داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت فایوجی NE

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت فایوجی NE

گلکسی A52s و شیائومی 11 لایت 5G NE دو گوشی بسیار محبوب از سامسونگ و شیائومی هستند که فروش بالایی نیز در بازار جهانی و در بازار کشور دارند. اما بین این دو گوشی کدام ارزش خرید بیشتری دارد و برای نیازهای شما مناسب‌تر است؟ در ادامه این مطلب دو گوشی گلکسی A52s و شیائومی 11 لایت فایوجی NE را با هم مقایسه کرده و در انتهای هر بخش گوشی برتر و بهتر را مشخص می‌کنیم تا شما بسته به اولویت‌های خود بتوانید یکی از این دو را برای خرید انتخاب کنید.

 

آخرین مدل‌های روز گوشی هوشمند را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE گلکسی A52s 5G
تاریخ معرفی شهریور ۱۴۰۰ شهریور ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۵.۷ در ۶.۸ میلی‌متر ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۵۸ گرم ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۱  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 778G 5G اسنپدراگون 778G 5G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۲۵ وات
رنگ مشکی، آبی، صورتی و سفید بنفش، سفید، بنفش، سبز

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 11 Lite 5G Ne با گوشی A52s

سامسونگ و شیائومی شرکت‌هایی با تجربه‌ای هستند و حالا دیگر به نقطه‌ای رسیده‌اند که در زمینه طراحی میانرده‌های خود بتوانند طراحی‌های جذاب و به روزی را به کار ببرند. شیائومی 11 لایت فایوجی NE یکی از بهترین میانرده‌های بازار از نظر ارگونومی است. البته اگر آن را بهترین هم بدانیم اصلا اغراق نکرده‌ایم و اعداد خود گویای این موضوع هستند.

این نماینده شیائومی تنها وزنی ۱۵۸ گرمی و ضخامتی ۶.۸ میلی متری دارد که در کمتر محصولی در دنیای امروز می‌توانیم این اعداد را پیدا کنیم. البته ارگونومی گلکسی A52s نیز رضایت بخش است و وزن ۱۸۹ گرمی و ضخامت ۸.۴ میلی متری آن قطعا شما را آزار نخواهد داد ولی از نظر ارگونومی قطعا نمی‌تواند با رقیب خود رقابت کند.مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 11 Lite 5G Ne با گوشی A52s

11 لایت فایوجی NE واقعا ظریف طراحی شده و قاب پشتی شیشه‌ای آن حالت مات دارد تا جذابیت بیشتری داشته باشد و اصطکاک بیشتری را با کف دست ایجاد کند. این قاب فریم مربعی شکل دوربین‌ها و لوگوی شیائومی را شامل می‌شود. فریم دوربین‌های این گوشی دو قسمتی است و در حالی که بخش سمت چپ همواره رنگ مشکی دارد بخش سمت راست تابع رنگ قاب پشتی است.

قاب پشتی گلکسی A52s سامسونگ نیز طراحی مات دارد ولی با این تفاوت که جنس آن پلاستیک است و طبیعتا مرغوبیت کمتری به نسبت شیشه استفاده شده در 11 لایت فایوجی NE دارد. این قاب مات حتی فضای بین لنز دوربین‌ها را نیز در بر گرفته تا کهکشانی کره‌ای‌ها حالا جذاب‌تر از همیشه باشد و یکپارچکی قاب پشتی آن توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند.مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 11 Lite 5G Ne با گوشی A52s

فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک است و در هر دو نیز طراحی برقی دارد تا با قاب پشتی در تضاد باشد. فریم سمت راست هر دو میانرده میزبان دکمه‌های پاور و ولوم است و در بالا برای A52s خشاب سیم کارت و میکروفون دوم و برای نماینده شیائومی میکروفون دوم و اینفرارد دیده می‌شود. فریم پایینی هر دو گوشی شامل درگاه Type C، میکروفون اصلی، اسپیکر است و 11 لایت فایوجی NE در این بخش خشاب سیم کارت نیز دارد و A52s جک ۳.۵ میلی متری صدا را در بر می‌گیرد.

شیائومی در قاب جلویی بخش بالا سمت چپ را برای قرار دادن دوربین سلفی درون یک پانچ هول محل مناسب‌تری در نظر گرفته و سامسونگ این دوربین را به مرکز بالایی نمایشگر منتقل کرده است. هر دو گوشی نمایشگرهایی دارند که حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و حاشیه‌های نسبتا کم و مناسبی دارد.مقایسه طراحی شیائومی 11 Lite 5G Ne با گوشی A52s

قضیه به همینجا ختم نمی‌شود و سامسونگ یک برگ برنده بسیار ارزشمند را رو می‌کند. کهکشانی کره‌ای‌ها از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و به لطف همین گواهی می‌تواند برای مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. این گواهی برای 11 لایت فایوجی NE برابر با IP53 است و این میانرده تنها در پاشش آب مقاومت دارد.

در نهایت انتخاب برنده این بخش را بر عهده شما می‌گذاریم. گلکسی A52s از گواهی IP58 بهره می‌برد و در عوض شیائومی 11 لایت 5G NE کیفیت ساخت بهتر و ارگونومی مناسب‌تری دارد و بسیار ظریف و دوست داشتنی طراحی شده است.

 

قیمت گوشی A52s با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

قیمت گوشی شیائومی 11 لایت فایوجی ne با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی A52s با شیائومی 11 لایت 5G Ne

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که پنل‌های سوپر امولد سامسونگ کیفیت بالایی دارند به خصوص زمانی که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی همراه می‌شوند و این اتفاقی است که در این کهکشانی رخ داده و نمایشگر آن‌ را بسیار جذاب کرده است.

برای A52s یک پنل سوپر امولد با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده که به دلیل داشتن اندازه‌ی ۶.۵ اینچی در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل قرار گرفته است. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتزی و نسبت آن ۲۰ به ۹ است.

کیفیت این صفحه نمایش عالی است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. از نظر رنگ بندی که محتوا به صورتی بسیار جذاب و زنده به نمایش درمی‌آیند و از نظر نرخ نوسازی هم که کهکشانی کره‌ای‌ها حرفی باقی نگذاشته است و به سراغ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی رفته تا همه چیز به روان‌ترین شکل ممکن مقابل چشمان شما قرار بگیرد.مقایسه صفحه نمایش گوشی A52s با شیائومی 11 لایت 5G Ne

در طرف دیگر شیائومی 11 لایت فایوجی NE از یک پنل امولد با اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی استفاده می‌کند. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن محتوای HDR10+‌ را مشاهده کنید. این صفحه نمایش از گستره رنگی ۱ میلیاردی و فناوری Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این پنل هم واقعا خوب است. رنگ‌ها بسیار زنده و دوست داشتنی هستند و تماشای انواع محتوا لذت دو چندانی دارد. این صفحه نمایش تمام مزایایی که از نمایشگر امولد می‌دانیم را دارد و رنگ مشکی با عمق بینهایت را به ما ارائه می‌کند. از طرف دیگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم روان بودن محتوا در این صفحه نمایش را تضمین می‌کند.

درست است که نرخ نوسازی گلکسی A52s بیشتر از رقیب است اما هر دو بسیار روان محتوا را نمایش می‌دهند و در صورتی که به صورت جدا با دو گوشی کار کنید به احتمال زیاد متوجه این موضوع نخواهید شد هرچند که در نهایت نرخ نوسازی بیشتری کهکشانی سامسونگ برتری است.مقایسه صفحه نمایش گوشی A52s با شیائومی 11 لایت 5G Ne

اما به سراغ روشنایی دو پنل و صفحه نمایش برویم. گلکسی A52s در حالت دستی می‌تواند حدود ۳۸۰ نیت روشنایی کند و این عدد برای شیائومی 11 لایت فایوجی NE حدود ۵۲۰ نیت است و این به سادگی برتری نماینده شیائومی را نشان می‌دهد.

