داغ ترین ها :
ارزش بازار بازی های موبایل تا سال 2026 به بیش از 420 میلیارد دلار می‌رسد

ارزش بازار بازی های موبایل تا سال 2026 به بیش از 420 میلیارد دلار می‌رسد

در سال ۲۰۱۹ برآورد شد که ارزش بازار بازی های موبایل برای پلتفرم اندروید و iOS به رقمی بالغ بر ۹۵.۴۴۸ میلیارد دلار رسیده است. حال، تخمین زده شده که با توجه به رشدی که این بازار پرسود دارد، ارزش بازار بازی های موبایل تا سال ۲۰۲۶ از مرز ۴۲۰.۳۸۶ میلیارد دلار عبور کند؛ رقمی حیرت‌آور که البته با توجه به محبوبیت بازی‌های اندرویدی و iOS رسیدن به آن در زمان ذکر شده، دور از انتظار نیست.

 

برای خرید گوشی گیمینگ و مشاهده قیمت گوشی های مخصوص بازی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

طی سال‌های گذشته محبوبیت بازی‌های ویدئویی به طرز چشمگیری افزایش یافته است که البته تنها شامل کنسول‌های خانگی یا کامپیوتر نمی‌شود. درواقع یکی از پردرآمدترین بازارهای حوزه‌ی گیم را بازار بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند که مختص به پلتفرم خاصی نمی‌شوند. درواقع بازار بازی‌های موبایل از پردرآمدترین بخش‌های هر دو پلتفرم اندروید و iOS محسوب می‌شود که باعث شده گوگل و اپل طی سال‌های گذشته به سود قابل توجهی برسند.

ارزش بازار بازی های موبایل در هند به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است

رشد بازار بازی‌های موبایل سبب شده تا شرکت‌های فعال در زمینه‌های دیگر نیز برای حضور گسترده در این بازار برنامه‌ریزی کنند؛ برای مثال می‌توان به نتفلیکس و آمازون اشاره کرد که گام‌های اولیه را در این زمینه برداشته‌اند. در حال حاضر حتی دولت‌های بزرگ در دنیا نیز به دنبال سرمایه‌گذاری کلان در توسعه‌ی بازی‌های موبایل هستند که می‌توان به آلمان اشاره کرد. در سال ۲۰۱۹ آلمان نزدیک به ۵۰ میلیون یورو بودجه برای توسعه‌ی بازی‌های موبایل سرمایه‌گذاری کرد.

در این بین، گسترش فناوری‌های ارتباطات مدرن نیز تاثیر مستقیم بر رشد بازار بازی‌های موبایل داشته است؛ برای مثال می‌توان به ارتباطات نسل نوین اشاره کرد که سبب شده بازی‌های آنلاین موبایل با پینگ بسیار کم در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرند. در مثالی ساده می‌توان به هند اشاره کرد که بازار بازی‌های موبایل در این کشور نزدیک به ۲۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. درواقع گفته شده که هند یکی از ۵ کشور اصلی بازار موبایل است.

جالب است بدانید بیشترین میزان درآمد را بازی‌های رایگان تشکیل می‌دهند؛ عناوینی که امکان خرید درون بازی را به کاربران ارائه می‌دهند تا گیمرها بتوانند به آیتم‌های مختلف دسترسی داشته باشند یا در روند بازی، پیشرفت سریع‌تری را تجربه کنند. در مثالی ساده می‌توان به بازی پوکمون گو اشاره کرد که از زمان انتشار تاکنون توسط میلیون‌ها کاربر در ایالات متحده تجربه شده و توانسته درآمدی میلیاردی را برای شرکت سازنده به همراه  داشته باشد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads