داغ ترین ها :
اخبار گوشی های پوکو X6، X6 Pro و M6 Pro 4G

اخبار گوشی های پوکو X6، X6 Pro و M6 Pro 4G

آپدیت 23 دی 1402

پوکو ایکس 6 و پوکو ایکس 6 پرو با آپدیت تراشه و شارژر 67 واتی راهی بازار می شوند

در حقیقت گوشی پوکو ایکس 6 بالاترین شباهت را به گوشی ردمی نوت 13 پرو را دارد، البته با این تفاوت که دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی به دوربین 64 مگاپیکسلی تغییر پیدا کرده است. این گوشی در مقایسه با پوکو ایکس 5 به تراشه رده بالاتر اسنپدراگون 7 نسل 2 مجهز شده در صورتیکه تراشه Poco X5 اسنپدراگون 695 است.

جالب است بدانید که گوشی Poco X6 Pro نسخه ری‌برند شده Redmi K70E است که چیپست به کار رفته در آن هم نسخه تمرینی یا همان OPT چیپست پرچمدار مدیاتک یعنی تراشه دایمنسیتی 8300 است که با شارژری کندتر از سری قبل راهی بازار می‌شود. این بار به جای شارژر 90 واتی قرار است شارژر 67 واتی درون جعبه قرار بگیرد؛ به همین دلیل قاعدتا Poco X6 Pro از Redmi K70E سرعت شارژ آهسته‌تری دارد؛ اما در مجموع امیدوار کننده است.

مشخصات لو رفته از گوشی های پوکو X6 و X6 Pro

مشخصا گوشی پوکو X6 و X6 Pro

در این بخش قصد داریم تا مشخصاتی که تا به امروز در ارتباط با گوشی‌های سری پوکو در خبرگزاری‌ها از گوشه کنار دنیا منتشر شده‌اند را با شما به اشتراک بگذاریم و با آپدیت‌های متوالی به کامل شدن اطلاعات گوشی‌های معرفی شده کمک کنیم.

صفحه نمایش

  • ابعاد: 6.67 اینچ
  • پنل: امولد (AMOLED)
  • رزولوشن: 1,220 در 2,712 پیکسل
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • حداکثر روشنایی 1800 نیت

در بخش زیرین صفحه نمایش هم حسگر اثر انگشت قرار داده شده است.

دوربین (اصلی/ سلفی)

  • دوربین سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری و لرزشگیر OIS
  • دوربین اولتراواید 8 مگاپسلی
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل و رابط کاربری

گوشی Poco X6 Pro با سیستم عامل Xiaomi HyperOS مبتنی بر اندروید 14 راهی بازار می‌شود؛ این در حالی است که در گذشته گوشی X6 با MIIUI 14 راهی بازار شده؛ اما قرار است که آپدیت هایپر او اس را دریافت کند. کمپانی پوکو قول داده است که تمام گوشی‌های مدل ایکس 6 را تا 3 سال به آپدیت اندروید و تا 4 سال به آپدیت امنیتی مجهز کند.

باتری

گوشی Poco X6 Pro به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که شارژری 67 واتی قرار است تا شارژ آن را از 0 به 100 برساند؛ البته موضوع اینجاست که برای گوشی X6 باتری 5100 میلی‌آمپری قرار گرفته؛ اما به طور کل این گوشی هم با همان شارژر 67 واتی شارژ می‌شود.

قیمت پوکو X6 و قیمت Poco X6 Pro

قیمت گوشی‌های پوکو ایکس 6 و پوکو ایکس 6 پرو بستگی به میزان حافظه‌اشان دارد؛ به همین دلیل یک قیمت واحد برای تمامی نسخه‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه جدول زیر متوجه قیمت دلاری آن شوید.

میزان حافظه مدل گوشی قیمت به دلار
8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 249
12 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 269
12 گیگابایت رم/ 512 گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 319
8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 Pro 299
12 گیگابایت رم/ 512 گیگابایت حافظه داخلی Poco X6 Pro 369

فقط گوشی پوکو M6 Pro 4G قرار است با تراشه هلیو G99 ULTRA به بازار بیاید

Poco M6 Pro 4G

در آگوست سال 2023 گوشی Poco M6 Pro 5G با مشخصاتی که در سطر پایینی مشاهده خواهید کرد،  در هند راهی بازار شد.

  1. تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 (تراشه کم مصرفی که مخصوص گوشی‌های اقتصادی است)
  2. صفحه نمایش با نرخ نوسازی 90 هرتز
  3. دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی
  4. باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  5. شارژر 18 وات

حال قرار است تا نسخه 4G همین گوشی به صورت رسمی در همه جای جهان به فروش برسد و مانند گوشی Poco M6 Pro 5G فقط در هند دیده نشود.

