داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A12 Nacho با گوشی M12؛ اقتصادی‌های کره‌ای‌ها!

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گوشی M12؛ اقتصادی‌های کره‌ای‌ها!

در بخش اقتصادی گوشی‌ های سامسونگ در بازار دو گوشی گلکسی A12 و همچنین گلکسی M12 جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند. در این مطلب قصد داریم این دو کهکشانی یعنی گلکسی A12 Nacho و گلکسی M12 را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کنیم و در آخر هر بخش محصول برتر را معرفی کنیم تا محصول با ارزش خرید بیشتر مشخص شود.

گوشی گلکسی M12 گلکسی A12 Nacho
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۹ در ۹.۷ میلی‌متر ۱۶۴ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۱۲ گرم ۲۰۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵ اینچ – IPS LCD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱
تراشه اگزینوس 850 اگزینوس 850
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز آبی، مشکی و سبز

 

خرید گوشی A12 Nacho با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

طراحی سری M هیچگاه دغدغه اصلی شرکت سامسونگ نبوده و معمولا به طراحی این گوشی‌های اهمیت زیادی نمی‌دهد. در M12 شاهد استفاده از بدنه‌ای تمام پلاستیکی هستیم، دقیقا مانند همه‌ی میانرده‌های این شرکت کره‌ای.

این محصول ۲۱۲ گرم وزن و ۹.۷ میلی متر ضخامت دارد که اعدادی قابل قبول برای این گوشی به حساب نمی‌آیند و باید بگوییم که کمی عجیب است که دستگاهی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی چنین وزن و ضخامتی داشته باشد.گوشی m12

طراحی قاب پشتی برعکس بسیاری از گوشی‌های سازنده کره‌ای ساده نیست و خطوطی موازی از بالا به سمت پایین به روی قاب پشتی دیده می‌شوند. این نوع طراحی بسته به سلیقه شما می‌تواند زیبا یا زشت باشد.

از طرف دیگر گلکسی A12 Nacho هم ۲۰۵ گرم وزن و ۸.۹ میلی متر ضخامت دارد. قاب پشتی این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده و طراحی ساده‌ای نیز ندارد و پترن‌هایی مورب شکل در بخش میانی و بالایی آن به چشم می‌خورد.مقایسه گوشی A12 ناچو با M12

به روی این قاب، لوگوی سامسونگ در پایین به چشم می‌خورد و فریم مربعی شکل دوربین‌ها در بالا سمت چپ دیده می‌شود. فلش هم زیر این فریم دوربین قرار گرفته تا در ثبت تصاویر شب بتواند سنسورها را همراهی کند.

به سراغ فریم پلاستیکی اطراف دو گوشی برویم، جایی که در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم کارت و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C دیده می‌شود.طراحی گوشی M12

قسمت جلویی گوشی اما چه وضعیتی دارد؟ هر دو کهکشانی از صفحه نمایش‌های ۶.۵ اینچی استفاده می‌کنند که حدود ۸۲ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد.

البته که به دلیل قیمت اقتصادی این دو گوشی نمی‌توانیم این حاشیه‌های نسبتا زیاد را یک نقطه ضعف به حساب بیاوریم. یکپارچگی نمایشگر در هر دو دستگاه به واسطه‌ی دوربین سلفی قرار گرفته درون یک ناچ قطره‌ای از بین رفته است و اسپیکر مکالمه نیز چسبیده به لبه‌ی بالایی دیده می‌شود.مقایسه گوشی M12 با A12 ناچو

سامسونگ برای گلکسی M12 سه رنگ مشکی، آبی و سبز را در نظر گرفته و از طرفی گلکسی A12 Nacho هم سه رنگ قرمز، مشکی و آبی دارد.

در نهایت باید بگوییم هر دو کهکشانی بسیار شبیه به هم طراحی شده‌اند و به وضوح ژن‌های مشترک بین آن‌ها دیده می‌شود. البته که در زمینه ارگونومی گلکسی A12 Nacho به دلیل ضخامت کمتر طبیعتا وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد.

