داغ ترین ها :
نقد و بررسی هندزفری بی سیم soundcore r50i

نقد و بررسی هندزفری بی سیم soundcore r50i

انکر یکی از برندهای محبوبی است که هنگام شنیدن نام آن اولین موردی که به ذهن هرکسی خطور می‌کند کیفیت بالای محصولات آن است. هندزفری انکر R50i یکی از محصولات با کیفیت این برند محسوب می‌شود که در ادامه قصد نقد و بررسی دقیق آن را داریم.

انکر r50i

خرید انکر r50i

امتیاز

8
طراحی :
باتری :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
عملکرد :

نقاط قوت

  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IPX5
  • درایور 10 میلی‌متری و بیس قوی

نقاط ضعف

  • نداشتن فناوری ANC

با حذف شن جک 3.5 میلی‌متری از اکثر گوشی‌های هوشمند هندزفری‌های بی‌سیم به محبوبیت بالایی دست پیدا کردند. هندزفری‌های بی‌سیم از طریق بلوتوث به گوشی وصل می‌شوند و دردسر خراب شدن سیم و مشکلات این چنینی را هنگام استفاده نخواهید داشت. هندزفری بی‌سیم انکر r50i یکی از محصولات با کیفیت در این زمینه است که مشخصاتی مانند بلوتوث 5.3، سازگاری با گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS، درایور 10 میلی‌متری و کنترلرهای لمسی دارد. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی هندزفری انکر r50i بپردازیم. در این بررسی به طور کامل کیفیت صدا، میکروفون، باتری و تمام مواردی را که هنگام خرید هندزفری بی‌سیم باید به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

مشاهده موجودی و قیمت انواع هندزفری انکر موجود در تکنولایف: ایرپاد انکر

 

طراحی و کیفیت ساخت هندزفری r50i

جنس استفاده شده برای کیس هندزفری انکر مدل R50i از پلاستیک مات است و اثر انگشتی را به خود جذب نمی‌کند. همراه کیس هندزفری یک آویز کنفی قرار گرفته که در راحت تر نگهداشتن کیس و نیفتادن آن کمک می‌کند. روی بدنه لوگوی برند انکر حک شده و در قسمت پشتی نیز توضیحات و مشخصات کلی از محصول یادداشت شده است. در قسمت بالایی کیس درگاه شارژ Type-C قرار دارد و در قسمت پایینی آن نیز چراغ LED قرار گرفته که وضعیت شارژ کیس را نمایش می‌دهد. بادزها درون کیس قرار گرفته‌اند و بدنه آن‌ها از جنسی از نوع پلاستیک براق دارد. بادزها سری سیلیکونی دارند که به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرد و از سر خوردن یا افتادن آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ همچنین برای راحتی کاربران درون جعبه دو جفت سری سیلیکونی در سایزهای متفاوت قرار گرفته تا با توجه به سایز گوش بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. داشتن سری سیلیکونی می‌تواند به عنوان کمکی برای حذف صداهای مزاحم محیط عمل کند. هنگامی که برای اولین بار این محصول را در دست می‌گیرید متوجه وزن بسیار سبک و طراحی جمع و جور آن خواهید شد. کیس و خود بادزها طراحی زیبا و ارگونومیکی دارند که استفاده از آن‌ها را لذتبخش می‌کند.

داخل جعبه هندزفری کیس و بادزها، کابل شارژر Type-C و دو جفت سری سیلیکونی در سایزهای متفاوت قرار گرفته است. قطر درایورهای این محصول 10 میلی‌متر است؛ هرچقدر قطر درایورهای محصولی بزرگتر باشد میزان صدا و کیفیت خروجی آن با کیفیت تر است. استاندارد IPX5 در نظر گرفته شده برای آن خیال شما را از بابت مقاومت در برابر رطوبت و پاشش جزئی آب راحت می‌کند؛ اما در نظر داشته باشید که نمی‌توانید از آن زیر آب شدید یا باران استفاده کنید.

 

دیگر هندزفری های بررسی شده در تکنولایف: نقد و بررسی Freebuds 5i

 

اتصالات و کارکرد هندزفری بلوتوثی انکر مدل R50i

در ادامه نقد و بررسی هندزفری بی‌سیم انکر مدل soundcore r50i نوبت به اتصالات و کارکرد آن می‌رسد. بلوتوث نسخه 5.3 برای وصل کردن هندزفری به گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS درون آن قرار گرفته و تا 10 متر برد دارد؛ بنابراین تا 10 متر می‌توانید به راحتی از آن بدون قطعی استفاده کنید. برای بار اول که به گوشی وصل شدید از دفعات بعدی با روشن کردن بلوتوث و خارج کردن بادزها از داخل کیس، هندزفری بی‌سیم انکر به صورت اتوماتیک به گوشی وصل می‌شود و صدایی مبنی بر اتصال بادزها با گوشی درون آن پخش می‌شود. در صورتی که برای بار اول قصد دارید بادزها را به گوشی وصل کنید و اتصالی برقرار نمی‌شود آن‌ها را از جعبه خارج کرده و بالای ساقه بادزها را به مدت 3 ثانیه نگهدارید با این کار اسم هندزفری در بین دستگاه‌های بلوتوثی گوشی نمایش داده خواهد شد. برای کنترل بهتر موسیقی و صدای در حال پخش روی بدنه بادزها کنترلرهای لمسی در نظر گرفته شده است.

با دوبار زدن روی بادز سمت راست می‌توانید موزیک در حال پخش را متوقف یا مجددا پخش کنید. هنگام تماس نیز می‌توانید با دوبار زدن روی هرکدام از بادزها به تماس پاسخ داده یا آن را قطع کنید. با دوبار زدن روی بادز سمت چپ دستیار صوتی فعال می‌شود. در صورتی که می‌خواهید به موزیک بعدی بروید بادز سمت راست را دو ثانیه نگهدارید و درصورتی که قصد دارید موزیک قبلی را پخش کنید بادز سمت چپ را دو ثانیه نگهدارید. برای رد تماس نیز کافی است دو ثانیه هرکدام از بادزها را لمس کنید. این کنترل‌ها برای مواقعی است که از هر دو بادز در حال همزمان استفاده می‌کنید. در صورتی که یکی از آن‌ها را داخل گوش قرار داده‌اید با دوبار زدن روی آن موزیک پخش یا متوقف می‌شود و با دو ثانیه نگهداشتن تماس را پاسخ داده یا قطع کنید.

انکر برای مدیریت برخی قابلیت‌ها و امکان شخصی‌سازی برای این محصول برنامه‌ای طراحی کرده که با استفاده از آن می‌توانید به 22 تنظیم اکوالایزر دسترسی داشته باشید؛ همچنین می‌توانید کنترلرهای لمسی بادزها را نیز شخصی‌سازی کنید. با ورود به برنامه می‌توانید به امکانات دیگری مانند گیمینگ مود، آپدیت‌های نرم افزاری و Find Device دسترسی پیدا کنید. این نکته قابل ذکر است که ایرپاد r50i با گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS سازگاری دارد و برای دسترسی به تنظیمات و میزان باتری آن باید از برنامه کمک بگیرید.

 

عملکرد ایرپاد پرو چگونه است؟ بررسی ایرپاد پرو

 

کیفیت صدا و تماس در حال پخش هندزفری Sound core R50i

یکی از مهمترین بخش‌ها در نقد و بررسی هندزفری r50i کیفیت صدا و مکالمه آن محسوب می‌شود. هنگام خرید هندزفری بی‌سیم کیفیت صدا اولویت اکثر افرادی است که علاقه زیادی به گوش دادن به موسیقی یا پادکست دارند. طی تست‌هایی که روی کیفیت صدای آن انجام دادیم باید بگوییم که کیفیت صدا و بیس این محصول شما را شگفت زده خواهد کرد. هنگام گوش دادن به موسیقی با بالاترین میزان صدا نیز ذره‌ای افت کیفیت حس نخواهید کرد؛ بنابراین اگر نیاز به هندزفری بلوتوثی با قیمتی مناسب در کنار کیفیت صدای بالا دارید هندزفری انکر مدل R50i انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود. برای این محصول از فناوری ANC استفاده نشده؛ اما هنگام گوش دادن به موسیقی در محیط شلوغ صدای محیط را متوجه نشدیم و شلوغی روی کیفیت صدای این هندزفری تاثیری نداشت.