گوشی ام 6 پرو 4G قرار است چه مشخصاتی داشته باشد؟ (نسخه جهانی مدل پوکو M6 Pro 5G)

تا به امروز (13 ژانویه 2024 مصادف با 23 دی 1402) خبرهایی در بخش تراشه، سیستم عامل، رابط کاربری، صفحه نمایش و ظرفیت حافظه منتشر شده است که در صورت پخش اخبار بیشتر، در آپدیت‌های بعدی به همین قسمت اضافه می‌کنیم.

تراشه Poco M6 Pro 4G

اولین اطلاعاتی که از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده، نوع تراشه به کار رفته در آن است. کمپانی پوکو در قلب گوشی Poco M6 Pro 4G از چیپست Helio G99-Ultra استفاده کرده است که از همین خبر می‌توان متوجه شد که گوشی Poco M6 Pro 4G از اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل و رابط کاربری Poco M6 Pro 4G

در ارتباط با بخش سیستم عامل و رابط کاربری اینطور به گوش رسیده که گوشی ام 6 پرو 4G بر حسب اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 راهی بازار می‌شود و به زودی هم آپدیت HyperOS را دریافت می‌کند.

حافظه داخلی و رم پوکو M6 پرو

گوشی پوکو M6 Pro 4G قرار است تا در حافظه‌های داخلی و رم‌های متفاوتی راهی بازار شود؛ اما اینطور که در آخرین خبر به گوش رسیده، انگار این گوشی نهایتا با 12 گیگابایت رم و 512 گیابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود.

مشخصات صفحه نمایش پوکو ام 6 Pro 4G

صفحه نمایشی که برای گوشی پوکو ام 6 Pro 4G قرار گرفته، به احتمال زیاد ابعادش همان 6.67 اینچ باقی مانده؛ اما نرخ نوسازی به 120 هرتز افزایش پیدا کرده و کیفیت ضفحه نمایش هم برابر با Full HD+ است. در ساخت این صفحه نمایش هم از پنل امولد AMOLED استفاده شده است. یکی از جذابیت‌های این صفحه نمایش داشتن رویه محافظ گوریلا گلس 5 است. در ارتباط با حسگر اثر انگشت هم باید گفت که جای این حسگر نسبت به نسخه قبلی تغییری نکرده و همچنان در قسمت زیرین صفحه نمایش قرار دارد.

حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش Poco M6 Pro 4G

دوربین Poco M6 Pro 4G

در پنل جلویی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته، در حالیکه در پنل پشتی یک ماژول مستطیلی طراحی شده که دوربین‌ها به صورت دو به دو روبه‌رو هم تعبیه شده‌اند. دوربین اصلی این گوشی دارای وضوح 64 مگاپیکسل و در کنار آن دوربین اولتراواید با وضوح 8 مگاپیکسل قرار دارد. دوربین سوم هم یک دوربین مجهز شده به سنسور ماکرو با کیفیت تشخیص 2 مگاپیکسل است. مجهز شدن به لرزشگیر OIS مزیت بزرگ و قابل توجه دوربین اصلی گوشی پوکو ام 6 پرو 4G به شمار می‌رود که تاثیر آن در فیلمبرداری مشخص می‌شود؛ همچنین برای بخش فیلمبرداری 12 فیلتر متفاوت هم دیده می‌شود که به تجربه فیلمبرداری‌های متفاوت و خلاقانه کمک می‌کند.

دوربین گوشی Poco M6 Pro 4G

باتری پوکو ام 6 پرو 4G

کمپانی پوکو در حقیقت  این گوشی را به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز کرده که با شارژری 67 واتی شارژ می‌شود و شارژ کامل آن در 44 دقیقه انجام می‌شود که البته این میزان زمان ادعای کمپانی است و شاید کمی در حقیقت زمان بیشتر باشد. همچنین لازم به ذکر است که شارژر 67 واتی و درگاه به کار رفته از نوع تایپ سی USB-C هستند.

آیا گوشی پوکو Poco M6 Pro 4G ضد آب است؟

در حقیقت گوشی Poco M6 Pro 4G موفق به دریافت گواهینامه IP54 شده و گواهینامه IP54 به معنای واقعی مقاومت بالایی در برابر آب یا گرد و غبار ندارند. یعنی در روزهای بارانی یا زمانی که شیر آب باز است، نباید با خیال راحت صفحه نمایش گوشی را در معرض قطره‌های آب قرار دهید.

سایر مشخصات گوشی پوکو M6 Pro 4G (نسخه جهانی گوشی Poco M6 Pro 5G)

  • اسپیکر دوگانه
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • اتصال با سایر دستگاه‌ها از طریق مادون قرمز (IR blaster)
  • پشتیبانی از NFC

گوشی پوکو M6 Pro 4G در رنگ‌های مشکی، آبی و بنفش راهی بازار می‌شود.