 

قیمت گوشی A12 ناچو با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر صفحه نمایش

سامسونگ در بخش نمایشگر برای هر دو گوشی اقتصادی خود یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع IPS در نظر گرفته که رزولوشن HD+ دارد و تراکم ۲۷۰ پیسکل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. تا به اینجای کار همه چیز یکسان است اما نرخ نوسازی تفاوت‌ها را رقم می‌زند.

گلکسی A12 Nacho نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و معمول دارد اما خوشبختانه سازنده کره‌ای برای M12 نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را در نظر گرفته است. این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوا به شکلی روان‌تر و جذاب‌تر به نمایش دربیاید و شما در حین جابجایی بین منوها و گشت و گذار در برنامه‌ها حس روان‌تری داشته باشید.مقایسه m12 با a12 ناچو سامسونگ

از نظر کیفیت اما هر دو گوشی دقیقا مشابه هم هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. هر دو صفحه نمایش کیفیت معمولی دارند و با توجه به بازه‌ی قیمتی و مخصوصا در مدل M12 که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم داریم می‌توانیم پنل‌ها را مناسب ارزیابی کنیم.

کره‌ای‌ها در حالت دستی برای این دو کهکشانی روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیتی را در نظر گرفته‌اند که برای محیط‌های بسته عدد کاملا مناسبی ارزیابی می‌شود. اگر در محیط باز قرار بگیرید این روشنایی می‌تواند به صورت خودکار تا حدود ۴۸۰ نیت افزایش پیدا کند.مقایسه گلکسی M12 با A12 nacho

این مقدار روشنایی در محیط باز کاملا معمولی است و اگر برای مثال زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید قطعا از میزان خوانایی نمایشگر کاسته می‌شود و روشنایی به حدی نیست که بتواند در همه‌ی شرایط محتوایی کاملا خوانا را به نمایش درآورد.مقایسه گلکسی M12 با a12 ناچو

در نهایت می‌توان گفت که به دلیل نرخ نوسازی بهتر برنده‌ی این بخش قطعا گلکسی M12 خواهد بود، هرچند که از نظر کیفیت هر دو پنل دقیقا شرایط یکسان و مشابهی دارند.

 

 

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر اسپیکر

البته که در رنج قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم اما حداقل انتظار داشتیم سامسونگ برای نسل جدید یعنی A12 Nacho و M12 اسپیکر بهتری استفاده کند.

خرید گوشی پرچمدار

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

گوشی‌های سامسونگ همگی از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی One Ui استفاده می‌کنند. به روی M12 و همچنین A12 Nacho نیز جدیدترین نسخه از این رابط کاربری یعنی One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ قرار داده شده تا از نظر نرم افزاری این کهکشانی را بسیار به روز بدانیم.مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

 

 

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ منبع قدرت گلکسی M12 و A12 Nacho را تراشه‌ی اگزینوس 850 خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از عمر این تراشه سامسونگ تقریبا دو سال می‌گذرد و سال قبل به روی گوشی گلکسی A21s شاهد این تراشه بودیم. این تراشه با ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود تا به این ترتیب مجموعه سخت افزاری این دو کهکشانی تکمیل شود.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی اقتصادی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر عملکرد سخت افزاری

به نوعی شاهد بهتر بود سامسونگ از تراشه‌ای کمی جدیدتر استفاده می‌کرد تا قدرت سخت افزاری بیشتری را در این دو محصول شاهد باشیم. اگر بازی مانند کال اف دیوتی موبایل را به روی این گوشی نصب کنید این عنوان با کیفیت پایین اجرا می‌شود ولی در طول بازی عملکرد روانی را شاهد نیستیم و نمی‌توانید با آن به بازی کردن فکر کنید.

یکی از ایرادات دیگر تراشه اگزینوس بهینه نبودن آن است و در طولانی مدت شاید نتوان به روی عملکرد و ثبات پردازشی این تراشه حساب باز کرد.

اگر استفاده شما از گوشی سبک و ساده است و در حد باز کردن چند برنامه با گوشی کار می‌کنید احتمالا با این دو کهکشانی مشکلی در بخش سخت افزاری نخواهید داشت اما اگر به دنبال بازی کردن و انجام کارهای سنگین هستید باید بگوییم که این گوشی‌ها شاید شما را نا امید کنند.

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر باتری

گلکسی M12 و A12 Nacho هر دو از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند. شاید در نگاه اول این ظرفیت چندان زیاد نباشد و تصور کنید که بسیاری از میانرده‌ها ظرفیت این چنینی دارند اما زمانی که رزولوشن HD نمایشگر و قدرت سخت افزاری معمولی این دو محصول را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای این کهکشانی‌ها بسیار زیاد است.

با استفاده عادی و روزمره می‌توانید با یک بار شارژ کامل بین ۲ تا ۳ روز کامل از این محصولات استفاده کنید که عملکردی بسیار عالی به حساب می‌آید. اگر استفاده سنگین‌تر و بیشتری از گوشی داشته باشید باز هم احتمالا دو کهکشانی شما را حدود ۱.۵ روز همراهی می‌کنند تا به این ترتیب شارژدهی این دو گوشی اقتصادی را عالی بدانیم.

در زمینه سرعت شارژ کره‌ای‌ها به سراغ شارژ سریع ۱۵ واتی برای این دو گوشی رفته‌اند. این شارژ سریع به شما کمک می‌کند تا این دو رقیب را در مدت زمان حدود ۲ ساعت فول شارژ کنید که برای محصولاتی اقتصادی عملکرد رضایت بخشی ارزیابی می‌شود.

پس در نهایت در این بخش عملکرد این دو دستگاه تقریبا در همه‌ی موارد یکسان است و شاید بتوان مقدار بسیار جزئی شارژ دهی M12 را بهتر دانست.

 

خرید گوشی M12 سامسونگ با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A12 Nacho با گلکسی M12 از نظر دوربین

با وجود این که با دو گوشی اقتصادی روبرو هستیم اما باز هم سامسونگ از چهار دوربین برای این محصولات خود استفاده کرده است. این چهار لنز به چیدمان ۲ در ۲ درون یک فریم مربعی شکل قرار گرفته‌اند و چهار لنز اصلی، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق میدان را شامل می‌شوند.

دوربین اصلی

دوربین اصلی هر دو گوشی سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع Samsung S5KGM2 با اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی و اندازه 1/2.0 اینچی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب عکس هایی شارپ، با کنتراست مناسب، نویز کم، رنج دینامیکی مطلبوب و همچنین دقت رنگ بالا به ثبت می‌رساند اما جزئیات در تصاور در حد معمولی هستند و نمی‌توان آن را عالی دانست.

در کل اما می‌توانیم کیفیت این دو دوربین را مناسب و رضایت بخش برای دو گوشی اقتصادی در نظر بگیریم.

دوربین فوق عریض

برای دوربین فوق عریض هر دو کهکشانی سنسوری ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که دیافراگم f/2.2 داشته و می‌تواند تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را به ثبت برساند. سازنده این سنسور توسط سامسونگ مشخص نشده و به همین دلیل مشخص نیست که سنسور فوق عریض ساخت کدام شرکت است.

دوربین فوق عریض همان طور که از سنسور ۵ مگاپیکسلی آن مشخص است کیفیت کمتری نسبت به دوربین اصلی دارد و در عکس‌های فوق عریض گرفته شده نویز بیشتری دیده می‌شود. جزئیات این تصاویر چندان زیاد نیستند و رنج دینامیکی نیز به نسبت دوربین اصلی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

با همه‌ی این اوصاف زمانی که قیمت این دو گوشس و همچنین کیفیت کمتر دوربین‌های فوق عریض تمامی گوشی‌های بازار را در نظر بگیریم می‌توانیم کیفیت تصاویر فوق عریض این دو کهکشانی را مناسب ارزیابی کنیم.

