داغ ترین ها :
راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

همیشه بهترین خریدها نتبجه بالاترین میزان آگاهی است به همین دلیل پیش از خرید بهترین یخچال فریزر ساید بای ساید هم باید با نکاتی که در طراحی و عملکرد ساید بای ساید تاثیرگذار است؛ آشنا باشید. در راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید می خوانید پیش از خرید یخچال باید به چه نکاتی دقت کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

 

خرید انواع یخچال ساید در تکنولایف: قیمت یخچال ساید بای ساید

نکات مهم در خرید یخچال ساید بای ساید

نکات مهم در خرید یخچال ساید بای ساید

دانستن نکات مهم در خرید یخچال ساید به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان مدل‌های مختلف موجود در بازار مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

ابعاد بیرونی یخچال

اولین مولفه‌ای که در خرید یخچال فریزر ساید بای ساید باید به آن توجه شود، اندازه و ابعاد ساید بای ساید است. یک یخچال هرچقدر هم امکانات داشته باشد یا از موتور و قدرت سرمادهی خوبی بهره برده باشد، اگر داخل آشپزخانه شما جا نشود، غیرقابل استفاده است. پس بهتر است ابتدا جایی که در آشپزخانه برای یخچال ساید بای ساید درنظرگرفته‌اید را اندازه بگیرید سپس اقدام به خرید کنید.

حجم داخلی ساید بای ساید

حجم داخلی ساید بای ساید

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید ساید بای ساید باید به آن توجه شود، ظرفیت یخچال و تعداد طبقه‌های آن است. یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل اینکه طراحی زیبایی دارند معمولا در نگاه اول مورد پسند افراد زیادی قرار می‌گیرند؛ اما نکته اینجاست که آیا حجم داخلی ساید بای ساید برای تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند کافی است؟ یخچال‌های ساید بای ساید طبقات با عرض کمتر نسبت به سایر مدل‌ها دارند و به همین دلیل پیش از خرید حتما باید از کافی بودن ظرفیت یخچال مطمئن باشید.
البته که یخچال فریزرهای ساید بای ساید در ظرفیت های متنوعی تولید می شوند؛ همچنین امکان جابه‌جایی یا برداشتن قفسه‌ها برای شما وجود دارد. پس بهتر است با استفاده از فرمول نسبی تعیین گنجایش به صورت تقریبی اندازه‌ای که برای خودتان مناسب است را خریداری کنید.

انتخاب بهترین یخچال ساید بای ساید بر حسب حجم داخلی (لیتر)

معمولا برای یک خانواده 2 نفری یخچالی که ظرفیت 160 تا 200 لیتر داشته باشد، مناسب است. اگر تعداد شما بیشتر از 2 نفر است کافیست برای هر نفر گنجایشی به اندازه 200 لیتر درنظر بگیرید. برای مثال اگر 4 نفر هستید، 4×200=800 لیتر برای شما کافی است.

 

 

جنس بدنه ساید بای ساید و رنگ آن

معمولا یخچال‌‌ فریزرهای ساید باید ساید در رنگ‌های متنوع سفید، مشکی، نقره‌ای و استیل روانه بازار می‌شوند. به جای ماندن اثر انگشت روی بدنه یکی از مشکلاتی است که اگر قادر به تحمل کردن آن نیستید باید پیش از خرید حتما به آن توجه کنید. در این میان یک سری از برندها هم برای از بین بردن مشکل به جای ماندن اثر انگشت از جنس استیل ضد زنگ برس خورده برای پوشش بدنه استفاده کرده‌اند. در کنار این مورد اگر عادت به چسباندن هر وسلیه آهن ربایی به در یخچال دارید، حواستان باشد که درب ساید بای ساید از جنس فولاد ضد زنگ نباشد زیرا در این حالت درب حالت مغناظیسی ندارد و نمی‌توانید روی آن وسایل آهن‌ربایی بچسبانید.

موتور یخچال ساید بای ساید

میزان دور موتور یخچال و قدرت آن برای پخش سرما در سرتاسر طبقات اهمیت بسیاری دارد به همین خاطر، هنگام خرید باید به مشخصات موتور به طور ویژه‌ای توجه شود.

کنترل سرما پخش شونده

تعدادی از یخچال‌های ساید بای ساید به سیستم کنترل دمای الکترونیکی با دقت قابل قبولی مجهز شده‌اند. این سیستم معمولا با استفاده از نمایشگر LED مشخص می شود و اجازه تغییر دما را به صورت دستی به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید پیشرفته‌ترین مدل ساید بای ساید را خریداری کنید، بهتر است به مدل‌هایی که دارای تکنولوژی تعیین میزان دمای هر منطقه از یخچال هستند، فکر کنید.
در بعضی از مدل‌های ساید بای ساید گزینه‌های مجزایی مانند «محفظه سرد»، «نوشیدنی سرد» و «انجماد سریع» وجود دارد که هر کدام به تنهایی عملکرد متفاوتی دارند؛ اما به طور کلی به عملکرد بهتر و افزایش رضایت شما کمک می کنند.
محفظه سرد: نگهداری طولانی‌تر گوشت و سایر فراورده‌های غذایی
نوشیدنی سرد: بالا بردن دمای نوشیدنی در زمان کمتر
انجماد سریع: فریزکردن سریع مواد غذایی که به تازگی داخل فریزر قرار گرفته‌اند.

 

 

کنترل میزان رطوبت کشو حفظ رطوبت

کنترل میزان رطوبت کشو حفظ رطوبت

یکی از بهترین و متفاوت‌ترین قابلیتی که می‌توان در راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید به آن اشاره کرد، اضافه شدن کشو حفظ رطوبت یا همان کشو نگه داری میوه‌‌ها است. در پایین‌ترین قسمت یخچال ساید بای ساید کشویی قرار دارد که هنگام خرید به شما توصیه می‌کنند تا بابت نگه داری میوه‌ها و سبزیجات از آن‌ها استفاده کنید. درون این کشوها سیستم حفظ رطوبت قرار دارد به همین دلیل از خراب شدن میوه‌ها و موادی که به رطوبت نیاز دارند، جلوگیری می‌کند.
در بعضی از مدل‌های ساید بای ساید این فناوری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا میزان رطوبت کشو را به طور دستی تغییر دهید و درجه را روی عددی که می‌خواهید قرار دهید به همین دلیل بهتر است تا پیش از انتخاب و پرداخت پول از داشتن یا نداشتن این ویژگی مانند سایر قابلیت‌ها مطلع شوید.

نورپردازی داخل ساید بای ساید

داخل طبقات یخچال باید به گونه‌ای روشن باشند که شما نیازی به روشن کردن چراغ در هیچ زمانی مخصوصا تاریکی شب نداشته باشید. به دلیل وجود طبقات و کشو متعدد در ساید بای ساید باید نورپردازی آنقدر خوب باشد که تا انتهای یخچال دیده شود و شما پس از باز کردن درب ساید به دنبال منبع نور دیگری نباشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک یخچال

 

سیستم کاهش مصرف انرژی

سیستم کاهش مصرف انرژی

از آنجایی که یخچال به برق شهری متصل می‌شود باید حتما از سیستم کاهش مصرف انرژی بهره برده باشد وگرنه خرید ساید بای سایدی که با حداکثر توان خود مشغول مصرف برق باشد در پایان هر ماه قبض برق میلیونی به پیش روی شما می‌گذارد به همین دلیل پیش از انتخاب باید از میزان مصرف انرژی ساید بای ساید به طور کامل مطلع باشید.
مصرف انرژی ساید بای ساید مانند سایر یخچال فریزرهای موجود در جهان به عواملی مانند سیستم حذف برفک از یخچال (سیستم آب کردن برفک)، آب سرد کن و بار، حالت Eco یا Holiday بستگی دارد. هنگام خرید حتما باید به برچسب انرژی چسبیده شده روی درب یخچال توجه کنید. روی این برچسب نوارهای رنگی می‌بینید که هر رنگ نماد یک میزان از مصرف انرژی است. بهترین مصرف انرژی توسط نوار سبز A نشان داده می‌شود. رنگ سبز A نماد بهینه بودن مصرف برق یخچال است. همچنین لازم به ذکر است پرمصرف‌ترین ساید بای سایدی که در بازار وجود دارد، دارای برچسب G است. پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این راهنمای خرید ساید بای ساید از تکنولایف قصد داریم برای شما یادآوری کنیم، اهمیت دادن به برچسب مصرف انرژی است. همیشه به یاد داشته باشید که باید تلاش کنید تا حداقل برای کاهش هزینه‌ها در طولانی مدت، کم مصرف ترین ساید بای ساید را خریداری کنید.

موارد تاثیرگذار در میزان مصرف انرژی یخچال ساید بای ساید

همانظور که گفتیم توجه به نکات مهم در خرید یخچال ساید باعث می‌شود تا شما انتخاب بهتری داشته باشید و بعد از پرداخت پول از آن ناراضی نباشید. یکی از مواردی که در قیمت گذاری یخچال ساید بای ساید بسیار تاثیرگذار است، کم بودن مصرف انرژی و برچسب نشان A است. برای اینکه یخچال ساید بای ساید برچسب رنگ سبز A را بگیرد، نیاز دارد تا از قابلیت‌هایی پشتیبانی کند که به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. در ادامه قرار است با بخش مهمی از این ویژگی آشنا شوید.