در حالت خودکار روشنایی بسیار افزایش پیدا کرده و برای کهکشانی سامسونگ به حدود ۸۰۰ و برای نماینده شیائومی به حدود ۸۵۰ می‌رسد. این یعنی در کل 11 لایت 5G NE پنل روشن‌تری به نسبت رقیب دارد هرچند که روشنایی هر دو گوشی برای محیط‌های باز و قرارگیری در زیر نور مستقیم خورشید بسیار خوب و رضایت بخش است و شما می‌توانید محتوا را به صورت واضح تماشا کنید.

برای جمع بندی این بخش باید عنوان کنیم که از نظر روشنایی و همچنین گستره رنگی وسیع‌تر نماینده شیائومی عملکرد بهتری دارد و در طرف دیگر کهکشانی سامسونگ نرخ نوسازی بالاتر را ارائه می‌کند. انتخاب برنده کمی دشوار است اما به شخصه در این بین A52s را ترجیح می‌دهم.

 

خرید گوشی A52s 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه اسپیکر شیائومی 11 Lite 5g Ne با A52s

خوشبختانه هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند و حالا دیگر در دنیای میانرده‌ها نیز شما می‌توانید از صدای فراگیر و باکیفیت استفاده کنید و به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید.

از نظر بلندی اسپیکرهای شیائومی 11 لایت فایوجی NE عملکرد بهتری به نسبت رقیب دارند و صدایی رساتر را به گوش می‌رسانند. از نظر کیفیت هر دو خوب هستند و وضوح و شفافیت مناسبی دارند. در نهایت اسپیکر هر دو گوشی شما را راضی خواهد کرد اما بلندی صدای اسپیکرهای نماینده چینی‌ها بیشتر است.

 

 

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی 11 لایت فایوجی NE از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد. این رابط کاربری به بلوغ خود بسیار نزدیک شده و شما عملکرد سریع و بدون مشکی از این رابط کاربری شاهد خواهید بود.

MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

در طرف دیگر گلکسی A52s از رابط کاربری One UI 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ بهره می‌برد (نسخه کنونی). رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Color palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.نرم افزار و رابط کاربری شیائومی 11 لایت 5g ne

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد. رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر قطعا یکی از بهترین رابط کاربری‌های اندرویدی است و در طی سالینان اخیر بسیار کامل‌تر شده و حالا به بلوغ رسیده است.

این رابط کاربری هم عملکرد سریع و روانی دارد و بهینه کار می‌کند و هم این که قابلیت‌های مفید و کاربری را در اختیار کاربران خود می‌گذارد تا تجربه‌ی استفاده از گوشی بیش از پیش شود.

بنابراین انتخاب گوشی برتر در این بخش نداریم و شما باید محصول مناسب خود را انتخاب کنید. در واقع با هر کدام گوشی که راحت‌تر هستید و هنگام کار کردن حس بهتری دارید همان رابط کاربری برای شما مناسب‌تر است.

 

خرید گوشی mi 11 lite 5g ne 256

 

عملکرد سخت افزاری

جالب است که در این بخش شیائومی 11 لایت 5G NE و A52s  هر دو از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کنند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670  با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L  را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی بسیار خوب است و این دو میانرده می‌توانند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کنند. این گوشی‌ها در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارند و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کنند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن‌ها حساب باز کنید.

این قدرت سخت افزاری خوب و مناسب با نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۹۰ هرتزی ترکیب شده و عملکردی جذاب، روان و سریع را برای این دو محصول به ارمغان آورده است و قطعا هنگام کار کردن با این دو گوشی حس می‌کنید با گوشی‌های قدرتمندی از نظر سخت افزاری سر و کار دارید.مقایسه سخت افزار a52s با شیائومی 11 لایت 5G ne

هر دو گوشی در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ و ۸ گیگابایتی حافظه رم به بازار عرضه شده‌اند و گلکسی A52s نسخه رم ۴ گیگابایتی نیز دارد. هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به آن‌ها کارت حافظه اضافه کنید.

در نهایت طبق انتظار در این بخش برنده‌ای نخواهیم داشت و هر دو گوشی دقیقا قدرت سخت افزاری برابر و تراشه مشابهی دارند. تنها باید مجدد اشاره کنیم که قدرت سخت افزاری این دو گوشی واقعا خوب است و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد و به علاوه هر دو از فناوری 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کنند.

