داغ ترین ها :
تفاوت یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو

تفاوت یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو

اگر در فکر خرید یخچال و فریزر هستید و میان دو مدل دو قلو و ساید بای ساید شک دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا به مطالعه مقاله تفاوت یخچال دوقلو و ساید بای ساید بپردازید. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های یخچال دوقلو و ساید آشنا کنیم و درنهایت به مقایسه آن‌ها بپردازیم. در پایان این مطلب با بیان فرق یخچال ساید با دوقلو، به طور قطع تصمیم گیری در خرید برای شما آسان‌تر می‌شود.

 

خرید انواع یخچال دوقلو و ساید در تکنولایف: قیمت یخچال

ویژگی های یخچال ساید بای ساید

ویژگی‌های یخچال ساید بای ساید

یخچال فریزر ساید بای ساید نوعی یخچال است که دو بخش مجزای یخچال و فریزر آن روی یک بدنه سوار شده‌اند. به همین دلیل به آن Side By Side یا همان پهلو به پهلو می‌گویند. بخش فریزر و یخچال دارای درب جدا است. یخچال ساید بای ساید از لحاظ تعداد درب به 2 دسته دو درب و چهار درب تقسیم می‌شود و کاربر می‌تواند متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. فضای فریزر در یخچال‌های ساید بای ساید کمتر از یخچال است و از همین نظر برای افرادی که قصد خرید یخچال و فریزر با ابعادی جمع و جور دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در نگاه اول به ساخچال ساید، شاید به نظر بیاید عرض یخچال و فریزر کم است ولی با باز کردن درب یخچال متوجه عمیق بودن یخچال و فریزر می شوید.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های یخچال ساید بای ساید مصرف کمتر برق نسبت به سایر مدل‌ها است. کاهش مصرف برق یخچال ساید بای ساید یکی از تاثیرگذارترین موارد در خرید آن محسوب می‌شود و باعث می‌شود تا کاربر هنگام خرید برای پرداخت هزینه آن قانع شده باشد.

تنظیم دستی دمای یخچال ساید بای ساید یکی دیگر از مزیت‌هایی است که در ساخت این محصول به چشم می‌آید. این ویژگی در فصل گرم سال بسیار کاربردی است و به شما اجازه می‌دهد تا با تنظیم حالت دمای «سوپر» دمای یخچال را تا صفر درجه و دمای فریزر تا 24- درجه سانتی‌گراد پایین بیاورید.

یکی از بهترین قابلیت‌های یخچال‌ ساید بای ساید برخورداری از سیستم سوپرکول (Super Cool) است. همانطور که می‌دانید قرار دادن غذای داغ داخل یخچال نه تنها به غذا آسیب می‌زند؛ بلکه موجب افزایش فشار به سیستم تهویه هوای داخل ساید بای ساید جهت خنک کردن می‌شود. به همین دلیل کمپانی‌های سازنده تصمیم به استفاده از این قابلیت در ساخت یخچال‌های ساید بای ساید گرفتند. سیستم سوپرکول کمک می‌کند تا دمای داخل یخچال گرم نشود و فشار کمتری به سیستم تعویض هوا بیاید.

برای سایر امکانات یخچال ساید بای ساید می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش دیجیتال، آبسردکن، محفظه تولید یخ، فیلترهای تصفیه کننده آب و هوا و سیستم اتوماتیک ذوب برفک اشاره کرد. همچنین به دلیل وجود بخش وکیوم فرش (Vacuum fresh) می‌توانید آن دسته از مواد غذایی را که قصد نگهداری آن‌ها در محفظه‌ای سردتر از دمای یخچال‌تر و گرم‌تر از دمای فریزر نگهداری کنید، قراردهید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید یخچال ساید

 