فناوری آب کردن برفک فریزر ساید بای ساید

برفک فریزر باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی تا حد قابل توجهی بالا رود. یخچال‌ فریزرهای ساید بای ساید به فناوری آب کردن برفک فریزر مجهز هستند و برای انجام این کار نیاز به انرژی برق بالایی دارند. این سیستم به صورت خودکار برفک‌ها را آب می‌کند و منجر به کاهش مصرف انرژی در یخچال می‌شود.

محفظه آبسردکن و بار ساید بای ساید

یکی از معمولی ترین نیازهایی که ساید بای ساید می‌تواند برطرف کند، سرد کردن نوشیدنی‌هایی مانند آب است. از آنجایی که برداشت آب سرد از یخچال به دفعات تکرار می‌شود، پس انتظار می‌رود که درب ساید رد طول روز زیاد باز و بسته شود و نکته اینجاست که این باز و بسته شدن باعث افزایش دور موتور و بیرون رفتن سرمای داخل یخچال به بیرون می‌شود به همین دلیل موتور برای جبران سرما نیاز دارد تا کارکرد خود را افزایش دهد.
بنابراین یخچال فریزرهای ساید بای سایدی که در آن‌ها بار (محفظه کوچکی که روی در یخچال قرار دارد و با باز کردن آن می‌توانید به داخل در یخچال دسترسی داشته باشید)، و آب‌سرد کن تعبیه شده است، توانایی کاهش مصرف انرژی به میزان قابل توجهی را دارند.

 

پیشنهاد مطالعه:
نکات مهم در خرید یخچال

 

قابلیت Eco یا Holiday ساید بای ساید

این قابلیت به صورت اختصاصی برای کاهش مصرف انرژی در ساید بای ساید به کار رفته است و در ساعاتی که استفاده کمتری از یخچال انجام می‌شود، برای مثال هنگام خواب شب یا زمانی که سرکار هستید؛ شروع به جبران انرژی از دست رفته در زمان باز بودن درب‌های یخچال می‌کند. این فناوری پیشرفته معمولا در اکثر مدل‌های ساید بای ساید قرار گرفته است.

فاکتور قیمت به تنهایی یکه تازی می‌کند

قیمت یخچال ساید بای ساید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب دستگاه مناسب، قیمت یخچال است. تناسب میزان بودجه با یخچال فریزر سایدی که انتخاب می‌کنید آنقدر مهم است که اگر مدل انتخاب شده به تمامی فناوری‌های نام برده در مقاله مجهز شده باشد؛ اما قیمتش از توان پرداختی شما بالاتر باشد، قطعا امکان خرید این مدل برای شما حذف می‌شود.

جمع بندی مزایا و معایب خرید یخچال ساید بای ساید

مزایا معایب
دسترسی آسان‌تر به طبقات یخچال و فریزر به دلیل داشتن درب بزرگ نیازمند به فضای بزرگ
دارای طبقات زیادتر از سایر مدل‌ها طبقات باریک
طراحی زیبا قیمت گران
امکانات اضافه مانند بار، آب سردکن جابه جایی و حمل و نقل سخت

سخن آخر

یخچال‌های ساید بای ساید یکی از پرطرفدارترین یخچال‌های روز دنیا هستند که معمولا به دلیل بهره‌مندی از امکانات فراوانی در لیست خرید افراد متنوعی قرار می‌گیرند. نکات مهمی مانند جنس بدنه، میزان مصرف انرژی، موتور و قیمت همگی در قیمت یخچال و خرید بهترین یخچال ساید بای ساید تاثیر بسیاری دارند به همین دلیل در این مقاله از تکنولایف تلاش کردیم تا با نوشتن مواردی که در خرید ساید بای ساید مهم هستند، به شما کمک کنیم تا بتوانید متناسب با نیازهایتان بهترین مدل را انتخاب کنید. از اینکه تا پایان راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید از تکنولایف همراه ما بودید از شما متشکریم. اگر شما هم تجربه‌ای در خرید یخچال ساید بای ساید دارید یا فکر خرید آن در ذهنتان قرار دارد، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

یخچال ساید بای ساید برای چند نفر کافی است؟

یخچال ساید بای ساید با توجه به ابعاد و میزان گنجایشی که دارد، می‌تواند در کم‌ترین حجم برای 2 نفر باشد. اگر قصد دارید تا محاسبه کنید که برای یک خانواده بالای 2 نفر به ساید بای ساید چند فوتی نیاز دارید، تنها کافیست به ازای هر نفر 200 لیتر حجم در نظر بگیرید.

بهترین ساید بای ساید از نظر مصرف انرژی کدام است؟

بهترین ساید بای ساید از نظر مصرف انرژی آن مدلی است که دارای برچسب بهینه سازی باشد. یعنی میزان مصرف انرژی در آن با استفاده از یک برچسب سبز A به شما نشان داده شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af/
ads
ads