باتری

شیائومی برای میانرده خود به سراغ یک باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی رفته و در حقیقت در این بدنه ظریف بیش از این نتوانسته ظرفیت باتری بیشتری را جای دهد. در طرف دیگر گلکسی A52s نیز از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

شارژ دهی دو گوشی شبیه به هم و رضایت بخش است و هر دو در صورت داشتن استفاده نرمال می‌توانند یک روز کامل را شارژ دهی کنند و دوام بیاورند. البته که در صورت داشتن استفاده سنگین احتمالا قبل از تمام شدن روز مجدد به شارژ نیاز پیدا خواهید کرد.مقایسه باتری Xiaomi 11 lite 5g ne با A52s

برای 11 لایت فایوجی NE شارژ شریع ۳۳ واتی و برای کهکشانی سامسونگ شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده است. به لطف این فناوری‌ها دو گوشی در ۳۰ دقیقه حدود ۵۵ درصد شارژ می‌شوند و شارژ کامل نماینده سامسونگ حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و شارژ کامل نماینده شیائومی حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

بنابراین از نظر شارژ دهی عملکرد هر دو گوشی تقریبا برابر و از نظر سرعت شارژ برتری با 11 لایت فایوجی NE است.

 

قیمت گوشی 11 lite 5g ne با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

دوربین

در این بخش به سراغ دوربین‌های این دو گوشی میانرده خواهیم رفت و آن‌ها را به طور مجزا و تک به تک بررسی می‌کنیم تا گوشی بهتر از نظر دوربین مشخص شود.دوربین گوشی 11 لایت 5G

دوربین اصلی

این بخش را با شیائومی 11 لایت NE آغاز می‌کنیم. دوربین اصلی این محصول سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52s به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی هم به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی هستند.دوربین گوشی A52s

عملکرد هر دو گوشی برای این بازه‌ی قیمتی مناسب و رضایت بخش است اما نماینده شیائومی یعنی 11 لایت 5G NE بهتر از رقیب کره‌ای خود عمل می‌کند. عکس‌های این گوشی واقعا خوب هستند و نویز در سطح بسیار کمی قرار می‌گیرد. شارپنس این تصاویر دقیقا به اندازه است و جزئیات به حد کفایت در تصاویر به چشم می‌آید. رنج دینامیکی، کنتراست و جذب نور مناسب دیگر دلایلی هستند که شیائومی 11 Lite 5G NE را در این بخش برنده اعلام می‌کنیم.

البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت تصاویر ثبت شده با A52s نیز مناسب است و تصاویر این گوشی رنج دینامیکی گسترده و جزئیات مناسب دارند و کنتراست و شارپنس آن‌ها نیز رضایت بخش است. در مقام مقایسه اما نماینده شیائومی عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند و اگر این بخش برای شما اهمیت زیادی دارد باید این گوشی را انتخاب کنید.

دوربین فوق عریض

سامسونگ برای گلکسی A52s دوربین فوق عریضی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته است که می‌تواند تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را به ثبت برساند. دوربین فوق عریض شیائومی 11 لایت فایوجی NE نیز سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد.

در بخش عکس‌های فوق عریض قضیه برعکس دوربین اصلی می‌شود و در این بخش کهکشانی سامسونگ بهتر از نماینده شیائومی عمل می‌کند. تصاویر فوق عریض 11 لایت 5G NE کیفیت قابل قبولی دارند ولی نمی‌توانیم آن‌ها را خوب بدانیم.

تصاویر فوق عریض گلکسی A52s اما خوب هستند و شما می‌توانید در شرایط نوری مناسب تصاویر فوق عریض مناسبی به ثبت برسانید. عکس‌های فوق عریض کهکشانی سامسونگ جزئیات بیشتری به نسبت رقیب دارد و نویز کمتری را هم شامل می‌شود. پر در نهایت برنده بخش فوق عریض گلکسی A52s خواهد بود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی A52s سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی و سلفی شیائومی 11 لایت 5G NE سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد. تصاویر سلفی گرفته شده با هر دو گوشی واقعا خوب است و به طور حتم شما را راضی خواهد کرد.