ویژگی های یخچال دوقلو

ویژگی‌های یخچال دوقلو

اگر آشپزخانه بزرگی دارید و برای قرار دادن یخچال فریزر دچار محدودیت مکانی نیستید، یخچال دوقلو می‌تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به یخچال ساید بای ساید یا خرید یخچال و فریزر جداگانه برای شما محسوب شود. در طراحی یخچال دوقلو بخش یخچال از فریزر کاملا جدا است و هر بخش تنظیمات مختص به خودش را دارد. یخچال دوقلو از یخچال و فریزر بزرگی بهره می‌برد و برای خانواده های پرجمعیت مناسب است. تفاوت یخچال ساید با دوقلو از لحاظ طراحی بیشتر به چشم افرادی می‌آید که برای قرار دادن یخچال دچار چالش جای خالی هستند.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های بخچال دوقلو جدا بودن بخش فریزر از یخچال است، کمپانی‌های سازنده برای هر کدام از این دو بخش یک موتور و کمپرسور جداگانه طراحی کرده‌اند. به همین دلیل در صورتی که در طی استفاده از یخچال دوقلو برای هرکدام از بخش‌ها مشکلی پیش بیاید، فقط کمپرسور یا قطعات موتور همان بخش تعویض می‌شود که این کار می‌تواند به آسانی با هزینه کمتر و سرعت بالاتری صورت بگیرد و در ادامه موجب دوام بالاتر یخچال می‌شود.

 

 

تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو

ویژگی ساید بای ساید دوقلو
طراحی یخچال و فریزر روی یک بدنه یخچال و فریزر جداگانه
ابعاد دارای ابعاد کمتر نسبت به یخچال دوقلو گنجایش فریزر و یخچال بزرگ‌تر از ساید بای ساید
قیمت دارای بالاترین قیمت مدل یخچال و فریزر از یخچال ساید بای ساید ارزان‌تر است
موتور دارای یک موتور برای هر دو بخش یخچال و فریزر دارای موتور جداگانه برای یخچال و فریزر
تنوع طراحی بدنه و رنگ دارای بدنه زیبا و تنوع رنگ دارای بدنه زیبا و تنوع رنگ
تعداد درب دارای مدل 2 درب و 4 درب دارای 2 درب
قابلیت تنظیم دما به صورت دستی به صورت اتوماتیک
مصرف انرژی مصرف انرژی کم‌تر مصرف بیشتر انرژی
سیستم وکیوم فرش دارد ندارد
سیستم سوپر کول دارد ندارد

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین برند یخچال

 

جمع بندی

همانطور که از جدول بالا مشخص است، تفاوت‌هایی میان یخچال‌های دوقلو با ساید بای ساید وجود دارد. به غیر از مشخصات فنی یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از خرید یخچال باید چک کنید، میزان فضای اشغالی و قیمت پرداختی است. از آنجایی که یکی از دغدغه‌های مهم کاربران میزان فضای آشپزخانه برای جای‌گیری یخچال است، هر چقدر یخچال دارای ابعاد کوچکتر اما کشوهای جادارتری باشد، قیمت آن به مراتب بالاتر می‌رود به همین دلیل قیمت بیشتر و ابعاد کمتر تفاوت یخچال دوقلو و ساید محسوب می‌شود.

علاوه‌بر ویژگی‌های اشاره شده، جدا بودن موتور بخش فریزر از یخچال در مدل دوقلو و دقیقا یکی بودن موتور در یخچال ساید بای ساید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های فنی این دو یخچال به شمار می‌رود. قاعدتا وقتی یک یخچال در طول کار خود از 2 موتور جداگانه با توان‌های متفاوت استفاده کند، میزان مصرف برق بیشتری نسبت به یک موتور دارد به همین دلیل مصرف بیشتر انرژی توسط یخچال دوقلو یکی از قابل انتظارترین رفتارهایی است که می‌تواند از این وسیله مهم آشپزخانه سر بزند.

از اینکه تا پایان این مقایسه از تکنولایف همراه ما بودید، از شما متشکریم. اگر شما هم تجربه‌ای در خرید یخچال دوقلو یا ساید بای ساید داشته‌اید یا در فکر خرید هستید، می‌توانید با نوشتن نظر خود در بخش نظرات، نتیجه گیری و تصمیم نهایی خود را در ارتباط با این خرید با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

نحوه تنظیم درجه یخچال چگونه است؟

نحوه تنظیم درجه یخچال ساید بای ساید تولید جدید به صورت دستی است؛ اما برای یخچال دوقلو همچین تنظیماتی گفته نشده است.

مقایسه یخچال دوقلو با ساید بای ساید به چه صورت انجام می‌شود؟

تفاوت ساید و دوقلو در ابعاد، تعداد موتور، فضای کشوها و طبقات و مصرف انرژی محاسبه می‌شود و به دلیل مصرف کمتر انرژی توسط ساید بای ساید و همچنین ابعاد جمع و جورتر قیمت آن از مدل دوقلو بیشتر است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%af%d9%88%d9%82%d9%84%d9%88/
ads
ads