کیفیت مکالمه این هندزفری در حد معمولی است و امکان دارد در محیط‌های شلوغ و پر صدا مخاطب صدایتان را واضح دریافت نکند. در مجموع کیفیت صدا و بیس هندزفری انکر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و این محصول را تبدیل به گزینه‌ای با ارزش خرید بالا می‌کند.

 

 

باتری و میزان نگهداری شارژ هندزفری بی‌سیم انکر مدل soundcore r50i

باتری آخرین مورد در نقد و بررسی soundcore r50i محسوب می‌شود. محصولاتی که با بلوتوث کار می‌کنند برای کار کردن نیاز به باتری دارند؛ بنابراین باتری موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ زیرا بدون باتری هندزفری کاربردی نخواهد داشت. طبق ادعای کمپانی انکر این محصول می‌تواند با استفاده از کیس شارژ 30 ساعت شارژدهی داشته باشد و هر کدام از بادزها نیز هنگام پخش موسیقی تا 10 ساعت شارژدهی دارند. در بخش باتری این محصول میزان نگهداری شارژ قابل قبولی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده هنگام ورزش، سفر، ویدئو کنفرانس و غیره باشد. برای شارژ کردن مجدد محصول نیز می‌توانید از کابل شارژ USB Type-C استفاده کنید؛ همچنین این محصول از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

 

عملکرد airpods 2 چگونه است؟ بررسی ایرپاد 2

 

آیا هندزفری بی‌سیم انکر مدل Soundcore R50i ارزش خرید دارد؟

در بررسی کامل هندزفری انکر این محصول را از تمامی جهات بررسی کردیم. در بخش کیفیت صدا و تماس این محصول از قدرت بالایی برخوردار است و کیفیت صدا و بیسی که ارائه می‌دهد برای محصولی با این رنج قیمتی فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ همچنین با توجه به نداشتن فناوری ANC صدای محیط را به گوش انتقال نمی‌دهد. عمر باتری آن بالا است و برای محافظت از آن در برابر آب و گرد و غبار از فناوری IPX5 استفاده شده است. در مجموع این هندزفری ارزش خرید بالایی دارد و گزینه‌ای مناسب برای عاشقان موسیقی محسوب می‌شود.

 

بررسی های جدید تکنولایف: نقد و بررسی ایرپاد imiki MT1

 

سوالات متداول

آیا ایرپاد r50i به آیفون وصل می‌شود؟

بله از طریق بلوتوث 5.3 در نظر گرفته شده برای این محصول امکان اتصال به گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS را دارد.

میزان نگهداری باتری r50 چقدر است؟

هنگام پخش موسیقی بادزها 10 ساعت پخش موسیقی دارند و این عدد با استفاده از کیس شارژ به 30 ساعت می‌رسد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
52 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

60 نظر

  1. .

    سلام خسته نباشید من مدلqcy 2رو دارم و هر هندزفری هم داشتم اینطوری بوده یعنی موقع پخش شدن اهنگ مثلا صدای خواننده توی سمت چپ و اهنگ توی سمت راست پخش میشه یا موقع فیلم دیدن مثلا بعضی صدا ها رو فقط از یکی از گوش ها پخش میکنه وقتی هم که توی تنظیما توی قسمت accessibility <mono audio رو فعال میکنم درست میشه که پخش موزیک با مونو کیفیت صدارو میاره پایین چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید گوشیم شیائومیه

    1. .

      پاسخ به .

      بعد مثلا توی بعضی بعضی فیل ها مثلا صدای گزارش گر رو از سمت راست میشنم وقتی برش دارم هدفون سمت راستو صدای گزارش گرو کلا توی چپ ندارم یا توی بعضی اهنگ ها مثلا صدای گیتار بیشترش از هدفون سمت راست میاد با همه برنامه های تست و سایت های تست استریوش و همه بخش هاش رو تست کردم و هردو گوشی سالم هست سوالم اینه که برای شما هم ابنطوریه بعنی مثلا بعضی اهنگ ها یه بخش هاییش رو فقط یا بیشتر از توب یک گوش میشنوید یعنی عادیه ؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به .