سلفی‌های هر دو گوشی جزئیات زیاد دارند ولی از نظر دقت رنگ و نزدیک بودن رنگ پوست به واقعیت نماینده شیائومی بهتر از رقیب عمل می‌کند و سلفی‌های این گوشی بسیار نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند.

در نهایت در این بخش برنده‌ای در نظر نمی‌گیریم و عملکرد هر دو گوشی به حدی خوب و رضایت بخش است که بتواند نظر مثبت شما را به خود جلب کند.

دوربین ماکرو

شیائومی 11 لایت NE دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند. دوربین ماکرو نماینده سامسونگ نیز ۵ مگاپیکسلی است اما خبری از فوکوس خودکار نیست و باید فاصله مناسب را با تلاش پیدا کنید.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید با هر دوی این گوشی‌ها عکس‌های ماکرو بسیار خلاقانه و جالبی به ثبت برسانید. این تصاویر در هر دو گوشی جزئیات خود و دقت رنگ مناسبی دارند و کنتراست و شارپنس آن‌ها نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرد.

در نهایت اما به دلیل فوکوس خودکار می‌توانیم شیائومی 11 لایت فایوجی NE را برنده این بخش در نظر بگیریم.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسند اما در این میان در گلکسی A52s دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان وظیفه‌ی برش زدن سوژه از پس‌زمینه را بر عهده دارد و در شیائومی 11 لایت NE این بخش به صورت نرم افزاری انجام می‌شود.

پرتره‌های نماینده‌ی شیائومی از رقیب بهتر هستند؛ چرا که پرتره‌های گرفته شده با 11 لایت NE به دلیل برتری دوربین اصلی دقت رنگ بهتری دارند و برش سوژه از پس زمینه نیز کمی دقیق‌تر انجام می‌شود.

پرتره‌های A52s نیز رضایت بخش هستند و کیفیت مناسبی دارند اما قطعا در سطح پایین‌تری به نسبت رقیب قرار می‌گیرند و در نهایت برنده این بخش را هم نماینده شایسته شیائومی می‌دانیم.

 

 

جمع بندی

این دو گوشی در حال حاضر جزو میانرده‌های خوش قیمت بازار هستند که ارزش خرید بالایی هم دارند. البته باید توجه داشت که A52s حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از رقیب گران‌تر است و با در نظر گرفتن این موضوع متوجه می‌شویم که شیائومی لایت 5G NE ارزش خرید بیشتری دارد.

اگر برای شما ارگونومی و کیفیت ساخت مهم‌ است و یک گوشی ظریف می‌خواهید که سریع‌تر شارژ شود و دوربین بهتری هم داشته باشد و در نهایت قیمت آن هم کمتر باشد به سراغ 11 لایت NE بروید.

اما اگر برای شما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین بودن گواهی ضد آب IP67 و برتری دوربین فوق عریض بیشتر اهمیت دارد و گوشی از برند سامسونگ می‌خواهید به سراغ A52s بروید.

تصمیم نهایی با شما خواهد بود.

سوالات متداول

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ در بخش سخت افزاری برنده‌ای نخواهیم داشت و هر دو گوشی دقیقا قدرت سخت افزاری برابر و تراشه مشابهی دارند. تنها باید اشاره کنیم که قدرت سخت افزاری این دو گوشی واقعا خوب است و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد و هر دو می‌توانند به خوبی از پس بازی‌های موجود بربیایند و به علاوه هر دو از فناوری 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کنند.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟ هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی دوربین‌های خوب و مناسبی دارند اما مجموعه دوربین‌های شیائومی 11 لایت 5G NE بهتر از رقیب عمل می‌کنند و تنها دوربین فوق عریض A52s بهتر از نماینده شیائومی است.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ از نظر روشنایی و همچنین گستره رنگی وسیع‌تر نماینده شیائومی عملکرد بهتری دارد و در طرف دیگر کهکشانی سامسونگ نرخ نوسازی بالاتر را ارائه می‌کند. انتخاب برنده کمی دشوار است اما به شخصه در این بین A52s را ترجیح می‌دهم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a52s-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-11-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%88%d8%ac%db%8c-ne/
ads
ads