داغ ترین ها :
آل این وان یا کامپیوتر همه کاره چیست؟

آل این وان یا کامپیوتر همه کاره چیست؟

افرادی که به دنبال اشغال فضای کمتر در عین حال داشتن یک سیستم همه کاره هستند به کامپیوترهای آل این وان روی می‌آورند. دستگاه‌های آل این وان که اغلب به‌عنوان واحدهای مستقل توصیف می‌شوند ادعا دارند هر آنچه را که نیاز دارید را همراه با یک مانیتور زیبا و جمع و جور ارائه می‌کنند. این محصولات کیس کامپیوتر و اجزای سیستم آن را در یک نمایشگر فشرده ادغام می‌کنند. در این مقاله سعی داریم بیشتر درباره اینکه ال این وان (all in one) چیست؟ توضیح بدهیم و درباره مزایا و معایب آل این وان صحبت کنیم.

 

انواع کامپیوتر all in one را با قیمت مناسب از تکنولایف تهیه کنید: خرید آل این وان

 

کامپیوتر آل این وان چیست؟

کامپیوتر آل این وان اپل

کامپیوترهای شخصی آل این وان (AIO PC) رایانه‌های رومیزی ساده‌ای هستند که همه اجزای یک رایانه رومیزی به جز صفحه کلید و ماوس را در یک واحد ادغام می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، این رایانه‌ای است که به جای داشتن یک کیس جداگانه از نمایشگر، همه اجزای دسکتاپ را در یک واحد ترکیب می‌کند. عملکرد آن مانند چیدمان دسکتاپ است؛ اما معمولا نمایه کوچک‌تری دارد و فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند.

فضای اشغال کم و جمع و جور بودن این محصول باعث شده که از آن در ادارات، سازمان‌ها و سایر مکان‌هایی که فضای کمی در اختیار دارند استفاده شود. نداشتن کیس و جمع و جور بودن این محصول دلیلی بر کم بودن قابلیت‌ها و امکانات آن نیست. اکثر کامپیوترهای آل این وان امکاناتی مانند وبکم، مشخصات سخت افزاری مناسب، صفحه‌نمایش لمسی و سایر امکانات را ارائه می‌کنند.

مزایا و معایب آل این وان

ال این وان (all in one) چیست؟

مزایا

  • یکی از بزرگترین مزایای کامپیوترهای آل این وان فضای اشغال کم است. مانیتور این محصول تمامی قطعات سخت افزاری را درون خود جا داده و جمع و جور است.
  • نصب و راه اندازی این نوع کامپیوتر بسیار راحت است. All-in-one بهترین گزینه “plug-and-play” موجود محسوب می‌شود.
  • این محصول تمامی قطعات مورد نیاز خود را دارد و برای استفاده از آن نیازی به خرید لوازم جانبی زیادی ندارید.
  • ابعاد جمع و جور؛ همچنین نداشتن لوازم جانبی زیاد حمل و نقل این محصول راحت است و به راحتی می‌توانید آن را به مکان متفاوتی منتقل کنید.
  • برخی کامپیوترهای آل این وان صفحه‌نمایشی لمسی دارند که عملکرد راحت و استفاده آسان‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

معایب

  • عدم امکان ارتقا

فناوری همیشه در حال پیشرفت است و مرتباً به‌روزرسانی‌ها و به‌روزرسانی‌هایی در دسترس است. با تغییر نرم افزارها و برنامه‌ها نیازهای سخت افزاری شما نیز تغییر می‌کند. در کامپیوترهای آل این وان شما به طور معمول نمی‌توانید سخت افزار را ارتقا دهید و در صورتی که قصد این کار را دارید باید دقیقا با سایر اجزا و مشخصات محصولتان تناسب داشته باشد. این موضوع می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد.

  • قیمت گران

کامپیوترهای آل این وان معمولا قیمت بالاتری نسبت به دسکتاپ دارند و برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری صرف کنید.

  • دارا بودن تنها یک صفحه‌نمایش

هنگامی که رایانه شخصی All In One می‌خرید یک صفحه نمایش دریافت می‌کنید که تمام عمر با آن خواهد ماند. این موضوع آزاردهنده نیست؛ اما اگر نیاز به صفحه‌نمایشی با کیفیت بالاتر داشته باشید امکان تعویض آن وجود ندارد؛ همچنین اگر مشکلی با مانیتور کامپیوترتان داشته باشید امکان تعویض آن نیست و احتمالا باید دستگاه جدید بخرید.

 

آخرین و جدیدترین مدل لپ تاپ ایسوس:
بهترین لپ تاپ های ایسوس

 

تفاوت بین کامپیوترهای آل این وان و دسکتاپ

مزایا و معایب آل این وان

در صورتی که بین خرید کامپیوترهای دسکتاپ و آن این وان شک دارید می‌توانید مزایا و معایب آن را باهم مقایسه کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.

  • اشغال فضا

کامپیوترهای دسکتاپ از دو جز اصلی صفحه‌نمایش و کیس تشکیل شده‌اند که برای اتصالات آن نیز نیاز به سیم کشی و سیم‌های متنوع دارید. برعکس این مدل کامپیوترهای آل این وان تمامی اجزا را در یکجا جمع‌آوری شده‌اند و نیازی به کابل و سیم‌های اضافی ندارد. در مجموع کامپیوترهای آل این وان فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

  • سخت افزار و عملکرد

به دلیل محدودیت در فضای داخلی کامپیوترهای All in One در این مدل بیشتر از قطعات سخت افزاری سبک و کوچک استفاده می‌کنند که با توجه به این موضوع تولید گرمای کمتری نیز دارد؛ بنابراین از نظر قدرت و عملکرد کامپیوترهای آل این وان قدرت کمتری نسبت به دسکتاپ دارند. به دلیل قرار گرفتن قطعات سخت افزاری کامپیوترهای دسکتاپ درون کیس امکان قرار دادن سیستم سخت افزاری قدرتمندتری در این مدل وجود دارد؛ همچنین کامپیوترهای دسکتاپ خنک کننده نیز دارند که به تولید گرمای کم کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در آخر یک کامپیوتر همه کاره می‌تواند برای افرادی که نیاز به دستگاهی جمع جور دارند انتخاب مناسبی باشد. بسیاری از مردم به دلیل اشغال فضای کمتر این محصول تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند و با خرید آن می‌توانند به قابلیت‌های زیای مانند صفحه‌نمایش لمسی و رهایی از سیم‌های دست و پاگیر دست پیدا کنند. در صورتی که برای اداره، محل کار یا کارهای سبک خانگی کامپیوتر با کیفیت و کاربردی نیاز دارید خرید All in one انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

 

مواردی که باید از استفاده صفحه کلید کامپیوتر بدانید:
آموزش کیبورد کامپیوتر

 

سوالات متداول

آیا کامپیوترهای آل این وان کند هستند؟

کامپیوترهای ال این وان در محصولات هم رده خود عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهند؛ اما عملکرد آن‌ها به کامپیوترهای شخصی سازی شده دسکتاپ نمی‌رسد.

آل این وان چیست؟

کامپیوتر آن این وان دستگاهی جمع و جور است که کیس ندارد و تمامی قطعات سخت افزاری آن در پشت مانیتور قرار گرفته است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%a7%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads