داغ ترین ها :
اسپیکر سونی یا جی بی ال؟ مقایسه دو هیولای اسپیکر بازار

اسپیکر سونی یا جی بی ال؟ مقایسه دو هیولای اسپیکر بازار

اگر اهل سفر کردن هستید یا زیاد مهمانی می‌گیرید، به‌خوبی می‌دانید که یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید داشته باشید اسپیکر است. برند جی بی ال و سونی دو نام بسیار مشهور در دنیای اسپیکرها هستند و همین باعث می‌شود شما نتوانید به‌درستی بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه این مطلب همراه وبلاگ تکنولایف باشید تا به مقایسه اسپیکر سونی با جی بی ال بپردازیم.

 

انواع اسپیکر را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید اسپیکر

بهترین اسپیکرهای قابل حمل؛ جی بی ال

تمرکز اصلی شرکت جی بی ال در بخش اسپیکرها را می‌توان در حال حاضر همین مدل‌های قابل حمل به‌حساب آورد. مدل‌های مختلف اسپیکر jbl بسیار مقاوم ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر شرایط محیطی مختلف دوام بیاورند. این مدل‌ها کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و مهم‌تر این که شارژدهی طولانی را نیز در اختیار قرار می‌دهند.

بهترین اسپیکرهای قابل حمل

برای نمونه در بین مدل‌های Flip، Go و البته Xtreme می‌توانید گزینه‌های بسیار جذابی را پیدا کرده و خریداری کنید. برخی از اسپیکرهای قابل حمل جی بی ال گواهی ضد آب قوی نیز دارند و شما می‌توانید از آن‌ها در کنار استخر نیز با خیال راحت استفاده کنید یا به ساحل بروید.

در سوی دیگر سونی نیز اسپیکرهای قابل حمل خوبی دارد ولی اولا تعداد آن‌ها کمتر از جی بی ال است و همچنین اکثر مدل‌ها مقاومت فیزیکی کمتری در برابر آب و گرد و غبار دارند. همچنین شارژدهی نیز عموما کمتر است. پس اگر اسپیکر قابل حمل می‌خواهید پیشنهاد ما به شما برند آمریکایی JBL است.

بهترین اسپیکر سینما خانگی؛ سونی

اگر در پی خرید سینمای خانگی هستید بدون شک سونی انتخاب بهتری نسبت به JBL به‌حساب می‌آید و این سازنده ژاپنی شهرت دیرینه‌ای در این زمینه دارد. فرقی نمی‌کند که ساندبار بخواهید یا به دنبال اسپیکرهای مربعی شکل باشید، در هر صورت سونی گزینه‌های فراوانی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

بهترین اسپیکر سینما خانگی

البته باید اشاره کنیم که جی بی ال نیز فعالیت گسترده‌ای در زمینه ساخت سینمای خانگی و ساندبارها دارد ولی با این وجود تنوع آن از سونی کمتر است و از نظر کیفیت صدا نیز مقداری عقب‌تر قرار می‌گیرد. شما به کمک برند سونی عملا می‌توانید خانه خود را به یک سینمای تمام عیار تبدیل کنید.

 

اسپیکر سونی را با بهترین قیمت از تکنولایف خریداری کنید

بهترین اسپیکر از نظر ظاهری؛ ژاپنی‌ها برنده‌اند!

انتخاب یک اسپیکر از نظر ظاهری بیشتر به سلیقه کاربر برمی‌‌گردد و نمی‌توان برنده‌ای حتمی در این بخش مشخص کرد، ولی به طور کلی، اسپیکرهای سونی شکل ظاهری بهتری دارند و حق انتخاب بیشتری را نیز از نظر طراحی در اختیار شما قرار می‌دهند. اکثر اسپیکرهای جی بی ال از زبان طراحی یکسانی پیروی می‌کنند و اگر این شکل را دوست نداشته باشید، خیلی حق انتخاب زیادی نخواهید داشت.

بهترین اسپیکر از نظر قیمت و ارزش خرید؛ JBL!

به یک سوال بسیار مهم می‌رسیم؛ از نظر قیمت و ارزش خرید اسپیکر سونی بهتر است یا جی بی ال؟ در یک کلام JBL! این سازنده آمریکایی به شکل کلی اسپیکرهای خوش‌قیمت‌تری را تولید می‌کند و در اکثر مواقع ارزش خرید بالاتری را ارائه می‌کند.

بهترین اسپیکر از نظر قیمت و ارزش خرید

از طرف دیگر همچنین گستردگی اسپیکرهای جی بی ال از نظر قیمتی بیشتر است و شما با بودجه‌های مختلف راحت‌تر می‌توانید به سراغ جی بی ال بروید تا سونی. پس اگر قیمت اسپیکر یکی از اولویت‌های شما است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ JBL بروید.

 

اگر فکر خرید یک اسپیکر خانگی را در سر دارید، این مطلب برای شماست:
بهترین اسپیکر خانگی

 

بهترین اسپیکر از نظر کیفیت صدا؛ برنده‌ای وجود ندارد!

به‌احتمال قوی مهم‌ترین بخش یک اسپیکر برای شما کیفیت صدای خروجی است و باید بگوییم که در این زمینه سونی و جی بی ال هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و صدایی تفکیک شده و البته دقیق را به گوش می‌رسانند. بیس اسپیکرهای هر دو برند خوب است و به سادگی نمی‌توان یک برند را بر دیگری برتر دانست.

به‌نوعی باید گفت که در زمینه مقایسه کیفیت صدا، بهتر است دو اسپیکر را با هم مقایسه کنید و مقایسه دو برند سودی نخواهد داشت. قطعا در برخی از مدل‌های سونی بهتر عمل می‌کند و در برخی از مدل‌ها نیز جی بی ال. پس در جواب به این‌که اسپیکر سونی بهتره یا جی بی ال باید بگوییم که برنده قطعی در بخش کیفیت صدا وجود ندارد.

بهترین اسپیکر از نظر اتصال بلوتوثی

هر دو برند سونی و جی بی ال از نظر اتصال بلوتوثی بسیار خوب هستند و اتصالی پایدار و در عین حال قوی را در دسترس قرار می‌دهند. هنگام انتخاب یک اسپیکر به کدک‌های صوتی بلوتوث مانند aptX، AAC یا LDAC توجه داشته باشید.

جمع بندی؛ اسپیکر سونی یا جی بی ال؟

اسپیکر سونی یا جی بی ال؟

مقایسه سیستم صوتی سونی با جی بی ال به خوبی نشان داد که هیچ برنده قطعی وجود ندارد و شما بسته به نیاز و ترجیح خود باید به سراغ یکی از این دو سازنده بزرگ بروید. به‌طور کلی اگر برای شما قابل حمل بودن اسپیکر، شارژدهی آن و ارزش خرید اولویت بالاتری دارد به سراغ جی بی ال بروید و در صورتی که سینمای خانگی می‌خواهید یا ظاهر اسپیکر برایتان مهم‌تر است سونی را انتخاب کنید.

سوالات متداول

اسپیکر سونی یا jbl بخریم؟ هر برند مزایا و معایب خود را دارد و در متن توضیح داده‌ایم که برای هر دسته‌ از کاربران کدام برند انتخاب مناسب‌تری به حساب می‌آید.

کیفیت صدای اسپیکر سونی بهتر است یا جی بی ال؟ به‌طور کلی نمی‌توان یکی از دو برند را برتر دانست و باید بسته به بودجه‌ای که دارید مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/sony-vs-jbl-speaker-comparison/
ads
ads