خرید هندزفری

دوربین سلفی

دوربین سلفی این دو دستگاه سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و سازنده‌ی آن مثل دوربین فوق عریض مشخص نیست. کیفیت عکس‌های سلفی برای یک محصول اقتصادی مناسب هستند و به احتمال زیاد می‌توانند شما را راضی نگه دارند.

پرتره و ماکرو

دوربین ماکرو دو کهکشانی سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و خبری هم از فوکوس خودکار نیست و این یعنی دوربین ماکرو بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا استفاده‌ و بیشتر برای سرگرمی می‌توانید از آن بهره ببرید.

دوربین تشخیص عمق میدان نیز که به کمک دوربین اصلی می‌آید تا شما بتوانید پرتره های خوبی ثبت کنید. عکس های پرتره گوشی گلکسی M12 و A12 Nacho کیفیت مطلوبی دارند و سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده و عملیات تار شدن به میزان مناسبی انجام می‌شود.

 

 

جمع بندی

با وجود این که با دو گوشی متفاوت روبرو هستیم واقعا عجیب است که سامسونگ این دو کهکشانی را تا این حد در همه‌ی بخش‌ها شبیه به هم و مشابه طراحی و تولید کرده است. هر دو گوشی سخت افزار و دوربین‌های مشابهی دارند و شارژ دهی و کیفیت نمایشگر نیز یکسان است.

تنها تفاوتی که بین این دو گوشی به چشم می‌آید نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی گلکسی M12 و از طرفی خوش دست‌تر بودن A12 Nacho است و در دیگر بخش‌ها نمی‌توان تفاوتی بین این دو برادر پیدا کرد.

نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی M12 باعث می‌شود که ارزش خرید این کهکشانی را بیشتر بدانیم و پیشنهاد می‌کنیم اگر ضخامت بیشتر این محصول برایتان مهم نیست به فکر خرید این گوشی باشید، اما تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است.

این دو گوشی آپدیت بعدی را دریافت می‌کنند؟ از آنجایی که این دو محصول جدید هستند به احتمال زیاد بروزرسانی One Ui 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند و شما می‌توانید تا چند سال از بابت داشتن نرم افزاری مناسب آسوده خاطر باشید.

قیمت این دو کهکشانی چقدر است؟ هر دو گوشی در بازه‌ی محصولات اقتصادی قرار می‌گیرند و قیمت بسیار نزدیک به همی دارند.

این دو محصول حسگر اثر انگشت دارند؟ بله، حسگر اثر انگشت هر دو کهکشانی با دکمه‌ی پاور ادغام شده و اتفاقا عملکرد سریع و دقیقی نیز دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. Nikan

    از نظر من آ ۱۲ ناچو بهتره چون سرعت بیشتری نسبت به م ۱۲ داره

  2. Nikan

    از نظر من آ ۱۲ ناچو بهتره

  3. داوود

    با سلام
    M12 و F12 کپی برابر اصل هم هستند.
    اما تا جای که پرسیدم عمل و کیفیت باتری F12 بهتر نسبت به M12 درسته؟
    F12 محافظ از صفحه نمایش داره اما M12 نداره ؟
    M ساخت چینه و F هند ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به داوود

      سلام وقت بخیر گلکسی F12 باتری قوی تری داره موفق باشید
  4. رضا

    سلام تراشهA12 اگزینوس نیست

    1. نیما

      پاسخ به رضا

      چرا هست/ نسخه ناچو و جدید ۲۰۲۱ منظور است.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a12-nacho-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-m12/
ads
ads