داغ ترین ها :
مقایسه دو گوشی Redmi 10 و Poco M3

مقایسه دو گوشی Redmi 10 و Poco M3

شرکت شیائومی و زیر مجموعه‌ی آن یعنی شرکت پوکو که البته مدتی است که به صورت مستقل فعالیت می‌کند به گونه‌ای گوشی تولید می‌کنند که در برخی بازه‌‌های قیمتی محصولات همین دو شرکت رقیبی برای هم می‌شوند و کار را برای انتخاب دشوارتر می‌کنند. در همین راستا و برای این که شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید در این مطلب مقایسه گوشی قصد داریم به مقایسه گوشی ردمی 10 و پوکو m3 بپردازیم و این دو گوشی شیائومی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا محصول برتر و بهتر مشخص شود.

مقایسه گوشی ردمی 10 و Poco M3 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی پوکو ام 3 از نظر طراحی قطعا یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است. قاب پشتی این محصول از جنس پلاستیک ساخته شده اما این قاب طراحی ساده‌ای نداشته از نقاط و الگوهای ریزی میزبانی می‌کند که هنگام در دست گرفتن حس شبه چرم را به شما انتقال می‌دهند.

از طرفی فریم دوربین‌ها در این گوشی درون یک بخش سیاه و براق دیگر قرار گرفته که تا سمت راست گوشی امتداد پیدا کرده و از لوگوی پوکو میزبانی می‌کند. این طراحی واقعا خاص و منحصر به فرد است و جلوه‌ی جذابی دارد.عکس گوشی ردمی 10

در طرف دیگر ردمی 10 یک طراحی ساده ولی در عین حال جذاب دارد. قاب پشتی این محصول نیز پلاستیکی است و خوشبختانه طراحی مات برای آن در نظر گرفته شده است. این قاب لوگوی ردمی و فریم دوربین‌های این گوشی را شامل می‌شود که به صورت چند تکه طراحی شده و کمی زیبایی قاب پشتی را تحت تأثیر قرار داده است.

پوکو ام 3 جزو گوشی‌های ضخیم و نسبتا سنگین به حساب می‌آید و ۱۹۸ گرم وزن و ۹.۶ میلی متر ضخامت دارد و این در حالیست که این اعداد به ترتیب برای گوشی رقیب ۱۸۱ گرم و ۸.۹ میلی متر هستند.طراحی گوشی پوکو m3

این یعنی ردمی 10 هنگام در دست گرفتن سبک‌تر و باریک‌تر بوده و طبیعتا بهتر در دست قرار می‌گیرد و در نهایت ارگونومی بهتری دارد. فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک بوده و برای هر دو طراحی مات دارد.

هر دو محصول در فریم سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کنند و در بخش بالایی نیز اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد به چشم می‌آید. سمت چپ خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را در بر می‌گیرد و در پایین نیز جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C دیده می‌شود.مقایسه گوشی پوکو m3 با ردمی 10 شیائومی

ماژول دوربین ردمی 10 شیائومی

ماژول دوربین ردمی 10

بخش جلویی دو گوشی بسیار شبیه به هم است؛ زیرا اندازه‌ی نمایشگر یکسان بوده و حتی نسبت نمایشگر به بدنه‌ی یکسانی را هم شاهد هستیم. تنها تفاوت در این است که دوربین سلفی ردمی 10 درون یک پانچ هول قرار گرفته در حالی که دوربین سلفی پوکو ام 3 درون ناچ قطره‌ای قرار دارد.

ردمی 10 در سه رنگ خاکستری، سفید و آبی دریایی به بازار روانه شده و پوکو ام 3 سه رنگ زرد، آبی و مشکی دارد. در نهایت باید گفت که انتخاب در این بخش بیشتر بر مبنای سلیقه است و خیلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگر دانست.

 

خرید پوکو m3 با حافظه 128

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر صفحه نمایش

پوکو برای مدل ام 3 یک صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD در نظر گرفته است. این صفحه نمایش رزولوشن FHD+ داشته و از تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برد. این گوشی نسبت طول به عرض ۱۹.۵ به ۹ داشته و از گوریلاگلس ۳ استفاده می‌کند.

از طرف دیگر گوشی رقیب یعنی ردمی 10 از یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع همین IPS LCD استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات آن هستند. این محصول خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ برای آن در نظر گرفته شده است.مقایسه پوکو m3 با ردمی 10

از نظر کیفیت نمایشگرهای این دو گوشی دقیقا در یک سطح قرار می‌گیرند و هر دو برای گوشی‌هایی در این بازه‌ی قیمتی خوب و مناسب هستند و خیلی نمی‌توان ایراد خاصی به آن‌ها وارد کرد.

از نظر روان بودن پنل و در واقع نرخ نوسازی به طور حتم ردمی 10 شرایط بهتری دارد و به واسطه‌ی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی می‌تواند محتوای مختلف را به صورت روان‌تری به نمایش در بیاورد.