        سلام من که تجربه استفاده از بادزهای شما رو ندارم ولی کلا بله تا حدیش طبیعی هست و برای فضاسازی
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به .

      سلام هدف اینه صدای فراگیر به وجود بیاره، برای همینه تو برنامه خود بادزها گزینه ای با این عنوان نداره که خاموش کنید؟
  2. بی نام

    اقای نیک پی خسته نباشید من qcy anc2دارم
    روی کارتن دستگا ورودی شارژ(input)زده 5v=400ma
    میخاستم بدونم شارژر مناسبش باید چند وات باشه و همیشه برام سوال بوده که چجوری شارژر مناسب برای هندنذفری بلوتوث ها که معمولا مثل گوشی ها شارزر ارجینالی نداشتن که روی اون بنویسه یا توی سایت ها چجوری محاسبه کنیم شارژر مناسبش رو مثلا من الان یک شارژر دارم خروجی‌ش (output)نوشته5.0v =1.55a
    شارژر مناسب من برای این هندزفری باید خروجیش باید دقیقه چند باشه لطفا(output)اش رو برام کامل بنویسید
    و راه محاسبش با توجه به ورودی(input)رو توضیح بدید خیلی ممنونم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بی نام

      سلام اینقدر پیچیده نیست اصن برای اکثر بادزها یه آداپتور ۱۰ واتی کافیه اگه آداپتور قدیمی دارید از گوشی های چند سال قبل، همون اوکیه
      1. علی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام شارژ اولیه این چند ساعت هست باید چند ساعت بزنم،
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علی

          سلام شارژ اولیه نیاز نیست
  3. ..

    سلام اقا احسان من دیدم تو کامنت ها شما انکر رو به همه پیشنهاد دادید خاستم یه نکته تکمیلی و تجربه از گوش دادن با هردو r50i /qcy anc 2بگم لطفا اگه جایی اشتباه داشتم اصلاح بفرمایید
    Anc2 چون تازه وارد بازار شده خبلی هنوز کسی تست کاملو خیلی برسیش نکردن و محصولات انکر هم که نیازی به تعریف نداره
    از نظر کیفیت ساخت که کیس که انکر همیشه سر تره و qcy کیسش به پای انکر نمیرسه و من براش محافضشو خریدم از نظر کیفیت صدا هم هردو میشه گفت پایاپاین
    اما qcy به واسطه ancداشتن تجربه بهتری از شنیدن موزیک رو داره
    از نظر باتری و نگه داری شارژ هم روی کاغذ انکر بهتره ولی فکر نکنم کسی 10ساعت مدام استفاده کنه من که تست نکردم کدوم بهتره توی نگه داری شارژ که اینجا بستگی به ولوم و فعال کردن ancداره ولی انکر رو هم تو این بخش باید بهتر بدونیم
    از لحاظ appهم qcyامکانات بهتری داره و شخصی سازی های بیشتری نسبت به انکر داره
    البته دوستان به نظر من بجز تحقیق در مورد هر چیزی و تجربیات دیگران باید نیاز خودتون هم در نظر بگیرید مثلا منی که چون هم مکالمه و هم موزیک رو استفاده میکنم qcyرو ترجیه میدم و چون گوشیم هم شیائومی هستش کانکت شدن بهتری داره نسبت به انکر
    در اخر به نظر من بعد خرید هرکدوم از این دو هندزفری مطمعنم پشیمون نمیشید چون هردو برابرن
    و ببینید علاقتون نسبت به طراحیشون،رنگ بندی، سایز و جایگیری شون تو گوش چطوریه
    امبدوارم مفید بوده باشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ..

