داغ ترین ها :
نحوه تنظیم درجه یخچال

نحوه تنظیم درجه یخچال

شاید تنظیم درجه یخچال در نگاه اول کاری بسیار ساده ارزیابی شود ولی تنوع یخچال‌های موجود در بازار و همچنین پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا نحوه تنظیم درجه یخچال متفاوت شود. همین موضوع باعث شد تا در این مطلب به سراغ چگونگی تنظیم دمای یخچال برویم و روش انجام این کار را در برندهای مختلف به شما توضیح دهیم.

 

برای خرید یخچال کافی است که سری به فروشگاه اینترنتی تکنولایف بزنید

تنظیم درجه یخچال اهمیت دارد؟

تنظیم درجه یخچال اهمیت دارد؟

یخچال وظیفه دارد تا با سرد کردن محیط داخلی از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کند. اگر این درجه به شکل درست تنظیم نشود مواد غذایی سریع‌تر خراب می‌شوند و یخچال بهره‌وری کافی را نخواهد داشت و به‌همین جهت تنظیم صحیح دمای یخچال اهمیت بالایی دارد.

درجه یخچال چگونه تنظیم میشود؟

در این بخش چگونگی تنظیم درجه یخچال در برندهای مختلف را توضیح می‌دهیم تا شما به‌راحتی بتوانید درجه یخچال خود را تنظیم کنید.

 

 

تنظیم درجه یخچال سامسونگ

یخچال‌های سامسونگ در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و روش تنظیم دمای آن‌ها مقداری با هم تفاوت دارد. در ادامه به صورت تفکیک شده روش تنظیم درجه یخچال‌های سامسونگ را به تفکیک مدل عنوان خواهیم کرد.

تنظیم درجه یخچال سامسونگ

  • در یخچال‌ ساید بای ساید سامسونگ با دو دکمه Fridge و Freezer می‌توانید دما را تنظیم کنید. هر بار Freezer را بزنید یک درجه دمای فریزر کاهش پیدا می‌کند و هر بار Fridge را بزنید یک درجه، دمای یخچال پایین می‌آید. در نهایت هم زمانی که دما به پایین‌ترین حد ممکن برسد مجدد به بالاترین حالت برمی‌گردد.
  • اگر یخچال سامسونگی شما دارای دکمه‌های جهت‌دار است، کافیست برای تنظیم دما از جهت‌ها استفاده کنید تا به یکی از موارد Freezer، Fridge یا FlexZone برسید. برای انتخاب کافیست علامت O موجود در وسط را بزنید. پس از وارد شدن به یکی از حالت‌های بالا، از طریق دکمه چپ و راست می‌توانید دما را تنظیم کنید و در نهایت هم برای تایید کافیست O را بزنید.
  • اگر یکی از یخچال‌های مدل Family Hub را دارید باید ویجت Fridge Manager را باز کنید و در ادامه از طریق دکمه‌های جهت‌دار دما را افزایش یا کاهش دهید.
  • اگر یخچال قدیمی سامسونگ دارید به راحتی می‌توانید از طریق چرخاندن درجه دما را کاهش یا افزایش دهید.

تنظیم درجه یخچال الکترواستیل

یخچال‌های الکترواستیل به چند حالت تنظیم می‌شوند که در ادامه به صورت تفکیک شده هر کدام را توضیح می‌دهیم.

  • برای تنظیم دمای یخچال الکترواستیل لمسی، کافیست Fridge temp یا freezer temp را انتخاب کنید و سپس با زدن Up یا Down دما را تغییر دهید.
  • اگر یخچال الکترواستیل شما دارای درجه ولومی است کافیست با چرخاندن دما را تغییر دهید. در نظر داشته باشید هرچقدر عدد به سمت 5 یا 10 افزایش پیدا کند، دمای یخچال کمتر می‌شود و هرچقدر این عدد به 1 نزدیک‌تر باشد، یخچال و فریزر دمای گرم‌تری خواهند داشت.
  • اگر یخچال شما دارای دکمه است باید Set را بزنید و سپس از طریق + یا – دما را تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که در برخی از مدل‌های دکمه‌های پیش فرض برای حالت متوسط و سرد و گرم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

تنظیم درجه یخچال اسنوا

برای تنظیم یخچال اسنوا REF را بزنید یا 3 ثانیه نگه دارید. در ادامه دکمه Temp را بزنید تا دما تنظیم شود.