رنگ گوشی پوکو ام 6 پرو 4G

قیمت گوشی پوکو M6 Pro 4G

میزان حافظه قیمت به دلار
8 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت حافظه داخلی 199
12 گیگابایت رم/ 512 گیگابایت حافظه داخلی 249

آپدیت 11 دی 1402

رندرهایی رسمی گوشی های پوکو X6، X6 Pro و M6 Pro 4G به بازار آمدند

کمپانی پوکو به زودی 3 گوشی جدید خودش را وارد بازار جهانی می‌کند. گوشی‌های پوکو X6 و M6 Pro 4G به دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز شدند که میزان نمایش نور و رنگ هم در آن‌ها به طرز مشهودی نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. از طرفی دیگر گوشی Redmi K70E که زاده کشور چین است، هم قرار است با نام POCO X6 Pro راهی بازار جهانی شود.

 

 

برای اطلاع از مشخصات دقیق و خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید: قیمت گوشی

 

رندرهای رسمی از گوشی های سری پوکو X6

همانطور که از قبل هم گفته شده بود، شیائومی قصد دارد تا از سری ردمی نوت 13 در چند روز آینده 2024 در هند رونمایی کند. از این سو پوکو هم قصد دارد تا گوشی پوکو ام 6 پرو 4G را در مقایسه با POCO X6 با رنگ‌های بیشتری روی میز کار بیاورد. گوشی POCO X6 Pro با جعبه و جمع‌بندی بهتری قرار است از چین به سایر دنیا عرضه شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین گوشی های پوکو

رندرها و عکس های رسمی پوکو X6 و X6 Pro

چیزی که به نظر می‌آید، این است که گوشی پوکو ایکس 6 به نظر می‌رسد که تغییر برند داده شده همان گوشی Redmi Note 13 Pro 5G است که احتمالا در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید به دست کاربرانش می‌رسد. در ارتباط با بخش حافظه داخلی هم اینطور گفته شده که به احتمال خیلی زیاد هم قرار گذاشته شده تا پوکو X6 حداقل با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آماده فروش شود.

رندرهای رسمی از گوشی های سری پوکو X6 پرو 5G

خبرهایی بر این اساس هم تا به امروز به گوش رسیده که POCO X6 Pro همان گوشی ری‌برند شده یا به زبان فارسی تغییر برند یافته گوشی ردمی کا 70 ایی است (Redmi K70E) که ماه گذشته مراسم رونمایی از آن در چین برگزار شد. همچنین در مورد حافظه داخلی هم تا به اینجای کار، بحث‌ها به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی ختم شده‌اند. با توجه به عکس‌های منتشر شده هم 3 رنگ مشکی، خاکستری و زرد تا به امروز برای POCO X6 Pro لو رفته‌اند.

رندرها و تصاویر رسمی POCO M6 Pro 4G

سومین گوشی که در اولین روز از 2024 از آن به صورت رسمی رونمایی شده؛ گوشی پوکو ام 6 پرو با پشتیبانی از اینترنت 4G است. احتمال خیلی کمی وجود دارد که این گوشی به بازاری غیر از چین مثلا بازار هند هم راه پیدا کند.

رندرهای رسمی از گوشی های سری پوکو M6 پرو 4G

تصاویر هم حاکی از این هستند که پنل پشتی POCO M6 Pro 4G با 3 رنگ مشکی، آبی و بنفش پوشیده شده است. این گوشی هم تغییر برند داده شده Redmi Note 13 Pro 4G است. میزان رم و حافظه داخلی هم مانند مدل‌های قبلی 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. کیوان

    سلام دوربینش برای تولید محتوا خوبه واسه یوتیوب میخوام

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کیوان

      سلام برای تولید محتوا گزینه های بهتری از نظر دوربین هست کلا پوکو اولویتش بخش دوربین نیست
  2. کارن

    سلام ببخشید ایا پوکو x6 پرو برای بازی کالاف دیوتی ۹۰ فریم رو میده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کارن

      سلام باید تست بشه ولی فکر میکنم بده حدود ۹۰
  3. Mahdiyar

    پوکو ایکس ۶ پرو قیمتش از ام ۶ پرو بیشتره چرا؟

    1. محمد

      پاسخ به Mahdiyar

      خخخخخ.خب خفن تره که گرونتره
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mahdiyar

      سلام سری X گرون‌تره کلا
  4. اشکان

    سلام این گوشی پوکو ایکس ۶ کی وارد بازار ایران میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اشکان

      سلام با توجه به این که در بازار محبوب هستن احتمالا خیلی طول نمی‌کشه ولی در نهایت بستگی به وارد کننده داره
      1. Omid

        پاسخ به احسان نیک پی

        تااخر سال اسفند ماه یافروردین سال بعد بازار ایران میاد حتما
        1. محمد

          پاسخ به Omid

          نه زودتر اومد...عالیه غول شیایومی برید بخرید حالشو ببرید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/the-official-renders-of-poco-x6-and-x6-pro-and-m6-pro-4g/
ads
ads