      سلام ممنون دوست خوبم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
  4. سید عبداله

    سلام مجدد، سوال دیگه چون قصد خرید داشتم و دو دل بودم بین انکر r50i و اورایمو مدل Freepods 4 جدا از قیمت کدوم بهتره

    1. محمد

      پاسخ به سید عبداله

      سلام،لطفا یه بررسی بین QCY T13 anc2 و انکر R50i از بابت کیفیت و ارزش خرید انجام بدید،با توجه به اینکه کیفیت صدای T13 anc2 نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر شده با تشکر
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به محمد

        سلام انکر R50i به نظرم گزینه بهتری
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید عبداله

      انکر R50i
  5. سید عبداله

    سلام و قت بخیر
    ممنون بابت سایت خوب و نقد و برسیهاتون
    سوالی در مورد هندزفری r50i و QCY T13 ANC داشتم، شما از هردو تعریف کردید و در بعضی جهات تی 13 رو بهتر دونستید ولی امتیاز انکر بیشتر بوده، با این توضیحات به نظر ما ارزش خرید کدوم بیشتره
    و یه سوال دیگه توی رنج تقریبا یک میلیون هندزفری بهتری رو پیشنهاد میدین
    متشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید عبداله

      سلام انکر r50i بخرید
  6. مهدی

    سلام
    من تازه این هندزفری رو گرفتم و یه موردی که توجهمو جلب کرده اینه که موقع پخش صدا (موزیک، فبلم ، کلا همه چیز) یه نویزی داره مثل صدای برفک، زیاد نیست و اذیت نمیکنه ولی خب یکم رو مخه.
    میخواستم بدونم کلا اینجوریه یا میشه یه کاریش کرد درست بشه ؟

  7. امین

    سلام بدون برنامه چطوری میتونم گیم مودشو فعال کنم تاخیرش خیلی زیاده تو ویندوز که برنامه نیست نمیشه اینکارو کرد لطفا راهنمایی کنید🙏🏻

    1. حمیدرضا مهین دهقان

      پاسخ به امین

      سلام داداش فکرکنم اینجوری شاید فعال شه شما با گوشی وصل شو و حالت گیم رو فعال کن بعد قطع کن با ویندوز کانکت شو ببین شاید جواب گو باشه
  8. مهراد

    درود
    بین این و QCY T13 ANC کدومش بهتره ؟!
    از لحاظ باتری و هماهنگ بودن صدا با تصویر ؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهراد

      سلام وقت خوش هر دو خوبن R50i بخرید
  9. محسن

    چه نارنجی قشنگی…

    1. امیر

      پاسخ به محسن

      هول بازی رو بزار کنار
      1. Negar

        پاسخ به امیر

        سلام لطفا زمان فول شارژ شدن باکس و بادزارو هم اضافه کنید کسی میدونه چند ساعت فول شارژ میشه کیس و بادزاش؟ ؟؟ اگه میدونید لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
        1. سینا

          پاسخ به Negar

          سلام من این مدل رو گرفتم ولی تو مکالمه خیلی نویز داره و اصلا برای مکالمه خوب نیس ، چکار میتونم بکنم این مشکل برطرف بشه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Negar

          سلام کیس حدود ۲ ساعت بادزها هم حدود ۱ ساعت یا کمی بیشتر
  10. امین

    سلام بین این و هایلو w1 کدوم بهتره از نظر کیفیت صدا من موسیقی بیکلام گوش میدم کدوم از این دو مدل برای من بهتره؟

    1. Negar

      پاسخ به امین

      سلام ممنون از توضیحاتتون ولی شما یه نکته مهمو فراموش کردین زمان لازم برای شارژ کیس و بادزا که خیلی مهمه من یه کلیپ بررسی دیدم که میگفت کیسش 40 دقیقه و خود بادزا 20 دقیقه فول شارژ میشن که باعث تعجبم شد و بلاخره نفهمیدم حقیقت داره یانه اگر جواب بدین ممنون میشم
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Negar

        سلام شارژ کیس ۲ ساعت زمان میبره
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به امین

      R50i واقعا خوبه. همین رو بگیر
      1. محمد مهدی

        پاسخ به مجید نوردوست

        سلام ببخشید من از این هندزفری چند روز هست استفاده میکنم و هر وقت هندزفری رو داخل کیس میزارم چراغ چشمک سفید میزنه و اصلا شارژ نمیشه و وقتی که میزنمش تو شارژ چراغ چشمک سبز میزنه یعنی مشکلش از کجاست؟
        1. نیلوفر حجابی

          پاسخ به محمد مهدی

          سلام وقت بخیر وقتی چراغ میزنه داره شارژ میشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/soundcore-r50i-review/
ads
ads