 

 

تنظیم درجه یخچال ال جی

برای تنظیم دمای یخچال ال جی بسته به مدل، یکی از روش‌های زیر را پیش بگیرید.

تنظیم درجه یخچال ال جی

  • دکمه freezer یاFridge را فشار دهید. با هر بار فشار دادن این دکمه‌ها یک درجه دما کاهش پیدا می‌کند.
  • ممکن است در برخی از مدل‌ها نیاز باشد که کمه Up و Down یا + و – را فشار دهید.

تنظیم درجه یخچال سیلوان

هیچ نیازی به فیلم تنظیم درجه یخچال سیلوان وجود ندارد و انجام این کار بسیار ساده است. شما می‌توانید به راحتی با چرخاندن دکمه ولومی دما را تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال دونار

برای تنظیم یخچال دونار باید دکمه temp را بزنید و سپس به راحتی دما را تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال هیمالیا

برای تغییر دمای فریزر دکمه FRZ و برای تغییر دمای یخچال دکمه REF را بزنید. در ادامه با زدن دکمه Up و Down می‌توانید دما را تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال امرسان

  • اگر یخچال امرسان قدیمی دارد از طریق چرخاندن دکمه ولومی دما را تنظیم کنید.
  • اگر یخچال شما دارای پنل دکمه‌ای یا لمسی است کافیست دکمه freezer را برای تنظیم فریزر و دکمه fridge را برای یخچال فشار دهید. پس از فشردن این دکمه‌ها با زدن دو دکمه Up و Down می‌توانید دما را تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال هایسنس

برای تنظیم دمای یخچال هایسنس دکمه Fridge temperature setting key و برای تنظیم فریزر دکمه Freezer temperature setting key کاربرد دارد.

تنظیم درجه یخچال پارس و سایر برندها

اگر به دنبال تنظیم درجه یخچال جنرال، تنظیم درجه یخچال سوزان یا تنظیم درجه یخچال دوو هستید به راحتی می‌توانید یا دکمه ولومی دما را بچرخانید و یا این که از طریق دکمه مثبت و منفی موجود به روی پنل دما را تغییر دهید. در نظر داشته باشد که دکمه Fridge برای یخچال و دکمه Freezer برای فریزر کاربرد دارد.

 

علت تنظیم نشدن درجه یخچال سامسونگ چیست؟

اگر دمای یخچال سامسونگ شما تنظیم نمی‌شود یا در هر برند دیگری این مشکل را دارید پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید.

علت تنظیم نشدن درجه یخچال سامسونگ چیست؟

  • باز شدن مداوم درب یخچال
  • انتخاب تنظیمات اشتباه
  • نقص فنی و خرابی قطعات
  • معیوب بودن لایستیک درب یخچال
  • نشت گاز
  • خراب شدن کمپرسور یخچال

تنظیم درجه یخچال قدیمی در زمستان

برای تنظیم درجه یخچال قدیمی تنها کافیست دکمه ولومی یخچال را بچرخانید تا دما کم یا زیاد شود.

جمع بندی

در این مطلب به شما توضیح دادیم که چگونه می‌توانید دمای یخچال خود را تنظیم کنید. فرقی نمی‌کند که برند یخچال شما سامسونگ باشد یا اسنوا، در هر صورت در متن بالا روش مورد نظر را یافت خواهید کرد.

سوالات متداول

درجه یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ برای تنظیم درجه یخچال در مدل‌های مختلف باید از دکمه یخچال یا فریزر که در بالا توضیح داده‌ایم کمک بگیرید و یا دکمه ولومی را بچرخانید.

تنظیم درجه یخچال اهمیت دارد؟ یخچال وظیفه دارد تا با سرد کردن محیط داخلی از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری کند. اگر این درجه به شکل درست تنظیم نشود مواد غذایی سریع‌تر خراب می‌شوند و یخچال بهره‌وری کافی را نخواهد داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/set-temperature-of-refrigerator/
ads
ads