مقایسه صفحه نمایش ردمی 10 با پوکو M3

صفحه نمایش ردمی 10

اما از نظر روشنایی وضعیت دو محصول چگونه خواهد بود؟ هر دو پنل در حالت دستی می‌توانند تا حداکثر ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کنند که برای قرار گرفتن در محیط بسته کاملا مناسب و کافی است.

روشنایی حداکثری ردمی 10 در حالت خودکار حدود ۴۸۰ و برای پوکو ام 3 حدود ۴۴۰ نیت است و این یعنی در محیط باز ردمی 10 کمی بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. البته این مقدار خیلی شاید در عمل مشخص نباشد و باید گفت هر دو در محیط باز عملکردی معمولی دارند.

به این ترتیب برنده‌ی بخش نمایشگر ردمی 10 خواهد بود؛ چرا که هم مقداری روشنایی بیشتری دارد و هم نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود جابجایی بین منوها با سرعت بسیار بهتری اتفاق بیفتد.

 

خرید ردمی 10 شیائومی با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی یک اسپیکر در لبه‌ی پایینی و یک اسپیکر کوچک دیگر در لبه‌ی بالایی دارند و این یعنی می‌توان با این گوشی‌ها به صدای استریو گوش داد. کیفیت صدای این اسپیکرها و بلندی آن‌ها در حد قابل قبول است و با توجه به قیمت گوشی‌ها می‌توانیم آن‌ها را خوب بدانیم.

البته که وضوح صدا هر چقدر که ولوم بیشتر شود کاهش پیدا می‌کند و اگر می‌خواهید اسپیکرها عملکرد مناسب خود را حفظ کنند باید حداکثر صدا را روی ۷۰ درصد قرار دهید. در نهایت نمی‌توان برنده‌ای برای این قسمت در نظر گرفت و عملکرد دو گوشی در این قسمت بسیار شبیه به هم است.

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

مقایسه Redmi 10 و Poco M3

صفحه نمایش Poco M3

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

 

قیمت گوشی ردمی 10 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر عملکرد سخت افزاری

برای یکی از این دو گوشی تراشه‌ی کوالکام و برای دیگری تراشه‌ی مدیاتک در نظر گرفته شده اما در عمل کدام عملکرد بهتری دارد؟ ردمی 10 از تراشه ۱۲ نانومتری هیلو G88 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از طرف دیگر برای پوکو ام 3 تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 662 مناسب دیده شده که پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری دو گوش به طرز عجیبی شبیه به هم بوده و گویی دو گوشی از یک تراشه مشابه استفاده می‌کنند. هر دو محصول به خوبی می‌توانند از پس کارهای روزمره بربیایند و حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را هم به روی گرافیک پایین اجرا کنید.

البته باید در نظر داشت که در طولانی مدت تراشه‌های کوالکام عملکرد پایدارتری را از خود نشان می‌دهند و همچنین اسنپدراگون 662 در زمینه باتری عملکرد بهتری و بهینه‌تری دارد.

هر دو گوشی نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم دارند که پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال عملکرد روان‌تری هستید حتما رم ۶ را خریداری کنید. در نهایت برای جمع بندی این بخش می‌توان گفت هر دو عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند و بهتر است برای انتخاب بخش‌های دیگری را مبنا قرار دهید.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه ردمی 10 و Redmi note 10 شیائومی

 

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر باتری

پوکو ام 3 از یک باتری بسیار حجیم ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و یکی از دلایل ضخامت زیاد گوشی همین مورد است. در طرف دیگر ردمی 10 باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

شارژ دهی ردمی 10 بسیار خوب بوده و می‌تواند به راحتی شما را ۱.۵ روز همراهی کند. از طرف دیگر پوکو ام 3 از نظر شارژ دهی در لیست بهترین‌های جهان جای گرفته و می‌تواند حتی بیش از دو روز کامل همراه شما باشد. شارژ دهی پوکو ام 3 واقعا تحسین برانگیز است و کمتر گوشی می‌تواند با آن رقابت کند.

در زمینه سرعت شارژ هر دو محصول به شارژ سریع ۱۸ واتی مجهز شده‌اند و به کمک آن ردمی 10 می‌تواند در مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه و پوکو ام 3 در مدت حدود ۳ ساعت به شارژ کامل برسد.

به شخصه برنده‌ی این بخش را به دلیل شارژ دهی بی نظیر پوکو ام 3 این گوشی می‌دانم و اگر باتری برای شما اهمیت دارد بدون شک به فکر خرید این دستگاه از پوکو باشید.

 

قیمت پوکو m3 با حافظه 64

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر دوربین

مقایسه پوکو m3 با ردمی 10

ردمی 10

در بخش دوربین از نظر تعداد برتری با ردمی 10 خواهد بود؛ زیرا دوربین چهارگانه در مقایسه با دوربین سه گانه‌ی پوکو ام 3 دارد. اما در ادامه به طور دقیق به مقایسه دوربین‌های مختلف خواهیم پرداخت.

