‌تر است.

ابعاد

اگر برای شما سوال است که فرق پلی استیشن اسلیم با پرو چیست، باید بگوییم که سونی هنوز PS5 Pro را معرفی نکرده و باید ببینیم این مدل با چه ویژگی‌هایی به بازار وارد می‌شود. از طرفی اما عمده‌ترین تفاوت PS5 Slim با PS5 را می‌توانیم همین بخش ابعاد و وزن در نظر بگیریم.

  • کنسول PS5 نسخه دیسک خور: ۱۰۴ در ۳۹۰ در ۲۶۰ میلی‌متر
  • کنسول PS5 Slim نسخه دیسک خور: ۹۶ در ۳۵۸ در ۲۱۶ میلی‌متر
  • کنسول PS5 نسخه دیجیتالی: ۹۲ در ۳۹۰ در ۲۶۰ میلی‌متر
  • کنسول PS5 Slim نسخه دیجیتالی: ۸۰ در ۳۵۸ در ۲۱۶ میلی‌متر

به طور کلی PS5 اسلیم سونی هنوز هم کنسول بزرگی به حساب می‌آید و در مقایسه با Xbox Series X فضای بیشتری را اشغال می‌کند، اما در مقایسه با PS5 نسخه ابتدایی، ابعاد این کنسول تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

 

قدرت و حافظه

کنسول PS5 اسلیم دقیقا از همان سخت افزار PS5 استفاده می‌کند و هیچ تفاوتی از این نظر دیده نمی‌شود. در واقع هیچ بهبودی در این زمینه اتفاق نیفتاده و بازی‌ها با کیفیت و فریم ریت یکسانی به روی دو کنسول اجرا می‌شوند.

تنها تفاوت در این بخش به بحث حافظه برمی‌گردد، جایی که PS5 فضایی برابر با ۸۲۵ گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در حالی که فضای داخلی PS5 Slim به ۱ ترابایت کامل رسیده است.

ناگفته نماند که دسته PS5 اسلیم نیز کاملا مشابه PS5 است.

فرق پلی استیشن پرو و اسلیم چیست؟

طبق شایعات و اخبار مختلف سونی در ادامه قرار است PS5 پرو را نیز به بازار عرضه کند ولی در حال حاضر هنوز خبری از این کنسول نیست. پس برای کشف فرق پلی استیشن اسلیم و پرو باید تا معرفی PS5 Pro منتظر بمانیم. اگر قصد خرید کنسول بازی سونی را دارید بهتر است با انواع PS5 نیز آشنا شوید.

 

 

جمع بندی

تغییرات PS5 اسلیم در مقایسه با PS5 به ابعاد کوچک‌تر و البته حافظه ۱ ترابایتی در برابر ۸۲۵ گیگابایتی محدود می‌شود. از طرفی پلی استیشن اسلیم در نسخه دیجیتالی ۵۰ دلار گران‌تر از پلی استیشن ۵ در نسخه دیجیتالی است و باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

اگر پس از خرید PS5 نیاز به تجهیزات گیمینگ داشتید می‌توانید به کمک تکنولایف انواع این محصولات را با بهترین قیمت تهیه کنید.

سوالات متداول

PS5 Slim چیست؟ کنسول PS5 Slim یک نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر از PS5 است که برای جذب بازی‌بازانی که به فضای کوچکتری نیاز دارند طراحی شده است.

چه فرقی بین PS5 و PS5 Slim وجود دارد؟ اصلی‌ترین فرق میان دو دستگاه در اندازه و طراحی آنهاست. PS5 Slim کوچک‌تر و سبک‌تر از PS5 است.

آیا PS5 Slim کارایی کمتری نسبت به PS5 دارد؟ خیر این دو کنسول از نظر سخت افزار دقیقا مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت به برخورداری PS5 Slim از ۱ ترابایت حافظه داخلی در مقایسه با ۸۲۵ گیگابایت PS5 برمی‌گردد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/difference-between-ps5-and-ps5-slim/
ads
ads