 

تفاوت نسخه جدید A12 با نام ناچو با نسخه قبلی چیست؟

مقایسه گوشی A12 ناچو با A12

 

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی 10 سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه‌ی 1/2.76 اینچ و اندازه پیکسل 0.64 میکرون داشته و در پشت یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

مقایسه poco m3 با redmi 10

قاب پشتی پوکو M3

از طرف دیگر دوربین اصلی پوکو ام 3 سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل S5KGM1 دارد. این سنسور اندازه 1/2  اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت یک لنز با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. فوکوس خودکار تشخیص فاز برای این دوربین هم در نظر گرفته شده و باز هم به دلیل قابلیت Quad Bayer شاهد عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستیم.

عکس‌های پوکو ام 3 در نور روز کیفیت بهتری نسبت به گوشی رقیب دارند؛ چرا که رنج دینامیکی گسترده‌تر بوده و شارپنس و کنتراست بهتری نیز داریم. به علاوه نویز کمتری در عکس‌ها دیده می‌شود و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا دوربین اصلی پوکو ام 3 را مقداری برتر بدانیم.

دوربین فوق عریض

پوکو ام 3 دوربین فوق عریض ندارد و همین باعث می‌شود در این بخش هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد و تنها ناظر عملکرد رقیب خود باشد. ردمی 10 اما سنسور ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد. این سنسور اندازه 1/2.8 اینچی و اندازه پیکسل 1.14 میکرونی داشته و در پس یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین می‌تواند تصاویری ۱۲۰ درجه‌ای به ثبت برساند.

برعکس دوربین اصلی این محصول که خیلی جذاب نبود اما دوربین فوق عریض به نسبت ماهیت این دوربین و قیمت گوشی عملکرد خوبی دارد. عکس‌های فوق عریض اعوجاج ندارند و جزئیات و کنتراست مناسبی در آن‌ها دیده می‌شود. به علاوه که رنج دینامیکی نیز مطلوب بوده و دقت رنگ مناسب است.

دوربین سلفی

هر دو گوشی سلفی‌های ۸ مگاپیکسلی دارند اما در عمل عکس‌های سلفی ردمی 10 شرایط بهتری دارند و جرئیات را مناسب‌تر به ثبت می‌رسانند. سلفی‌های ردمی 10 همچنین دقت رنگ بهتری هم دارند.

مقایسه دوربین Redmi 10 و Poco M3

مقایسه Redmi 10 و Poco M3 از نظر قابلیت‌های دوربین

البته که سلفی‌های پوکو ام 3 هم خوب هستند اما در جایگاه مقایسه برتری با ردمی 10 خواهد بود و برنده‌ی این بخش لقب می‌گیرد.

پرتره

در زمینه عکس‌های پرتره اما پوکو ام 3 شرایط بهتری به نسبت رقیب دارد؛ چرا که برش سوژه از پس‌زمینه در این گوشی با دقت بهتری انجام شده و پرتره‌ها جزئیات بیشتری دارند. این اتفاق به دلیل برتری دوربین اصلی پوکو ام 3 رخ می‌دهد و در طرف دیگر پرتره‌های ردمی 10 بعضا نرم به ثبت می‌رسند و نویز دارند. پس برنده این قسمت پوکو ام 3 خواهد بود.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین‌های ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارند که با توجه به سنسور و قیمت گوشی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و در شرایط نوری مناسب می‌توان تصاویر ماکرو خوبی به ثبت رساند.

 

خرید ردمی 10 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

جمع بندی

ردمی 10 کمی گران‌تر از پوکو ام است و در اولین گام باید به این نکته توجه داشته باشید. از طرف دیگر ردمی 10 در بخش نمایشگر و دوربین فوق عریض و سلفی برنده خواهد بود و می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

اما پوکو ام 3 در بخش باتری و دوربین اصلی و پرتره نسبت به رقیب خود برتری دارد و از همه مهم‌تر این امکانات را با قیمتی کمتر به شما ارائه می‌کند.

اگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برای شما مهم است و اختلاف قیمت این دو گوشی را می‌توانید پرداخت کنید شاید انتخاب ردمی 10 بهتر باشد اما به نظر می‌رسد اگر بودجه محدودی دارید و همچنین به دنبال یکی از بهترین گوشی‌های بازار از نظر باتری هستید به طور حتم باید پوکو ام 3 را انتخاب کنید.

دوربین اصلی پوکو ام 3 نیز بهتر از رقیب خود است و اگر برای شما دوربین اصلی از دیگر دوربین‌ها مهم‌تر است باز هم پوکو ام 3 محصول برتری به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

آیا پوکو m3 و ردمی 10 آپدیت بعدی شیائومی یعنی Miui 13 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند؟ بله به احتمال بسیار زیاد هر دو گوشی این آپدیت را دریافت می‌کنند.

طول عمر گوشی ردمی 10 با پوکو M3 شیائومی چقدر است؟ گوشی‌ های شیائومی در حال حاضر کیفیت ساخت خوبی دارند و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. mmad

    دمت گرم 🌱🫀

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به mmad

      ممنون از همراهی شما🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-redmi-10-%d8%a8%d8%a7-poco-m3/
ads
ads